Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"eebbc3e1-ede1-48d5-8893-a983dc2685dd","c_author":"Kovács Gábor","category":"360","description":"A kormány arra teszi fel a 2026-os büdzsét, hogy összejön a 4 százalékos növekedés. A mozgásteret csökkentette az anyák szja-kedvezményével, az emiatt megtartott különadók kétes eszközei a bevételszerzésnek.","shortLead":"A kormány arra teszi fel a 2026-os büdzsét, hogy összejön a 4 százalékos növekedés. A mozgásteret csökkentette az anyák...","id":"20250503_hvg-koltsegvetes-kilatasok-megszoritas-kenyszer-novekedes-almok-csodaval-hataros-gazdasagpolitika","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eebbc3e1-ede1-48d5-8893-a983dc2685dd.jpg","index":0,"item":"784f9615-a833-48dd-a3af-ed85c6dd9318","keywords":null,"link":"/360/20250503_hvg-koltsegvetes-kilatasok-megszoritas-kenyszer-novekedes-almok-csodaval-hataros-gazdasagpolitika","timestamp":"2025. május. 04. 08:30","title":"A csodára vár és kockázatos határokat feszeget a kormány az új költségvetéssel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"afb9b159-0a30-40cb-9d7a-c3f34a726f38","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"Az épület tetőszerkezete ég.","shortLead":"Az épület tetőszerkezete ég.","id":"20250503_Kigyulladt-a-Penny-logisztikai-kozpontja-Veszpremben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/afb9b159-0a30-40cb-9d7a-c3f34a726f38.jpg","index":0,"item":"f1c98b62-3a5d-4021-931a-a2f1016ba8e1","keywords":null,"link":"/kkv/20250503_Kigyulladt-a-Penny-logisztikai-kozpontja-Veszpremben","timestamp":"2025. május. 03. 15:58","title":"Kigyulladt a Penny logisztikai központja Veszprémben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cf28e827-13e0-4b90-ae58-bb94c906835b","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Létszükséglet az India irányából folyó víz Pakisztán számára, így tovább élesedik a két ország közötti konfliktus.","shortLead":"Létszükséglet az India irányából folyó víz Pakisztán számára, így tovább élesedik a két ország közötti konfliktus.","id":"20250504_Pakisztan-India-viz-konfliktus-ivoviz-szarazsag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cf28e827-13e0-4b90-ae58-bb94c906835b.jpg","index":0,"item":"98b7b8b9-de52-4c7b-87d2-f6e50102b85b","keywords":null,"link":"/vilag/20250504_Pakisztan-India-viz-konfliktus-ivoviz-szarazsag","timestamp":"2025. május. 04. 15:49","title":"India elzárta a vizet a Pakisztán határán fekvő gátnál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"259b32a6-fbe7-415e-aa4c-0109ff2c3e4b","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A 7.0 ezúttal egyáltalán nem a fogyasztásra és nem is szoftver verziószámra utal – terítéken egy különleges régi Mercedes S-osztály, mely bőven több, mint 100 millió forintot kóstál.","shortLead":"A 7.0 ezúttal egyáltalán nem a fogyasztásra és nem is szoftver verziószámra utal – terítéken egy különleges régi...","id":"20250504_7-literes-v12-dohog-ebben-a-meregdraga-kimaxolt-balna-mercedesben-w140-amg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/259b32a6-fbe7-415e-aa4c-0109ff2c3e4b.jpg","index":0,"item":"524b432b-0ef1-4fb0-bd94-f7741c17e584","keywords":null,"link":"/cegauto/20250504_7-literes-v12-dohog-ebben-a-meregdraga-kimaxolt-balna-mercedesben-w140-amg","timestamp":"2025. május. 04. 07:21","title":"7 literes V12 dohog ebben a méregdrága kimaxolt Bálna Mercedesben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"062b7fae-3c45-4cc2-b6ea-f6bf7c4bdaa6","c_author":"hvg.hu","category":"hvgkonyvek","description":"A legendás norvég szintipop trió, az A-ha három esélyt is kapott a popzeneiparban, és a terméke minden alkalommal jobb lett. Az együttes példája azt a közkeletű meggyőződést cáfolja, miszerint a kreatív produktumoknak teljesen kiforrott állapotban kell megjelenniük. Szerkesztett részlet Adam Alter bestsellerszerző Lendülj túl a holtponton! című könyvéből.","shortLead":"A legendás norvég szintipop trió, az A-ha három esélyt is kapott a popzeneiparban, és a terméke minden alkalommal jobb...","id":"20250503_A-ha-Take-On-Me-tortenete-klip-Adam_Alter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/062b7fae-3c45-4cc2-b6ea-f6bf7c4bdaa6.jpg","index":0,"item":"5c9c1050-7557-4752-9d3b-3cc8710182c3","keywords":null,"link":"/hvgkonyvek/20250503_A-ha-Take-On-Me-tortenete-klip-Adam_Alter","timestamp":"2025. május. 