szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Ford új romániai üzemében a Transit Connect modellt tervezi összeszerelni. A könnyű áruszállító jármű a jövő év közepétől lesz kapható a romániai piacon - jelentette be a Ford Europa vezérigazgatója, John Fleming pénteken Craiovában a szerződés aláírása alkalmából. A romániai üzem 72,4 százalékos tulajdonrésze került a Ford tulajdonába.

Az üzemben 2010-től egy az európai piacra szánt kisautót is gyártanak majd. "Nem a Ford Fiestáról van szó, hanem egy teljesen új modellről, amelyek kizárólag Romániában gyártunk" - tette hozzá az igazgató. Calin Popescu Tariceanu miniszterelnök Románia stratégiai partnereként üdvözölte a Ford autógyárat. "A második nagy autógyártó konszernnek köszönhetően - a Renault után, amely Pitestiben gyártja a Dacia Logant - Románia Délkelet-Európa legjelentősebb autógyártójává léphetett előre" - hangsúlyozta ki. 

A Ford tavaly szeptemberben vásárolta meg az autógyártó üzem 72,4 százalékos részesedését 57 millió euróért. A tényleges tulajdonba vétel azonban Brüsszel vizsgálatai miatt elhúzódott. Brüsszel szerint Románia áron alul kínálta fel a Fordnak az üzemet azzal a feltétellel, hogy megtartja annak mind a 3900 alkalmazottját és ezzel burkolt állami támogatást nyújtott a beruházáshoz. Ennek kiegyenlítésére a Fordnak további 27 millió eurót kell fizetnie a román államnak. 

A privatizációs szerződésben az autógyár egyebek között 675 millió eurós közvetlen tőkebefektetés mellett kötelezte el magát az egykori Daewoo üzem modernizálására. Az amerikai autógyártó konszern négy éven belül évi 200 ezer egységre növeli az üzem termelését. 

A craiovai autógyártó üzem a kilencvenes években került a dél-koreai Daewoo tulajdonába. A Daewoo pénzügyi nehézségei miatt a román kormány az üzemet visszavásárolta.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Csökkent, de még mindig óriási a Ford vesztesége

A Ford-csoport 2007 első negyedévében 282 millió dolláros veszteséget könyvelt, szemben az egy évvel ezelőtti 1,4 milliárd dolláros veszteséggel. Az idei év első negyedévében a teljes bevételek elérték a 43 milliárd dollárt, míg tavaly ilyenkor ez az érték 40,8 milliárd dollár volt.

hvg.hu Autó

Ford-teszt: izgalomra semmi ok

Aki izgalommentes autót akar megfontoltan dönt, ha a Ford egyterűcskéjét választja. Az unalmas családi autót a motor és a fokozatmentes váltó pezsdíti fel.

MTI Autó

3,6 millió autót hív vissza a Ford

Európai gyártmányokat nem érint az amerikai Ford autógyár monstre, becslések szerint 3,6 millió autóra vonatkozó visszahívása. Az akcióra azért kerül sor, mert kiderült, hogy a sebességellenőrző berendezés kapcsolószerkezete túlhevülhet, füstöl, esetleg meg is gyullad. Az idehaza is ismertebbek közül az Explorer típusokat is várják ellenőrzésre a Ford szervizekben, általában 1992 és 2004 között gyártott autókról van szó.

hvg.hu Autó

A Ford és a General Motors küzd a craiovai Daewoo-ért

A román állami vagyont kezelő hivatalból (AVAS) kiszivárgott információk szerint a koreai Daewoo csődjét követően visszaállamosított craiovai autógyár második privatizációs kiírására csak az amerikai General Motors és a Ford tett le vásárlási szándéknyilatkozatot.

hvg.hu Autó

Csak a Ford jelentkezett a romániai Daewoo-ért

A csütörtök délután lejárt határidőig egyedül a Ford tett konkrét vételi ajánlatot a romániai állami vagyonkezelőnek (AVAS) a craiovai Daewoo megvásárlására. A korábban potenciális vevőként emlegetett General Motors és az orosz mágnás, Oleg Gyeripaszka tulajdonában lévő JSC Russian Machines távolmaradt.