„Meg is nyugtat, vagy éppen felébreszt, jól kezdődik vele a nap” – így jógáznak Indiában és Magyarországon
A szerző 10 éve jógázik a jóga őshazájában, mesterfokozatot is szerzett jógatudományból Indiában. Szeretettel Delhiből sorozatunk írása.
Elkészült az új KRESZ normaszövege. A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) tervezete a 33 éve hatályos és legalább hússzor módosított szabályozást a tervek szerint 2009 első felében váltaná fel – írja a Népszabadság.
A lap emlékeztet arra, hogy az 1975-ben bevezetett közlekedési szabályrendszer mára minden szempontból elavult. Nagyságrendekkel nőtt a forgalomban lévő gépjárművek száma, s olyan új járművek jelentek meg (például a quad vagy a 2,5 tonna összsúlyt meghaladó személyszállító járművek), amelyekre nem vagy csak nehezen alkalmazhatók a ma hatályos szabályok.
Horváth Zsolt Csaba, az NKH elnöke közlekedésbiztonsági megfontolásokkal indokolta a javasolt változtatásokat. A balesetek harmadát gyorshajtás okozza. Az NKH adatai szerint azonban ezen belül az esetek 96,32 százalékában az út-, a forgalmi és az időjárási viszonyokhoz nem igazodó sebesség miatt történik baleset. Az új KRESZ-ben ezért csökkentené az autósok mérlegelési lehetőségét a sebesség megválasztásakor.
A mai sebességhatárokat nem változtatják meg, de a keskeny utakon (ahol nincs két külön sáv felfestve, mert ahhoz nincs elég hely) például 90 helyett csak 70-nel lehetne hajtani. Esőben, vagy ha bármilyen oknál fogva vizes az útburkolat, autópályán 130 helyett csak 110-zel, autóúton 90, egyéb, nem lakott területen fekvő úton 70-nel szabadna hajtani.
A tervek szerint a jövőben lassítaniuk kell az autósoknak a közlekedési lámpával nem védett gyalogátkelőhelyek előtt. A zebrák előtt 20 méterrel az autók sebességét 30 kilométer per órára kell csökkenteni. A mai szabályozással ellentétben a tervezet szerint a jövőben ismét az autóvezető lenne felelős azért, hogy utasai használják a biztonsági övüket.
A szerző 10 éve jógázik a jóga őshazájában, mesterfokozatot is szerzett jógatudományból Indiában. Szeretettel Delhiből sorozatunk írása.
A Tisza szigetek korábbi koordinátora, Farkas Dezső az elnöke az Irány a Jövő Pártnak.
Az USA közéletének legnagyobb sztorija végzetes is lehet az amerikai elnök számára.
Egyre inkább úgy érződik, hogy a magyar kormánypárt nem csak az online világban kerül vesztes helyzetbe.
Hiába nőttek a fizetések, visszafogott a vásárlási kedv.
Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.