szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

„Egy prémium márka esetén könnyen előfordulhat, hogy az ambícióink...

Saab Biopower
Saab

„Egy prémium márka esetén könnyen előfordulhat, hogy az ambícióink túlzónak bizonyulnak. Van egy természetes határa annak, hol (milyen mennyiségnél) tudunk pénzt keresni." – mondta Carl-Peter Forster, a General Motors Europe igazgatója, és a Saab elnöke. „Ezért csökkentettük a mennyiségre vonatkozó terveinket 160 és 170 ezer közé.”

Forster terve nagy visszalépésnek számít az éves szinten tervbe vett 250 ezer darabtól, melyet még 2000-ben az előző Saab-elnök, Peter Augustsson tűzött ki célul. Augustsson 2005 márciusában hagyta el az autógyárat. A csökkentett értékesítési mennyiség ellenére a Saabnál arra számítanak, hogy a mérsékelt költségek, a megújított termékvonal és a GM architektúra nagyobb mértékű alkalmazása profitot eredményez majd. Idén márciusban Forster leszögezte, hogy a Saab az évtized végére újra nyereséges lesz.

Tavaly a Saab világszerte 133 ezer 167 autót értékesített, mely rekordmennyiségnek számít. Ám azonban ahhoz nem volt elég, hogy a svéd autógyárat nyereségessé tegye – mondta Jan-Ake Jonsson, a Saab ügyvezető igazgatója. Noha a Saab pénzügyi eredményeiről nem volt hajlandó további részleteket elárulni. A GM ugyanis divíziókra lebontott kimutatást a jövedelmezőségről nem hoz nyilvánosságra. „Bár folyamatosan dolgozunk a költséghatékonyságon,” – mondta Jonsson az Automotive News magazinnak - „már nem vagyunk messze a nullszaldótól.”

[[ Oldaltörés: Új autók, együttműködés az Opellel ]]



Úton van egy új és ráncfelvarrt termékvonal. A Saab következő generációs 9-3 és 9-5 modelljei 2009-től a GM Epsilon 2 globális platformjára épülnek. Mindkettőt az Opel/Vauxhall Vectra utódjával egyetemben az Opel Rüsselsheim-ben lévő gyárában szerelik össze.

Új Saab 9-3
Saab

A felfrissített 9-3-ban található, a svéd Haldex által szállított összkerék-hajtási rendszer szabadon választható lesz a jövőbeli Saab és Opel/Vauxhall modellek esetében. A Subaru Impreza alteregója, a legkisebb Saab, a 9-2X forgalmazása megszűnik, de hogy meglegyen a belépőszintű modell is a sorban, a Saab a svéd Trollhättan-i összeszerelő üzemében készül majd a 9-1 négyajtós vagon, amely az Audi A3 és a BMW 1 szériával kíván versenyre lépni.

„Trollhättan-ben a GM Europe kizárólag alsó-középkategóriás modelleket gyárt majd, éves szinten körülbelül százezer darabot” – mondta Jonsson. Azt nem közölte, hogy ebből mennyit fog kitenni a 9-1, ám cég közeli források úgy vélik, nagyjából 30 ezer gurul majd le a gyártósorról éves szinten. Jonsson hozzátette: „A százezres nagyságrendet tekintve további GM-márkákból, mint amilyen az Opel is, fogunk alsó-középkategóriás modelleket gyártani.” 

Szintén várható a középméretű kombi-SUV keverék, a 9-4X eljövetele is, mely egy újraépített Theta járműarchitektúrára épül majd. Várhatóan jövőre, vagy 29-ben debütál. A 9-4X platformjával valószínűleg egy hasonló Cadillac-ben is találkozunk majd, mely várhatóan a BRX nevet kapja. A hírek szerint a Saab és a Cadillac modelleket Mexikóban gyártják majd. A Saab 9-4 egyik riválisa a piacon a BMW X3.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!