Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"da3b7697-948e-4a6d-b2c2-8b1b07c317b2","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Leapmotor két modellt dob nálunk piacra.","shortLead":"A Leapmotor két modellt dob nálunk piacra.","id":"20250512_kinai-automarka-leapmotor-emil-frey","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/da3b7697-948e-4a6d-b2c2-8b1b07c317b2.jpg","index":0,"item":"56d355ad-1b0e-4d8f-83b0-d2bb483c41d0","keywords":null,"link":"/cegauto/20250512_kinai-automarka-leapmotor-emil-frey","timestamp":"2025. május. 12. 14:15","title":"Újabb kínai autómárka jön Magyarországra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"af83c1b5-6988-4a62-8721-95516e25a4fe","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Putyin ismét sikeresen vert éket Európa és Amerika közé. Putyin és Zelenszkij nem azért terjesztette elő a maga javaslatát, mert lát esélyt a megegyezésre. Trump tárgyalási stratégiája szomorújáték. Ha egy szuperhatalmat irányítasz, nem ignorálhatod a világot. Trump a vámháborús romhalmaz tetején ünnepli saját magát. Témák és vélemények a világsajtóból.","shortLead":"Putyin ismét sikeresen vert éket Európa és Amerika közé. Putyin és Zelenszkij nem azért terjesztette elő a maga...","id":"20250513_Nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af83c1b5-6988-4a62-8721-95516e25a4fe.jpg","index":0,"item":"8d3f8e2b-1df4-4546-b7c0-4d7dc5eca4ad","keywords":null,"link":"/360/20250513_Nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. május. 13. 10:44","title":"Putyin az orránál fogva vezeti Trumpot; Trump még mindig beveszi, hogy Putyin ártatlan – a világsajtó készül az ukrán–orosz béketárgyalásra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"194eed2d-4d5c-46ef-97c5-95ab3efd0e50","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A legtöbb probléma az akkumulátorral szokott lenni, de ezenkívül motorhibák is gyakran előfordulnak.","shortLead":"A legtöbb probléma az akkumulátorral szokott lenni, de ezenkívül motorhibák is gyakran előfordulnak.","id":"20250513_ezert-robbannak-le-mostansag-leginkabb-az-autok-mutatjuk-a-toplistat-adac","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/194eed2d-4d5c-46ef-97c5-95ab3efd0e50.jpg","index":0,"item":"5f18d029-d6ac-4f01-8335-5b9e2ebb22ef","keywords":null,"link":"/cegauto/20250513_ezert-robbannak-le-mostansag-leginkabb-az-autok-mutatjuk-a-toplistat-adac","timestamp":"2025. május. 13. 07:21","title":"Ezért robbannak le mostanság leginkább az autók, mutatjuk a toplistát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4e03adf3-a62e-4a1d-96f4-20cf30555e6f","c_author":"Hamvay Péter","category":"360","description":"Polgárosultabb, nemzetibb és liberálisabb volt az arisztokrácia, mint korábban gondolták, viszont a Horthy-kor bűne, hogy túlélte önmagát a középkorias elit – erről beszélgettünk új könyvük kapcsán Gyáni Gábor és Szilágyi Adrienn történészekkel.","shortLead":"Polgárosultabb, nemzetibb és liberálisabb volt az arisztokrácia, mint korábban gondolták, viszont a Horthy-kor bűne...","id":"20250513_hvg-gyani-gabor-szilagyi-adrienn-magyar-arisztokracia-tortenete-tekintelyuralom-fenyuzes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4e03adf3-a62e-4a1d-96f4-20cf30555e6f.jpg","index":0,"item":"b76e3ff5-9d0f-4f10-91ed-bd1469c7b279","keywords":null,"link":"/360/20250513_hvg-gyani-gabor-szilagyi-adrienn-magyar-arisztokracia-tortenete-tekintelyuralom-fenyuzes","timestamp":"2025. május. 13. 17:40","title":"„A mai elit és a volt arisztokraták közt a fő különbség, hogy utóbbiaknak kegyúrként gondoskodniuk kellett az uradalom népéről”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8c57a142-4774-46e8-9967-ef837c1eeb1e","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Kocsival elég nehéz lesz a környéken közlekedni. ","shortLead":"Kocsival elég nehéz lesz a környéken közlekedni. ","id":"20250513_Lezarasok-es-terelesek-a-Magyar-Kupa-donto-idejen-a-Puskas-Arenanal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8c57a142-4774-46e8-9967-ef837c1eeb1e.jpg","index":0,"item":"50e32aa6-1b09-4751-b90d-ebb49cec86ec","keywords":null,"link":"/cegauto/20250513_Lezarasok-es-terelesek-a-Magyar-Kupa-donto-idejen-a-Puskas-Arenanal","timestamp":"2025. május. 13. 15:23","title":"Lezárások lesznek a Magyar Kupa-döntő miatt a Puskás Arénánál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d45b643b-1d2a-47a7-bacb-0b6dac80c65c","c_author":"Kovács Bálint","category":"360","description":"A magyar liberális ellenzék Simicska Lajos G-napja óta úgy várja az Orbán-rendszert megsemmisítő atombombát – legutóbb a Magyar Péter által beígért orbáni „őszödi beszéd” megjelenését –, mint a messiást. Csak épp az utóbbi eljövetelére legalább egy kicsi esély még van.","shortLead":"A magyar liberális ellenzék Simicska Lajos G-napja óta úgy várja az Orbán-rendszert megsemmisítő atombombát – legutóbb...","id":"20250512_Orban-oszodi-beszede-magyar-peter-lebuktatas-atombomba-simicska","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d45b643b-1d2a-47a7-bacb-0b6dac80c65c.jpg","index":0,"item":"65dfe94e-3e0f-4f2d-b900-7d1a308da3a2","keywords":null,"link":"/360/20250512_Orban-oszodi-beszede-magyar-peter-lebuktatas-atombomba-simicska","timestamp":"2025. május. 