Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"11855f98-b30b-4d98-a6bc-35baf8f74bcf","c_author":"Lengyel Tibor","category":"360","description":"Lázár János és a magyar társadalom fele-kétharmada régóta halálbüntetés-párti, de a miniszter újabban gyakran emlegeti ezt. Pedig most sincs realitása a halálbüntetés visszaállításának, ahogy 2002-ben sem volt, amikor Orbán Viktor vetette fel. Magyarországon utoljára 1988-ban akasztottak, de a világ sok országában most is népszerű a kivégzés, főleg Kínában és a Közel-Kelet országaiban.","shortLead":"Lázár János és a magyar társadalom fele-kétharmada régóta halálbüntetés-párti, de a miniszter újabban gyakran emlegeti...","id":"20250427_halalbuntetes-politika-kivegzes-jobboldal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/11855f98-b30b-4d98-a6bc-35baf8f74bcf.jpg","index":0,"item":"87387200-c4f8-4de8-b4cd-d14b15547458","keywords":null,"link":"/360/20250427_halalbuntetes-politika-kivegzes-jobboldal","timestamp":"2025. április. 27. 09:31","title":"Mikor lehet végre újra akasztani? – Nem Lázár János az egyetlen, aki szorgalmazná a halálbüntetés visszaállítását","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6728f69f-b472-48cf-bf09-43cf996cc36c","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"gazdasag","description":"A grönlandi kormányfő hétfőn találkozik majd a dán parlament és az üzleti élet képviselőivel, valamint fogadja őt X. Frigyes dán király is, akivel közösen utazik vissza Grönlandra.","shortLead":"A grönlandi kormányfő hétfőn találkozik majd a dán parlament és az üzleti élet képviselőivel, valamint fogadja őt X...","id":"20250427_gronland-kormanyfo-dania-trump","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6728f69f-b472-48cf-bf09-43cf996cc36c.jpg","index":0,"item":"e58a0c6e-9e5f-4387-9232-8630a464b59e","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250427_gronland-kormanyfo-dania-trump","timestamp":"2025. április. 27. 18:40","title":"Inkább Dániához közeledne a grönlandi kormányfő, semmint a tiszteletlen amerikaiakhoz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1fcda308-8cff-4931-bff1-25b0a1768b3d","c_author":"MTI","category":"itthon","description":"Az autópálya Győr felé vezető oldalán, a 26-os kilométernél ütközött szalagkorlátnak, majd csapódott nagy sebességgel az árokba egy személyautó. A járműben négyen ültek, ketten kirepültek a kocsiból.","shortLead":"Az autópálya Győr felé vezető oldalán, a 26-os kilométernél ütközött szalagkorlátnak, majd csapódott nagy sebességgel...","id":"20250427_halalos-baleset-herceghalom-m1-autopalya","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1fcda308-8cff-4931-bff1-25b0a1768b3d.jpg","index":0,"item":"436d4253-88e8-4386-b8f8-0607783956b5","keywords":null,"link":"/itthon/20250427_halalos-baleset-herceghalom-m1-autopalya","timestamp":"2025. április. 27. 17:05","title":"Három halálos áldozata van egy Herceghalomnál, az M1-esen történt balesetnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"980a383e-b197-46e9-916c-906110b75812","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A mozdonyvezető kezdte el oltani a tüzet. ","shortLead":"A mozdonyvezető kezdte el oltani a tüzet. ","id":"20250427_Kigyulladt-a-morotvonat-Mezotarkanyon-kozel-otven-utasnak-kellett-leszallnia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/980a383e-b197-46e9-916c-906110b75812.jpg","index":0,"item":"1de9756c-6a3f-4617-a82f-14056c4b7f04","keywords":null,"link":"/itthon/20250427_Kigyulladt-a-morotvonat-Mezotarkanyon-kozel-otven-utasnak-kellett-leszallnia","timestamp":"2025. április. 27. 16:18","title":"Kigyulladt a morotvonat Mezőtárkányon, közel ötven utasnak kellett leszállnia","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"81fe76d3-8918-45e9-a21b-ef23c57c1e88","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"Három éven belül több ellenőrzésen is elbuktak.","shortLead":"Három éven belül több ellenőrzésen is elbuktak.","id":"20250428_NAV-ellenorzes-birsag-budapest-bolt-bezaras","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/81fe76d3-8918-45e9-a21b-ef23c57c1e88.jpg","index":0,"item":"6e7e7361-c40e-4b7e-b981-0df0db50f947","keywords":null,"link":"/kkv/20250428_NAV-ellenorzes-birsag-budapest-bolt-bezaras","timestamp":"2025. április. 28. 