Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"3a9f56d5-47ef-4e9a-875f-c2b2b4e714ac","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az elektromos Mercedes CLA L hatótávolsága meghaladja a 850 kilométert, és adott esetben az 1100 kilométert is megközelítheti.","shortLead":"Az elektromos Mercedes CLA L hatótávolsága meghaladja a 850 kilométert, és adott esetben az 1100 kilométert is...","id":"20250424_a-hatalmas-hatotavu-nyujtott-mercedes-cla-hosszabb-lett-a-c-osztalynal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3a9f56d5-47ef-4e9a-875f-c2b2b4e714ac.jpg","index":0,"item":"b5779569-a83c-49c4-a35c-23b2b73fdebb","keywords":null,"link":"/cegauto/20250424_a-hatalmas-hatotavu-nyujtott-mercedes-cla-hosszabb-lett-a-c-osztalynal","timestamp":"2025. április. 24. 09:54","title":"A hatalmas hatótávú nyújtott Mercedes CLA hosszabb lett a C-osztálynál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8009f42e-9465-4143-a6aa-b0af2db620f9","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A BMW M4 limitált szériás különleges verziójából alig több mint félszáz példány készül.","shortLead":"A BMW M4 limitált szériás különleges verziójából alig több mint félszáz példány készül.","id":"20250424_vezetesi-elmeny-kimaxolva-itt-a-bmw-m4-edition-nurburgring","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8009f42e-9465-4143-a6aa-b0af2db620f9.jpg","index":0,"item":"5222476a-0f90-4235-809a-617886b50c08","keywords":null,"link":"/cegauto/20250424_vezetesi-elmeny-kimaxolva-itt-a-bmw-m4-edition-nurburgring","timestamp":"2025. április. 24. 08:57","title":"Vezetési élmény kimaxolva: itt a BMW M4 Edition Nürburgring","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4c77700c-fda4-4e74-a83e-0b38d3a8b3f9","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Következménye nem lett, de így is nagy port kavart az, hogy a Signal üzenetküldő alkalmazásban egy újságírót is bevettek egy olyan beszélgetésbe, amelyben az amerikai kormány tagjai a jemeni húszik elleni támadás tervét beszélték meg. Pedig akkor még nem is lehetett tudni, hogy folytatásos történetről van szó, ugyanis napokban kiderült az is, hogy Pete Hegseth védelmi miniszter egy másik csetben a műveletekről többek között feleségével, bátyjával és ügyvédjével is értekezett. Elek Péter ennek kapcsán összeszedett jó pár történelmi baklövést, mert azokból bizony nem volt hiány, egynek majdnem áldozata lett Franklin D. Roosevelt amerikai elnök. ","shortLead":"Következménye nem lett, de így is nagy port kavart az, hogy a Signal üzenetküldő alkalmazásban egy újságírót is...","id":"20250423_duma-aktual-signal-gate-feher-haz-usa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4c77700c-fda4-4e74-a83e-0b38d3a8b3f9.jpg","index":0,"item":"33114150-548f-47cd-869c-972529951452","keywords":null,"link":"/360/20250423_duma-aktual-signal-gate-feher-haz-usa","timestamp":"2025. április. 23. 19:00","title":"Történelmi baklövések a nándorfehérvári csata tüzes afterjától egy végzetes vécélehúzásig","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e5911c73-1665-469e-b41e-17e55cf81af9","c_author":"Parászka Boróka","category":"360","description":"Ferenc pápa nemcsak bocsánatot kért, de a populista diktatúrák és autokráciák következetes kritikusává is vált. A rongyrázó, korrupt hatalmaskodás ostorozójává. Vélemény.","shortLead":"Ferenc pápa nemcsak bocsánatot kért, de a populista diktatúrák és autokráciák következetes kritikusává is vált...","id":"20250423_Paraszka-Boroka-ferenc-papa-fidesz-semjen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e5911c73-1665-469e-b41e-17e55cf81af9.jpg","index":0,"item":"fe8cb7f1-44f3-4c4b-824b-7eb84f59619d","keywords":null,"link":"/360/20250423_Paraszka-Boroka-ferenc-papa-fidesz-semjen","timestamp":"2025. április. 23. 11:03","title":"Parászka Boróka: Vajon tudta Ferenc, hogy „Soros-pápaként” szidalmazzák?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"592d4aa7-4804-4323-b67f-956cf6730382","c_author":"HVG","category":"gazdasag.zhvg","description":"A lakosság védelme érdekében. ","shortLead":"A lakosság védelme érdekében. ","id":"20250424_Romania-kezdemenyezte-az-EU-nal-hogy-vegyek-le-a-medvet-a-veszelyeztetett-fajok-listajarol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/592d4aa7-4804-4323-b67f-956cf6730382.jpg","index":0,"item":"db98e644-61d0-4197-ada8-65df22fbde87","keywords":null,"link":"/zhvg/20250424_Romania-kezdemenyezte-az-EU-nal-hogy-vegyek-le-a-medvet-a-veszelyeztetett-fajok-listajarol","timestamp":"2025. április. 