Az izraeli-iráni háború lezárását jelentette be Donald Trump
A bejelentés hírére beszakadt az olaj ára.
Lehet, hogy megköveznek a Subaru-rajongók, de nekem a beülés utáni első és...
Lehet, hogy megköveznek a Subaru-rajongók, de nekem a beülés utáni első és a motor beindítása utáni második pillanatban a Trabant ugrott be. A legjobb értelemben vett Trabant. Ha Japánban születne újjá, akkor ilyen lenne. A trabantos feelinget a felsüvítő háromhengeres motor hangja juttatja eszünkbe, és a pattogó futómű. Ennek ellenére sokan megbámulják, a filigrán szögletes külső többeknek bejön.
Nagyobb autóból átülve természetesen furcsa minden egy ilyen picikébe, amely négy meglett emberrel már izzad felfelé a Szépvölgyi úton. Klímával nem csak izzad, hanem majdnem berosál. Üresen, autópályán bírná a 160-at is.
Viszonylag magasan ülünk a Daihatsu Sirion ikertestvérében, jó a kilátás minden irányba, ideális városi autó, fordulókörének sugara 4,3 méter. Az ülések kicsik, de kényelmesek és hátul is teljes értékűek, ráadásul két állásban dönthető a háttámla. Az igazi nagy varázslat akkor kezdődik, amikor az osztottan is dönthető hátsó üléspadot lehajtjuk. A sík padlójú csomagtér 630 literesre nő, akár kisáru terítésére is vállalkozhatunk, butikos csajoknak jó választás. Az egész autó nagyon lányos, a beltér kopogós szürke műanyag, amelyet a kormánnyal együtt mozgó robogós műszerfal dob csak fel. A fedélzeti számítógép mutatja az átlagfogyasztást és az időt is. A fordulatszámmérő ívesen helyezkedik el, a kormány pontatlan, a váltó karja és útja túl hosszú, alapjáraton remeg. A műszerfal rossz útburkolaton zörög.
Meglepő, hogy a beépített zenelejátszó mp3-as fájlokat nem tud kezelni, a drágább felszereltségi szinthez ezért AUX-kimenet is jár. A kapcsolók japánosan gagyik, az ergonómia nem tökéletes: a külső tükör vezérlőgombjait a kormány alá dugták el. Az ajtózsebek a nullával egyenlők, viszont vannak apró praktikus tárolók, pohárzsebből több jutott a szükségesnél. A csomagtartót rám szabták: egy tömött hokistáska, egy fotóstáska és egy laptop kényelmesen elfér benne. Se több, se kevesebb.
Alapáron nagyon jól felszerelt, a tekerős klíma, a négy légzsák, az elektromos csomag, az ABS és az elektronikus fékerőelosztó széria, de tárcsafék csak elöl van. A 200 ezer forinttal drágább Active kivitelben már függönylégzsákok védenek és könnyűfém felniken szalad a kisautó. A hároméves garancia ellenére azonban soknak tartom a 2,83 milliós indulóárat, ezért már egy fokkal nagyobb japán kiskocsit is kapni. Korszerűbb technikával.
A 998 köbcentis moci szinte elveszik a motortérben, ahová nagyobb gépezet is befér, a Daihatsu például 1,3-as és 1,5-ös négyhengeressel is kínálja a Siriont, opcióként ráadásul összkerékhajtással. (Az Ignis-alapú G3X Justy nyugati piacokon hasonló motorokkal még kapható.) Az aprócska motorban az a jó, hogy folyamatosan pörgetni kell. Ez nagyon tetszett, végre egy autó, amiben tökig lehet nyomni a gázpedált. Az első néhány nap kacsázása után belelendültem, és magas hőfokon kezdtem autózni. A Subarucska kimutatta a foga fehérjét, a hetven lóerős teljesítmény és a 900 kiló alatti tömeg ideális városi erőfitogtatáshoz. Ráadásul neve miatt mindenki tiszteli. Ha legyorsultam valakit, azt gondolta magában, hát igen kicsi, de Subaru. Ha hagytam meglógni, azt gondolhatta: hát igen, ha akart volna, lenyomott volna, hisz Subaru. Ezt a körítést, a nevet kell megfizetni.
Fogyasztásban hozza a normát: a 700 kilométeres próba során vegyes használatban hat liter benzin evett.
B. Cs.
Műszaki adatok
Subaru Justy 1,0 Active | |
MOTOR | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 998 |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 4 |
Max. teljesítmény lóerő | 70 lóerő/6000-es fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 94 Nm/3600-as fordulaton |
MÉRETEK | |
Tengelytáv (mm) | 2430 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 3610/ 1665 / 1550 |
Csomagtér | 225-630 liter |
Saját tömeg (kg) | 890 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Végsebesség (km/h) | 160 |
Gyorsulás 0-100 km/h (mp) | 13,9 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) | |
Város/országút/vegyes | 6,1/4,4/5,0 |
Tesztfogyasztás | 6,0 |
CO2 kibocsátás (g/Km) | 118 |
ÁRA | 3,039 millió forint |
A bejelentés hírére beszakadt az olaj ára.
Teherán kommunikációjából az olvasható ki, hogy szeretnék az ellenségeskedést ennyiben hagyni.
Bár a támadás meglepte a világot, voltak jól látható előjelei annak, hogy mire készül az Egyesült Államok.
Korábban Lázár János azzal vádolta meg őket, hogy túlterheléses támadást indítottak az EMMA rendszere ellen.
Lázár János tiszás hőbörgésről és hobbivasutas dünnyögésről írt a Facebookon.
Az elnökkel egyszer az irodájában, egyszer pedig Lengyelországban próbáltak végezni.
Karácsony Gergely ismét felhívta a figyelmet arra: önkormányzati rendezvényről van szó.