Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"9d211e0b-1309-455a-8154-d20fbe6ce18f","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A párizsi olimpia előtt érezte először a vitorlázó világbajnok Érdi Mária, hogy számára is realitás aranyérmet nyerni. A sérülése súlyosbodása miatt azonban nem tudott úgy teljesíteni, ahogy szeretett volna, és nem tagadja, a mai napig fájdalmas neki, hogy nála egyébként kevésbé eredményes versenyzők nyertek helyette érmeket. Azóta megoperálták, s most azért dolgozik, hogy három év múlva, Los Angelesben beteljesüljön az álma. Mindent ennek rendel alá, és a stábja tagjaitól is azt várja el, hogy igyekezzenek vele együtt fejlődni, motiváltak maradni. Szilágyi Áronnak és Kenyeres Andrásnak arról is beszélt a Penge podcastban, hogy több edzővel is szakított már amiatt, mert nem hallgatták meg a véleményét, pedig ma már van olyan képzett és tapasztalt, hogy konkrétan meg tudja fogalmazni, mire van szüksége a győzelmekhez.","shortLead":"A párizsi olimpia előtt érezte először a vitorlázó világbajnok Érdi Mária, hogy számára is realitás aranyérmet nyerni...","id":"20250531_erdi-maria-vitorlazas-interju-szilagyi-aron-penge-podcast","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9d211e0b-1309-455a-8154-d20fbe6ce18f.jpg","index":0,"item":"6fcf44f8-1cc8-4b15-9f3f-6cdf8784c1ce","keywords":null,"link":"/elet/20250531_erdi-maria-vitorlazas-interju-szilagyi-aron-penge-podcast","timestamp":"2025. május. 31. 07:00","title":"„Sírva könyörögtem az edzőmnek, hogy haza szeretnék menni” – Érdi Mária a Penge podcastban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1aa19fce-d55d-4db3-bd45-0ca2444e9887","c_author":"Kovács Gábor","category":"gazdasag","description":"35 milliárd forintot vitt el a kormányzati különadó.","shortLead":"35 milliárd forintot vitt el a kormányzati különadó.","id":"20250531_Tovabb-nott-a-SPAR-vesztesege","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1aa19fce-d55d-4db3-bd45-0ca2444e9887.jpg","index":0,"item":"3a5a9423-fa14-44f6-b27b-a29073f7f65f","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250531_Tovabb-nott-a-SPAR-vesztesege","timestamp":"2025. május. 31. 16:40","title":"Tovább nőtt a Spar vesztesége","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e395feb9-bfc1-4a15-8127-fdf92334983e","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Egy-egy alkalomért 60-70 ezer forintot kértek, de ebből a lányok semmit nem kaptak.","shortLead":"Egy-egy alkalomért 60-70 ezer forintot kértek, de ebből a lányok semmit nem kaptak.","id":"20250530_javitointezet-igazgato-prostitucio-luxushotel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e395feb9-bfc1-4a15-8127-fdf92334983e.jpg","index":0,"item":"b99ab417-69aa-4248-bf71-a1a9cdd31dd6","keywords":null,"link":"/itthon/20250530_javitointezet-igazgato-prostitucio-luxushotel","timestamp":"2025. május. 30. 21:37","title":"RTL: Luxushotelbe közvetítette az intézetis lányokat a letartóztatott igazgató","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"367a20a2-d3cb-44ed-a7ae-3cf5d8373a53","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Több mint százra teszik a sebesültek számát.","shortLead":"Több mint százra teszik a sebesültek számát.","id":"20250601_Tobb-tucat-halott-egy-gazai-segelykozpont-elleni-tamadasban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/367a20a2-d3cb-44ed-a7ae-3cf5d8373a53.jpg","index":0,"item":"ae1de74b-d954-4b02-a70f-b290e86070f5","keywords":null,"link":"/vilag/20250601_Tobb-tucat-halott-egy-gazai-segelykozpont-elleni-tamadasban","timestamp":"2025. június. 01. 