Olcsó kocsiké a jövő - a tudósok is megmondták

A gépjármű piac drámai változás előtt áll az olcsó autók egyre nagyobb térnyerése miatt. Erre a következtetésre jutott az oxfordi egyetem egyik tanulmánya. Az olcsó modellek nemcsak az új piacokon hódítanak, hanem a már meglévő, telt piacokon is egyre keresettebbek.

  • hvg.hu hvg.hu
Olcsó kocsiké a jövő - a tudósok is megmondták

A gyártóknak új marketinget, illetve marketingstratégiát kell kidolgozniuk, ha nem akarják lehúzni a rolót – mondta Ralf Landmann, az egyik szakember. Eddig 15 gyártónak 20 olcsó kategóriájú járműve van. Ez a szám 2011-re meg fog duplázódni. A tanulmány szerint ez a jövőbeni siker záloga. A most használtautót vásárlók 70 százaléka ugyanis biztosan áttér majd az olcsó, ám vadonatúj modellekre, ez pedig közel egymillió új vevőt jelent évente.

Szakértők szerint azonban a gyártók az eddig modelljeikkel nem tudnak betörni az olcsó autók piacára. A potenciális vevők igényeinek akkor tudnak megfelelni, ha az egyik márkájuknak létrehozzák az olcsóbb verziójú almárkáját, és azt újrapozícionálják, vagy egy teljesen új márkát vezetnek be. Ezt tette a Renault a Daciával, amely ma ma már a nyugat-európai piacok egyik meghatározó márkájává nőtte ki magát.

A brit tanulmány szerint a sikeres üzletpolitika a következő: a költségeket minél inkább leszorítani, tömeges termékgyártás, jó kommunikáció a vevőkkel és új eladási csatornák kihasználása.