szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

A VW Bluemotion programjához hasonlóan itt is csak a meglévő technológiát...

am

A VW Bluemotion programjához hasonlóan itt is csak a meglévő technológiát tették környezetkímélőbbé. Az optimális gördülési ellenállás, a tovább csökkentett légellenállás, a speciálisan meghatározott sebességváltó-áttételek, a mérsékelt belső súrlódások és a továbbfejlesztett segédberendezések csupán néhány alkotóelem abban a stratégiában, amellyel az Audi teljes modellkínálatának gazdaságosságát fejleszteni kívánja. A forgatónyomaték alacsony fordulatszám-tartományokban is magas, így a dízelmotor teljesítménye érezhetően nem lanyhul, miközben alig fogyaszt. 

am

A gyári sajtóanyag szerint az Audi A3 1.9 TDI e zöldebb mivoltát a szabvány szerint 100 kilométeren 4,5 literes kombinált üzemanyag-fogyasztásával és kilométerenként 119 grammos szén-dioxid-kibocsátásával igazolja. Az A3 előfutára az e modellek sorozatgyártásának, a dízelek után jönnek az étvágytalan turbós benzinmotorok, 2009-től pedig az e-modellek fogyasztáscsökkentő megoldásai fokozatosan minden Audi modellben megjelennek majd.

Az A3 nem is gázolajjal a legtisztább, hanem a biomasszából előállított SunFuel-lel, amelynek elégésekor maximum annyi szén-dioxid keletkezik, amennyit a gyártása során feldolgozott növények korábban a légkörből kivontak. A gyártási folyamat során kibocsátott mennyiséget is figyelembe véve, a SunFuel alkalmazásával a szén-dioxid érték több mint 80 százalékkal mérsékelhető. Egy SunFuel-lel hajtott Audi A3 1.9 TDI e a teljes folyamatláncolatot figyelembe véve is kevesebb, mint 20 gramm szén-dioxidot állít elő kilométerenként.

am



[[ Oldaltörés: 5,7 literes tesztfogyasztás ]]



am

De addig is nézzük mennyit kért a mi tesztautónk: az 500 kilométeres próbaút során vegyes használatban 5,7 liter gázolajat fogyasztott száz kilométerenként. Autópályás nyári utazásoknál az 1200-1300 kilométeres hatótávolság nem lehetetlen, az első 120 kilométer után meglepődve vettem tudomásul, hogy 1100 kilométer még hátravan. 

A jelenlegi Audi kínálat kezdőmodellje minden ízében Audi, a vezetés komfortja és élménye ugyanúgy szériatartozék, mint egy A4-esben vagy A5-ösben. Futóműve hibátlan, még földúton is jól tompít, a kormányzás pontos, a váltás zökkenőmentes (ötfokozatú manuális) és a takarékos motor is ott húz, ahol kell. Az optimális sebességfokozat megválasztását a központi kijelzőn javasolja a rendszer, az elején ezt a funkciót észre sem vettem, annyira szinkronban váltottam az elvárásokkal. 100-as tempónál 1800-at forog a főtengely, de 130-nál sem kúszik 2200 fölé a mutató. 

am

Az egykilences részecskeszűrős motor, amely a Seatban és a VW-ben hangosnak tűnik, az Audi üléséből csendes, igazán csak erőteljes gyorsításoknál hallunk valamiféle csörgést. Természetesen reggel traktorhangon köszönt. 

A közepesen felszerelt tesztautónkban volt kétzónás automatikus klímánk, ülésfűtésünk elöl, minőségi Audi zenelejátszó, kipörgésgátló, elektromos tükrök, kísérőfény, automatikus világítás, hat légzsák, négy elektromos ablakemelőnk, könnyen piszkolódó bézs szövetülések. 

am

A középkonzol anyagai jó tapintásúak, a hátsó fertály is használható, kényelmesen lehet utazni hátul is. Két személynek. A lábtér és a fejtér kielégítő, a vállakkal azonban nem túl barátságos. A csomagtartó közepes méretű, jól pakolható, mélyében vészkereket rejt. A hátsó ülés kétharmad/egyharmad arányban, de nem síkban dönthető. Tárolórekeszek vannak, igaz kicsik, pohártartóval rosszul áll az A3-as, a könyöktámaszban egy normál és egy pici bújt meg. 

B. Cs. 

[[ Oldaltörés: Műszaki adatok ]]




Audi A3 Sportback 1,9 TDI e
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1896
Környezetvédelmi besorolás EURO 4
Max. teljesítmény lóerő105 lóerő 4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm 250 Nm 1900-as fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2578
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4286/1765/1423
Csomagtér370-1100 liter
Saját tömeg (kg) 1320
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 194
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h 11,7
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi 5,8
Országúti 3,8
Vegyes4,5
Tesztfogyasztás5,7
CO2 kibocsátás (g/Km) 119
ÁRA 6,6926 millió forinttól




HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

Audi teszt: S, mint sportos

Csúcshoz közeli felszereltséggel vehettem birtokba a legkisebb Audi legnagyobb és...