11:18","title":"Hatszor nem adott nyugtát a közel-keleti kisbolt, maximális bírságot dobott nekik a NAV","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bde347a2-ccfd-4872-831c-172fc40117c1","c_author":"Földes Márton","category":"360","description":"A cég történetében először a Boeing nyerte az amerikai légierő újgenerációs vadászgépprogramját, miután az előző adminisztráció a drágasága miatt már majdnem elkaszálta az egészet. Mit lehet tudni a hatodik generációs gépeket fejlesztő, hányattatott sorsú amerikai programról és miért alakult így a sorsa? A futurisztikus gép még sokáig Trump emlékét fogja őrizni, de a pilóta nélküli robotrepülők már a küszöbön vannak.","shortLead":"A cég történetében először a Boeing nyerte az amerikai légierő újgenerációs vadászgépprogramját, miután az előző...","id":"20250426_hvg-nev-kotelez-f-47-vadaszgep-hatodik-generacio-legi-dominancia-Trump-legiero-NGAD-J-36-Boeing-Lockheed_Martin-FCAS-CCA-robotrepulok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bde347a2-ccfd-4872-831c-172fc40117c1.jpg","index":0,"item":"fae569cb-0a6c-4c59-aacf-e6519ad4eb13","keywords":null,"link":"/360/20250426_hvg-nev-kotelez-f-47-vadaszgep-hatodik-generacio-legi-dominancia-Trump-legiero-NGAD-J-36-Boeing-Lockheed_Martin-FCAS-CCA-robotrepulok","timestamp":"2025. április. 26. 14:30","title":"Trumpról elnevezett futurisztikus vadászgéppel biztosítaná légi dominanciáját Amerika","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2c6e6e8a-04ce-4dea-9ebd-d781161f8cec","c_author":"MTI","category":"sport","description":"Pedig a magyar csapat története során először zárta a csoportkört az első két hely valamelyikén.","shortLead":"Pedig a magyar csapat története során először zárta a csoportkört az első két hely valamelyikén.","id":"20250426_Dramai-korulmenyek-kozott-maradt-le-a-Fradi-noi-kezicsapata-a-Bajnokok-Ligaja-negyes-dontojerol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2c6e6e8a-04ce-4dea-9ebd-d781161f8cec.jpg","index":0,"item":"c7325da2-03f5-424f-86bd-854cf7f272e5","keywords":null,"link":"/sport/20250426_Dramai-korulmenyek-kozott-maradt-le-a-Fradi-noi-kezicsapata-a-Bajnokok-Ligaja-negyes-dontojerol","timestamp":"2025. április. 26. 19:21","title":"Drámai körülmények között maradt le a Fradi női kézicsapata a Bajnokok Ligája négyes döntőjéről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fc49a083-9ede-412c-bc0f-9bb44076f6c2","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Azt nem tudni, hogyan jutott el az autó az Egyesült Arab Emírségekbe.","shortLead":"Azt nem tudni, hogyan jutott el az autó az Egyesült Arab Emírségekbe.","id":"20250428_Hadhazy-Akos-Dubajban-lattak-azt-a-magyar-rendszamu-luxuskocsit-amit-korabban-Matolcsy-Adammal-fotoztak-le","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fc49a083-9ede-412c-bc0f-9bb44076f6c2.jpg","index":0,"item":"e8d30c52-d682-4449-bfef-704b4bd020fb","keywords":null,"link":"/itthon/20250428_Hadhazy-Akos-Dubajban-lattak-azt-a-magyar-rendszamu-luxuskocsit-amit-korabban-Matolcsy-Adammal-fotoztak-le","timestamp":"2025. április. 28. 09:02","title":"Hadházy Ákos: Dubajban látták azt a magyar rendszámú luxuskocsit, amit korábban Matolcsy Ádámmal fotóztak le","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Egy barátom fanatikus XC90 rajongó, nem tudom meggyőzni, hogy létezik más autó is a...
am
Egy barátom fanatikus XC90 rajongó, nem tudom meggyőzni, hogy létezik más autó is a világon. Itt van például az XC70. Ugyanazt tudja, csak nem olyan böszme nagy, ötszemélyes ugyan, de nem olyan feltűnő, nem annyira irigységet korbácsoló, sokkal inkább családi autó, kevésbé gangsztabiznisz verda. Miután bemutattam neki, annyit elértem, hogy elismerte, jó autó, egy lépéssel közelebb viszi az XC90-hez, de nem az.
am
A legszebb XC70-est, a vitorlás világversenynek adózó különleges Ocean Race kivitelt vezethettem. Ritka példány, az ára magas és csak addig forgalmazzák, amíg a világkerülő sportesemény tart. Korábban rikító kék (óceánkék) színbe öltöztették, az idei évtől kapható visszafogottabb csillámezüst színben is.
am
Gyárilag tuningolt egyedi autóról van szó, minden a vitorlázásra utal, a feliratok, a szőnyegek, a bőr kárpit varrása, a csomagtakaró kötél fogantyúja. A legjobban nekem a hullámokat idéző vad, kétszínű felnik tetszettek. A vad, kiszámíthatatlan, veszélyes, hideg és idegtépő kalandok helyett nyugodt, biztonságos, tudatos és meghitt autózásra számíthat, aki XC70-be ül. Persze kalandok azért lehetnek, ez az autó nem ismer kompromisszumot, lehet vele dagonyázni, erdőt kerülni, hóba angyalkát rajzolni. Intelligens összkerékhajtása, magas építése és versenytársait megszégyenítő technikai tudása feljogosítja erre.