24. 18:50","title":"Románia kezdeményezte az EU-nál, hogy vegyék le a medvét a veszélyeztetett fajok listájáról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"35786b28-1a8b-469f-8a44-06302752e7d4","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"A boszniai szerbek elnökét február végén egy év börtönre ítélték, mert ellenszegült a daytoni béke felett őrködő ENSZ-főképviselő döntéseinek.","shortLead":"A boszniai szerbek elnökét február végén egy év börtönre ítélték, mert ellenszegült a daytoni béke felett őrködő...","id":"20250424_Megprobaltak-letartoztatni-Milorad-Dodikot-de-a-bosznia-szerb-rendorseg-nem-engedte","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/35786b28-1a8b-469f-8a44-06302752e7d4.jpg","index":0,"item":"df34249a-0e37-4a4e-b3f7-7e4a2b156b45","keywords":null,"link":"/vilag/20250424_Megprobaltak-letartoztatni-Milorad-Dodikot-de-a-bosznia-szerb-rendorseg-nem-engedte","timestamp":"2025. április. 24. 07:03","title":"Megpróbálták letartóztatni Milorad Dodikot, de a boszniai szerb rendőrség nem engedte","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"18da9e65-c93a-43fd-b923-fd22143249b5","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"gazdasag","description":"Hatalmas feladatot kapott mindenki, aki Rómában és környékén a turizmusból él: pár óra alatt kellett felkészülniük arra, hogy Ferenc pápa temetése és az utód megválasztása közötti időszakban milliók utaznának oda az egyébként is óriási tavaszi turistatömegen felül. ","shortLead":"Hatalmas feladatot kapott mindenki, aki Rómában és környékén a turizmusból él: pár óra alatt kellett felkészülniük...","id":"20250423_Roma-utazas-papa-temetes-valasztas-turizmus-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/18da9e65-c93a-43fd-b923-fd22143249b5.jpg","index":0,"item":"f810b6ab-0c6b-4c2e-8596-7ca35296ceb1","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250423_Roma-utazas-papa-temetes-valasztas-turizmus-ebx","timestamp":"2025. április. 23. 11:55","title":"Hogyan birkózik meg Róma azzal, hogy hirtelen a fél világ oda szeretne utazni?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c174389b-2d74-42d7-91b7-55a5600eaeae","c_author":"MTI","category":"cegauto","description":"Sanghajban zajlik a világ legfontosabb autókiállítása.","shortLead":"Sanghajban zajlik a világ legfontosabb autókiállítása.","id":"20250424_Mercedes-vezerigazgatoja-szerint-oriasi-atalakulasban-az-autoipar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c174389b-2d74-42d7-91b7-55a5600eaeae.jpg","index":0,"item":"f241a470-0367-4148-87da-a4c083e0d3bd","keywords":null,"link":"/cegauto/20250424_Mercedes-vezerigazgatoja-szerint-oriasi-atalakulasban-az-autoipar","timestamp":"2025. április. 24. 08:38","title":"A Mercedes vezére szerint évszázadonként van akkora változás az autóiparban, mint most","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az Audi tovább fejlesztette felsőkategóriájú A6 sorozatát. Nem kell megijedni, a C-szegmens húzóautója maradt olyan konzervatív, mint elődei. A motorpalettát gazdaságos erőforrások bővítik, az innovatív technikák révén pedig a teljes sorozat fogyasztása 12 százalékkal mérséklődött. A fedélzeti információs és szórakoztató központ teljes értékű szavakkal utasítható 3 dimenziós navigációval, digitális TV-vevővel és akár Bose hangrendszerrel is kérhető. A hozzánk október végén érkező limuzin és kombi kapható brutális változatban is: az RS6 minden idők legerősebb utcai Audija.
Az Audi A6 a prémium C-szegmens éllovasa Európában és világszerte egyaránt, bár az utóbbi időben Kínában hódít leginkább. 2007-ben az egész világon mintegy 234 ezer autót értékesítettek, a modell 2004-es bevezetése óta több mint 1,6 milliót adtak el. A ráncfelvarrás markánsabbá tette az autó orrát, a szériafelszereltség részét képező xenon fényszórókat látványos nappali LED-világítás egészíti ki, 6-6 világító dióda személyében. A LED-technikájú kétrészes hátsó lámpatestek új grafikával jelentkeztek, laposak, szélesek, s a négyajtós esetében befelé ékszerűen szűkülnek (ázsiai szemformára emlékeztetnek, vajon miért?).