09:31","title":"Több tucat halott egy gázai segélyközpont elleni támadásban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"356faff1-c563-48d9-b3b1-e2a574487d93","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az akkugyártás küszködik, a dél-koreai SK-cégek is hatalmas veszteséget hoztak össze 2024-ben.","shortLead":"Az akkugyártás küszködik, a dél-koreai SK-cégek is hatalmas veszteséget hoztak össze 2024-ben.","id":"20250531_Kozel-20-milliard-forintos-bukta-a-komaromi-es-ivancsai-akkugyartasban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/356faff1-c563-48d9-b3b1-e2a574487d93.jpg","index":0,"item":"1198797c-686b-4235-bded-d3d10c01b237","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250531_Kozel-20-milliard-forintos-bukta-a-komaromi-es-ivancsai-akkugyartasban","timestamp":"2025. május. 31. 09:56","title":"Közel 20 milliárd forintos bukta a komáromi és iváncsai akkugyártásban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c89f07be-8adf-488f-9723-d385b2d92adb","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A vállalat elsősorban a tartalomgyártás megnövekedett költségeivel, valamint a streaming technológiai fejlesztésekkel magyarázza a helyzetet. ","shortLead":"A vállalat elsősorban a tartalomgyártás megnövekedett költségeivel, valamint a streaming technológiai fejlesztésekkel...","id":"20250531_rtl-magyarorszag-penzugyi-veszteseg-2024","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c89f07be-8adf-488f-9723-d385b2d92adb.jpg","index":0,"item":"2f51722e-13bf-4119-b49f-6dd2d04fd3d7","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250531_rtl-magyarorszag-penzugyi-veszteseg-2024","timestamp":"2025. május. 31. 09:33","title":"Több milliárdos veszteséggel zárta 2024-es pénzügyi évét az RTL Magyarország","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d19c5636-537a-4f92-a127-cb481438f723","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az aHang által meghirdetett Néma menet célja, hogy tiltakozzon a független sajtó és a civilek ellehetetlenítése ellen. ","shortLead":"Az aHang által meghirdetett Néma menet célja, hogy tiltakozzon a független sajtó és a civilek ellehetetlenítése ellen. ","id":"20250601_Leragasztott-szajjal-vonulnak-at-a-tuntetok-a-Szabadsag-hidon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d19c5636-537a-4f92-a127-cb481438f723.jpg","index":0,"item":"ea0f9a93-98ca-4d2d-a743-60e526f9af1b","keywords":null,"link":"/itthon/20250601_Leragasztott-szajjal-vonulnak-at-a-tuntetok-a-Szabadsag-hidon","timestamp":"2025. június. 01. 16:36","title":"Leragasztott szájjal vonulnak át a tüntetők a Szabadság hídon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c394a658-25a9-4e6f-8507-b9e458a39be7","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Snapdragon 8 Elite a Qualcomm 2025-ös kínálatának csúcskategóriás terméke. Úgy tűnik, komolyan megszorongathatja egy új konkurens, a Xiaomi saját fejlesztésű új alkalmazásprocesszora.","shortLead":"A Snapdragon 8 Elite a Qualcomm 2025-ös kínálatának csúcskategóriás terméke. Úgy tűnik, komolyan megszorongathatja...","id":"20250531_xiaomi-xring-01-alkalmazasprocesszor-benchmark-qualcomm-snapdragon-elite-8","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c394a658-25a9-4e6f-8507-b9e458a39be7.jpg","index":0,"item":"f5dd4ae5-eb5c-41fc-a753-455dde61e8db","keywords":null,"link":"/tudomany/20250531_xiaomi-xring-01-alkalmazasprocesszor-benchmark-qualcomm-snapdragon-elite-8","timestamp":"2025. május. 31. 14:03","title":"Androidos mobilok: megszorongatja a Xiaomi processzora a Qualcomm szuperchipjét?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Mit kezdjek ezzel az autóval? Sokszor bírálnak azért, hogy túldicsérem az autókat, az E-osztállyal nem tudok kivételt tenni. Ezüst nyila belopózott a szívembe, sőt a legkedveltebb három tesztautó közé is kénytelen vagyok besorolni. Hogy miben rejtőzik különleges vagánysága? Mindenben. Aki nem hiszi, járjon utána. Nekem ezer kilométer jutott a jóból. Nehéz megmagyarázni a tökéletest, bele kell ülni, ki kell próbálni, menni kell vele, érezni erejét, magasztosságát és intelligenciáját. Ráadásul az ára sem riasztó, a kétliteres benzines 9,8 millió, kétliteres dízel 9,9 millió forint.
