Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"404aaecd-cc12-4d3c-8209-7bf928e3a76b","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"A homokszentgyörgyi tehenészetbe nem találtak olyan helyit, aki „télen-nyáron megbízhatóan” dolgozna.","shortLead":"A homokszentgyörgyi tehenészetbe nem találtak olyan helyit, aki „télen-nyáron megbízhatóan” dolgozna.","id":"20241127_munkaerohiany-vendegmunkasok-homokszentgyorgy-teheneszet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/404aaecd-cc12-4d3c-8209-7bf928e3a76b.jpg","index":0,"item":"d7c28725-2487-450c-bb6c-ce1a6e0029fe","keywords":null,"link":"/kkv/20241127_munkaerohiany-vendegmunkasok-homokszentgyorgy-teheneszet","timestamp":"2024. november. 27. 16:26","title":"Akkora a munkaerőhiány, hogy Fülöp-szigetekiek fejik a teheneket egy somogyi faluban ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"134757a4-a1ee-4401-80b4-6f5d8bfd3199","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Aktívan használják kiberbűnözők azt a megoldást, amely során a felhasználó csak akkor tud kilépni a Chrome böngésző egy speciális módjából, ha beírja a Google-fiókhoz tartozó jelszavát. Szerencsére több módon is lehet védekezni az adatlopás ellen.","shortLead":"Aktívan használják kiberbűnözők azt a megoldást, amely során a felhasználó csak akkor tud kilépni a Chrome böngésző...","id":"20241127_google-chrome-bongeszo-kioszk-mod-jelszo-ellopasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/134757a4-a1ee-4401-80b4-6f5d8bfd3199.jpg","index":0,"item":"fd48a842-2d72-4d91-89d1-e42d0d3147c6","keywords":null,"link":"/tudomany/20241127_google-chrome-bongeszo-kioszk-mod-jelszo-ellopasa","timestamp":"2024. november. 27. 08:03","title":"Ha így kérik a Chrome-ban a jelszavát, nehogy beírja – mutatjuk, mit kell tennie helyette","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"00f4b164-c261-48e7-bd45-066335a7b5a7","c_author":"Üdülés Ausztriában","category":"brandchannel","description":"A ragyogó nyár és az aranyló ősz után minden évben elkerülhetetlenül megérkezik a folyton borús égbolt és a szitáló eső időszaka. Reggel szürkeség fogad, aztán minden átmenet nélkül, délután 4-kor beáll az este, majd pár ehhez hasonló hét után megérkezik a még kevesebb napsütéssel kecsegtető tél.","shortLead":"A ragyogó nyár és az aranyló ősz után minden évben elkerülhetetlenül megérkezik a folyton borús égbolt és a szitáló eső...","id":"20241122_feelaustria_napfeny_D-vitamin","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/00f4b164-c261-48e7-bd45-066335a7b5a7.jpg","index":0,"item":"bbff2391-a21a-4a61-a159-7ab3b5431ebd","keywords":null,"link":"/brandchannel/20241122_feelaustria_napfeny_D-vitamin","timestamp":"2024. november. 26. 15:30","title":"Napfény és vitalitás: miért fontos a D-vitamin?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Üdülés Ausztriában","c_partnerlogo":"70c878ef-b3d1-46f9-bb8b-a23cffee679c","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"114af415-f99c-4b08-bd9f-8518a0a079b9","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Hamarosan akár egy robotkart is irányíthatnak azok, akik megkapták a Neuralink agyi chipjét – eddig ugyanis csak digitális eszközöket tudtak, mint például egy számítógép mutatóját.","shortLead":"Hamarosan akár egy robotkart is irányíthatnak azok, akik megkapták a Neuralink agyi chipjét – eddig ugyanis csak...","id":"20241126_neuralink-robotkar-agy-szamitogep-interfesz-chip-bci-engedely","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/114af415-f99c-4b08-bd9f-8518a0a079b9.jpg","index":0,"item":"c6419d9a-5e08-438e-a853-911c6cf39a25","keywords":null,"link":"/tudomany/20241126_neuralink-robotkar-agy-szamitogep-interfesz-chip-bci-engedely","timestamp":"2024. november. 26. 