szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenytanácsa a fogyasztók megtévesztése miatt 4 millió forintra bírságolta az Autocentrum AAA Auto Gépjármű-kereskedelmi és Szolgáltató Kft.-t - tájékoztatott a hivatal pénteken.

A GVH szerint a vállalkozás reklámjaiban olyan piacelsőségi állításokat tett, amelyeket nem sikerült hitelt érdemlő adatokkal alátámasztania.

A társaság rendszeresen a "Közép-Európa legnagyobb használtautó kereskedése"-ként hirdette magát. A reklámot észlelő ügyfelek a magyar vállalkozásra értik az állítást, nem pedig a több országban jelen lévő vállalatcsoport egészére, így ez a szlogen a GVH megítélése szerint alkalmas a fogyasztók megtévesztésére.

A társaság "a lehető legmagasabb árakat fizetjük" szlogenje azt sugallta a fogyasztónak, hogy autójáért a cégtől többet kap, mint amennyit bármelyik más kereskedő fizetne egy ugyanolyan paraméterekkel rendelkező gépkocsiért.

Ezt az állítást nem igazolta a vállalkozás, mivel csak azt kívánta közölni a potenciális vásárlókkal, hogy a szokásos objektív körülményeken túl további esztétikai szempontokat is figyelembe vesz az általa megvásárolt autók vételárának kialakítása során.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!