szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A BMW 320d duzzad az elemi erőtől, ennek ellenére gazdaságosan üzemeltethető. Úgy takarékoskodik a naftával, hogy közben megőrizte sportos vérvonalát, igazi bömös.

© Autómenedzser
Finom, elegáns és kényelmes a hármas beltere, úgy, hogy közben a vezetés élményének az ízét nem vonja el semmi. Letisztult, puha formák, néhol pár zavaró fabetéttel, technikai armadával és kényeztető bőrrel. Az ülések testreszabottak, feszesek, az autót körénk építették, nem lötyögünk benne, de még éppen nem is szorít. Pont jó.

A szokásos kényelmi extrák mind benne voltak a tesztautómban: kanyarkövető bi-Xenon fényszórók, tempomat, Bluetooth-telefonos (bármilyen meglepő, de pikk-pakkra működik) kormányról vezérelhető gyári zenegép, elöl-hátul parkolássegítő, motoros és fűthető első ülések, elektromos tükrök, kísérőfény, megvilágított kilincsek. A felsorolás korántsem teljes, maradnak még meglepetések.

Elég csak az M-csomagot megemlíteni, és például a kormányt kiragadni. Vagy megragadni. Ennél jobb kormányba még nem markoltam: vaskos, pontos, ultra sportos. Megköveteli a helyes kormányfogást, pihenteti a kezet, nem beszélve a kormányzás élményéről. A váltó is ebből a csomagból való, pici és pici úton jár, a rükverc és az egyes elég közel van, előfordul, hogy tolatás helyett előre haladunk és fordítva is. Alapjáraton és üresben a karocska nagyon remeg, de ennek is megvan a magyarázata: BMW Efficient Dynamics (hatékony dinamika).

Ez a BMW új varázsszava. Eddig csak a papolást hallgattam, most végre ki is próbálhattam. Lényege, hogy a baromi erős és nyomatékos bajor motorok ezentúl nagyon keveset fogyasztanak. A tesztelt hármas például a hétszáz kilométeres próbán vegyes használatban, dugóban, autópályán és országúton kereken 5,5 liter gázolajat fogyasztott. Tél végén, állandó fűtéssel és mind a 177 paci igénybevételével. Hogyan? Három fok felett például bekapcsolódik a takarékos programba a start/stop funkció: ha az autó megáll a lámpánál, a motor lekapcsol. Nem kell tőle félni, bár versenyzésre nem alkalmas, de nem késlekedünk az elindulással, a kuplung kinyomásával ugyanis felizzik a motor, egyes és máris szalad a szekér.

Adatok, képek, tények a teszt folytatásában. Kattintson ide.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

Kicsi, de BMW

Hatsebességes váltó, mp3-lejátszó, sebességtartó automatika, elektromos tolótető, iPod-csatlakozó, igazi high-tech autó. De vajon hogy megy? Ez érdekelt a legjobban. A csalódás elmaradt, a legkisebb bömösben - hála a kétezres dízelmotor aszfaltszaggató erejének - igazi BMW-hangulat uralkodott.

automenedzser.hu Autó

BMW 330i teszt: Nappali ragadozó

Egyre jobban lenyűgöznek a BMW-k, a hármas sorozat formája és sportos kényelme mellett a 330i motorja jelenti számomra a csúcsot. Hétköznapi használatban azonban sok a 258 lóerő. Tudni kell uralni.

automenedzser.hu Autó

BMW Z4 teszt: mein Name ist Bond

Z4 Coupé. Versenyautó. Erős idegzetűeknek. Az egyik legvadabb BMW. Megnyújtja a teret, lelassítja az időt. Távirati stílusban ennyi. A többi csak jó emlék.

automenedzser.hu Autó

Szippantás a jóból

Az ötös BMW-ben meg lehet tapasztalni, milyen főnöknek lenni. Beülve megmagyarázhatatlan nyugalom tölti el az embert, uralkodik az erők, az út és a gép fölött. Egyedi és kiváltságos életérzés.

automenedzser.hu Autó

Kékvillám, a nyomatékkirály

A 335d kicsit több mint egy hármas limuzin, az M-optika és a legerősebb BMW-dízelmotor násza félelmetes és izgalmas járművet hozott a világra. Nehéz letenni.