szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

4,1 százalékkal csökkent az új személygépkocsik értékesítése 2008 első negyedévében az egy évvel korábbihoz képest. A magyar piacon 40 ezer 673 személyautót és terepjárót adtak el a márkakereskedések az első három hónapban - adta hírül közleményében a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE). A trend egyértelmű: tovább csökken a kisautópiac, nő a középkategória és a prémiumszegmens.

© auto-motor-und-sport.de
Az évek óta tartó trendbe illik a Suzuki újabb térvesztése, bár az új személygépkocsik piacán a legnagyobb részesedés továbbra is a cégé. Az egy évvel korábbi szinthez képest részesedése 1,2 százalékkal 17,1 százalékra csökkent. Az első negyedévben a cég 6967 személygépkocsit értékesített.

A második az Opel lett, eladásai 3,5 százalékkal 4641-re csökkentek, ám piaci részesedését 0,1 százalékkal növelni tudta. Harmadik a Ford 4518 eladott autóval, ami 11,7 százalékos növekedést jelent 2007 első negyedévéhez képest. Piaci részesedése 9,5 százalékról 11,1 százalékra emelkedett. A negyedik helyen álló Volkswagen piaci részesedése 0,6 százalékkal 8,6 százalékra emelkedett, eladásait 3 százalékkal 3502-re emelte.

Továbbra is gyengélkednek a franciák: a Citroen 21,4 százalékkal (1218), a Peugeot 11,4 százalékkal (1765), a Renault pedig 24,7 százalékkal (1371) kevesebb autót adott el. A Citroen piaci részesdése 3,7 százalékról 3,0 százalékra, a Peugeot-é 4,7 százalékról 4,3 százalékra, a Renault-é pedig 4,3 százalékról 3,4 százalékra csökkent.

A prémiummárkák közül a Saab növekedett a legnagyobb mértékben, 128 eladott autóval 66,2 százalékos növekedést ért el. A Mercedes a BMW és az Audi egyaránt növekedést könyvelt el 35,4, 29,1 és 0,2 százalékos bővüléssel. A legnagyobb arányú növekedést a Mini érte el, 27 autót adtak el, ez 80 százalékos növekedést jelentett.

© daimlerchrysler
Az első negyedév nagy vesztesei: Alfa Romeo (72,2 százalékos teljesítés 2007 azonos időszakához képest), Chrysler (69 százalék), Citroen (78 százalék), Dacia (63 százalék), Jaguar (68 százalék), Lexus (77,5 százalék), Nissan (70,2 százalék), Renault (75 százalék), Skoda (78 százalék), smart (35 százalék), SsangYong (36,1 százalék). Nyertesek: BMW (129,1 százalék), Hyundai (138,1 százalék), Kia (131,8 százalék), Mazda (153,4 százalék), Mercedes-Benz (135,4 százalék), Mini (180 százalék), Saab (166,2 százalék), Subaru (120 százalék).

Miközben a személygépkocsik értékesítése csökkent, a 3,5 tonnánál kisebb tömegű haszongépjárművekből 16,9 százalékkal többet, 6065 darabot adtak el az első negyedévben, a 3,5 tonnánál nehezebb haszonjárművek eladásai pedig 7,1 százalékkal 1851 darabra nőttek. 3,5 tonna alatt a legnagyobb növekedést a Skoda érte el, megnyolcszorozta eladásait a Roomster kisáruszállító révén; a legtöbb járművet a Ford adta el (909). 3,5 tonna fölött a legnagyobb növekedést a Renault érte el (5,01-10 tonna kategóriában, 240 százalék), a legtöbb járművet az Iveco értékesítette (585).

Szűkült a buszpiac, 20 személyszállító (7 MAN, 9 Mercedes, 4 Volvo) kelt el az idén, ez 53,5 százalékos csökkenés.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Nyertesek és vesztesek a magyar autópiacon - 2007

A várakozásoknak megfelelően ismét visszaestek Magyarországon az újautó-eladások. Az év eleje jobban indult, aztán a nyári drasztikus zuhanást követően az év vége egészen jól alakult. A személyautós piac visszaesése ellenére jó számokat produkáltak a haszonjárművek.