Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"9dff8df9-caa1-4275-ba3d-b879500c6ea8","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A fiú egy bolt két dolgozójára támadt rá. Még nem tudni, mi volt az indítéka.","shortLead":"A fiú egy bolt két dolgozójára támadt rá. Még nem tudni, mi volt az indítéka.","id":"20250220_keses-tamadas-csehorszag-hradec-kralove-rendorseg-mentok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9dff8df9-caa1-4275-ba3d-b879500c6ea8.jpg","index":0,"item":"ff9061ff-3aa3-4b68-b480-2a86d2159dca","keywords":null,"link":"/vilag/20250220_keses-tamadas-csehorszag-hradec-kralove-rendorseg-mentok","timestamp":"2025. február. 20. 12:15","title":"Halálra késelt két embert egy 16 éves fiatal Csehországban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"18420793-21ce-4df9-b814-375618630c83","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"itthon","description":"Bono az amerikai külügyminisztérium Európai és Eurázsiai Ügyek Hivatalát vezeti.","shortLead":"Bono az amerikai külügyminisztérium Európai és Eurázsiai Ügyek Hivatalát vezeti.","id":"20250219_Magyarorszag-usa-kulugyminiszterium-tisztviselo-megbeszeles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/18420793-21ce-4df9-b814-375618630c83.jpg","index":0,"item":"0d6f1cb0-584a-41f9-a809-cc589c65877e","keywords":null,"link":"/itthon/20250219_Magyarorszag-usa-kulugyminiszterium-tisztviselo-megbeszeles","timestamp":"2025. február. 19. 21:51","title":"Magyarországon tárgyalt Louis Bono amerikai külügyi tisztviselő","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"65489e23-3dac-4971-8336-638a544d20d9","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Az izraeli miniszterelnök azt mondta, hogy a Hamász súlyos árat fog fizetni azért, mert egy ismeretlen gázai nő holttestét adták át a meggyilkolt túsz helyett.","shortLead":"Az izraeli miniszterelnök azt mondta, hogy a Hamász súlyos árat fog fizetni azért, mert egy ismeretlen gázai nő...","id":"20250221_netanjahu-bosszu-hamasz-tusz-maradvanyok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/65489e23-3dac-4971-8336-638a544d20d9.jpg","index":0,"item":"e4ed1f51-8e5f-4770-bc89-ac165a8dac81","keywords":null,"link":"/vilag/20250221_netanjahu-bosszu-hamasz-tusz-maradvanyok","timestamp":"2025. február. 21. 14:02","title":"Netanjahu bosszút esküdött a Hamász ellen, miután egy túsz holtteste helyett egy ismeretlen személy maradványait adták át","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ca94f7de-9d1d-42e2-935f-c83ea4147441","c_author":"MTI","category":"kkv","description":"A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette. ","shortLead":"A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette. ","id":"20250221_Normaflore-reklam-gvh-vizsgalat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ca94f7de-9d1d-42e2-935f-c83ea4147441.jpg","index":0,"item":"b049972d-cc39-4e8d-b1b5-fb997861019b","keywords":null,"link":"/kkv/20250221_Normaflore-reklam-gvh-vizsgalat","timestamp":"2025. február. 21. 11:40","title":"A GVH vizsgálja, hogy a Normaflore igazat állít-e magáról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8d6ffc39-996c-484e-ba88-35b14b324025","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Megkönnyítheti az egyes egységek közötti kommunikációt az a Holdra tervezett 4G-berendezés, amit a Nokia és a NASA közösen fejlesztett, és napokon belül útnak indulhat.","shortLead":"Megkönnyítheti az egyes egységek közötti kommunikációt az a Holdra tervezett 4G-berendezés, amit a Nokia és a NASA...","id":"20250219_intuitive-machines-nasa-hold-4g-nokia-mobilhalozat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8d6ffc39-996c-484e-ba88-35b14b324025.jpg","index":0,"item":"35e54484-beea-4ac1-ad39-637b81fc3c50","keywords":null,"link":"/tudomany/20250219_intuitive-machines-nasa-hold-4g-nokia-mobilhalozat","timestamp":"2025. február. 19. 