Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"024c0787-e14e-4b98-9e2c-2d13d53bab50","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az Imperial College London kutatóinak is jutott abból az aszteroidamintából, amit 300 millió kilométerre a Földtől gyűjtött be a japán Hajabusza-2 űrszonda. A vizsgálata nem várt fejleményt hozott.","shortLead":"Az Imperial College London kutatóinak is jutott abból az aszteroidamintából, amit 300 millió kilométerre a Földtől...","id":"20241129_ryugu-aszteroida-urkutatas-minta-mikroba","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/024c0787-e14e-4b98-9e2c-2d13d53bab50.jpg","index":0,"item":"497f8e65-1464-4c18-a5b1-2e23bd3aa23b","keywords":null,"link":"/tudomany/20241129_ryugu-aszteroida-urkutatas-minta-mikroba","timestamp":"2024. november. 29. 18:03","title":"Mikroszkóppal nézték meg a Ryugu aszteroida mintáit, mikroorganizmusokat találtak rajta – aztán jött a csavar","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b50f6ff7-57d5-4489-a458-bd7e6b7e5fe4","c_author":"HVG","category":"360","description":"","shortLead":"","id":"20241129_hvg-matolcsy-gyorgy-adam-szaraz-istvan-szemerey-tamas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b50f6ff7-57d5-4489-a458-bd7e6b7e5fe4.jpg","index":0,"item":"08b1d807-49ea-48ff-bea1-45700490c9c4","keywords":null,"link":"/360/20241129_hvg-matolcsy-gyorgy-adam-szaraz-istvan-szemerey-tamas","timestamp":"2024. november. 29. 06:40","title":"Rokonok, barátok és ismerősök sikeres feltőkésítése után távozhat a Fidesz-univerzumból Matolcsy György","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c2fd27d7-9f02-43c2-9698-e64e2d17c248","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"3,5 milliárd eurós pluszban zárta a harmadik negyedévet a szolgáltatás-külkereskedelem.","shortLead":"3,5 milliárd eurós pluszban zárta a harmadik negyedévet a szolgáltatás-külkereskedelem.","id":"20241129_Rekordot-dontott-a-magyar-szolgaltatas-kulkereskedelem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c2fd27d7-9f02-43c2-9698-e64e2d17c248.jpg","index":0,"item":"af1adabf-225c-4cae-b566-b105d6f6ef90","keywords":null,"link":"/kkv/20241129_Rekordot-dontott-a-magyar-szolgaltatas-kulkereskedelem","timestamp":"2024. november. 29. 09:02","title":"Rekordot döntött a magyar szolgáltatás-külkereskedelem","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"09bacbab-973c-43ca-b60b-d11b7010ecdb","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A kimaradást egy kapcsolószekrény okozta reggel, de 10 óra után pár perccel megindult a forgalom. ","shortLead":"A kimaradást egy kapcsolószekrény okozta reggel, de 10 óra után pár perccel megindult a forgalom. ","id":"20241128_Ismet-teljes-vonalon-jar-a-2-es-metro","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/09bacbab-973c-43ca-b60b-d11b7010ecdb.jpg","index":0,"item":"48b22f62-71d8-4cc6-9ff4-48840201f2b9","keywords":null,"link":"/itthon/20241128_Ismet-teljes-vonalon-jar-a-2-es-metro","timestamp":"2024. november. 28. 11:12","title":"Ismét a teljes vonalon jár a 2-es metró","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3319d508-0746-41f4-bb4d-2aa28ee5dd3d","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az egykori műsorvezető és párja évekig küzdöttek azért, hogy szülők lehessenek.","shortLead":"Az egykori műsorvezető és párja évekig küzdöttek azért, hogy szülők lehessenek.","id":"20241128_Tornoczky-Anita-kisfia-megszuletett-baba-lombikprogram","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3319d508-0746-41f4-bb4d-2aa28ee5dd3d.jpg","index":0,"item":"c831d77c-5e89-4f72-910b-a6c900159423","keywords":null,"link":"/elet/20241128_Tornoczky-Anita-kisfia-megszuletett-baba-lombikprogram","timestamp":"2024. november. 