Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"65b0d8ff-69c0-4092-b39d-c9b264d19894","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Drága mulatság lakott területen az ilyesmi. ","shortLead":"Drága mulatság lakott területen az ilyesmi. ","id":"20250425_gyorshajtas-motorosoktol-170-nel-repesztett-az-50-es-zonaban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/65b0d8ff-69c0-4092-b39d-c9b264d19894.jpg","index":0,"item":"f4d57c6c-12d9-49b2-b487-25d576794018","keywords":null,"link":"/cegauto/20250425_gyorshajtas-motorosoktol-170-nel-repesztett-az-50-es-zonaban","timestamp":"2025. április. 25. 11:57","title":"Durva gyorshajtás motorosoktól: egyikük közel 170-nel repesztett az 50-es zónában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4af78f90-6f54-4ffb-97f7-535bbdafcb0f","c_author":"Dobszay János","category":"elet","description":"A belpolitikai csatározásai mocsarába lehúzva emlékezett meg Ferenc pápáról szokásos pénteki közrádiós interjújában a kormányfő. Még a tények sem zavarták meg abban, hogy mondandójához hajlítsa a valóságot.","shortLead":"A belpolitikai csatározásai mocsarába lehúzva emlékezett meg Ferenc pápáról szokásos pénteki közrádiós interjújában...","id":"20250425_orban-viktor-ferenc-papa-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4af78f90-6f54-4ffb-97f7-535bbdafcb0f.jpg","index":0,"item":"4d86cacd-0438-4782-8a15-b89d0fbf802c","keywords":null,"link":"/elet/20250425_orban-viktor-ferenc-papa-ebx","timestamp":"2025. április. 25. 14:36","title":"Megszépítette és megtoldotta egy valótlansággal Orbán Viktor, amit Ferenc pápáról korábban gondolt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3eec0c14-38da-4075-be76-88d194362f29","c_author":"Hamvay Péter","category":"itthon","description":"A Tisza Szigetek további aktivizálása a célja a Második hullám nevű projektnek, a májusi akció során helyi akciót szerveznek szigetek, új tagokat vonnak be a munkába – értesült lapunk.","shortLead":"A Tisza Szigetek további aktivizálása a célja a Második hullám nevű projektnek, a májusi akció során helyi...","id":"20250425_tisza-szigetek-masodik-hullam-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3eec0c14-38da-4075-be76-88d194362f29.jpg","index":0,"item":"1cab3b97-41bd-4da5-a2b3-bbe123ae8f42","keywords":null,"link":"/itthon/20250425_tisza-szigetek-masodik-hullam-ebx","timestamp":"2025. április. 25. 04:18","title":"Indul a Tisza Szigetek második hulláma","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"db1130ed-2779-4004-9365-ca24f04ebdfa","c_author":"Németh András","category":"360","description":"Magyarország az egyike azoknak az európai országoknak, ahol alacsony a lízingelt tisztán elektromos járművek birtoklási költsége. A konnektorból tölthető hibridek helyzete változott, miután az újonnan forgalomba helyezett ilyen járművek már nem kaphatnak zöld rendszámot.","shortLead":"Magyarország az egyike azoknak az európai országoknak, ahol alacsony a lízingelt tisztán elektromos járművek birtoklási...","id":"20250426_hvg-e-auto-hibrid-lizing-flotta-elonyok-szabalyozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/db1130ed-2779-4004-9365-ca24f04ebdfa.jpg","index":0,"item":"7bcd62ea-ef0d-4d56-9df7-112b56c9577a","keywords":null,"link":"/360/20250426_hvg-e-auto-hibrid-lizing-flotta-elonyok-szabalyozas","timestamp":"2025. április. 26. 12:00","title":"Kinek, mikor és miért éri meg a céges e-autó?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8b9d21c1-54a9-448f-87a1-b8de3c1cfd9d","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"elet","description":"Kora reggeltől özönlenek a hívek a vatikánvárosi Szent Péter térre, hogy részt vegyenek a hétfőn elhunyt Ferenc pápa gyászszertartásán.","shortLead":"Kora reggeltől özönlenek a hívek a vatikánvárosi Szent Péter térre, hogy részt vegyenek a hétfőn elhunyt Ferenc pápa...","id":"20250426_Mar-gyulik-a-tomeg-a-Szent-Peter-teren","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8b9d21c1-54a9-448f-87a1-b8de3c1cfd9d.jpg","index":0,"item":"8b84d80d-1258-40bb-bb6e-a0399242e0c1","keywords":null,"link":"/elet/20250426_Mar-gyulik-a-tomeg-a-Szent-Peter-teren","timestamp":"2025. április. 26. 08:45","title":"Már gyűlik a tömeg a Szent Péter téren","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3f10d3b0-6986-4c9b-91e6-7f70dc466bc7","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Itt a megoldás azok számára, akik esetleg még a brutális Ferrari SF90 XX-et sem találják elég potensnek. ","shortLead":"Itt a megoldás azok számára, akik esetleg még a brutális Ferrari SF90 XX-et sem találják elég potensnek. ","id":"20250425_1060-loerovel-ordit-bele-a-nagyvilagba-a-legujabb-ferrari-sf90-xx-novitec-tuning","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3f10d3b0-6986-4c9b-91e6-7f70dc466bc7.jpg","index":0,"item":"0751596f-405a-4ae8-932e-17bffacdab43","keywords":null,"link":"/cegauto/20250425_1060-loerovel-ordit-bele-a-nagyvilagba-a-legujabb-ferrari-sf90-xx-novitec-tuning","timestamp":"2025. április. 