18:03","title":"Jöhet a Neuralink agyi chipje, amivel már robotkart is lehet gondolatokkal irányítani","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cc5a65d8-da3a-4582-9c48-69b348791098","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"Akkor még több mint 600 ezer társas vállalkozás volt Magyarországon, ma már alig 500 ezer.","shortLead":"Akkor még több mint 600 ezer társas vállalkozás volt Magyarországon, ma már alig 500 ezer.","id":"20241126_A-cegek-kozel-hatoda-tunt-el-Magyarorszagon-a-2010-es-evek-ota","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cc5a65d8-da3a-4582-9c48-69b348791098.jpg","index":0,"item":"2b052885-02ae-4141-8b9b-d4a751e7b67f","keywords":null,"link":"/kkv/20241126_A-cegek-kozel-hatoda-tunt-el-Magyarorszagon-a-2010-es-evek-ota","timestamp":"2024. november. 26. 09:54","title":"A cégek közel hatoda tűnt el Magyarországon a 2010-es évek óta","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e7095b8a-06f8-4845-9ce8-a517d179a93c","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag.ingatlan","description":"A Madách-kapu műemléki védelem alatt áll, az alatta lévő járda pedig közterület.","shortLead":"A Madách-kapu műemléki védelem alatt áll, az alatta lévő járda pedig közterület.","id":"20241127_madach-ter-jarda-terasz-elbontas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e7095b8a-06f8-4845-9ce8-a517d179a93c.jpg","index":0,"item":"e28d08c4-fd88-4082-b1d4-3af42c37acf7","keywords":null,"link":"/ingatlan/20241127_madach-ter-jarda-terasz-elbontas","timestamp":"2024. november. 27. 11:25","title":"Elbontották a járdákat elfoglaló teraszokat a Madách téren, de maradtak kérdőjelek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"708b752d-3ac5-4c64-9376-778457a627a5","c_author":"Farkas Zoltán","category":"360","description":"„Kettészakadt a társadalom, hiányzik a párbeszéd, ami csak lecsúszáshoz vezethet” – véli Katona Tamás, a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) volt elnöke, aki a Pénzügykutató Zrt. körül csoportosuló, sokszínű szakértői csapat gazdaságpolitikai programját szerkeszti.","shortLead":"„Kettészakadt a társadalom, hiányzik a párbeszéd, ami csak lecsúszáshoz vezethet” – véli Katona Tamás, a Központi...","id":"20241126_hvg-katona-tamas-interju-penzugykutato-gazdasagpolitika-program","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/708b752d-3ac5-4c64-9376-778457a627a5.jpg","index":0,"item":"8f8115bd-9a2a-4cc2-a693-a08d5c5d88c2","keywords":null,"link":"/360/20241126_hvg-katona-tamas-interju-penzugykutato-gazdasagpolitika-program","timestamp":"2024. november. 26. 12:00","title":"Katona Tamás volt KSH-elnök: Az uniós pénzeket csak kormányváltással lehet lehívni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"344888f1-2e3d-4789-a387-2b08c3c8c712","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A lovaspólóról forgattak egy valóságshow-nak beillő dokumentumfilmet – a kommentelők nem kímélik őket.","shortLead":"A lovaspólóról forgattak egy valóságshow-nak beillő dokumentumfilmet – a kommentelők nem kímélik őket.","id":"20241126_harry-herceg-meghan-markle-polo-netflix-sorozat-trailer","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/344888f1-2e3d-4789-a387-2b08c3c8c712.jpg","index":0,"item":"49707bf2-1a3d-4ca6-afd3-59ff63df1b3d","keywords":null,"link":"/elet/20241126_harry-herceg-meghan-markle-polo-netflix-sorozat-trailer","timestamp":"2024. november. 26. 08:24","title":"Kijött Harry hercegék új netflixes sorozatának előzetese, és máris utálják az emberek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A V70-esbe könnyű volt beleszeretni, az XC70-estől nehéz volt elszakadni. Egy ilyen kocsival a világot szívesen körbeautóznám, akár széltében, akár hosszában. Hangos, néha lomha, drága - és mégis.
