szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A 15 évvel ezelőtt Győrött alapított Audi Hungaria Motor Kft.-ben eddig több mint 15 millió motor készült, és közel 400 ezer gépkocsit szereltek össze - tudatta a jubileumról tájékoztató közleményében a társaság hétfőn.

© Stiller Ákos
Az Audi AG 1993. április 21-én írta alá a Rába Rt. 100 ezer négyzetméteres félkész üzemcsarnokáról szóló adásvételi szerződést, és jelentette be egyúttal a vállalat alapítását. A kezdeti tervekben egy 800 dolgozót foglalkoztató, napi 2 ezer motor gyártókapacitású vállalat szerepelt. Ezzel szemben ma a vállalat 5800 munkatársa naponta 7 ezer motort és 300 gépjárművet állít elő. 

A  győri Audi ma már az Audi konszern központi motorbeszállítója és a világ második legnagyobb motorgyártója. Az 1,6 millió négyzetméteres győri üzemben ma már évente közel 2 millió négy-, hat-, nyolc- és tízhengeres dízel és Otto-motor készül. A 15 milliomodik motort egy Audi TT-be építették be, s a járművet a vállalat a Győr-Moson-Sopron Megyei Rendőr-főkapitányság rendelkezésére bocsátja. A társaság tevékenységi köre 1998-ban bővült a járműgyártással. Azóta az Audi TT Coupé és a TT Roadster, tavaly ősztől pedig már az Audi A3 Cabriolet összeszerelését végzik. 

© Stiller Ákos
2001 óta működik a motorfejlesztő központ, amely 100 munkatársat foglalkoztat. Négy ével ezelőtt adták át a társaságnál a szerszámgyártó üzemet, amely számos karosszéria elemet állít elő az Audi R8, az Audi RS4 és az RS6-os modellek számára.

A Győrött megvalósított beruházások értéke összességében meghaladja a 3,3 milliárd eurót. Ezzel az Audi az egyik legnagyobb külföldi befektető és az egyik legnagyobb munkáltató Magyarországon. A vállalat kivitele a teljes magyar export 9 százalékát adja, s ezzel a győri Audi az ország második legnagyobb exportőre - írja a közlemény.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Lecserélik a szolgálati Audikat

Tíz új autót vásárol az Országgyűlés Hivatala mintegy 62 millió forintért – írja a Napi Gazdaság a hivatal weblapján közzétett szerződésekre hivatkozva.

hvg.hu Autó

Audi teszt: elhisszük neki, hogy erős

A TSI-motorok megalapozták a VW-csoporton belül a kis térfogat, nagy erő trükköt. Itt az ideje a kis TFSI-mociknak. Az A3 Sportback nem csak ebben első.

hvg.hu Autó

Vezettük az Audi A4 kombit

Igazi vérátömlesztésként pezsdíti fel a piacot az ötödik generációs A4 Avant megjelenése. A limuzinból eddig 60 ezret értékesítettek, a kombiérzékeny Németországban ennek sokszorosát remélik eladni az Avantból. Ibizán vezettük az arányos szépséget.

hvg.hu Autó

Audi A6: Biznisz tu biznisz

Sokáig nem értettem, miért az Audi A6 a kategória etalonja, politikusok, üzletemberek kedvenc autója, a megbízhatósági listák éllovasa. Most már tudom.

hvg.hu Autó

Gyurcsány mutatta be az új magyar Audit

Győrben hivatalosan is megkezdődött a harmadik Magyarországon készülő Audi gyártása. Az A3 kabrió, prémium kisautó képzeletbeli gyártószalagját Gyurcsány Ferenc miniszterelnök és Rupert Stadler Audi-főnök indította el.

hvg.hu Autó

Audi-teszt: a kupék királya

Az Audi A5 nem a takarékos kedvű nyugdíjasok autója, hanem az ifjú titánoké, akik úgy hajszolják a tőkét, mint ahogy az élvezeteket. E két tevékenység között szeretnek autókázni, ebben partner az A5 és társ a bivalyerős dízelmotor.