28. 08:22","title":"Megszületett Tornóczky Anita első gyereke","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"33198340-a67a-4162-9a0c-b20f9652e1cf","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Ismét sikerült megmenteni a Voyager-1 űrszondát, ami ezúttal kommunikációs problémákkal küszködött. ","shortLead":"Ismét sikerült megmenteni a Voyager-1 űrszondát, ami ezúttal kommunikációs problémákkal küszködött. ","id":"20241128_nasa-voyager-1-kommunikacio-helyreallitasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/33198340-a67a-4162-9a0c-b20f9652e1cf.jpg","index":0,"item":"6beb7f74-7edc-40fd-8b72-90674ef02134","keywords":null,"link":"/tudomany/20241128_nasa-voyager-1-kommunikacio-helyreallitasa","timestamp":"2024. november. 28. 13:03","title":"Telefon haza: egy hónap után újból rendben kommunikál a Voyager-1","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"50516b17-07cf-4eec-a810-6660b0ac4b30","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az Alfa Romeo 33 Stradale a gyakorlatban is bizonyítja rátermettségét.","shortLead":"Az Alfa Romeo 33 Stradale a gyakorlatban is bizonyítja rátermettségét.","id":"20241128_igy-szaguld-333-kmh-val-a-meregdraga-uj-alfa-romeo-33-stradale-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/50516b17-07cf-4eec-a810-6660b0ac4b30.jpg","index":0,"item":"8a1effe9-8abf-4307-b3be-293122eec01b","keywords":null,"link":"/cegauto/20241128_igy-szaguld-333-kmh-val-a-meregdraga-uj-alfa-romeo-33-stradale-video","timestamp":"2024. november. 28. 06:41","title":"Így száguld 333 km/h-val a méregdrága új Alfa Romeo – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ce2a6d66-47e6-4b7b-855b-e99477c86329","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Két év alatt a megszületett 180 ezer újszülöttből 142 ezer gyereknél végezték el a vizsgálatot, és 17 esetben igazolódott a betegség. Minél előbb kezdik el a terápiát, annál nagyobb az esélye, hogy a csecsemő a kortársaihoz hasonlóan fejlődik, ehhez viszont elengedhetetlen a szűrés.","shortLead":"Két év alatt a megszületett 180 ezer újszülöttből 142 ezer gyereknél végezték el a vizsgálatot, és 17 esetben...","id":"20241128_Lehet-hogy-leallitjak-az-ingyenes-SMA-szureseket-koltsegvetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ce2a6d66-47e6-4b7b-855b-e99477c86329.jpg","index":0,"item":"b73e9756-b645-4645-ac5b-531b04ddeb8c","keywords":null,"link":"/itthon/20241128_Lehet-hogy-leallitjak-az-ingyenes-SMA-szureseket-koltsegvetes","timestamp":"2024. november. 28. 08:05","title":"Bizonytalan, hogy folytatódik-e az újszülöttek ingyenes SMA-szűrőprogramja, pedig csak korai terápiával kezelhető a gerincvelő-eredetű izomsorvadás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
BMW 3 teszt: Kétszer olyan erős és kevesebbet fogyaszt, mint egy hibrid
szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?
Finom, elegáns és kényelmes a hármas beltere, úgy, hogy közben a...
am
Finom, elegáns és kényelmes a hármas beltere, úgy, hogy közben a vezetés élményének az ízét nem vonja el semmi. Letisztult, puha formák, néhol pár zavaró fabetéttel, technikai armadával és kényeztető bőrrel. Az ülések testreszabottak, feszesek, az autót körénk építették, nem lötyögünk benne, de még éppen nem is szorít. Pont jó.
A szokásos kényelmi extrák mind benne voltak a tesztautómban: kanyarkövető bi-Xenon fényszórók, tempomat, Bluetooth-telefonos (bármilyen meglepő, de pikk-pakkra működik) kormányról vezérelhető gyári zenegép, elöl-hátul parkolássegítő, motoros és fűthető első ülések, elektromos tükrök, kísérőfény, megvilágított kilincsek. A felsorolás korántsem teljes, maradnak még meglepetések.
