szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Újabb nagy múltú orosz járműgyártó tervez külföldi tőkét bevonni: ezúttal Oroszország legnagyobb teherautógyára, a Kamaz akarja eladni részvényei 25 százalékát valamilyen stratégiai befektetőnek, 1,25 milliárd dollárért.

Bennfentesek szerint egyebek közt a német MAN, a svéd Scania és a Volvo, illetve az olasz Iveco érdeklődik az üzletrész megvásárlása iránt. A Kamaz értékét az EBITDA-eredmény tízszeresére, azaz 5 milliárd dollárra teszik értékforgalmazók, ezzel összhangban van a Kamaz által elérni kívánt ár. Jelenleg az autógyár több mint 50 százaléka a vállalatvezetés, 30 százaléka az orosz állam tulajdonában van. Nem közölték, hogy a tulajdonosok milyen arányban válnának meg részvényeiktől.

A Kamaz 200 millió dolláros hitel felvételét is tervezi, részben adósságai, részben a fejlesztések finanszírozására, egyebek mellett egy indiai összeszerelő üzem megvásárlására. A vállalatot a moszkvai MICEX és RTS tőzsdéken jegyzik, külföldön azonban még nem. A gyár billenőkocsikból az orosz piac háromnegyedét látja el, egyéb nehéz teherautókból a felét, és minden negyedik teherautóját exportálja.

Nemrégiben került külföldi tulajdonba egy másik régi orosz járműgyártó negyede: február végén jelentették be, hogy a Renault megvette az orosz AvtoVAZ autógyár részvényeinek 25 százalékát plusz egy részvényét a tulajdonosoktól, a Trojka Dialog befektető társaságtól és a Rosoboronexport állami cégtől.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Hatszázhúsz lóerő, hatvan tonna, háromezres nyomaték, 25 méter

A svéd Scania amellett, hogy folyamatosan visszaveri az ellenséges felvásárlására tett törekvéseket, önállóan, megfontoltan, kis kockázattal ám nagy nyereséggel működik, és nagyon fejleszt. Forradalmian új hibridtechnológia, alacsony kibocsátású dízelmotorok, alternatív üzemanyagok: kész üzenetek a jövőnek.