szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A túl csendes autók okozta balesetveszély csökkentését célzó törvényjavaslatot terjesztettek az amerikai kongresszus elé szerdán.

A tervezett jogszabály kötelezné a közlekedési minisztériumot, hogy vezessen be a hibridautókra és az alig észrevehető motorhangot adó más gépkocsikra vonatkozó biztonsági szabványokat, amelyek egyebek mellett gyalogosfigyelmeztető hangjelző berendezés telepítését írják elő. "A környezetbarát járművek terjedése kedvező trend, a nem szándékolt következmény viszont a vakokat és a többi gyalogost fenyegető balesetveszély" - mondta Edolphus Towns demokrata párti képviselő, aki Cliff Stearns republikánus képviselővel közösen jegyzi az előterjesztést.

A törvényért a Vakok Nemzeti Szövetsége (NFB) kardoskodott azok érdekében, akik a hallásukra vannak utalva, amikor átkelnek az utcán. A szervezetnek nincs tudomása csendes autó okozta balesetről, de Marc Mauer NFB-elnök attól tart, hogy csak idő kérdése és megtörténik az első ilyen gázolás. A California-Riverside Egyetemen ez ügyben folytatott kutatás előzetes eredménye alapján a halk autók valóban veszélyesek. A felmérés szerint az alacsony sebességgel közlekedő hibrideket 40 százalékkal közelebbről lehet csak meghallani, mint a hagyományos, robbanómotoros autókat. A hibrideket induláskor, illetve kis és közepes sebességnél a szinte hangtalan akkumulátoros elektromotor hajtja, és az erős zajt keltő belső égésű motor akkor kapcsol be, amikor a kocsi felgyorsul.

A törvényjavaslat két évet adna a minisztériumnak vizsgálatokra és a szabványok pontos kidolgozására, azután pedig a gyártók kapnának két év türelmi időt, hogy átalakítsák a modelleket. Clarence Ditlow, az Autóbiztonsági Központ (CAS) elnöke szerint nem biztos, hogy két évet kellene adni a hatóságnak a kérdés tanulmányozására. "Szerintem ha a közlekedési lámpákra lehet a vakok tájékozódását segítő hangjelző készüléket szerelni, akkor egy hibridautóra is lehet" - mondta a fogyasztóvédelmi civil szervezet vezetője.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Autó

Hibrid limuzint kínál EU-vezetőknek a BMW

A BMW az Európai Bizottsággal tárgyalt arról, hogy a felsővezetőknek hidrogén meghajtású autókat biztosítana. A BMW Sztavrosz Dimasz környezetvédelmi és Günter Verheugen iparügyi biztossal ismertette elképzeléseit. Brüsszelben a Total Fina Elf nyárig megnyitja az első hidrogén-üzemanyagtöltő állomását.

hvg.hu Tech

Etanol-hibridüzemű buszt mutatott be a Scania

A svéd gyártó által bemutatott normál méretű, alacsony padlós városi busz, a szén-dioxid kibocsátást akár 90 százalékkal is képes csökkenteni, ha etanollal üzemeltetik és legalább 25 százalékos üzemanyag-megtakarításra képes. A májusi világpremieren bemutatott jármű nagyban hozzájárulhat a fenntartható tömegközlekedés megvalósulásához.

automenedzser.hu Autó

Néhány éven belül hibridautót gyárt Magyarország

Felavatta új cégközpontját az Antro Alternatív Erőforrásokat és Járműveket Fejlesztő és Gyártó Kht. A cég az Őrségben fejleszti új, hármas hibridhajtású járművét. Eddig 200 millió forintot fektettek be.

automenedzser.hu Autó

Az intelligens autók felveszik a versenyt a hibridekkel

Az intelligens autók - melyeket szenzorokkal és fedélzeti számítógéppel láttak el, hogy elkerüljék a közlekedési dugókat - üzemanyag gazdálkodás szempontjából felveszik a versenyt a hibrid járművekkel – állítják ausztrál mérnökök.

hvg.hu Tech

Napelemtetővel egészítik ki a hibrid kocsikat

Egy amerikai cég napelemekkel szereli fel a hibrid járműveket, mellyel további 29 százalékkal növelhető a benzintakarékosság, s így akár napi 32 kilométert tehetnek meg a környezettudatos sofőrök elektromos módban.

MTI Autó

Jön a hibrid Porsche

A sportautókat gyártó Porsche is előáll hibridautójával. A német vállalat ugyan egyelőre nem tervezi sportkocsijainak felszerelését hibrid (benzinnel és árammal is üzemelő) motorral, viszont hathengeres Cayenne modelljét megújítja a környezetbarát motorral.