A színek palettáján 13-féle, közöttük öt új árnyalat szerepel. Néhány dolog a beltérben is megújult, a középkonzolon kapott például helyet az Audi holttérfigyelő rendszerének (Audi side assist) kapcsolója, a navigáció tökéletesedett, a főbb világnyelveken (angol, német, francia, spanyol, portugál) hanggal is beállítható az úti cél, a nevezetességeket 3D-grafikán is láthatjuk, illetve Bluetooth-kapcsolaton keresztül akár 2000 telefonszámot is beszippanthatunk a 20 gigás merevlemezbe. A tesztautók többségében volt iPod-csatlakozó, jukebox, SD-kártya olvasó, digitális rádió és TV-tuner, többlemezes CD-, illetve DVD-tár. Jobb tartásúak, sportosabbak az ülések, kívánságra a hátsó ülés komfortváltozatban, két kiformált egyes ülésként is rendelkezésre áll.
A kifejezetten dinamikus karakterű vásárlók számára az Audi az „S line” sportcsomagot kínálja, amely olyan felszerelésekkel fokozza tovább az A6 képességeit, mint a 18 hüvelykes keréktárcsák és a karosszériát 30 milliméterrel alacsonyabbra süllyesztő sportfutómű.
Négy-, hat- és nyolc hengerrel öt benzines és négy dízel erőforrás áll rendelkezésre, s mindegyikben közvetlen befecskendezésű konstrukcióként az FSI, TFSI (kompresszoros) illetve TDI (közös nyomócsöves) technikákat alkalmazzák. A motorok teljesítményét manuális, kényelmes tiptronic vagy hétfokozatú multitronic sebességváltók közvetítik az első vagy akár mind a négy kerék felé.
A teljes modellsorozatban mintegy 12 százalékos csökkenés tapasztalható, ami a fogyasztást illeti. Kipróbáltuk a legtakarékosabb A6-ost is, a kétliteres 136 lovas e-modell teljesen elfogadhatóan mozgatja a nem túl könnyű karosszériát. A teljesen felextrázott tesztautó két személlyel mindaddig könnyedén haladt a forgalommal, amíg meredekebb emelkedőhöz nem értünk, itt bizony kettest kellett váltani, hogy felmenjen a dombon, igaz, fogyasztása városi-reptéri használatban 7,7 literre alakult száz kilométerenként. Ez persze még messze van a gyártó által hirdetetett 5,3 literes átlagfogyasztástól (139 grammos szén-dioxid-kibocsátással), de természetesen egy 25 kilométeres próbán nem lehet valós adatokat kapni a tesztelt példány étvágyáról.
Nagyon tetszett a két új benzines modell, a 255 lovas 3,2 V6 FSI-t leváltó, a régi modellnél azonos felszereltséggel 1,9 millió forinttal olcsóbb háromliteres hathengeres kompresszoros benzinmotor immár 290 lovas, 5,9 másodperc alatt gyorsul fel százra és meglehetősen dinamikusan mozgatja mind a limuzint, mind a kombit. A kompresszor alkalmazása nem eredményez többletfogyasztást, ám a rövid szívócsatornák révén rendkívül érzékeny gázadási reakciókat biztosít. A motor már alacsony fordulatszámoktól teljes erőkifejtéssel működhet, 2500 és 4850 percenkénti fordulat között a forgatónyomaték görbéje mindvégig az igen magas, 420 newtonméteres „fennsíkon” halad.
Az új 190 (kézi váltóval) és 220 lovas (multitronic-kal) változatban is kapható 2,8 literes V6-os FSI motor kifejezetten illik az A6-os karakteréhez, a 2,7 literes és 3 literes TDI mellett várhatóan ez lesz a típus húzómotorja. A benzines konstrukciók belépőmodellje a turbófeltöltésű, négyhengeres, 125 kW (170 LE) teljesítményű 2.0 TFSI. A kínálat csúcsán egy V8-as, a 257 kW-os (350 LE) 4.2 FSI áll. Az igazi csúcsragadozó azonban az ötliteres, 580 lovas, 650 Nm nyomatékcsúccsal rendelkező RS6.
Minden eltörpül a fenevad mellett, amelyért a külföldi újságírók igazi közelharcot vívtak. A rengeteg A6-os modell mellett az ingolstadtiak csak két RS6-ot hoztak a Düsseldorf környéki menetpróbára. A dohogó V10 hangjától remegtek a Dyck kastély évszázados macskakövei. Amikor a látványtól felspannolva végre eldöntöttem, kivezetem ezt a sárkányt a világból, majd kettétörtem a hátamat, olyan kemény és könyörtelen sportülések fogadták elszánt székfoglalómat. Az alcantara borítású vaskos sportkormány, a 300-ig skálázott kilométeróra, az alumínium pillangóváltók az arcomba üvöltötték: kalandra fel.
