szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az Európai Bizottság ellenzi azokat az elképzeléseket, hogy egyes autógyártók kompenzációt fizessenek, ha túllépik a megengedett CO2 határértéket - jelentette ki Günter Verheugen, az Európai Bizottság alelnöke.

Elsősorban a felső kategóriába tartozó, nagy autók gyártói vetették fel a kompenzáció ötletét, arra hivatkozva, hogy az új CO2 normák csökkentenék a versenyképességüket, és több ezer munkahely megszűntetésére kényszerítenék őket.
   
A brüsszeli székhelyű európai autóipari szövetség, az ACEA pedig azt szorgalmazza, 2015-ig halasszák el az új normák bevezetését, hogy az iparnak legyen ideje a felkészülésre. Az Európai Bizottság február elején hozta nyilvánosságra a tervet, amelyben kötelező érvényű rendelkezéseket javasolnak, hogy így kényszerítsék az autógyártókat a gépjárművekből származó széndioxid mennyiségének csökkentésére. 

A bizottsági terv szerint 2012-re a jelenlegi 165-ről kilométerenként 130 grammra kell csökkenteni az EU-ban eladott, illetve oda importált új autók CO2-kibocsátását. A javaslat felszólít továbbá arra, hogy a globális felmelegedés problémájának enyhítése érdekében több bio-üzemanyagot és tisztább fosszilis üzemanyagot kell használni, és ennek révén.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Világ

Uniós CO2-szigor

Nem kis lobbizás előzte meg a minap az Európai Bizottság (EB) javaslatának közzétételét, amely öt év alatt 25...

automenedzser.hu Autó

2020-ig húsz százalékkal csökkentené CO2-kibocsátását az EU

Március 8-án, csütörtökön kezdődő brüsszeli csúcstalálkozójukon döntenek az uniós tagországok kormányfői az Európai Unió klíma politikájáról. Az Európai Bizottság előterjesztése szerint a tagországoknak a széndioxid kibocsátást 20 százalékkal kell csökkenteni 2020-ig.