© Végel Dániel |
Minden gyártónak, amely ezt nem tudja teljesíteni, autónként az első plusz grammért 5 euró bírságot kell fizetnie. A második grammért már 15 euró a bírság, a harmadik pedig 25 euró, a negyedik gramm pedig 95 euró. 2019-től ez a fajta büntetés kiesik, helyette minden fölösleges gramm miatt 95 eurót kell fizetni eladott járművenként. 2020-tól 95 grammra csökken a kibocsátási érték kilométerenként.
Ahhoz, hogy ez a szabályozás életbe lépjen, mind a 27 tagállamnak el kell fogadnia. A 120 grammos célérték (130 gramm mínusz 10 gramm alacsony gördülési ellenállású abroncsok és korszerű klímaberendezések alkalmazásával) átlag, vagyis a gyáraknak flottában kell elérniük.
Az egyedi cégekre más szabályok vonatkoznak. A Ferrarira például nem vonatkozna egyelőre. Az autóipar természetesen kritizálta a bizottság döntését. Ezek a feltételek ugyanis megemelik a költségeket, ráadásul az iparnak nem adtak a változásokhoz elég időt.