Elég csak az M-csomagot megemlíteni, és például a kormányt kiragadni. Vagy megragadni. Ennél jobb kormányba még nem markoltam: vaskos, pontos, ultra sportos. Megköveteli a helyes kormányfogást, pihenteti a kezet, nem beszélve a kormányzás élményéről. A váltó is ebből a csomagból való, pici és pici úton jár, a rükverc és az egyes elég közel van, előfordul, hogy tolatás helyett előre haladunk és fordítva is. Alapjáraton és üresben a karocska nagyon remeg, de ennek is megvan a magyarázata: BMW Efficient Dynamics (hatékony dinamika).
am
Ez a BMW új varázsszava. Eddig csak a papolást hallgattam, most végre ki is próbálhattam. Lényege, hogy a baromi erős és nyomatékos bajor motorok ezentúl nagyon keveset fogyasztanak. A tesztelt hármas például a hétszáz kilométeres próbán vegyes használatban, dugóban, autópályán és országúton kereken 5,5 liter gázolajat fogyasztott. Tél végén, állandó fűtéssel és mind a 177 paci igénybevételével. Hogyan? Három fok felett például bekapcsolódik a takarékos programba a start/stop funkció: ha az autó megáll a lámpánál, a motor lekapcsol. Nem kell tőle félni, bár versenyzésre nem alkalmas. Nem késlekedünk az elindulással, a kuplung kinyomásával felizzik a motor, egyes és máris szalad a szekér.
[[ Oldaltörés: Újrahasznosító gép ]]
A rendszer a fékezési energiát újrahasznosítja, a generátor csak 75 százalékban tölti az akkumulátort. Amikor levesszük a lábunkat a gázról vagy fékezünk, a generátor elektromos árammá alakítja a gépkocsi mozgási energiáját, amit az akkumulátor töltésére fordít. Ennek eredményeképpen csökken a motornak az akkumulátor töltése miatti terhelése - így a fogyasztás is. Pár decit ez is jelent.
am
A motorblokk alumíniumból készült, az égéstér kialakítását tökéletesítették, a legfejlettebb Piezo-technológiával készült, harmadik generációs közös nyomócsöves befecskendező-rendszer 1800 baros nyomással juttatja az égéstérbe az üzemanyagot.
A kormányzást villanymotor segíti. Ennek a megoldásnak az az előnye a hagyományosan elterjedt hidraulikus rendszerekkel szemben, hogy csak a tényleges kormányzás ideje alatt igényel energiát. Ha a kocsi egyenesen megy, vagy kanyarodás közben egy bizonyos helyzetben tartjuk a kormánykereket, akkor a villanymotor nem működik, következésképpen nem fogyaszt energiát sem.
am
A hatékony dinamika következő fokozata az optimális váltásipont-jelző, amely a fedélzeti számítógép kijelzőjén mutatja, hogy melyik fokozatot érdemes választani a fogyasztás javítása érdekében. Végső soron az alacsony gördülési ellenállású abroncsok is segítik a takarékos használatot: tesztautóm esetében inkább defekttűrő sportos téligumi játszott, 17-es szép könnyűfém kerekeken.
Az ablaktörlő esőszenzoros, a világítás automatikus, a klíma kétzónás, digitális. Praktikumban nem jeles a kocsi, az oldalzsebek szűkek, pohártartóból mindenkinek jut, és a könyöktámasz is elnyel apró holmikat. A hátsó ülések osztottan dönthetők, így sílécek, hokibotok és egyéb hosszú tárgyak szállíthatók. Az ülések hátul is kényelmesek, ketten jól elférnek. A tükrök kicsik, a hátralátás korlátozott, még akkor is, ha a jobb oldali tükör rükvercben lebukik és az autó melletti területet mutatja közvetlenül.
A futómű feszes, ez elöl nagyon tetszett, ám a hátsó sorban kicsit kényelmetlen a folyamatos rázás, zötykölődés. A hátsó kerekes meghajtásnak csak a pozitív oldalát élvezzük, a legfinomabb kormánymozdulatokra is pontosan reagál a futómű, a fenekét nem tolja ki, nem riszálja induláskor. B. Cs.