szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Alig fogyaszt, meglehetősen jól megy, szép, kényelmes – sablonos mondatok. Egy BMW-ről nem lehet ilyeneket mondani. A kétliteres dízelmotorral szerelt ötös visszacsúszott a középszerűségbe, hiányzik belőle a vezetés élménye. De tényleg keveset fogyaszt.

© Autómenedzser
Megdöbbentő, hogy 1100 kilométeres hatótávolsággal fogad a közel egy éve ráncfelvarráson átesett felső-középkategóriás bajor harcos. LED-es irányjelzői, helyzetjelzői, varázslatos fénygyűrűi összetéveszthetetlenné teszik, ennek az autónak van stílusa.

Tisztelet az autógyártóknak, hogy így kívánják kevésbé szennyezni a környezetet. Csak félő, hogy a BMW-vásárlóknak nem a kócsag, a pisztráng vagy a hegyi kecske megmentése jár a fejükben, amikor a kék-fehér emblémás márka mellett döntenek. Ők szárnyalni akarnak, farolni, motort bőgetni, a kalaptartóra bokszkesztyűt tenni, cammogó sort beelőzni, villamospályán port verni, rendőrautókat lehagyni. Reméljük ez mind nem igaz, és van közöttük olyan is, aki kényelmesen, gazdaságosan, biztonságosan akar közlekedni. Neki való az 520d, amelynek volánja mögött nem érezzük azt, hogy mi vagyunk a világ urai. Indexelünk, megköszönjük, ha beengednek a sorba, esetleg elengedjük a gyalogosakat. Bennem is ott motoszkált, hogy ez „csak” 177 lóerős, nem ugrik, nem tol olyan vehemensen. Ez a fajta kisebbrendűségi érzés idegen egy BMW-sofőrtől, ezért kétséges a legkisebb motorváltozat sikere. Bár rengeteg ügyfél kéri típusmegjelölés nélkül az autót, talán ők a takarékoskodó szerények.

© Autómenedzser
Stop/start automatika nincs benne, de a BMW hatékony dinamika program jegyében készült 520d valóban kis étvágyú. A 300 kilométeres, többnyire városban elkövetett kocsikázás során 6,81 liter gázolajjal beérte száz kilométerenként. A tempó visszafogott volt, a közlekedési viszonyoknak megfelelően, de a kocsin téli papucsok voltak és a fűtés folyamatosan üzemelt. Talán egyszer siettem vele, akkor viszont tartottam a lépést a gyorshajtókkal. Hátránya, hogy könnyen lefullad, előzéskor jobban figyelni kell, kereszteződésekben többet totojázunk.

Tesztautóm különleges felszereltséggel büszkélkedhetett (Lifestyle Edition), de az extrák megmaradtak az ésszerűség határain belül: első és hátsó tolatóradar, bixenon-fényszórók, kanyarkövető lámpák, dupla ülésfűtés, sportkormány, multifunkciós hátsó könyöktámasz, Bluetooth, kilépőfény, elektromos napfénytető.

Komor a belső (Oldaltörés)



© Autómenedzser
A beltér hangulata komor, szivarszobára emlékeztet, túl sötét, túl egyhangú, lehet, hogy a sötét szürke intarziás nyár fabetétek és a fekete bőr-szövet ülések miatt? Retró a stílus, nem erőltették a high-tech fílinget. Mintha tartanának ettől, pedig az autó technikailag nagyon fejlett. Az esti megvilágítás javít valamit a helyzeten, a klasszikus BMW műszerfal jól áttekinthető, a gombok, kapcsolók kezelése egyértelmű. A kényeztető és szórakoztató rendszert vezérlő iDrive még a régi, szerencsére túl sok beállítási lehetőség nincs, nem fogunk eltévedni az információk rengetegében. Navigáció nem volt tesztautómban, az iDrive segítségével a klíma, a rádió, a fedélzeti számítógép és a telefon működése szabályozható.

A BMW-s kormány hagyományosan jó fogású, elektromosan állítható, a kormányzás precíz, a futómű túl kemény, a legkisebb úthibákról is jelentést tesz. A kézi váltó pontos, csak a hátramenet és az egyes között kell jól dönteni. A kormány beszálláskor és kiszálláskor nyugalmi helyzetbe mozdul, kell is a hely, mert az ötös pilótafülkéje elég szűk. Nem éreztem nagyobbnak, mint a hármasét. Hátul egész más a helyzet, óriási a hely, nagy a lábtér és a fejtér. Ennek ellenére csak négy személynek kényelmes az autó, a középső üléspad kemény, és a kardánalagút is útban van. A csomagtartó méretes (520 liter), a kulcs helyett szolgáló indító egységről is nyitható.

© Autómenedzser


B. Cs.
Autómenedzser


Műszaki adatok



BMW 520d
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1995
Környezetvédelmi besorolás EURO 4
Max. teljesítmény lóerő177 lóerő 4000-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm 350 Nm 1750-as fordulaton 
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2888
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4841/1846/1468
Csomagtér520 liter
Saját tömeg (kg) 1585
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 231
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)8,3
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi 6,5
Országúti 4,3
Vegyes5,1
Tesztfogyasztás6,81
CO2 kibocsátás (g/Km) 136
ÁRA Az autó alapára 9,99 millió Ft.
A tesztautó ára kb. 12 millió Ft.





HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

Kicsi, de BMW

Hatsebességes váltó, mp3-lejátszó, sebességtartó automatika, elektromos tolótető, iPod-csatlakozó, igazi high-tech autó. De vajon hogy megy? Ez érdekelt a legjobban. A csalódás elmaradt, a legkisebb bömösben - hála a kétezres dízelmotor aszfaltszaggató erejének - igazi BMW-hangulat uralkodott.

hvg.hu Autó

BMW 7: vigyázat, emberveszély!

Itthon is bemutatták a bajorok zászlóshajóját: a hetes BMW minden tekintetben felülmúlja elődjét és sok szempontból versenytársait. A 19,9 millió forinttól kapható luxus limuzint a piacon található összes védelmi, kényelmi és szórakoztató berendezéssel felszerelték. Ezúttal az arányos formanyelvet is megtalálták.

hvg.hu Autó

BMW-teszt: városi ragadozó

Meddig lehet elmenni a lóerők hajszolásában? 204 ló egy pici kupéban, ráadásul dízelben. Potom 8,8 millióért.

hvg.hu Autó

Műjég, farolás, BMW X6

Élmény volt az első találkozás a BMW új nagyágyújával. Az X6-os lenyűgöző látványa páratlan vezethetőséggel, dinamikával és menetbiztonsággal párosult. Extrém tulajdonságaival vezetéstechnikai pályán ismerkedhettünk meg.

hvg.hu Autó

Fogyasztási verseny egy 177 lóerős BMW-vel

A BMW 320d duzzad az elemi erőtől, ennek ellenére gazdaságosan üzemeltethető. Úgy takarékoskodik a naftával, hogy közben megőrizte sportos vérvonalát, igazi bömös.