Sok esetben a gumik felelősek a balesetért

Lapos vagy defektes gumik a brit autóbalesetek azon harmadáért felelősek, amelyek műszaki okokra vezethetők vissza. A halálos balesetek 3 százaléka gumidefekt miatt következik be – derül ki a Norwich Union Risk Services (NURS) és a brit közlekedési minisztérium felméréséből.

  • hvg.hu hvg.hu
Sok esetben a gumik felelősek a balesetért

© hvg.hu
A közlekedési minisztérium jelentése szerint a halálos balesetek 3 százalékát, és a súlyos sérüléseket okozó ütközések 2 százalékát gumidefekt okozza. Téli időszakban, még akkor is, ha az idén még nem volt komolyabb hó és keményebb fagy, sűrűbben kell ellenőrizni a gumik állapotát, a profil mélységét, illetve a tömlőkben lévő nyomást. A heti ellenőrzésből ne felejtsük ki a pótkerék abroncsait is. Egy brit teszt során megmérték, hogy az 1,6 milliméteres barázda mélységű gumival 8 méterrel később állt meg az autó 80-as tempóról fékezve, mint a 3 milliméteres gumikkal. Mindez száraz úton, pozitív hőmérsékleti viszonyok között. Vizes úton ennél csak rosszabb a helyzet. Nagy-Britanniában a balesetek 40 százaléka az esős napokon következik be.
Az idei aszályt az egész ország megszenvedheti, Orbánék nagy mentőöve pedig csak kivételezetteknek nyújthat reményt

Az idei aszályt az egész ország megszenvedheti, Orbánék nagy mentőöve pedig csak kivételezetteknek nyújthat reményt

A két évvel ezelőttinél is durvább aszály néz ki idén, az őszi vetés hamarabb ért be, a tavaszi kultúrák „nagyon rossz állapotban vannak”, ha nem jön eső, nagy terméskiesések lehetnek a kukoricában. A kormány most leginkább az öntözéssel kampányol az aszály ellen, kár, hogy ez a hazai termőterületek alig több mint 2 százalékán érhető el.