17:03","title":"A Békéscsaba–Budapest vasútvonalon még billeg a dolog, de napokon belül a Holdon már lesz 4G","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"58873c99-82bf-4c33-9238-53f69358cf58","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Elmondása szerint ő volt a leggyengébb láncszem. ","shortLead":"Elmondása szerint ő volt a leggyengébb láncszem. ","id":"20250221_Sarkozi-Akos-szerint-ezert-rugtak-ki-A-Konyhafonokbol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/58873c99-82bf-4c33-9238-53f69358cf58.jpg","index":0,"item":"54b507e4-da3c-432e-9e05-41a1e31c3331","keywords":null,"link":"/elet/20250221_Sarkozi-Akos-szerint-ezert-rugtak-ki-A-Konyhafonokbol","timestamp":"2025. február. 21. 09:21","title":"Sárközi Ákos megszólalt: szerinte ezért menesztették A Konyhafőnökből","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"65be9af0-19e2-49fe-8404-a65b8b83b77d","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Lehet, hogy még sincs hátra öt éve az ISS-nek, miután Elon Musk az űrállomás mihamarabbi deorbitálását szorgalmazza. Konkrétan két éven belül megsemmisítené.","shortLead":"Lehet, hogy még sincs hátra öt éve az ISS-nek, miután Elon Musk az űrállomás mihamarabbi deorbitálását szorgalmazza...","id":"20250221_elon-musk-nemzetkozi-urallomas-megsemmisitese-mars","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/65be9af0-19e2-49fe-8404-a65b8b83b77d.jpg","index":0,"item":"3d3b45c6-346e-4bde-ae30-cdfdbe7b7d8a","keywords":null,"link":"/tudomany/20250221_elon-musk-nemzetkozi-urallomas-megsemmisitese-mars","timestamp":"2025. február. 21. 13:11","title":"Elon Musk gondolt egyet, és közölte: a Földnek irányítva el kell égetni a Nemzetközi Űrállomást, aztán irány a Mars","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"14b5ff2e-15f8-41ac-8ddb-e7aeb51338d4","c_author":"Horn Andrea","category":"sport","description":"Miközben a spanyol közvélemény arról vitázik, hogy mit jelent a fuck off, a játékvezetőt azért vizsgálják, mert üzleti érdekeltsége összeférhetetlen lehet a bírói munkájával. ","shortLead":"Miközben a spanyol közvélemény arról vitázik, hogy mit jelent a fuck off, a játékvezetőt azért vizsgálják, mert üzleti...","id":"20250219_spanyol-bajnoksag-real-madrid-osasuna-jude-bellingham-kiallitas-jatekvezeto-jose-luiz-munuera-montero","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/14b5ff2e-15f8-41ac-8ddb-e7aeb51338d4.jpg","index":0,"item":"374356f2-679f-45df-b5e7-58a06a60c8cf","keywords":null,"link":"/sport/20250219_spanyol-bajnoksag-real-madrid-osasuna-jude-bellingham-kiallitas-jatekvezeto-jose-luiz-munuera-montero","timestamp":"2025. február. 19. 19:03","title":"Bizarr nyelvészkedés kerekedett a káromkodó Bellingham kiállításából, a bíró is pórul járhat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az Audi tovább fejlesztette felsőkategóriájú A6 sorozatát. Nem kell megijedni, a C-szegmens húzóautója maradt olyan konzervatív, mint elődei. A motorpalettát gazdaságos erőforrások bővítik, az innovatív technikák révén pedig a teljes sorozat fogyasztása 12 százalékkal mérséklődött. A fedélzeti információs és szórakoztató központ teljes értékű szavakkal utasítható 3 dimenziós navigációval, digitális TV-vevővel és akár Bose hangrendszerrel is kérhető. A hozzánk október végén érkező limuzin és kombi kapható brutális változatban is: az RS6 minden idők legerősebb utcai Audija.
Az Audi A6 a prémium C-szegmens éllovasa Európában és világszerte egyaránt, bár az utóbbi időben Kínában hódít leginkább. 2007-ben az egész világon mintegy 234 ezer autót értékesítettek, a modell 2004-es bevezetése óta több mint 1,6 milliót adtak el. A ráncfelvarrás markánsabbá tette az autó orrát, a szériafelszereltség részét képező xenon fényszórókat látványos nappali LED-világítás egészíti ki, 6-6 világító dióda személyében. A LED-technikájú kétrészes hátsó lámpatestek új grafikával jelentkeztek, laposak, szélesek, s a négyajtós esetében befelé ékszerűen szűkülnek (ázsiai szemformára emlékeztetnek, vajon miért?).