Egy barátom fanatikus XC90 rajongó, nem tudom meggyőzni, hogy létezik más autó is a világon. Itt van például az XC70. Ugyanazt tudja, csak nem olyan böszme nagy, ötszemélyes ugyan, de nem olyan feltűnő, nem annyira irigységet korbácsoló, sokkal inkább családi autó, kevésbé gangsztabiznisz verda. Miután bemutattam neki, annyit elértem, hogy elismerte, jó autó, egy lépéssel közelebb viszi az XC90-hez, de nem az.
A legszebb XC70-est, a vitorlás világversenynek adózó különleges Ocean Race kivitelt vezethettem. Ritka példány, az ára magas és csak addig forgalmazzák, amíg a világkerülő sportesemény tart. Korábban rikító kék (óceánkék) színbe öltöztették, az idei évtől kapható visszafogottabb csillámezüst színben is.
Gyárilag tuningolt egyedi autóról van szó, minden a vitorlázásra utal, a feliratok, a szőnyegek, a bőr kárpit varrása, a csomagtakaró kötél fogantyúja. A legjobban nekem a hullámokat idéző vad, kétszínű felnik tetszettek. A vad, kiszámíthatatlan, veszélyes, hideg és idegtépő kalandok helyett nyugodt, biztonságos, tudatos és meghitt autózásra számíthat, aki XC70-be ül. Persze kalandok azért lehetnek, ez az autó nem ismer kompromisszumot, lehet vele dagonyázni, erdőt kerülni, hóba angyalkát rajzolni. Intelligens összkerékhajtása, magas építése és versenytársait megszégyenítő technikai tudása feljogosítja erre.
Az XC70 igazi biztonsági autó. Bár nem tud annyit, mint a svédek új üdvöskéje - az XC60 a városi koccanásokat is mérsékli - a teljesen felszerelt változatban biztonságban érezzük magunkat. Meredek lejtőn lejtmenetsegéd áll a rendelkezésünkre, autópályán követő radar tartja automatikusan az előttünk haladótól a megfelelő távolságot, ha kell, lassít, ha kell, gyorsít. Párhuzamos közlekedésnél, sávváltásnál holttérfigyelő kamerák segítenek, a felezővonal figyelmetlen átlépését hangos csipogással bünteti a Volvo. A műszerek, kapcsolók egyértelműek, elrendezésük ergonomikus, a kommunikáció magyarul történik. A passzív biztonsági eszközök (légzsákok, fejtámlák, ülések, övek) egy esetleges baleset során is kellőképpen védenek. Az XC70 betartatja a követési távolságot és nem csupán az automatikus tempomat révén. A szélvédőn felvillanó piros csíkkal jelzi, ha túl közel mentünk az előttünk lévőhöz. Kis sebességnél, araszolásnál nem működik, de hatvanas tempónál már igen. Ha elkerülhetetlen ütközés veszélyét érzékeli (például az előttünk haladó autó indexelni kezd és tudtunkra adja, hogy letér jobbra. Mi látjuk a szándékot és tudjuk, hogy nem lesz baj, a Volvo viszont ütközésre számít), villogó fényjelzéssel és hangos sípszóval figyelmeztet.
A motor 185 lóerős, könnyedén mozgatja az 1725 kilós testet, munkáját azonban nem csendben végzi. A hangos D5 az autó egyik gyenge pontja, a másik a rugalmatlan hatsebességes automatikus váltó, amely ugyan kézzel is irányítható, ám nem szereti a hirtelen lendületváltásokat, ahogyan nem a takarékos mód a kedvence. Bár igyekeztem visszafogni a lovakat, 10,5 liter alá nem sikerült levinnem az átlagfogyasztást száz kilométerenként. A közösen megtett 600 kilométer során vezettem autópályán, terepen és városban egyaránt, főképp azonban lakott területen belül használtam. Illene ehhez az autóhoz a nemrég kipróbált duplakuplungos Powershift váltó, a D5 nyomatékcsúcsa 400 Nm, ennyit elvileg még elbír.
