szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A gépjármű piac drámai változás előtt áll az olcsó autók egyre nagyobb térnyerése miatt. Erre a következtetésre jutott az oxfordi egyetem egyik tanulmánya. Az olcsó modellek nemcsak az új piacokon hódítanak, hanem a már meglévő, telt piacokon is egyre keresettebbek.

A gyártóknak új marketinget, illetve marketingstratégiát kell kidolgozniuk, ha nem akarják lehúzni a rolót – mondta Ralf Landmann, az egyik szakember. Eddig 15 gyártónak 20 olcsó kategóriájú járműve van. Ez a szám 2011-re meg fog duplázódni. A tanulmány szerint ez a jövőbeni siker záloga. A most használtautót vásárlók 70 százaléka ugyanis biztosan áttér majd az olcsó, ám vadonatúj modellekre, ez pedig közel egymillió új vevőt jelent évente.

Szakértők szerint azonban a gyártók az eddig modelljeikkel nem tudnak betörni az olcsó autók piacára. A potenciális vevők igényeinek akkor tudnak megfelelni, ha az egyik márkájuknak létrehozzák az olcsóbb verziójú almárkáját, és azt újrapozícionálják, vagy egy teljesen új márkát vezetnek be. Ezt tette a Renault a Daciával, amely ma ma már a nyugat-európai piacok egyik meghatározó márkájává nőtte ki magát.

A brit tanulmány szerint a sikeres üzletpolitika a következő: a költségeket minél inkább leszorítani, tömeges termékgyártás, jó kommunikáció a vevőkkel és új eladási csatornák kihasználása.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Teszt: ha olcsón kell dízel, USB-vel

Légies karosszéria, japános fejlettség, hosszú távú megbízhatóság, kemény futómű, erős és takarékos motor, jó árértékarány. Kipróbáltuk az i30-at.

MTI Autó

Olcsó népautót gyárt a Fiat

Új olcsó kisautóval készül piacra lépni az olasz Fiat indiai partnerével, a Tatával közösen - idézték olasz lapok a cég elnökét. Sergio Marchionne arra számít, hogy az új modellel áttörést tudnak elérni az ázsiai piacon.