szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

210 ezer gépkocsit tervez gyártani jövőre Esztergomban a Suzuki, ez azonban a 2009-es értékesítési eredmények függvényében változhat. A gyárban 2009. január 5-étől a klasszikus ötnapos, kétműszakos-kétcsoportos munkarend lép érvénybe. A megváltozott munkarend bevezetésének következtében a vállalat 1200 fős létszámleépítésre kényszerül.

A válság előtt
© Suzuki
A Suzuki hivatalos közleményben tudatta, hogy azoknak a munkavállalóknak a száma, akik az üzemi tanáccsal folytatott egyeztetés megkezdése óta önként távoztak a vállalattól, összesen kettőszázegy. Ezek a dolgozók 2009. február 18-ig járó átlagos munkabérüket és béren kívüli juttatásaikat kapták meg, továbbá az év végi prémiumot is. A hatályos magyar törvények értelmében a Magyar Suzuki Zrt. az önkéntesen távozók állampolgárságát nem hozza nyilvánosságra.

Azok a dolgozók, akik maradni kívánnak, ám a buszjáratok hatósugarának szűkítése megnehezíti számukra a munkába járást, az érvényben lévő belső vállalati szabályzatnak megfelelően hozzájárulást kapnak, aminek a segítségével elérhetik a munkásbuszok lakóhelyükhöz legközelebb eső megállóját a 30 kilométeres körön belül.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI/hvg.hu Gazdaság

Magyarországon fél év alatt 112 ezer autót gyártott a Suzuki

Gyorsan nőtt a japán Suzuki autógyár termelése októberben is külföldön: 125605 kocsit állítottak elő Japánon kívül, 25,5 százalékkal többet, mint tavaly októberben, jelentették a cégnél kedden. A szeptemberi – 121856 autós – külföldi termelés 25,1 százalékkal több, az augusztusi – 105552 autós – termelés pedig 29,9 százalékkal volt több az egy évvel azelőttinél. A külföldi gyártás az indiai és a magyarországi termelés felfutásának köszönhetően nő az idén.

hvg.hu Autó

Középkategóriában támad a Suzuki - videóval

A kisautók kerülnek a figyelem középpontjába a jövőben – legalábbis a legutóbbi autóvásárokon erről beszéltek a legtöbbet. Csupán kiskategóriás autókkal azonban nem lehet piacvezetőnek lenni. A Suzukinál úgy vélik, a középkategóriában is fejlesztenie kell.

Vélemény

Interjú a Suzuki elbocsátott érdekvédőjével

Az esztergomi Magyar Suzuki Zrt. gyárában júliustól bevezették a napi két, egyenként 10 órás, meghosszabbított műszakra épülő munkarendet. (A 40 órás munkahét maradt). A Suzuki szóvivője szerint egyeztettek a szakszervezetekkel és a munkásokkal. A Független Szakszervezetek Demokratikus Ligája (Liga) ezt tagadja.

hvg.hu Autó

Újabb hibás Suzukikat hívtak vissza

Az üzemanyagcső soron kívüli átvizsgálása miatt a Suzuki közel 12 ezer Swift Sport típusú járművét hívja vissza a szervizekbe.