03. 19:15","title":"A világ egyik legsikeresebb dala majdnem a süllyesztőbe került, aztán jött hozzá egy klip","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ed5b3839-42b4-48ae-8864-feda330eda7d","c_author":"Hamvay Péter","category":"itthon","description":"Hétfőn szoboravatással, ünnepi közgyűléssel emlékezik az Akadémia 200 évvel ezelőtti alapításra, amit beárnyékol a vagyonjogi vita. Egy birtokunkba került levél szerint a kormány néhány hét múlva, még a per lezárulta előtt át akarja venni az MTA vagyonát. De, ha a bíróság másként dönt, akkor vissza az egész.","shortLead":"Hétfőn szoboravatással, ünnepi közgyűléssel emlékezik az Akadémia 200 évvel ezelőtti alapításra, amit beárnyékol...","id":"20250504_A-kormany-a-fizetesemeles-visszatartasaval-akarja-kizsarolni-az-MTA-vagyonat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ed5b3839-42b4-48ae-8864-feda330eda7d.jpg","index":0,"item":"2d272616-93e1-47a3-bad8-fdc86e7d49e1","keywords":null,"link":"/itthon/20250504_A-kormany-a-fizetesemeles-visszatartasaval-akarja-kizsarolni-az-MTA-vagyonat","timestamp":"2025. május. 04. 17:48","title":"A kormány a fizetésemelés visszatartásával akarja kizsarolni az MTA vagyonát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e79ef233-299b-42a1-8f10-b4c6f1de7fc6","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"gazdasag","description":"Csökkent a magyar GDP az év elején; az USA és Ukrajna megkötötte régóta várt megállapodását; elkészült a törvényjavaslat, amellyel bármelyik város megakadályozhatná új betelepülők érkezését. Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.","shortLead":"Csökkent a magyar GDP az év elején; az USA és Ukrajna megkötötte régóta várt megállapodását; elkészült...","id":"20250504_es-akkor-magyar-gdp-valsag-trump-usa-ukrajna-varosok-betelepules-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e79ef233-299b-42a1-8f10-b4c6f1de7fc6.jpg","index":0,"item":"f6165392-4cef-4f6f-823b-119eef76d684","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250504_es-akkor-magyar-gdp-valsag-trump-usa-ukrajna-varosok-betelepules-ebx","timestamp":"2025. május. 04. 07:00","title":"És akkor Magyarország repülőrajtot vett, csak a rossz irányba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4ba173c8-df1f-4760-962f-d5431615af10","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az ingyenes koncertre több mint 2 millióan látogattak el.","shortLead":"Az ingyenes koncertre több mint 2 millióan látogattak el.","id":"20250504_Lady-Gaga-Brazilia-koncert-terrortamadas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4ba173c8-df1f-4760-962f-d5431615af10.jpg","index":0,"item":"a0b72454-2f09-4c88-9f04-8ae3bc22464f","keywords":null,"link":"/elet/20250504_Lady-Gaga-Brazilia-koncert-terrortamadas","timestamp":"2025. május. 04. 18:08","title":"Bombatámadást hiúsított meg a brazil rendőrség Lady Gaga riói koncertjén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Audi A3 teszt: sportos és takarékos, kicsi és játékos
szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?
Sokat számít a facelift, főként, ha van értelme is.
am
Sokat számít a facelift, főként, ha van értelme is. Az Audi A3 megújulása szemmel és tapintással is nyomon követhető, az autó orra nagyon szép lett, a különleges fényforrások bámulatosan hangulatosak, tátották is a szájukat az utcán. Az új lámpák mellett minőségében javult a beltér, bővült az autó technikai tudása, új a kétliteres TDI és megsokszorozódott az extralista oldalainak száma.
