szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Már nem csak újságokban találkozhatunk a legnagyobb európai Toyotával. Magyarországon is bemutatták a 4,5 literes nyolchengeres dízellel szerelt monstrumot, a legendás Land Cruiser 100-as utódját, a V8-ast.

© Autómenedzser
A domonyvölgyi menetpróbán valóban a jármű értékeivel ismerkedhettünk meg. A lenyűgöző teljesítmény, méret és luxus egy pillanatig sem vonta el a figyelmet a kifejezetten terepre álmodott autó valódi off-road képességeiről. Az épített pályán, földutakon, mély homokban, mezőn és erdőben is kipróbált behemót úgy viselkedett, mint egy versenyre összerakott minden-járó és egy luxus egyterű keveréke. Bentről mit sem éreztünk a feladat nehézségeiből, ám külső megfigyelőként szemlélve megdöbbentett a Toyota képessége. Puhán, szinte simulósan egyenesíti ki intelligens futóműve a hepehupás katonai terepet, motorzaj nem hallatszik, a testre szabott fotelekből fel sem tűnik, hogy embert és autót próbáló területen haladunk.

© Autómenedzser
Ezért mondta a jobbomon ülő instruktor, hogy: „picit maradj le, aztán lépj oda neki, hadd érezzük, mit tud ez a futómű. Hogy ne felejtsük, miért vagyunk itt.” Nem sokat kérettem magam, lassítottam, majd egy kövér gázzal sprintre bírtam a 2,6 tonnás szörnyeteget. A 650 Nm-es nyomaték rendesen meglódította az autót, amely a valóban zökkenős szakaszon úgy viselkedett, mint egy hullámvasút kocsija. Láttam, hogy baj lesz belőle, de azért nyomtam, amíg az egyik ilyen ugratón eltűnt a világ, a bordám találkozott a medencémmel, majd amikor hatalmas puffanással földet értünk, röhögésbe törtünk kínunkban. Az élmény meglepő volt, mondhatni megrázó, ám a kocsi ezt meg sem érezte, méltóságteljesen és magabiztosan, igaz, sokkal lassabban folytatta útját a ligeten át. Az instruktor megkereste leesett napszemüvegét majd megjegyezte: "azért jöttünk, hogy ezt kipróbáljuk. Jó volt, nem?"

A cikk folytatása a gyökerekkel és világelső technológiákkal az Autómenedzseren. Kattintson.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

Kipróbáltuk a 2007-es Avensist

Vidám orrészt, mp3-lejátszót enyhén módosított fényszórókat kapott és egy kellemes 126 lovas kétliteres dízelmotorral lett gazdagabb a kisebb frissítésen átesett 2007-es Toyota Avensis.

automenedzser.hu Autó

Megújult a világ legnépszerűbb autója - vezettük

Első ránézésre továbbra is jellegtelen autó az új, tízedik generációs Corolla. A Camry kicsinyített mására hasonlít leginkább. Az immár csak szedán változatban gyártott Corolla a rövid próbaúton bizonyította, hogy jó autó.

automenedzser.hu Autó

Toyota RAV4 - Nagynak látszik

Bármennyire is fejlett a technikája, bármilyen vonzó is a formája, és meglepően jók a tereptulajdonságai, mégiscsak kiforratlan autó az új Toyota RAV4. Apró bosszantásai, szereptévesztése nem váltották be a hozzá fűzött reményeimet. De ugyanakkor a RAV4 egy megbízhatóságáról híres Toyota, praktikus nagy munkabírású és takarékos.

automenedzser.hu Autó

Vezettük az új Toyotát

Megérkezett Magyarországra a ferdehátú Corolla utódja az Auris, amelyet az importőr nemes egyszerűséggel úgy mutatott be: az új Toyota. Az ötajtós Auris 3,845 millió forintos alapáron kapható. A legolcsóbb dízelért 4,335 millióért, a legjobban felszerelt 126 lovas dízel változatért 6,055 millió forintért juthatunk hozzá.