A színek palettáján 13-féle, közöttük öt új árnyalat szerepel. Néhány dolog a beltérben is megújult, a középkonzolon kapott például helyet az Audi holttérfigyelő rendszerének (Audi side assist) kapcsolója, a navigáció tökéletesedett, a főbb világnyelveken (angol, német, francia, spanyol, portugál) hanggal is beállítható az úti cél, a nevezetességeket 3D-grafikán is láthatjuk, illetve Bluetooth-kapcsolaton keresztül akár 2000 telefonszámot is beszippanthatunk a 20 gigás merevlemezbe. A tesztautók többségében volt iPod-csatlakozó, jukebox, SD-kártya olvasó, digitális rádió és TV-tuner, többlemezes CD-, illetve DVD-tár. Jobb tartásúak, sportosabbak az ülések, kívánságra a hátsó ülés komfortváltozatban, két kiformált egyes ülésként is rendelkezésre áll.
A kifejezetten dinamikus karakterű vásárlók számára az Audi az „S line” sportcsomagot kínálja, amely olyan felszerelésekkel fokozza tovább az A6 képességeit, mint a 18 hüvelykes keréktárcsák és a karosszériát 30 milliméterrel alacsonyabbra süllyesztő sportfutómű.
Négy-, hat- és nyolc hengerrel öt benzines és négy dízel erőforrás áll rendelkezésre, s mindegyikben közvetlen befecskendezésű konstrukcióként az FSI, TFSI (kompresszoros) illetve TDI (közös nyomócsöves) technikákat alkalmazzák. A motorok teljesítményét manuális, kényelmes tiptronic vagy hétfokozatú multitronic sebességváltók közvetítik az első vagy akár mind a négy kerék felé.
A teljes modellsorozatban mintegy 12 százalékos csökkenés tapasztalható, ami a fogyasztást illeti. Kipróbáltuk a legtakarékosabb A6-ost is, a kétliteres 136 lovas e-modell teljesen elfogadhatóan mozgatja a nem túl könnyű karosszériát. A teljesen felextrázott tesztautó két személlyel mindaddig könnyedén haladt a forgalommal, amíg meredekebb emelkedőhöz nem értünk, itt bizony kettest kellett váltani, hogy felmenjen a dombon, igaz, fogyasztása városi-reptéri használatban 7,7 literre alakult száz kilométerenként. Ez persze még messze van a gyártó által hirdetetett 5,3 literes átlagfogyasztástól (139 grammos szén-dioxid-kibocsátással), de természetesen egy 25 kilométeres próbán nem lehet valós adatokat kapni a tesztelt példány étvágyáról.
Nagyon tetszett a két új benzines modell, a 255 lovas 3,2 V6 FSI-t leváltó, a régi modellnél azonos felszereltséggel 1,9 millió forinttal olcsóbb háromliteres hathengeres kompresszoros benzinmotor immár 290 lovas, 5,9 másodperc alatt gyorsul fel százra és meglehetősen dinamikusan mozgatja mind a limuzint, mind a kombit. A kompresszor alkalmazása nem eredményez többletfogyasztást, ám a rövid szívócsatornák révén rendkívül érzékeny gázadási reakciókat biztosít. A motor már alacsony fordulatszámoktól teljes erőkifejtéssel működhet, 2500 és 4850 percenkénti fordulat között a forgatónyomaték görbéje mindvégig az igen magas, 420 newtonméteres „fennsíkon” halad.
Az új 190 (kézi váltóval) és 220 lovas (multitronic-kal) változatban is kapható 2,8 literes V6-os FSI motor kifejezetten illik az A6-os karakteréhez, a 2,7 literes és 3 literes TDI mellett várhatóan ez lesz a típus húzómotorja. A benzines konstrukciók belépőmodellje a turbófeltöltésű, négyhengeres, 125 kW (170 LE) teljesítményű 2.0 TFSI. A kínálat csúcsán egy V8-as, a 257 kW-os (350 LE) 4.2 FSI áll. Az igazi csúcsragadozó azonban az ötliteres, 580 lovas, 650 Nm nyomatékcsúccsal rendelkező RS6.
Minden eltörpül a fenevad mellett, amelyért a külföldi újságírók igazi közelharcot vívtak. A rengeteg A6-os modell mellett az ingolstadtiak csak két RS6-ot hoztak a Düsseldorf környéki menetpróbára. A dohogó V10 hangjától remegtek a Dyck kastély évszázados macskakövei. Amikor a látványtól felspannolva végre eldöntöttem, kivezetem ezt a sárkányt a világból, majd kettétörtem a hátamat, olyan kemény és könyörtelen sportülések fogadták elszánt székfoglalómat. Az alcantara borítású vaskos sportkormány, a 300-ig skálázott kilométeróra, az alumínium pillangóváltók az arcomba üvöltötték: kalandra fel.