A kerek levegőbeömlők, a hibátlan illesztések maradtak, az anyagválasztás jó, az új műszeróra-egység kifejezetten szép, a sportos kormány jó fogású, multifunkciós. Az A3-as valódi prémiumautó, a fehér szépségben ülésfűtés, parkolóautomata, két SD-kártyás, DVD-navigációs, hatlemezes cédétáras szórakoztató és információs rendszer (MMI) kényeztet, a klíma automatikus és kétzónás, a futómű keménysége állítható. A telefon Bluetooth-os összeköttetése működik, a navigáció pontos és Pest megyét jól ismeri.
am
Az, hogy az MMI bekerült az Audi A3-ba sokat elárul a márka törekvéseiről, a Xenon-fény, az ESP és az alap hat légzsák a biztonságérzetünkért felel. Rossz pont, hogy a rendszer csak a vezető biztonsági övének bekapcsolására figyelmeztet. A peres 17 hüvelykes gumik a sötét szürke könnyűfém felnikkel a sportosságot hangsúlyozzák, pedig ott díszeleg a TDI-felirat a kocsi fenekén. Úgy néz ki, mint egy S3-as, pedig nem az, de a sportosság illúziója alapáras egy ilyen kétliteres, háromajtós dízelben. A kézi váltó, a pontos kormány és a feszes futómű partner a száguldásban, de a városi dugókban sem idegesítő. Ezért lepett meg a teszt végén a kedvező fogyasztás, a kis Audi a 700 kilométeres egyhetes autókázás alatt vegyes használatban, tempós és bedugult szakaszokkal 6,1 liter gázolajat préseltem belé száz kilométerenként. Lehet, hogy ebben közrejátszott, hogy a fedélzeti számítógép folyamatosan jelzi a legoptimálisabb sebességfokozatot. Lassan, de biztosan megtanítja a vezetőt az autó, hogyan közlekedjék takarékosan.
am
[[ Oldaltörés: Kín a beszállás ]]
am
Bár kifejezetten jól néz ki a háromajtós verzió, mégis a Sportback ötajtós a nyerő széria, a beszállás ugyanis elég körülményes. 180 centi fölött komoly kihívás. El lehet benne férni, négy felnőttel kipróbáltam hosszabb távon is. Panasz csak a fejbeverős, hajletépős, marasztalós be- és kiszállás miatt érte az autót, de emiatt sok. Biztos a sportülések teszik, a szűk ajtónyílás és a peres gumik miatti aszfaltközelség. Nekem nem volt bajom, igaz én már hozzászoktam, a bőr ülés jól tart, nem fárasztja a hátat. A nagyméretű oldalsó visszapillantók könnyűvé teszik a parkolást és a manőverezést, az első-, hátsó parkolóradar révén az autó képes magától is beparkolni. A VW-ből jól ismert kütyü érzékeli a megfelelő helyet és bekormányozza az autót probléma nélkül.
am
A futómű alaphangon is kemény, az adaptív mágneses töltésű lengéscsillapítók sportosra állításával azonban betonná változik, úgy pattog, mint egy harci szekér. A Bimbó úton lefelé az összes nem létező tejfogam kihullott. A kanyargós utakat nagyon szereti, szépen tolja az orrát.
A 140 lovas CR TDI jól muzsikál, kicsit hangosabban, mint például a Passatban, vagy a Skoda Octaviában. Ez meglepett, de nem zavart, főleg, hogy a kipufogó hangja szebben szólt azokénál.
B. Cs.
Műszaki adatok
Audi A3 2.0 TDI
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
1968
Környezetvédelmi besorolás
EURO 4
Max. teljesítmény lóerő
140 lóerő 4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm
320 Nm 1750-2500-as fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)
2578
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4203/1765/1421
Csomagtér
350-1100 liter
Saját tömeg (kg)
1320
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)
207
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h
9,5
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi
6,6
Országúti
4,3
Vegyes
5,1
Tesztfogyasztás
6,1
CO2 kibocsátás (g/Km)
134
ÁRA
Alapára 6,4118 millió forint, a tesztelt modell ára 9,81 millió forint
Egy birtokunkba került levél szerint a kormány néhány hét múlva, még a per lezárulta elő át akarja venni az MTA vagyonát. De, ha a bíróság másként dönt, akkor vissza az egész.