Hatalmas az XC70 csomagtere - ne felejtsük el, hiába a terepes tulajdonságok, ez a kocsi lényegében egy klasszikus kombi -, hosszú (alaphelyzetben 1089 milliméter), széles és akár 1,6 köbméteresre is bővíthető. A szlovák adózást kedvelőknek jó hír, hogy a lehajtható vasrács is szériatartozék, így pillanatok alatt teherautóvá léptethetjük elő a nagycsaládos kombit, sőt vérengző pitbult is szállíthatunk hátul. Rögzítő sín, háló és elektromos csatlakozó van.
Terepen hasznos a 21 centis szabad hasmagassága, a hossza azonban hátrány, leginkább vontatásra, birtokjárásra, sízéshez, hóban és sárban lehet a gazdája hasznára masszív felépítése.
A beltér kellemes, az S80-ból és a V70-ből ismerős anyagok és formák ölelnek körül. A lebegő középkonzol nagy találmány, a sok gomb rajta zavaró. A motor a Start gomb megnyomásával indul, alapjáraton és nagy gáznál hangos. A jó minőségű zene és a motorhang erősödésével agyunkba tóduló adrenalin azonban tompítja az orkánt. Bár nyugodt üzletemberek, tehetős családapák autója az XC70, női szíveket is hódít. Feleségem, aki már ült pár autóban ritkán szó dicséretet, ez a tesztautó azonban bőven kapott. Ha toplistát kellene felállítania, az XC70 ott lenne az elsők között. Halkan én is így gondolom.
XC70-est azonban nem egyszerű karácsonyra kapni, legolcsóbb változata 11,24 millió forint, az általunk kipróbált Ocean Race kivitel alapára 12,49 millió, a kipróbált tesztautóért (navigációval, hangrendszerrel, automatikus váltóval stb.) pedig a 15 milliót is elkérik. Ha netán 285 lovas benzinest szeretnénk, akkor ez az összeg csak a belépőmodellre elég. A leghasznosabb extrának természetesen a biztonsági csomag (570 ezer forint) viszonyult, a ráfutásra és elalvásra figyelmeztető rendszer életeket menthet, de a 90 ezer forintos Bluetooth-kapcsolat is létfontosságú egy üzleti autóban. A fiamnak persze leginkább a hátsó ülésfűtés tetszett, én egy kis hónak jobban örültem volna.
Legyen első a család, legyen első a cég, a Volvo V50 minden igényt kiszolgál. Kihívóan elegáns, megnyugtatóan biztonságos és páratlanul kényelmes. A benzines alapmotort viszont felejtsék el.
Az automata váltók köztudottan többet fogyasztanak, drágábbak és jóval kényelmesebbek, mint manuális társaik. A duplakuplungos automaták 8-10 százalékkal kevesebbel is beérik. Így nem szennyezik annyira a környezetet. Megnéztük a Volvo új Powershift váltója hogyan muzsikál a legkisebb kombiban.
Minden egyes kipróbált Volvónál azt tapasztalom, hogy ez volt az eddigi legjobb. Az XC60-egy igazi cuvée, íze finom és a csomagolása is tökéletes. A hangos motor, a lassú váltó és a borsos ár üröm az örömben.
A legkisebb négyajtós Volvo finom, izgalmas autó. Üzleti és családi célokra egyaránt alkalmas. Bioetanollal működő motorja lendületes autózást tesz lehetővé, olcsón üzemeltethető és nagyon környezetbarát, bár nem túl humánus. A Flexifuel változat felára hamar megtérül.
Mintha Öland szigetén sétálnék a sűrű, magas fűben, a háttérben lágyan füstölő kis kémény, tenger- és tehénszag, susogó, alacsony fák. Tücskök zenélnek a fényes éjszakában. Így tudnám leírni a Volvo V70-est.