A felső-középkategória etalonja ez az autó, méreteivel, komfortjával, menetdinamizmusával komoly kihívás a konkurenseknek. Karosszériája egyszerűségével tűnik ki, kifinomult élei, gazdag krómozása, lámpáinak érzéki játéka vonzza a tekinteteket, az orrán tornyosuló csillag egyértelműen jelzi hovatartozását. Az E-osztály nem gengszterautó, inkább a módos és ízléses üzletemberek kocsija, ugyanakkor tömegcikk, rengeteg fut a magyar utakon is. Taxinak ideális, kényelme felülmúlhatatlan. Megfordult a fejemben, hogy éjszaka beállok fuvarozni vele. Avantgarde felszereltséggel gazdagított (plusz bruttó 802 ezer forint) tesztautóm első elektromosan mozgatható bőrüléseit lehetett fűteni és szellőztetni (plusz 288 ezer forint), a klíma négyzónás, digitális, automatikus (plusz 202 ezer forint).
A luxusautók belépőmodellje este báli szépséggé válik, a nappal is lélekkel teli beltere éjszakai fényeivel elegáns lounge-dzsá varázsolja. A műszerfal egyediségét a klasszikus hatású órák szavatolják, a hangulatvilágítás a mennyezetből árad, a hátsó sorban ezen állítani is lehet. A középkonzol a márkatestvérekből ismerős, szokásos gombok, billentyűk harmóniája ergonomikus, átlátható, a vezetés örömét elősegítő egységet alkot. A hatalmas autó parkolását elöl és hátul szenzorok segítik (193 ezer forint), fájó azonban, hogy Bluetooth-kapcsolat alapból nincs az autóban.
A világon először az E-osztály új generációja kínál adaptív reflektorrendszert, amely ötféle menet- és időjárási helyzethez alkalmazkodik, ezáltal jelentős többletet nyújt a biztonságos közlekedéshez (plusz 118 ezerért). A limuzin és T-modellhez rendelhető intelligens világítási rendszer alapja a xenon fényszóró-rendszer, amely öt különböző világítási módot tesz lehetővé: az új országúti világítás a bal útszélt erősebben és távolabbra világítja meg, mint a korábbi megoldás. A vezető számára a látástávolság kereken tíz méterrel növekedett, ennek köszönhetően hamarabb lehet észrevenni a közlekedés többi résztvevőjét, illetve az útakadályokat. A sajtóanyagban foglaltakat nem állt módomban összehasonlítva tesztelni, de meg voltam elégedve a világítással, külön élveztem a kanyarkövető fényszórók és a kanyarodáskor felgyulladó oldalra is világító ködlámpákat. Az elektrokróm visszapillantók kicsik, ennek ellenére jól belátható az autó.
A Mercedes-Benz E-osztály kiemelkedik a biztonság területén is. Szériában rendelkezik preventív Pre-Safe rendszerrel, amely veszélyhelyzet érzékelésekor reflexszerűen hajtja végre a vezetőt és a mellette ülőt védő intézkedéseket. Ezzel az övek és légzsákok ütközés esetén a legjobb hatásfokkal képesek védeni. A szintén széria Neck-Pro fejtámasz szenzorvezérléssel a másodperc törtrésze alatt reagálva előrenyomul és megtámasztja az ütközéskor hátracsapódó első ülésen ülők fejét. Ezzel a visszacsapódó fej okozta, nyaki gerinccsigolyák túlhajlásból adódó sérülésének esélyét csökkenti. A ráfutásos balesetek csökkentése érdekében az új E-osztályt villogó féklámpákkal szerelték fel. Hatásosabban figyelmezteti a követő jármű vezetőjét a hagyományos féklámpákhoz képest. A teszteredményei alapján átlagosan mintegy 0,2 másodperccel rövidíti meg a reakcióidőt a vészhelyzetben villogó féklámpa. A fékút 100 kilométer/óra sebesség esetén 5,5 méterrel rövidül, olvasható a típus sajtóanyagában. A biztonsági arzenálja fényében meglepő, hogy a hátsó biztonsági övek bekötésére nem figyelmeztet.
