Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"5b181c0a-9aa2-4427-a439-c2b350aa3f6e","c_author":"E.ON","category":"brandcontent","description":"Magyarországon a zöld átállás, bár lassabb ütemben halad, egyre inkább valós gazdasági szükségletté válik a vállalatok körében. Ennek része lehet napelemek telepítése ugyanúgy, mint az elektromos flotta alkalmazása vagy a töltőtelepítés. Radó Edinával, az E.ON e-mobilitási üzletfejlesztési szakértőjével beszélgettünk.","shortLead":"Magyarországon a zöld átállás, bár lassabb ütemben halad, egyre inkább valós gazdasági szükségletté válik a vállalatok...","id":"20250115_egyetlen-dizelauto-lecserelese-is-jelentos-eon-toltes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5b181c0a-9aa2-4427-a439-c2b350aa3f6e.jpg","index":0,"item":"65d78c5e-fe4b-439f-b9a7-0011e630c96c","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250115_egyetlen-dizelauto-lecserelese-is-jelentos-eon-toltes","timestamp":"2025. január. 16. 15:30","title":"Már egyetlen dízelautó lecserélése is jelentős lépés lehet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d77079a7-4fbb-4d03-a838-25483b64fadf","c_author":"Mátrai Anna","category":"elet","description":"Szombaton írják a magyar diákok a középiskolai felvételit, Japánban pedig ez az időszak azzal is együtt jár, hogy valósággal kilő az egyik csokoládémárka forgalma. A szigetország híres arról, hogy a Nyugatról érkező hatásokat úgy alakítja, hogy azokra később alig lehet ráismerni. Így tettek a Kit Kattel is, ami mára a diákoknak nem csupán egyszerű csokoládé, sokkal több annál.","shortLead":"Szombaton írják a magyar diákok a középiskolai felvételit, Japánban pedig ez az időszak azzal is együtt jár...","id":"20250117_kit-kat-japan-szerencsehozo-csokolade-vizsga-felveteli","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d77079a7-4fbb-4d03-a838-25483b64fadf.jpg","index":0,"item":"68dad74d-20c8-43a4-947e-2d0a918482b8","keywords":null,"link":"/elet/20250117_kit-kat-japan-szerencsehozo-csokolade-vizsga-felveteli","timestamp":"2025. január. 17. 15:35","title":"Miért őrülnek meg a japánok a Kit Katért iskolai vizsgák idején?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ee821199-1ea8-43f0-8ae4-c5118dd3a4bb","c_author":"Arató László (EUrologus)","category":"eurologus","description":"Továbbra is a dzsihadista terroristák jelentik a legnagyobb veszélyt az EU-ban, bár a szeparatisták sokkal aktívabbak – derült ki az Europol jelentéséből. A terroristák változatlanul komolyan veszik, hogy „a Google a barátod”.","shortLead":"Továbbra is a dzsihadista terroristák jelentik a legnagyobb veszélyt az EU-ban, bár a szeparatisták sokkal aktívabbak –...","id":"20250116_terrorizmus_europa_parlament_europol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ee821199-1ea8-43f0-8ae4-c5118dd3a4bb.jpg","index":0,"item":"d5b10218-a873-48e3-9820-cd67993b3ca0","keywords":null,"link":"/eurologus/20250116_terrorizmus_europa_parlament_europol","timestamp":"2025. január. 16. 16:55","title":"Szia, uram, 3D-s nyomtatott fegyver érdekel?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"21e9fb93-a84d-45c5-a1e4-0a7c531ba6a2","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Nem mellesleg a nitrogén-dioxid-szint is közel harmadával csökkent a városban. ","shortLead":"Nem mellesleg a nitrogén-dioxid-szint is közel harmadával csökkent a városban. ","id":"20250116_Bologna-30-tempolimitet-34-ev-utan-eloszor-nem-tortent-halalos-gazolas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/21e9fb93-a84d-45c5-a1e4-0a7c531ba6a2.jpg","index":0,"item":"04e79d6d-dbd3-4256-8d24-fefe539680ba","keywords":null,"link":"/cegauto/20250116_Bologna-30-tempolimitet-34-ev-utan-eloszor-nem-tortent-halalos-gazolas","timestamp":"2025. január. 16. 17:52","title":"Bologna bevezette tavaly a 30-as tempólimitet, 34 év után először nem történt halálos gázolás a városban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"835dec62-9007-4247-b362-37067e591c92","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az Aktuális nevű oldal októberben tért vissza, de november vége óta ismét hallgat.","shortLead":"Az Aktuális nevű oldal októberben tért vissza, de november vége óta ismét hallgat.","id":"20250117_aktualis-facebook-koltes-magyar-peter-tisza-part-lejaratas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/835dec62-9007-4247-b362-37067e591c92.jpg","index":0,"item":"57d8c91c-7cc5-4ea4-b6e0-be0abdb495f8","keywords":null,"link":"/itthon/20250117_aktualis-facebook-koltes-magyar-peter-tisza-part-lejaratas","timestamp":"2025. január. 