szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nagy az érdeklődés az elektromos hajtású autók iránt. Miközben a nagy konszernek csak beszélnek róla, addig néhány kisebb cég már piacra dobta a saját elektromos autóját. Az egyik ezek közül a norvég Th!nk. Jól mutat a városban a színes kis „bolha”, csak az ára ne lenne olyan magas.

© Autómenedzser
A norvég Th!nk autógyártó vezető fejlesztője, Egil Mollestadt szerint a Th!nk elektromos autó forradalmasítja a városi közlekedést. Az autó hossza ugyanis 3,12 méter, alig nagyobb, mint egy smart fortwo, viszont 1,60 méter szélességével valamivel keskenyebb. Könnyen lehet vele forgolódni és színes fényezése rögtön szembe tűnik. Szériás változata két személynek ad helyet, de külön kívánságra 4 személyesre is gyártják. A kicsi kocsi semmilyen káros anyagot nem bocsát ki. mentes. Benzin vagy dízel helyett árammal működik a norvég csoda, ami egy ún. zebra-akkumulátorba töltődik, mely egy feltöltéssel 170 kilométer megtételére képes. Jelenleg 10 órába telik az akksi feltöltése. A norvég gyártó szerint év végéig különböző lítium-ion technikával felszerelt akkumulátorokat is kínálnak majd. 

A 80 kiloéter/órás sebességet 16 másodperc alatt elérő és 100 kilométer/órás végsebességgel rendelkező autó egyelőre még nem nagyon alkalmas a városon kívüli közlekedésre. Viszont az elektromos motoroknál a maximális fordulatszám úgymond már az indulásánál rendelkezésre áll, és az 1100 kilogrammos kisautó a lámpától való induláskor 6,5 másodperc alatt eléri az 50 kilométer/órás sebességet, így semmiképpen sem nevezhető forgalmi akadálynak a városi közlekedésben. 

© Autómenedzser
Erre egyébként egy másik csodabogár, a Reva Greeny is képes. Amiben Th!nk a többi elektromos autótól különbözik, az a kivitelezés. Míg a nemcsak Potsdamból, hanem Németországból is száműzött Greeny annyira komfortos, mint egy felfújt playmobil játékautó, addig a Th!nk belső kialakítása bármelyik nagy autógyártó kisautójával felveszi a versenyt. A lakkal bevont műanyag belső borítás, az igényes kárpitozás, néhány metálfényben csillogó berakás, de elsősorban a két frontoldali légzsák, továbbá az ABS járul hozzá ahhoz, hogy a vezető elfelejtse, hogy ő tulajdonképpen egy öko-sarokból szalajtott kisszériás autóban ül.

Th!nk ötlete mostanában abszolút aktuális, de újnak nem nevezhető. A vállalatot 1991-ben alapították, a tulajdonosok többször váltották egymást és a Ford égisze alatt már 1100 elektromos járművet gyártott, melyeket elsősorban Norvégiában és Amerikában értékesítettek. Ford azonban kiszállt az üzletből, a gyártást öt évvel ezelőtt leállították, és a céget ismét eladták. Most azonban friss pénzforrással és továbbfejlesztett technikával újra belevágnak a gyártásba. E célból épült egy gyár is, mely éves szinten 5000 autó legyártásához elegendő kapacitással rendelkezik. Mollestadt szerint ez a szám 10 ezerre növelhető, ha bevezetik a két műszakot. 

Kabrió és ötajtós is készül. Részletek a folytatásban. Kattintson.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Autó

Elektromos gépkocsit gyárt a Nissan

Elektromotoros autókat tervez gyártani és forgalmazni a Nissan három éven belül. Japán második legnagyobb autógyára azért határozta el a hibrid autó kifejlesztését, mert fel akar zárkózni két nagy vetélytársa, a Honda és a Toyota mellé a környezetbarát járművek területén.

MTI/hvg.hu Autó

Elektromos autót mutatott be a Chevrolet

Chevrolet Volt névre keresztelte vadonatúj fejlesztésű elektromos autóját a General Motors amerikai vállalat; a kocsi prototípusát Richard Wagoner elnök-vezérigazgató személyesen mutatta be a detroiti autóshow-n.

MTI Autó

A smart elektromos autók tesztjébe kezd

A DaimlerChrysler leányvállalata a smart az ősszel megkezdi az elektromos hajtású "smart fortwo ev" (electric vehicle) modellek forgalmi tesztelését. Száz kilométerenkénti 12 kilowattórás energia fogyasztással az autó hatótávolsága 110 kilométer.

hvg.hu Autó

Izrael az elektromos autók Kánaánja lehet

Nagyszabású terven dolgoznak Izraelben: 2011-ben be akarják inditani a világ első elektromos - autóhálózatát, töltőállomásokkal, elemcserélő-helyekkel, az autó boltokban a legújabb technológiák szerinti, versenyképes áron forgalmazott elektromos autókkal.