szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Tévhitet kell eloszlatnom: a Subaru név nem egyenértékű a boxermotorral és az állandó összkerékhajtással. A Justy egyiket sem tudja, viszont pompás kisautó. Tipikusan az a kocsi, amelyet használva szeret meg az ember. A kezdeti utálattól a rajongásközeli állapotig jutottam. A feleségemnek is nagyon bejött.

© Autómenedzser
Lehet, hogy megdobálnak a Subaru-rajongók, de nekem a beülés utáni első és a motor beindítása utáni második pillanatban a Trabant ugrott be. A legjobb értelemben vett Trabant. Ha Japánban újjászületne, akkor ilyen lenne. A trabantos feelinget a felsüvítő háromhengeres motor hangja juttatja eszünkbe, valamint a pattogó futómű. Ennek ellenére sokan megbámulják, a filigrán, szögletes külső többeknek bejön.

Nagyobb autóból átülve természetesen minden furcsa egy ilyen picikében, amely négy meglett emberrel már izzad felfelé a Szépvölgyi úton. Klímával nem csak izzad, hanem majdnem berosál.

© Autómenedzser
Viszonylag magasan ülünk a Daihatsu Sirion ikertestvérében, jó a kilátás minden irányba, ideális városi autó, fordulókörének sugara 4,3 méter. Az ülések kicsik, de kényelmesek és hátul is teljes értékűek, ráadásul két állásban dönthető a háttámla. Az igazi nagy varázslat akkor kezdődik, amikor az osztottan is dönthető hátsó üléspadot lehajtjuk. A sík padlójú csomagtér 630 literesre nő, akár kisáru terítésére is vállalkozhatunk, butikos csajoknak jó választás. Az egész autó nagyon lányos, a beltér kopogós szürke műanyag, amelyet a kormánnyal együtt mozgó robogós műszerfal dob csak fel. A fedélzeti számítógép mutatja az átlagfogyasztást és az időt is. A fordulatszámmérő ívesen helyezkedik el, a kormány pontatlan, a váltó karja és útja túl hosszú, alapjáraton remeg. A műszerfal rossz útburkolaton zörög.

Meglepő, hogy a beépített zenelejátszó mp3-as fájlokat nem tud kezelni, a drágább felszereltségi szinthez ezért AUX-kimenet is jár. A kapcsolók japánosan gagyik, az ergonómia nem tökéletes: a külső tükör vezérlőgombjait a kormány alá dugták el. Az ajtózsebek a nullával egyenlők, viszont vannak apró, praktikus tárolók, pohárzsebből többet is kapunk a szükségesnél. A csomagtartót rám szabták: egy tömött hokistáska, egy fotóstáska és egy laptop kényelmesen elfér benne. Se több, se kevesebb.

Drága és takarékos (Oldaltörés)

© Autómenedzser
Alapáron nagyon jól felszerelt, a tekerős klíma, a négy légzsák, az elektromos csomag, az ABS és az elektronikus fékerőelosztó széria, de tárcsafék csak elöl van. A 200 ezer forinttal drágább Active kivitelben már függönylégzsákok védenek és könnyűfém felniken szalad a kisautó. A hároméves garancia ellenére azonban soknak tartom a 2,83 milliós indulóárat: ezért már egy fokkal nagyobb japán kiskocsit is kapni. Korszerűbb technikával.

A 998 köbcentis moci szinte elvész a motortérben, ahová nagyobb gépezet is befér, a Daihatsu például 1,3-as és 1,5-ös négyhengeressel is kínálja a Siriont, opcióként ráadásul összkerékhajtással. (Az Ignis-alapú G3X Justy nyugati piacokon hasonló motorokkal még kapható.) Az aprócska motorban az a jó, hogy folyamatosan pörgetni kell. Ez nagyon tetszett, végre egy autó, amiben tökig lehet nyomni a gázpedált. Az első néhány nap kacsázása után belelendültem, és magas hőfokon kezdtem autózni. A Subarucska kimutatta a foga fehérjét, a hetven lóerős teljesítmény és a 900 kiló alatti tömeg ideális városi erőfitogtatáshoz. Ráadásul a neve miatt mindenki tiszteli. Ha legyorsultam valakit, azt gondolta magában, hát igen, kicsi, de Subaru. Ha hagytam meglógni, azt gondolhatta: hát igen, ha akart volna, lenyomott volna, hisz Subaru. Ezt a körítést, a világbajnoki mezt kell megfizetni.

© Autómenedzser

Fogyasztásban hozza a normát: 700 kilométeres próba során vegyes használatban hat liter benzin evett.

B. Cs. / Autómenedzser

Műszaki adatok (Oldaltörés)

Műszaki adatok


Subaru Justy 1,0 Active
MOTOR
 
Hengerűrtartalom (cm3)
998
Környezetvédelmi besorolás
EURO 4
Max. teljesítmény lóerő
70 lóerő/6000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm
94 Nm/3600-as fordulaton
MÉRETEK
 
Tengelytáv (mm)
2430
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
3610/ 1665 / 1550
Csomagtér
225-630 liter
Saját tömeg (kg)
890
MENETTELJESÍTMÉNYEK
 
Végsebesség (km/h)
160
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)
13,9
FOGYASZTÁS (l/100 km)
 
Város/országút/vegyes
6,1/4,4/5,0
Tesztfogyasztás
6,0
CO2 kibocsátás (g/Km)
118
ÁRA
3,039 millió forint





HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Subaru: lesz hibrid és lesz dízel

A Subaru márkát birtokló Fuji Heavy Industries tárgyalást folytat a Toyotával, ugyanis szeretné a hibridhajtást átültetni a márka autóiba. Így az eddig boxermotorban jeleskedő japán cégnek marad erőforrása arra, hogy kidolgozza az első Subaru dízelmotort.

automenedzser.hu Autó

Raliautó üzletembereknek

A Legacyban egyesül a Subaru filozófia mindhárom tézise: modern, egyéni és bátor. Birtoklása kiváltság. Olyan cégvezetőknek ajánlott, akik minden áron győzni akarnak.

automenedzser.hu Autó

Subaru lett az év tesztautója

Lezárult a hvg.hu Cégautó rovatának szavazása, amelyben a szerkesztőségben járt tesztautókra lehetett szavazni. Olvasóink voksai alapján az év családi tesztautója a Mazda6 Sportkombi, az év üzleti tesztautója a Subaru Legacy, az év kisautója a BMW 120d, az év élményautója az Audi S8, az év szabadidő-autója az Audi Q7. A legtöbb szavazatot a Subaru Legacy kapta.