És akkor Orbán azzal fenyeget, hogy ráteszi a kezét a gázcsapra
Trump és Putyin Ukrajnáról tárgyalt; a magyar kormány az építőipar legnagyobbjainak segítene; a májusi hideg reggelek miatt lesz nagyobb az inflációkövető adóemelés.
Az autóvezetőktől kiemelt figyelmet igényelnek az esti vagy éjszakai vezetés. Az ADAC német autóklub felmérése szerint a halásos balesetek több mint negyven százaléka éjszaka következik be, annak ellenére, hogy ebben a napszakban csupán a szokásos forgalom negyede jellemzi az utakat. Ez a statisztika a magyar közlekedésre is jellemző.
Az autógyárak különböző biztonsági eszközökkel: speciális távolsági fényszórókkal, és modern éjszakai biztonsági rendszerekkel (éjjellátó, infrakamerás berendezés, kanyarlámpa) igyekeznek segíteni az autósokat. Ugyanakkor csökkenthető lehet a balesetek kockázata, ha a vezetők betartanak néhány alapszabályt.
Mindenki tudja, a fényszóró azért van, hogy mások időben észrevegyenek bennünket, illetve, hogy mi is könnyen megpillanthassuk a közlekedés egyéb résztvevőit. Aki szürkületben, illetve sötétben nem használja a világítást, illetve gyalogosként nem visel láthatósági mellényt, veszélyezteti saját, illetve mások életét. Mivel sok országban nem kötelező a nappali világítás, a magyar utakon gyakran találkozni kivilágítatlan külföldiekkel, még alkonyatkor is. Ennek az ellenpéldáját szintén külföldi autósok mutatják be az útjainkon: előszeretettel használják a ködlámpát és a ködzárófényt akkor is, amikor ezt semmi nem indokolja.
A hazai személyautók, teherautók és motorok egyharmada hiányos világítással közlekedik az utakon. Emiatt ők sem látják az utat rendesen, illetve őket sem tudják sokszor időben észrevenni a közlekedés egyéb résztvevői. Ezenkívül gyakori probléma még, a rosszul beállított fényszóró, mellyel az autósokat és a gyalogosokat egyaránt elvakíthatják a vezetők.
Hogyan javíthat a biztonságán?
Nem árt, ha rendszeresen megtisztítja a fényszórókat. Szakértők szerint ugyanis, ha harminc percig közlekedik valaki a koszos, vizes úton, akkor 35 méterrel kisebb távot világít be a fényszóró. Természetesen nemcsak a fényszóró tisztaságára kell ügyelni, hanem ugyanilyen fontos a szélvédő is.
Ha a szembejövő, vagy ön mögött haladó autó elvakítja, amilyen gyorsan csak lehet, reagálni kell. Legjobb megoldás: ha gyorsan az út szélére néz, miközben leveszi a lábát a gázpedálról. Extrém esetben a pedig álljon meg (természetesen közben jelezze szándékát a mögötte haladóknak), míg a másik jármű elmegy.
A legbiztonságosabb, ha elkerüli az éjszakai vezetést, vagy legalábbis lecsökkenti olyan rövid időre, amilyenre csak lehet. Amennyiben nagyon fáradt, inkább iktasson be néhány órás szünetet, és aludjon egy parkolóban.
Trump és Putyin Ukrajnáról tárgyalt; a magyar kormány az építőipar legnagyobbjainak segítene; a májusi hideg reggelek miatt lesz nagyobb az inflációkövető adóemelés.
Sikerült ugyan elkerülni a katasztrófát, de a helyzet nem jó.
Az elnök rajongója, Laura Loomer aktivistaként szenteli az életét annak, hogy leleplezze azokat, akik nem eléggé lojálisak Trumphoz.
A Beatrice énekesének van véleménye és el is mondja.
Agárdon történt a baleset.