17. 08:15","title":"Húszmillió forintot költött Magyar Pétert lejárató videókra a Filep „A Kopasz” Dávidhoz köthető Facebook-oldal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"763bdf5e-b95d-4a98-92c0-365095bd32e2","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A világ leggazdagabb emberének azért volt szüksége a pénzre, hogy Tesla-gyárat építsen Magyarországon. ","shortLead":"A világ leggazdagabb emberének azért volt szüksége a pénzre, hogy Tesla-gyárat építsen Magyarországon. ","id":"20250116_Szazezreket-utalt-a-balmazujvarosi-no-egy-csalonak-mert-Elon-Musknak-hitte","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/763bdf5e-b95d-4a98-92c0-365095bd32e2.jpg","index":0,"item":"91f4eb97-6dd0-470d-8e3b-8f9f3a08f80f","keywords":null,"link":"/itthon/20250116_Szazezreket-utalt-a-balmazujvarosi-no-egy-csalonak-mert-Elon-Musknak-hitte","timestamp":"2025. január. 16. 19:18","title":"Százezreket utalt a balmazújvárosi nő egy csalónak, aki Elon Musknak adta ki magát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d9065c38-a5d8-4a9a-9ed9-1c0739ddd9a3","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Amennyiben Izraelben is jóváhagyják a megállapodást, vasárnap elhallgatnak a fegyverek a Gázai övezetben.","shortLead":"Amennyiben Izraelben is jóváhagyják a megállapodást, vasárnap elhallgatnak a fegyverek a Gázai övezetben.","id":"20250117_izrael-hamasz-gazai-ovezet-tuzszuneti-megallapodas-kormanyules-jovahagyas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d9065c38-a5d8-4a9a-9ed9-1c0739ddd9a3.jpg","index":0,"item":"8b459e16-5bb3-4ff2-919b-02e8bcff6817","keywords":null,"link":"/vilag/20250117_izrael-hamasz-gazai-ovezet-tuzszuneti-megallapodas-kormanyules-jovahagyas","timestamp":"2025. január. 17. 05:36","title":"Megszületett a túszalku, órákon belül jóváhagyhatja a tűzszüneti megállapodást az izraeli biztonsági kabinet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Győzedelmesen vonulnak a populisták, úgy tűnik, hogy a nyomulásukat nem lehet megállítani. A német államfőnek nyilvánosan ki kell állnia a gyűlölet és az uszítás ellen, akkor is, ha ez beavatkozás a közelgő választásokba. Trump imádja, hogy Mar-a-Lago királya lehet, de hamarosan lefokozzák az Egyesült Államok elnökévé. Igencsak időszerű a tűzszüneti megállapodás Izrael és a Hamász között, de nagyon törékeny lehet.","shortLead":"Győzedelmesen vonulnak a populisták, úgy tűnik, hogy a nyomulásukat nem lehet megállítani. A német államfőnek...","id":"20250117_Nemzetkozi-lapszemle-trumpnado","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf.jpg","index":0,"item":"3f4938de-6fa6-4e5f-a3ed-9c61cf955ca0","keywords":null,"link":"/360/20250117_Nemzetkozi-lapszemle-trumpnado","timestamp":"2025. január. 17. 11:11","title":"Economist: Átvészelheti-e Európa a Trumpnádót?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Tévhitet kell eloszlatnom: a Subaru név nem egyenértékű a boxermotorral és az állandó összkerékhajtással. A Justy egyiket sem tudja, viszont pompás kisautó. Tipikusan az a kocsi, amelyet használva szeret meg az ember. A kezdeti utálattól a rajongásközeli állapotig jutottam. A feleségemnek is nagyon bejött.
Lehet, hogy megdobálnak a Subaru-rajongók, de nekem a beülés utáni első és a motor beindítása utáni második pillanatban a Trabant ugrott be. A legjobb értelemben vett Trabant. Ha Japánban újjászületne, akkor ilyen lenne. A trabantos feelinget a felsüvítő háromhengeres motor hangja juttatja eszünkbe, valamint a pattogó futómű. Ennek ellenére sokan megbámulják, a filigrán, szögletes külső többeknek bejön.
Nagyobb autóból átülve természetesen minden furcsa egy ilyen picikében, amely négy meglett emberrel már izzad felfelé a Szépvölgyi úton. Klímával nem csak izzad, hanem majdnem berosál.
