szerző:
automenedzser.hu

Óriási erőtartalékot képes mozgósítani a legerősebb dízel kupé.

©

Óriási erőtartalékot képes mozgósítani a legerősebb dízel kupé. Az Audi A5-öse minden ízében sportautó. Közepesen felszerelt háromliteres változata legalább 15 millióba kerül.

Már több mint egy éve kapható a magyar piacon, de még ritka jelenség, ezért ha valaki mögé megérkeztem az autópályán vagy a nulláson, lehúzódás helyett először mindig forgolódás következett, jól megnézte minden utas és a sofőr is, majd természetesen kapituláltak. Pedig nem is száguldoztam mögöttük, ennek ellenére készségesen átadták az elsőséget. Igaz, minden oldalról szép a gép. A nappali fény és a LED-es technika vonzza a szemet, az Audi-védjeggyé vált látvány emellett fölöttébb hasznos. 

©

Induláskor hátba vág és gyomrot forgat a kupé, amelyet nyugodtan nevezhetünk a legszebb Audinak és a legszebb, hétköznapi ember számára is elérhető, kupénak. Benne ülve nem esik rosszul, ha a mellettünk lévő sávban elporoszkál egy Porsche Carrera. Nini, pont olyan szép autó, mint a miénk – ezt gondoljuk. 

Az 500 Nm nyomatékú motor 5,9 másodperces 100-as sprintet tesz lehetővé, amit pénztárca kímélően hajt végre, hisz messze ereje alatt fogyaszt az autó. Az ötszáz kilométeres tesztút során vegyes, de inkább városi használatban 9,2 liter gázolajjal is beérte száz kilométerenként. Ha a sofőr takarékosan akarja vezetni az izomkolosszust, ebben a tempomat mellett a kijelzőn felvillanó nyilak is segítenek, amelyek az optimális sebességfokozat megválasztását kínálják. Bár 240 lovas, kezesen is vezethető, városban kényelmesen bírja a pihenőfokozatot is, igaz este, kietlen útszakaszokon érdemes kifüstölni a részecskeszűrőt, leengedett ablakokkal hallgatni a hathengeres brummogást.


 

©

[[ Oldaltörés: Drágának drága ]]



©

A beltér ízléses, finom és elegáns, a korábban vajfehér bőrgarnitúra a 7-8 ezer kilométeres használat során piszkosfehérre váltott, az ülések erős karokkal, de barátságosan tartanak, fűthetők és memóriásak. Hátra nem kényelmes a beszállás, ám kényelmes ott az utazás, még két felnőtt számára is. A csomagtartó szája szűk, ezért nem is gondolnánk, milyen méretes. A tapasztalat azonban elismerteti ezt az erényét is az A5-ös kupénak. Ajtaja gombnyomásra automatikusan nyílik. Praktikus tartozékokról csak annyit, hogy 230 voltos csatlakozót is találtam a kocsiban, van pohártartó és szűk ajtózsebek is. 

Bár sportfutómű szalad velünk, mégsem üt fel rossz úton sem, a csillapítás tökéletes, nagyautós. A quattro állandó összkerék-hajtással kicsit többet megengedhetünk magunknak,mint a kétkerék-meghajtású változatok, élmény vele a körforgalom és a szerpentin. Stabilan és hidegvérrel fekszi az utat, kimozdíthatatlan a nyugalma, ha mégis csúsznánk, egyből korrigál az ESP. 

©

Vannak hátrányai is a szépségnek, az Audi A5 drága jószág, alapára 13,2 millió forint, de ebben alig van valami extra. Tesztautómat felszerelték Bang&Olufsen hifivel (264 ezer forint), automatikusan elsötétedő belső tükörrel (72 ezer), fény és esőszenzorral (37 ezer), elektromos gerinctámasz (78 ezer), elektromos panoráma billenőtető (333 ezer 600), S-line sportcsomag (futómű, belső, kerekek stb. 601 ezer), elektromos, memóriás, behajtható tükrök (96 ezer), navigációs MMI (904 ezer), parkolóradar (226 ezer), Milano bőrülések (528 ezer), Xenon fényszórók nappali fénnyel (288 ezer). Így saját számítások alapján 16,715 millióra rúg már az ár. 

Akinek csupaszon is megéri az A5, mert annyira szereti, az 10 millió alatt is hozzájuthat, az 1,8 literes, 170 lovas változat (TFSI-motorral) indulóára 9,581 millió forint. Az alapfelszereltség része a belülról elektromosan nyitható csomagtértető, az ESP, az elektromos ablakok és tükrök, a hat légzsák, a 6,5 hüvelykes monokróm kijelző, az automatikus légkondícionáló, a 17 hüvelykes könnyűfém keréktárcsák, a négyhangszórós CD-lejátszó, a távirányítású riasztó, a központi zár, csak a legfontosabbakat említve.

B. Cs.

Műszaki adatok



Audi A5 3,0 TDI PDF quattro
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 2967
Környezetvédelmi besorolás EURO 4
Max. teljesítmény lóerő240 lóerő 4400-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm 500 Nm 1500-3000-es fordulaton 
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2751
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4625 / 1854 / 1372
Csomagtér455 liter
Saját tömeg (kg) 1610
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 250
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)5,9
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Vegyes7,2
Országúti5,7
Városi9,9
Tesztfogyasztás9,2
CO2 kibocsátás (g/Km) 191
ÁRA A tesztautó ára kb. 16,715 millió Ft, 
alapára ezzel a motorral 13,2 millió forint


Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
automenedzser.hu Autó

Audi teszt: S, mint sportos

Csúcshoz közeli felszereltséggel vehettem birtokba a legkisebb Audi legnagyobb és...

Az MNB bevédte a szuperállampapírt, amelyen évi 27 milliárdot buknak az adófizetők

Az MNB bevédte a szuperállampapírt, amelyen évi 27 milliárdot buknak az adófizetők

Találtak egy 23 000 éves szobrocskát: csak 4 centis, de nagy kincs

Találtak egy 23 000 éves szobrocskát: csak 4 centis, de nagy kincs

Iskolaérettség: kaptak két hét haladékot a szülők, de az semmire sem elég

Iskolaérettség: kaptak két hét haladékot a szülők, de az semmire sem elég

Kásler megtalálta a kórházi adósság felelőseit

Kásler megtalálta a kórházi adósság felelőseit

Az ukránok kiszúrták, hogy a magyar köztévé Oroszországnak adta a Krímet

Az ukránok kiszúrták, hogy a magyar köztévé Oroszországnak adta a Krímet

Vidéken terem a magyar adópaprika

Vidéken terem a magyar adópaprika