 © euroncap |
A szigorú európai biztonsági próbán a Lexus IS érte el a legjobb eredményt a most tesztelt három kocsi közül, összesítésben 33 ponttal. A frontális ütközésnél jó szolgálatot tesz az autóba szériában beépített térdlégzsák. Hiba volt viszont, hogy a fékpedál nem akadt ki, így adott esetben súlyos lábsérüléseket okozhat. A gyermekbiztonsági teszten jól vizsgázott a japán autó, 39 pontos eredménye négy csillagot ért. A gyalogosvédelem terén azonban van még mit tenniük a Toyota mérnökeinek, a luxusautó csupán kétcsillagos minősítést kapott.
 © euroncap |
A gyalogosvédelem területén jobban teljesített a Honda Civic, itt három csillag volt a jutalma, ám az utasbiztonságot elbukta a japán márka, az összesítésben szerzett 30 pontja csak négy csillagra volt elég. Gyermekbiztonsága szintén négycsillagos. A Kia egy ponttal lemaradva négy csillagot kapott az utasok védelméért. A szakértők kritizálták, hogy a motor túlságosan betör az utastérbe, sérüléseket okozva. Gyerekbiztonsága is csak háromcsillagos, de legrosszabb formáját a gyalogospróbán mutatta az egyterű, itt a Carnival csúnyán megbukott, csupán egy csillagot kapott.