Viszonylag magasan ülünk a Daihatsu Sirion ikertestvérében, jó a kilátás minden irányba, ideális városi autó, fordulókörének sugara 4,3 méter. Az ülések kicsik, de kényelmesek és hátul is teljes értékűek, ráadásul két állásban dönthető a háttámla. Az igazi nagy varázslat akkor kezdődik, amikor az osztottan is dönthető hátsó üléspadot lehajtjuk. A sík padlójú csomagtér 630 literesre nő, akár kisáru terítésére is vállalkozhatunk, butikos csajoknak jó választás. Az egész autó nagyon lányos, a beltér kopogós szürke műanyag, amelyet a kormánnyal együtt mozgó robogós műszerfal dob csak fel. A fedélzeti számítógép mutatja az átlagfogyasztást és az időt is. A fordulatszámmérő ívesen helyezkedik el, a kormány pontatlan, a váltó karja és útja túl hosszú, alapjáraton remeg. A műszerfal rossz útburkolaton zörög.
Meglepő, hogy a beépített zenelejátszó mp3-as fájlokat nem tud kezelni, a drágább felszereltségi szinthez ezért AUX-kimenet is jár. A kapcsolók japánosan gagyik, az ergonómia nem tökéletes: a külső tükör vezérlőgombjait a kormány alá dugták el. Az ajtózsebek a nullával egyenlők, viszont vannak apró, praktikus tárolók, pohárzsebből többet is kapunk a szükségesnél. A csomagtartót rám szabták: egy tömött hokistáska, egy fotóstáska és egy laptop kényelmesen elfér benne. Se több, se kevesebb.
Alapáron nagyon jól felszerelt, a tekerős klíma, a négy légzsák, az elektromos csomag, az ABS és az elektronikus fékerőelosztó széria, de tárcsafék csak elöl van. A 200 ezer forinttal drágább Active kivitelben már függönylégzsákok védenek és könnyűfém felniken szalad a kisautó. A hároméves garancia ellenére azonban soknak tartom a 2,83 milliós indulóárat: ezért már egy fokkal nagyobb japán kiskocsit is kapni. Korszerűbb technikával.
A 998 köbcentis moci szinte elvész a motortérben, ahová nagyobb gépezet is befér, a Daihatsu például 1,3-as és 1,5-ös négyhengeressel is kínálja a Siriont, opcióként ráadásul összkerékhajtással. (Az Ignis-alapú G3X Justy nyugati piacokon hasonló motorokkal még kapható.) Az aprócska motorban az a jó, hogy folyamatosan pörgetni kell. Ez nagyon tetszett, végre egy autó, amiben tökig lehet nyomni a gázpedált. Az első néhány nap kacsázása után belelendültem, és magas hőfokon kezdtem autózni. A Subarucska kimutatta a foga fehérjét, a hetven lóerős teljesítmény és a 900 kiló alatti tömeg ideális városi erőfitogtatáshoz. Ráadásul a neve miatt mindenki tiszteli. Ha legyorsultam valakit, azt gondolta magában, hát igen, kicsi, de Subaru. Ha hagytam meglógni, azt gondolhatta: hát igen, ha akart volna, lenyomott volna, hisz Subaru. Ezt a körítést, a világbajnoki mezt kell megfizetni.
A Subaru márkát birtokló Fuji Heavy Industries tárgyalást folytat a Toyotával, ugyanis szeretné a hibridhajtást átültetni a márka autóiba. Így az eddig boxermotorban jeleskedő japán cégnek marad erőforrása arra, hogy kidolgozza az első Subaru dízelmotort.
A Legacyban egyesül a Subaru filozófia mindhárom tézise: modern, egyéni és bátor. Birtoklása kiváltság. Olyan cégvezetőknek ajánlott, akik minden áron győzni akarnak.
Lezárult a hvg.hu Cégautó rovatának szavazása, amelyben a szerkesztőségben járt tesztautókra lehetett szavazni. Olvasóink voksai alapján az év családi tesztautója a Mazda6 Sportkombi, az év üzleti tesztautója a Subaru Legacy, az év kisautója a BMW 120d, az év élményautója az Audi S8, az év szabadidő-autója az Audi Q7. A legtöbb szavazatot a Subaru Legacy kapta.
Lemondott Josip Dabro horvát mezőgazdasági, erdészeti és halászati miniszter, miután a sajtóban videófelvétel jelent meg arról, hogy pisztollyal több lövést ad le egy mozgó autóból.
Bár elvileg három és fél tiltás után már mehetnének civil szervezezek képviselői az iskolákba, de az erről szóló rendelet tervezete életszerűtlen feltételeket szab.