szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ha csak a szemünk kívánja, de a pénztárcánk nem engedi, Audi A4 helyett A3-assal is megelégedhetünk. Takarékos e-változata kiemelkedően kevés szén-dioxiddal szennyezi a levegőt.

© Autómenedzser
Mivel sürget az uniós határidő, az Audinál is rákapcsoltak a kis fogyasztású, a környezetet kevésbé szennyező autók erőltetett gyártására. Amíg finomodik a technika, addig kirukkoltak az A3-as alacsony kibocsátású verziójával, az 1,9 TDI e modellel.

A VW Bluemotion programjához hasonlóan itt is csak a meglévő technológiát tették környezetkímélőbbé. Az optimális gördülési ellenállás, a tovább csökkentett légellenállás, a speciálisan meghatározott sebességváltó-áttételek, a mérsékelt belső súrlódások és a továbbfejlesztett segédberendezések csupán néhány alkotóelem abban a stratégiában, amellyel az Audi teljes modellkínálatának gazdaságosságát fejleszteni kívánja. A forgatónyomaték alacsony fordulatszám-tartományokban is magas, így a dízelmotor teljesítménye érezhetően nem lanyhul, miközben alig fogyaszt.

© Autómenedzser
A gyári sajtóanyag szerint az Audi A3 1.9 TDI e zöldebb mivoltát a szabvány szerint 100 kilométeren 4,5 literes kombinált üzemanyag-fogyasztásával és kilométerenként 119 grammos szén-dioxid-kibocsátásával igazolja. Az A3 előfutára az e modellek sorozatgyártásának, a dízelek után jönnek az étvágytalan turbós benzinmotorok, 2009-től pedig az e-modellek fogyasztáscsökkentő megoldásai fokozatosan minden Audi modellben megjelennek majd.

Az A3 nem is gázolajjal a legtisztább, hanem a biomasszából előállított SunFuel-lel, amelynek elégésekor maximum annyi szén-dioxid keletkezik, amennyit a gyártása során feldolgozott növények korábban a légkörből kivontak. A gyártási folyamat során kibocsátott mennyiséget is figyelembe véve, a SunFuel alkalmazásával a szén-dioxid érték több mint 80 százalékkal mérsékelhető. Egy SunFuel-lel hajtott Audi A3 1.9 TDI e a teljes folyamatláncolatot figyelembe véve is kevesebb, mint 20 gramm szén-dioxidot állít elő kilométerenként.

Adatok, tesztfogyasztás, képek a cikk folytatásában. Kattintson ide.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Randevú a legdögösebb magyarral

Szépen hörög, kívánatos, a vezetés legteljesebb élményét nyújtja. Az emberek megbámulják, csodálják. Meghajtottuk a legszebb magyar autót.

hvg.hu Autó

Autóteszt: S3 a magyar igazság

Csattog, sziszeg, zizeg, robban, duruzsol, él az ember kezei között ez a zsebrakéta. A vezetés legteljesebb élményét nyújtja. A gyönyör ára sok pénz és rengeteg benzin.

automenedzser.hu Autó

Vezettük a világ legerősebb dízel terepjáróját

A 22 millió forintért már nálunk is rendelhető V8-as dízel nyáron érkezik a kereskedésekbe. A 326 lovas 4,2 TDI a világ legerősebb SUV-ja. A 760 Nm-es nyomatékkirály a müncheni sajtótájékoztatón elhangzottak szerint 11,1 liter gázolajat fogyaszt átlagosan. Motorja természetesen Győrben készül.

hvg.hu Autó

Audi A6: Biznisz tu biznisz

Sokáig nem értettem, miért az Audi A6 a kategória etalonja, politikusok, üzletemberek kedvenc autója, a megbízhatósági listák éllovasa. Most már tudom.

hvg.hu Autó

Nagyítás - teszteltük az új A4-et

Minden elképzelhető extrával és tudással felszerelték, ez a teszt nem is fog másról szólni. Annyira lenyűgöző a kocsi, hogy ha bíróságon lennék, új bírót kérnék, elfogultság miatt.

hvg.hu Autó

Szardínián tettük próbára az új A4-est

Costa Smeralda, Porto Cervo – olyan nagykutyák kedvenc nyaralóhelye, mint Bill Gates, Paul Allen, Vlagyimir Putyin, Enrique Iglesias stb. De még ők is kicsik ahhoz, hogy kipróbálhassák a megújult Audi A4-est. Nekünk sikerült.

hvg.hu Autó

Audi teszt: elhisszük neki, hogy erős

A TSI-motorok megalapozták a VW-csoporton belül a kis térfogat, nagy erő trükköt. Itt az ideje a kis TFSI-mociknak. Az A3 Sportback nem csak ebben első.