Az első pár száz méteren csak ízlelgettem a motor és a gyors automata rezzenéseit. Ez az autó minden földi járművön túl tesz, talán még egy Porsche 911 Turbón is. A 4,5 másodperces százas sprintnél nem is tudtam rápillantani a számlálóra, hisz alig 14,5 másodperc alatt már 200-zal süvölt a vörös állat. 140 alatt alig lehet vele közlekedni, olyan mértéktelenül vág hátba minden gázfröccsre vagy kézzel visszaváltásra a gép, hogy lumbágó, illetve csuklás ellen is ajánlott.
Nehéz volt megválni tőle, de egy fotózás erejéig még behatoltam a Niklaus kolostor egyik elrejtett zugába, ahol a falak démonian berezonáltak a dupla kipufogó morajlásától. A számomra felettébb gyönyörű zajra néhány apáca is kinézett, ám nem hajtottak el, sőt velem együtt hallgatták és csodálták e világi hívságot.
A megújult Audi A6 október végén jelenik meg a hazai kereskedőknél. A széles körű fejlesztések ellenére az Audi közel változatlan árszinten kínálja A6 sorozatát, az A6 Limousine 2.0 TFSI 9,72 millió forintos alapártól szerepel a palettán, a takarékos kétliteres dízel 9,7 millió forint, az új 2,8-as 12,278 millióért, a háromliteres feltöltős quattro összkerékhajtással 15,298 millióért kapható. A szintén megújult Allroad quattro alapára háromliteres dízelmotorral 14,546 millió forint, háromliteres benzinessel 16,643 millió forint. Az RS6 alig drágább a 435 lovas S6-osnál, limuzin változatban 24,22 millió forint, a kombi 24,831 millióért tolható haza.
Igazi vérátömlesztésként pezsdíti fel a piacot az ötödik generációs A4 Avant megjelenése. A limuzinból eddig 60 ezret értékesítettek, a kombiérzékeny Németországban ennek sokszorosát remélik eladni az Avantból. Ibizán vezettük az arányos szépséget.
Az Audi új sportkocsival jelenik meg a rajtvonalnál – az Audi TTS, a győri TT-sorozat csúcsmodellje nyáron érkezik a kereskedőkhöz, de már rendelhető 13,5 millió forintos alapáron. A 272 lovas összkerekes felnőtt a feladathoz, valódi élményautó.
Costa Smeralda, Porto Cervo – olyan nagykutyák kedvenc nyaralóhelye, mint Bill Gates, Paul Allen, Vlagyimir Putyin, Enrique Iglesias stb. De még ők is kicsik ahhoz, hogy kipróbálhassák a megújult Audi A4-est. Nekünk sikerült.
Nagy reményekkel indul harcba az Audi új SUV-ja. Az első benyomások alapján a gyártó nagyot kaszálhat a piacvezető X3-as, a frissen megismert Mercedes-Benz GLK és még az idén várható Volvo XC60 mellé befurakodó szépséggel.
Minden elképzelhető extrával és tudással felszerelték, ez a teszt nem is fog másról szólni. Annyira lenyűgöző a kocsi, hogy ha bíróságon lennék, új bírót kérnék, elfogultság miatt.
Sokáig nem értettem, miért az Audi A6 a kategória etalonja, politikusok, üzletemberek kedvenc autója, a megbízhatósági listák éllovasa. Most már tudom.
Az Audi A4 szinte tökéletes autó, nála jobb csak a kombi lehet. Mindaddig így gondoltam, amíg nem találkoztam a Q5-tel. Ha viszont a kategóriában maradunk, a presztízs puttonyosok közül a legjobban ez kellene.
Az Audi A5 nem a takarékos kedvű nyugdíjasok autója, hanem az ifjú titánoké, akik úgy hajszolják a tőkét, mint ahogy az élvezeteket. E két tevékenység között szeretnek autókázni, ebben partner az A5 és társ a bivalyerős dízelmotor.
Ha csak a szemünk kívánja, de a pénztárcánk nem engedi, Audi A4 helyett A3-assal is megelégedhetünk. Takarékos e-változata kiemelkedően kevés szén-dioxiddal szennyezi a levegőt.