szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

A Patriot sokkal inkább Jeep mint ikertestvére, a Compass.

am


A Patriot sokkal inkább Jeep mint ikertestvére, a Compass. Annak idegesítő legömbölyítését elfelejtették, a Patriot maradt szigorúan szögletes. A jelenlegi kínálat csúcsán álló Commander, vagy a Grand Cherokee, ha akarná, sem tudná letagadni a rokonságot, azok kicsinyített és laposabb mása tesztünk alanya.

Nagyon jól néz ki a hobbiterepjáró, vastag betűkkel hirdeti, hogy Jeep. A robosztus katonai csőrös orrkiképzés hátránya, hogy nagyon keskeny a szélvédő, így városban szinte vállat kifacsaró tornamutatványok nélkül lehetetlen követni a lámpák zöldre váltását. Az autó jobb oldalát sem látjuk rendesen, folyton skubizni kellett a tükröt, hogy ne üssem le a szép könnyűfém felniket. 

am

A kormány indirekt, a fékek is, a váltó pontos, a motor csak kívültől hangos. A VW-től kölcsönvett pumpe-düse-technik nem túl fickós, nyugodt autózásra való. A futómű nagyon kényelmes, úthibák nem érdeklik, magyar kátyúkra való. A fekvőrendőrt azonban nem szereti, nagyot üt. 

Nem kell szégyenkeznie a Patriotnak, ha letérünk az aszfaltról, nem segítik differenciálzárak, könnyű terepen mégis jól elboldogul. Mezőjárásra, hétköznapi terepezésre kiváló, állandó összekerékhajtását nehezebb körülmények között lehet középen zárni, ilyenkor a nyomaték egyenletesen osztódik meg a tengelyek között. 20,4 centis a hasmagassága, rámpaszöge 20 fokos, első terepszöge 21, a hátsó 33 fok, komolyabb terepezésre nem alkalmas, sőt a tesztautón feszítő alacsony oldalfalú gumikkal a padkát is félve közelítettem meg. 

am

[[ Oldaltörés: Belseje silány, vezetése élmény ]]

A beltérben megrendezhették volna a kopogós műanyagok világtalálkozóját, de nem is várunk jobbat egy amerikai autótól, főleg, ha az egy strapabíró munkagép. Ennek megfelelően komoly a zörgés, ha rossz talajon közlekedünk. Ugyanakkor földúton sem kell levenni a lábunkat a gázpedálról, bírja a gyűrődést, szereti a poros vágtát, az ESP murvás kicsúszásoknál időben avatkozik be. 

am

A vezetői üléspozíció kielégítő, a műszerfal tetszetős bár nem túl ergonomikus, a Boston Premium zenecucc mesterien szól, csak úgy rengette a hátsó ablakot a csomagtartóban elhelyezett kisebb mélyláda. A Compasshoz hasonlóan a csomagtérajtóból nyitott állapotában le lehet hajtani a két hátsó hangszórót és lehet nyomatni az őzeknek az indierock-ot.

am

A klíma kapcsolói körül hamar felmelegszik a műanyag, ezt a kellemetlenséget korábban a Compassban is tapasztaltam. Jó hír viszont, hogy nem mohó: az 500 kilométeres tesztelés során, a városi, vidéki és mezei csatangolás végén 7,6 liter gázolajat fogyasztott 100 kilométerenként a Patriot.

B. Cs.

Műszaki adatok



Jeep Patriot 4x4 2.0 CRD
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1968
Környezetvédelmi besorolás EURO 4
Max. teljesítmény lóerő140 lóerő 4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm 310 Nm 1750-2500-as fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2635
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4405/1785/1658
Csomagtér320-721 liter
Saját tömeg (kg) 1645
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 189
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h 11,0
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi 8,3
Országúti 5,6
Vegyes6,6
Tesztfogyasztás7,6
CO2 kibocsátás (g/Km) 176
ÁRA 6,999999 millió forint


 



 

 


HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!