25. 10:51","title":"1060 lóerővel ordít bele a nagyvilágba a legújabb Ferrari","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1bf0a7ca-b023-474b-8d6b-6b4a1b435e35","c_author":"Proktis-M ","category":"brandchannel","description":"Az aranyér egy kellemetlen, sokszor fájdalommal járó állapot, amely megkeserítheti a leghétköznapibb tevékenységeket is. Ahogy számos kórkép vagy megbetegedés esetében, itt is a megelőzés a legjobb út, de nem árt vigyázni, mert ha túlzásba esünk, akkor többet ártunk, mint használunk.","shortLead":"Az aranyér egy kellemetlen, sokszor fájdalommal járó állapot, amely megkeserítheti a leghétköznapibb tevékenységeket...","id":"20250228_Ferfiak-aranyer-sport-biztonsa-proktis","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1bf0a7ca-b023-474b-8d6b-6b4a1b435e35.jpg","index":0,"item":"cc1d9662-df2f-4868-9ecf-183d48b06d7b","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250228_Ferfiak-aranyer-sport-biztonsa-proktis","timestamp":"2025. április. 26. 11:30","title":"Férfiak és az aranyér: így sportoljon biztonságosan","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Proktis-M","c_partnerlogo":"a0e2b63f-e8d5-4c40-b3e8-aaa57a007b03","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"6a18c3cc-d297-44fe-8960-50516b4d37fe","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A bíróság azt is kimondta, hogy a Sztárbox nem tekinthető sporttevékenységnek.","shortLead":"A bíróság azt is kimondta, hogy a Sztárbox nem tekinthető sporttevékenységnek.","id":"20250425_RTL-Mediatanacs-per-birosag-sztarbox-Fekete-Pako","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6a18c3cc-d297-44fe-8960-50516b4d37fe.jpg","index":0,"item":"c81251fa-3a32-4419-aea3-78656c47c8e7","keywords":null,"link":"/itthon/20250425_RTL-Mediatanacs-per-birosag-sztarbox-Fekete-Pako","timestamp":"2025. április. 25. 11:38","title":"„Téves képet közvetít a magyar állampolgárságról” – pert veszített az RTL a Médiatanáccsal szemben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Törésteszt 80 kilométer/óránál: nagyon durva - videóval
szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?
Valószínűleg kevés az olyan autóvezető, aki mindig, minden körülmények...
64 kilométer/óránál
ADAC
Valószínűleg kevés az olyan autóvezető, aki mindig, minden körülmények között betartja a sebességkorlátozásokat. Sokan mennek hatvannal az ötvenes táblánál. Vagy lakott területen kívül kilencven helyett százzal. Tíz kilométer/órás sebesség pluszban nem számít semmit – gondoljuk, ráadásul tudjuk, a traffipaxok is ráhagyással dolgoznak, autópályán 140-ig nincs baj. Az ADAC egy teszt során kipróbálta, mivel jár ez. Az eredmény igen ijesztő.
Tesztautónak egy Renault Lagunát választottak, amely köztudottan átlagon felüli eredményeket ért el a biztonsági próbákon. Az EuroNCAP szabvány szerint a francia autó a lehető legmagasabb minősítést, vagyis öt csillagot kapott biztonsági szempontból. A teszt során az autó 100 kilométer/óra sebességgel haladt főútvonalon, majd ötven méterrel előrébb felfedezett akadály miatt hirtelen padlóféket nyomtak. Megállni – értelemszerűen nem tudtak -, a becsapódáskor 64 kilométer/óra volt a sebességük. A bent ülők elvileg sértetlenek maradtak. Az ADAC teszt hasonlóan működött, mindössze annyi különbséggel, hogy ott nem száz, hanem száztíz kilométer/óráról fékezték az autót. A megnövekedett reakcióidő, és féktávolság miatt a becsapódáskor 80 kilométer/óra volt az autó sebessége, és éles helyzetben a bent ülők súlyos sérüléseket szenvedtek volna.
80-nál
ADAC
Száztíz kilométer/órás sebességnél a Laguna már átlépte a biztonságos határokat. Az ADAC következtetése: 80 kilométer/órás becsapódás esetén a járművek utastere már nem véd maximálisan. 56 százalékkal több energiát kell elnyelnie a biztonsági eszközöknek. Vagyis az öv, az övet meghúzó csat, a légzsák nem védi meg a vezetőt a becsapódás során keletkezett erőtől. Továbbá a műszerek, műszerfal kialakítása miatt a térd is sérülhet az ütközés során.
A gyerekek helyzetét, sérülésveszélyeit is vizsgálták az autóban. Bár a hároméveseket szintén erős nyomás éri ütközés esetén, nagy valószínűséggel nem kerülnek kritikus állapotba. Ám az ettől fiatalabb gyerekek komoly veszélynek vannak kitéve: elsősorban mellkasi, nyaki és hát sérüléseket szenvedhetnek. Ugyanakkor az anyósülésen utazókat is komoly veszély fenyegeti. Annak ellenére, hogy őket valamennyire megvédi a légzsák, a fejsérülések szinte elkerülhetetlenek.
A teszt során kiderült, hogy a passzív biztonság a legjobban megalkotott, legbiztonságosabb járműveknél is hiányos. Éppen ezért azt javasolják, hogy növeljék a különböző elektronikus biztonsági berendezések számát az autókban. Ezek ugyanis alkalmasak arra, hogy korrigálják a sofőr hibáit, annyira, hogy ne kerüljön sor a balesetre. Ilyenek például a kipörgés gátlók, vagy a különböző fékezést segítő berendezések, illetve az elengedhetetlen menetstabilizáló (ESP).