szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

Az a jó benne, hogy nincs túlbonyolítva. Természetesen Audis, természetesen Avant.

Az a jó benne, hogy nincs túlbonyolítva. Természetesen Audis, természetesen Avant. Vásárlója azt kapja, amit egy Avanttól elvárhat: minőséget, kényelmet, praktikumot, csúcstechnikát és magas biztonságot. 

am



Nagyon várta már a piac a prémium alsó-kategóriás kombik királyát, főleg, hogy már kapható a C-osztály és a hármas BMW kombija, de a Saab 9-3-as is nemrég újult meg. A Cadillac BLS szintén bemutatta puttonyos változatát, ám minden bizonnyal az európai, és főként a mértékadó német piacon a német presztízs kombik között dől majd el az elsőség. 

am



A 12 centivel megnyújtott Audi a nagyobb testvér babérjaira tör, a kidolgozott elegáns beltér, a vezetésbarát technika, a finom anyagok, az erős motorok és a méretes csomagtér korábban mind az A6 Avant modelljeit dicsérték. 

am



Az eivissai kirakatokban visszatükröződött sziluett még mindig ott vibrál az agyamban, a misano vörös fényezés nagyon dögös sportkombivá varázsolta, igaz, erre rájátszott a Sportline-csomag és a háromliteres dízelmotor quattro összkerék-hajtással. Hátulról és oldalról a beavatatlan szemlélődő hajlamos az A6-ossal keverni az autót, bár ezzel a gyári kollégák erősen vitatkoztak. Szerintük a tornádószerű oldalvonallal kiemelt karosszéria egyedivé teszi az A4 Avantot. Előlről 14 LED-izzó teszi egyértelművé, hogy melyik is ez az autó. 

am



[[ Oldaltörés: Új dízelmotor a kínálatban ]]

am

Sok meglepetést nem építettek be a kocsiba, újdonság az A6-osból és a Q7-esből ismerős csomagrögzítő sínrendszer, amely természetesen feláras, a csomagtér takarója megfordítható, így akár trágyát is szállíthatunk (megfelelő fóliában). A 490 literes csomagtér 1430 literre is bővíthető, igaz az A4 Avant nem az ezermesterek, hanem inkább a családosok, a sportos üzletemberek autója lesz, akik szívesen kirándulnak, sportolnak, kempingeznek, sátoroznak, utaznak. A csomagtérben akár 1,8 méteres tárgyakat is szállíthatunk, a csomagtér ajtaja elektromosan is működtethető. Bár a tengelytáv nem változott, a hátsó sorok kényelmesebbek, mint a limuzinban, a finom bőrülések mellett az Alcantara-kárpit, de még a szövet is kimagasló minőségű. A fenséges tájat a hátul ülők is maradéktalanul élvezhetik, a 0,8 négyzetméteres dupla panorámatető kényeztető extra. 


am


A vezetéstámogató rendszerek közül minden rendelhető (sávtartó asszisztens, távolságkövető tempomat, tolatókamera, holttér-figyelő), az 505 Wattos és 14 hangszórós Bang&Olufsen hangrendszer által a kombiban is szépen szól a Café del Mar. 

am



A motorkínálat Magyarországon két benzinesből és négy dízelből áll. A 120 lóerős TFSI (1,8-as), és a 120 lovas TDI (kétliteres) egyelőre nem kapható nálunk. Az 1,8 literes 160 lovas TFSI motorral szerelt autó 8,605 millió forintba kerül, a legolcsóbb dízelért, a 143 lovas kétliteresért 8,256 milliót kell fizetni. Míg a 2,7-es 190 lovas és a 3 literes 240 lovas dízelek inkább a jómódúak vagy a cégvezetők utazását teszik gondtalanná, addig a hétköznapi használatra az új, 170 lovas kétliteres TDI motor a legideálisabb. Az új kétliteres dízel pont olyan, mint az autó egésze: harmonikus és kiegyensúlyozott. Elég erős, hogy megbízhatóan lehessen előzni, takarékos és meglepően halk. Indulóára hazánkban (hatsebességes kéziváltóval) 9 millió forint. A néhány száz kilométeres próbaút során ez a motor tetszett a legjobban, a 3,2 literes FSI 265 pacija túlzottan zabolátlan, igaz a quattro összkerék-hajtással nincs mit aggódni. Ha már erőt fitogtatnék, akkor inkább a háromliteres hathengeres dízelt választanám, amely automatikus sebességváltóval is sportosabban vezethető, mint erősebb benzines társa. 

am



am

Az ibizai Sierra de Sant Vincent szerpentinjein könnyen elbambulhat az ember, a sziklák, a dús növényzet, a néhol felbukkanó nagy kék tenger látványa pihentető és felemelő. A dinamikus kormányzásnak és a drive select rendszernek köszönhetően az A4 sofőrjét nem fenyegeti ez a veszély (lásd az Audi A4 tesztjét). Az autó falja a kanyarokat, a quattróval akár a murvás, a fényűző haciendák felé vezető poros utakon is vigéckedhetünk, egy karcolás nem sok, annyit sem árthatunk a kocsinak. Nem volt ilyen magabiztos vasa annak a sofőrnek, aki a Na Xamena hotel felé vezető erdei úton elnézte az egyik kanyart. A türkiz Panda golyóvá összenyomorodott kasztnija mementóként hirdeti a veszélyt. 

B. Cs.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!