am
Az XC70 igazi biztonsági autó. Bár nem tud annyit, mint a svédek új üdvöskéje - az XC60 a városi koccanásokat is mérsékli - a teljesen felszerelt változatban biztonságban érezzük magunkat. Meredek lejtőn lejtmenetsegéd áll a rendelkezésünkre, autópályán követő radar tartja automatikusan az előttünk haladótól a megfelelő távolságot, ha kell, lassít, ha kell, gyorsít. Párhuzamos közlekedésnél, sávváltásnál holttérfigyelő kamerák segítenek, a felezővonal figyelmetlen átlépését hangos csipogással bünteti a Volvo. A műszerek, kapcsolók egyértelműek, elrendezésük ergonomikus, a kommunikáció magyarul történik. A passzív biztonsági eszközök (légzsákok, fejtámlák, ülések, övek) egy esetleges baleset során is kellőképpen védenek. Az XC70 betartatja a követési távolságot és nem csupán az automatikus tempomat révén. A szélvédőn felvillanó piros csíkkal jelzi, ha túl közel mentünk az előttünk lévőhöz. Kis sebességnél, araszolásnál nem működik, de hatvanas tempónál már igen. Ha elkerülhetetlen ütközés veszélyét érzékeli (például az előttünk haladó autó indexelni kezd és tudtunkra adja, hogy letér jobbra. Mi látjuk a szándékot és tudjuk, hogy nem lesz baj, a Volvo viszont ütközésre számít), villogó fényjelzéssel és hangos sípszóval figyelmeztet.
[[ Oldaltörés: Igazi kombi ]]
am
A motor 185 lóerős, könnyedén mozgatja az 1725 kilós testet, munkáját azonban nem csendben végzi. A hangos D5 az autó egyik gyenge pontja, a másik a rugalmatlan hatsebességes automatikus váltó, amely ugyan kézzel is irányítható, ám nem szereti a hirtelen lendületváltásokat, ahogyan nem a takarékos mód a kedvence. Bár igyekeztem visszafogni a lovakat, 10,5 liter alá nem sikerült levinnem az átlagfogyasztást száz kilométerenként. A közösen megtett 600 kilométer során vezettem autópályán, terepen és városban egyaránt, főképp azonban lakott területen belül használtam. Illene ehhez az autóhoz a nemrég kipróbált duplakuplungos Powershift váltó, a D5 nyomatékcsúcsa 400 Nm, ennyit elvileg még elbír.
am
Hatalmas az XC70 csomagtere - ne felejtsük el, hiába a terepes tulajdonságok, ez a kocsi lényegében egy klasszikus kombi -, hosszú (alaphelyzetben 1089 milliméter), széles és akár 1,6 köbméteresre is bővíthető. A szlovák adózást kedvelőknek jó hír, hogy a lehajtható vasrács is szériatartozék, így pillanatok alatt teherautóvá léptethetjük elő a nagycsaládos kombit, sőt vérengző pitbult is szállíthatunk hátul. Rögzítő sín, háló és elektromos csatlakozó van.
Terepen hasznos a 21 centis szabad hasmagassága, a hossza azonban hátrány, leginkább vontatásra, birtokjárásra, sízéshez, hóban és sárban lehet a gazdája hasznára masszív felépítése.
am
A beltér kellemes, az S80-ból és a V70-ből ismerős anyagok és formák ölelnek körül. A lebegő középkonzol nagy találmány, a sok gomb rajta zavaró. A motor a Start gomb megnyomásával indul, alapjáraton és nagy gáznál hangos. A jó minőségű zene és a motorhang erősödésével agyunkba tóduló adrenalin azonban tompítja az orkánt. Bár nyugodt üzletemberek, tehetős családapák autója az XC70, női szíveket is hódít. Feleségem, aki már ült pár autóban ritkán szó dicséretet, ez a tesztautó azonban bőven kapott. Ha toplistát kellene felállítania, az XC70 ott lenne az elsők között. Halkan én is így gondolom.
am
XC70-est azonban nem egyszerű karácsonyra kapni, legolcsóbb változata 11,24 millió forint, az általunk kipróbált Ocean Race kivitel alapára 12,49 millió, a kipróbált tesztautóért (navigációval, hangrendszerrel, automatikus váltóval stb.) pedig a 15 milliót is elkérik. Ha netán 285 lovas benzinest szeretnénk, akkor ez az összeg csak a belépőmodellre elég. A leghasznosabb extrának természetesen a biztonsági csomag (570 ezer forint) viszonyult, a ráfutásra és elalvásra figyelmeztető rendszer életeket menthet, de a 90 ezer forintos Bluetooth-kapcsolat is létfontosságú egy üzleti autóban. A fiamnak persze leginkább a hátsó ülésfűtés tetszett, én egy kis hónak jobban örültem volna.
Szerinte végelgyengülésre van ítélve az az ország, amelyben milliószám élnek olyan emberek, akik munka helyett ügyeskednek, vagy éppen állami állásért kuncsorognak.