szerző:
MTI/hvg.hu
Tetszett a cikk?

Jelentősen, 20-30 százalékkal kevesebb kisteherautót és terepjárót adtak el a benzin drágulása miatt az Egyesült Államokban áprilisban az egy évvel korábbihoz képest.

Cadillac Escalade, a benzinfaló
© Cadillac
A három legnagyobb amerikai autógyár - a General Motors, a Ford és a Chrysler - egyaránt 20 százalék feletti visszaesést rögzített. A GM 27 százalékkak kevesebb járművet tudott eladni e két kategóriában, és összességében 16 százalékkal volt kisebb a forgalom. Az egykor népszerű Chevrolet TrailBlazer városi terepjáró (SUV) eladásai 73 százalékkal zuhantak. A Ford Motor 36 százalékkal kisebb forgalmat bonyolított városi terepjárókból. Az összforgalom azonban csak 1 százalékkal csökkent, mivel a kedvező fogyasztású Focusból 44 százalékkal többet tudtak eladni.

George Pipas, a Ford vezető értékesítési elemzője szerint új világ köszöntött be. A cégnek, amelynek fő profilját az utóbbi két évtizedben a kisteherautók és sportos terepjárók alkották, szemléletet, sőt, kultúrát kell váltania, hangsúlyozta. A Chryslernél 25 százalékkal esett a kisteherautók és a terepjárók forgalma, az összforgalom 23 százalékkal csökkent.

A The New York Times pénteken arról számolt be, hogy a benzin drágulásával mind több amerikai vásárol kicsi, takarékos kocsit. Ez elsősorban a japán gyártóknak kedvez, a Honda Fitből például áprilisban 54 százalékkal többet adtak el, mint egy éve, Toyota Yarisból 46 százalékkal több fogyott.

Egy évtizede, a sport terepjárók fénykorában, csak minden nyolcadik eladott új autó volt kis jármű az Egyesült Államokban, de most - először az amerikai autógyártás történetében - már minden ötödik kocsi tartozott a compact vagy subcompact kategóriába. Ugyancsak először fordult elő az Egyesült Államokban, hogy a négyhengeres autók népszerűbbnek bizonyultak a hathengereseknél.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu/MTI Autó

Olcsó még a benzin, marad a pazarlás

Az amerikai autópark csak 10 dolláros benzinár felett fog megváltozni és az európaihoz hasonlítani - nyilatkozott Bob Lutz, a legnagyobb amerikai autógyártó, a General Motors alelnöke a Newsweek magazinnak.

hvg.hu Tech

2040-től betiltanák a benzinüzemű autókat

Egy brit liberális demokrata kezdeményezés 37 év múlva kitiltaná a robbanómotoros járműveket a szigetország útjairól, 2050-re pedig nullára redukálná az ország szén-dioxid kibocsátását.

hvg.hu Autó

Tíz alaptipp, hogyan spóroljon a benzinnel

Az olaj világpiaci árainak folyamatos növekedése miatt nem várható, hogy megáll az üzemanyagárak növekedése. Ha azonban betartja a következő tíz szabályt, benzint és pénzt takaríthat meg, ráadásul a környezetet is védheti.

hvg.hu Autó

Mohó állam, drága benzin?

A gazdasági tárca honlapján lévő adatok alapján a holtankoljak.hu összehasonlította az Európai Unió átlagos üzemanyagárait. A konklúzió elég megdöbbentő: ahol magasak az adók, és ezáltal magas a végfogyasztói ár is, jóval alacsonyabb a gázolaj és a benzin alapára, mint azokban az országokban, ahol az állam nem annyira mohó.

hvg.hu Autó

Lenyeltek egy forintot a benzinkutak

A mára virradóra várt 4-4 forintos benzin- és gázolajár-csökkentést nem mindegyik töltőállomás hajtotta végre: több nagy hálózat is csak 3-3 forintot módosított árain, jobbára csak a hálózatoktól független magánkutak voltak következetesek a mai napi árcsökkentésben.