szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

Először is, télen az útfelület és a levegő hőmérséklete között...


Először is, télen az útfelület és a levegő hőmérséklete között nagy különbség lehet. Ezért javasoljuk azt, hogy +7 C fok alatt nyári gumiról váltsanak télire.
Másodszor a magyarországi útviszonyok a téli időkben rendkívül változatosak lehetnek. Rövid idő alatt nagy hőmérsékletváltozás tapasztalható és ez az utakra is kihat. Havas környezetben indulunk el, majd a hőmérséklet emelkedésével latyakos útfelületen át érkezhetünk meg a száraz útfelületű célunkhoz.

Három fontos szerkezeti különbség van a téli és a nyári abroncsok között:

1. Futófelületi keverék
2. Mintázat
3. Lamellák

1. Futófelület keverék:

Az abroncsok tapadása nagyban függ az összetételtől. Az optimális tapadás elérése miatt a gumiabroncsok túlnyomórésze szilika alapú keverékből áll, amely lehetővé teszi az optimális tapadást száraz és csapadékos felületen egyaránt. Gátolja a gumi dermedését, a zord időjárási viszonyok közepette is rugalmasan alkalmazkodik az úttesthez. De ez az összetétel felelős az élettartamért és a komfortért is.

2. Mintázat

Jobban érzékelhető különbség a mintázatból adódik. A gumiabroncsok igénybevétele téli körülmények között nagyban különbözik a nyáritól, hiszen más a csapadék halmazállapota. A mélyebben barázdált gumiabroncs mintázat biztosítja a tapadást hóban és latyakban egyaránt.

3. Lamellák
A harmadik, szembeötlő különbséget a lamellák jelentik. A mintázati blokkokat tagoló lamellák, mint sok ezer kapaszkodó él, biztosítják az elindulást, úttartást és biztonságos megállást. 


Forrás: Marso Hirek - www.marso.hu

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!