szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A világ egyik legnagyobb autóipari alkatrészgyártója, a német Continental 2011-ig a fékrendszerek kipróbálására alkalmas tesztpályát épít Veszprémben.

A beruházás lehetővé teszi a járművekbe épített elektronikus fékrendszerek és azok alkatrészeinek kipróbálását. A tesztközpont száz új munkahelyet teremt, elsősorban szakmunkásoknak és mérnököknek.

Az előszerződést már megkötötték, tehát az építkezés már biztos, a pontos helyszín azonban egyelőre bizonytalan. Annyi biztos, hogy Veszprém közeli helyet választanak majd.

Az új tesztpályán az ABS- és ESP-technológiát különböző keménységű és tapadású terepen próbálgatják majd. Szintén szerepet kap a dinamikát segítő műszerek és berendezések tesztelése. Az építkezések 2009 elején kezdődnek a tervek szerint. A beruházás kb. 10 millió euróba kerül majd.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Adaptív ESP a transzporterben, avagy miért drágább a Mercedes?

A Mercedes-Benz transzporterek hivatalos magyarországi importőre, a DaimlerChrysler Automotive Hungária Kft. vezetéstechnikai tréninget szervezett a tököli repülőtéren. A rendezvényen bemutatták a Mercedes-Benz Viano, Vito és az új Sprinter modellekben található biztonságtechnikai megoldásokat. Ugyanitt kiderült, hogy miért drágább versenytársainál a Mercedes.

hvg.hu Autó

Kisebb és hatékonyabb lesz az új ABS

A Bosch továbbfejleszti nyolcadik generációs blokkolásgátló-rendszerét (ABS). Az új egység 20 százalékkal kisebb lesz, halkabb, könnyebb és sokkal hatékonyabb mint elődje.

hvg.hu Autó

Biztonságos fékezés tíz tonna fölött

A Daimler-Benz AG 1981 januárjában egy, az északi sarkkör közelében található hóval, jéggel borított repülőtéren mutatta be a haszonjárműveihez kifejlesztett blokkolásgátló berendezés sorozatgyártású változatát. Az ABS-szel felvértezve még hirtelen, erőteljes fékezéskor, illetve oldalanként eltérő tapadási együtthatójú felületen lassítva is jól irányíthatók maradtak a teherautók és buszok. A fejlesztés nem állt meg, évről-évre újabb rendszerek teszik biztonságosabbá a nagygépek közlekedését.