Az első pár száz méteren csak ízlelgettem a motor és a gyors automata rezzenéseit. Ez az autó minden földi járművön túl tesz, talán még egy Porsche 911 Turbón is. A 4,5 másodperces százas sprintnél nem is tudtam rápillantani a számlálóra, hisz alig 14,5 másodperc alatt már 200-zal süvölt a vörös állat. 140 alatt alig lehet vele közlekedni, olyan mértéktelenül vág hátba minden gázfröccsre vagy kézzel visszaváltásra a gép, hogy lumbágó, illetve csuklás ellen is ajánlott.
Nehéz volt megválni tőle, de egy fotózás erejéig még behatoltam a Niklaus kolostor egyik elrejtett zugába, ahol a falak démonian berezonáltak a dupla kipufogó morajlásától. A számomra felettébb gyönyörű zajra néhány apáca is kinézett, ám nem hajtottak el, sőt velem együtt hallgatták és csodálták e világi hívságot.
A megújult Audi A6 október végén jelenik meg a hazai kereskedőknél. A széles körű fejlesztések ellenére az Audi közel változatlan árszinten kínálja A6 sorozatát, az A6 Limousine 2.0 TFSI 9,72 millió forintos alapártól szerepel a palettán, a takarékos kétliteres dízel 9,7 millió forint, az új 2,8-as 12,278 millióért, a háromliteres feltöltős quattro összkerékhajtással 15,298 millióért kapható. A szintén megújult Allroad quattro alapára háromliteres dízelmotorral 14,546 millió forint, háromliteres benzinessel 16,643 millió forint. Az RS6 alig drágább a 435 lovas S6-osnál, limuzin változatban 24,22 millió forint, a kombi 24,831 millióért tolható haza.
Igazi vérátömlesztésként pezsdíti fel a piacot az ötödik generációs A4 Avant megjelenése. A limuzinból eddig 60 ezret értékesítettek, a kombiérzékeny Németországban ennek sokszorosát remélik eladni az Avantból. Ibizán vezettük az arányos szépséget.
Az Audi új sportkocsival jelenik meg a rajtvonalnál – az Audi TTS, a győri TT-sorozat csúcsmodellje nyáron érkezik a kereskedőkhöz, de már rendelhető 13,5 millió forintos alapáron. A 272 lovas összkerekes felnőtt a feladathoz, valódi élményautó.
Costa Smeralda, Porto Cervo – olyan nagykutyák kedvenc nyaralóhelye, mint Bill Gates, Paul Allen, Vlagyimir Putyin, Enrique Iglesias stb. De még ők is kicsik ahhoz, hogy kipróbálhassák a megújult Audi A4-est. Nekünk sikerült.
Nagy reményekkel indul harcba az Audi új SUV-ja. Az első benyomások alapján a gyártó nagyot kaszálhat a piacvezető X3-as, a frissen megismert Mercedes-Benz GLK és még az idén várható Volvo XC60 mellé befurakodó szépséggel.
Minden elképzelhető extrával és tudással felszerelték, ez a teszt nem is fog másról szólni. Annyira lenyűgöző a kocsi, hogy ha bíróságon lennék, új bírót kérnék, elfogultság miatt.
Sokáig nem értettem, miért az Audi A6 a kategória etalonja, politikusok, üzletemberek kedvenc autója, a megbízhatósági listák éllovasa. Most már tudom.
Az Audi A4 szinte tökéletes autó, nála jobb csak a kombi lehet. Mindaddig így gondoltam, amíg nem találkoztam a Q5-tel. Ha viszont a kategóriában maradunk, a presztízs puttonyosok közül a legjobban ez kellene.
Az Audi A5 nem a takarékos kedvű nyugdíjasok autója, hanem az ifjú titánoké, akik úgy hajszolják a tőkét, mint ahogy az élvezeteket. E két tevékenység között szeretnek autókázni, ebben partner az A5 és társ a bivalyerős dízelmotor.
Ha csak a szemünk kívánja, de a pénztárcánk nem engedi, Audi A4 helyett A3-assal is megelégedhetünk. Takarékos e-változata kiemelkedően kevés szén-dioxiddal szennyezi a levegőt.
A vártnál sokkal nagyobb volt a kereslet a feltámasztott Traubira, ezért fogyott el pillanatok alatt sok boltból. Van, ahol nem is árulják folyamatosan, csak időszakos akciókban.