Az autó legnagyobb hibája a hátsó traktusban keresendő. Látni kellett volna feleségem arcát, amikor kiderült, hogy a megálmodott és leértékelt bútordarab semmilyen módon nem fér be a közel ötméteres autóba. Vagyis befér, de vagy az első szélvédőn, vagy a hátsó ablakon keresztül. Az E-osztályban ugyanis nem egyharmad-kétharmad arányban lehet dönteni a hátsó üléspadot, hanem, tessék megfogódzni: egyáltalán nem lehet dönteni. Csomagtartója tágas, de mit ér, ha nem bővíthető. A Mercedesnél úgy gondolták, aki megteheti, hogy ilyen autóval jár, az vegyen magának bevásárlókocsit. Tárolórekeszekkel jól állunk, fineszes ötletes és praktikus megoldások sora található az autóban.
A hathengeres háromliteres dízel erőforrás főnyeremény, 224 lóereje és 510 Nm-es nyomatéka bődületes izomzatról árulkodik, a nagy autó 6,8 másodperc alatt éri el a 100 kilométer/órás sebességet. Száguldozni lehet vele, de nem érdemes, 220-nál is ugyanolyan semlegesen viselkedik, mint hetvennél. Futóműve műalkotás, nincs olyan burkolat, ami zavarba hozná, pedig tesztautómban nem is volt aktív futómű, adaptív lengéscsillapítás, vagy légrugós felfüggesztés. Mentem vele autópályán, földúton, mindenütt jelesen vizsgázott. Bődületes nyomatékát kigyorsításnál és kilencven fokos kanyarodásoknál riszálással adja tudtunkra a kocsi, az ESP-nek gyakran be kell avatkoznia, hogy megfékezze ezt az erőt. Aki nem szereti a hátsókerekes Mercedes farolását, viheti az autót összkerék-hajtással is, ami egy német lap tesztjén hóban, jégen, vízen és szárazon is a legbiztosabban tapasztja a talajhoz az E-osztályt. A hétsebességes automatikus váltó megbízhatóan végzi a dolgát, sportfokozatban igazán élvezetes az autózás.
A közel ezer kilométeres tesztelés során vegyes használatban 9,7 liter gázolajat fogyasztott az autó, hatalmas tankja akár 1000-1100 kilométeres autózást is lehetővé tesz tankolás nélkül.
B. Cs.
[[ Oldaltörés: Műszaki adatok (Oldaltörés) ]]
Mercedes-Benz E 320 CDI
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
2987
Környezetvédelmi besorolás
Euro 4
Max. teljesítmény lóerő
224 lóerő 3800-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm
510 Nm 1600-as fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)
2854
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4856/1822/1499
Csomagtér
540 liter
Saját tömeg (kg)
1740
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)
250
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)
6,8
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi
10,6
Országúti
6
Vegyes
7,6
Tesztfogyasztás
9,7
CO2 kibocsátás (g/Km)
202
ÁRA
Az autó alapára 13,431 millió forint, a tesztelt autó ára 16,246 millió forint
Most érdemes Mercedes-Benz C-osztályt vásárolni: a kifutó modellek eddig soha nem látott kedvezményekkel várják leendő tulajdonosaikat a hazai Mercedes-Benz márkakereskedésekben.
A teljesen újjávarázsolt kompakt limuzin az elődmodellhez képest 13 százalékkal nagyobb teljesítményre képes, valamint hat százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyasztó négy- és hathengeres motorok választékát kínálja.
Teszteltem A-osztályt, vezettem B-osztályt, de komolyan mondom most itt, ebben az autóban tapasztaltam először, mit is jelent igazán a Mercedes életérzés. Esztelen tempó, elképesztő méretek, ó micsoda mámor.