12. 15:10","title":"Kovács Bálint: Milyen lesz Orbán őszödi beszéde, és miért nem jön el soha?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5d4ee5d5-9187-40c9-a575-23d5204ca7a8","c_author":"HVG","category":"sport","description":"A nagykárolyi születésű játékvezető fújja a PSG és az Inter összecsapását.","shortLead":"A nagykárolyi születésű játékvezető fújja a PSG és az Inter összecsapását.","id":"20250512_kovacs-istvan-bl-donto-jatekvezeto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5d4ee5d5-9187-40c9-a575-23d5204ca7a8.jpg","index":0,"item":"7bdb25ae-08c4-4d87-9913-e8c426fd4422","keywords":null,"link":"/sport/20250512_kovacs-istvan-bl-donto-jatekvezeto","timestamp":"2025. május. 12. 16:54","title":"Kovács István vezeti a BL-döntőt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"70052f4a-d8ac-4a96-8d8b-d8199742fe39","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A.G. Sulzberger a Notre Dame Kellogg Institute for International Studies rendezvényén tartott előadást, és a szöveget most teljes egészében nyilvánosságra hozták. Magyarország többször is előkerül benne, a sajtó megregulázásának ötpontos receptjét a magyar kormány tevékenysége alapján ismerteti. Orbán Balázst, Orbán Viktor politikai igazgatóját elrettentő példaként idézi.","shortLead":"A.G. Sulzberger a Notre Dame Kellogg Institute for International Studies rendezvényén tartott előadást, és a szöveget...","id":"20250514_demokracia-sajtoszabadsag-Orban-kormany-New-York-Times-kiado-Sulzberger","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/70052f4a-d8ac-4a96-8d8b-d8199742fe39.jpg","index":0,"item":"cbc143e3-b063-42f2-b0c0-62ab63d05402","keywords":null,"link":"/360/20250514_demokracia-sajtoszabadsag-Orban-kormany-New-York-Times-kiado-Sulzberger","timestamp":"2025. május. 14. 12:04","title":"„Szabad embereknek szabad sajtóra van szükségük” – a magyar kormány alattomos médiapolitikájáról is ír a New York Times kiadója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Opel Insignia: teszteltük a középkategória új bajnokát
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Jó üléspozíció, kellemes beltér, pontos kormányzás, feszes futómű, izmos motor, maradandó vezetési élmény, különleges technika, tökéletes tapadás – az Opel Insignia komoly hatást gyakorol vezetőjére. Ellene beszél magas ára és pazarló fogyasztása.
Nehéz objektíven viszonyulni ehhez az autóhoz, elfogultságomnak az oka az az öröm, amelyet az Insignia vezetése okozott. Ezt senki nem akarja elhinni nekem, mondván, ez csak egy Opel. Az Insignia azonban már nem az az Opel, ez Adam Opel karácsonyi ajándéka a világnak.
Az autó nagyon szép, volt, aki hatos Mazdához hasonlította, de volt, aki suhanását látva, ötös BMW-t vélt benne felfedezni. Tény, mindenütt megbámulták és nemcsak itthon, hanem Ausztriában is. Többen körbeautóztak a pályán, lefotózták menet közben. És nem fiatalok voltak.
Gombtenger a középkonzol, kezelése időt igényel, pár nap alatt megszokható, azt követően magától értetődő, ami elsőre talán lehetetlennek tűnik: a fedélzeti számítógép is életre kelthető. Technika van dögivel az Insigniába, csak győzzük megfizetni. Áldás a magyar nyelvű menü, a pontos navigáció, a Bluetooth-os telefonkapcsolat, az ülésfűtés/szellőztetés – csak néhányat megemlítve. A 220 voltos csatlakozónak a fiam örült a legjobban, jézuskahozta péespéjét útközben is tölthette.
A precíz hatsebességes váltó mögött helyezték el az Opel idrive-ját, számítógépes egerét. Elég könnyű a kezelése (navigáció, audiorendszer, telefon és útvonaltervező), gond csak az, hogy mivel mindig útban van, folyton valamit be- vagy kikapcsolunk. Kellemetlen, amikor épp izgalmas belvárosi (bécsi, brüsszeli) forgalomban ugrik ki a program, az újratervezés közben pedig pont elmegyünk a korábban javasolt utca mellett.
Sokkal fontosabb kütyü a kamerákkal megerősített intelligens világítási rendszer, amely kilenc különböző világítási módozat közül választ, mindig a megfelelő időjárásnak, napszaknak, és területi feltételeknek megfelelően. A kanyarkövető bixenon fényszórókat LED-es nappali világítás egészíti ki, 30 kilométer/órás sebesség alatt a kanyarfények is bekapcsolnak, megvilágítják az út szélét, kereszteződéshez érve 50-60 méterre bevilágítanak a miénkre merőleges utcába is. Hátramenetben, országúton, autópályán, lakott területen és esőben is külön program irányítja az Insignia fénycsóváit. A legmegdöbbentőbb, hogy magától kapcsol távolsági fényt, kamerákkal pásztázza a forgalmat, érzékeli, hogy országúton vagyunk, azt is hogy nincs szembejövő forgalom. A városi forgalmat a közlekedési lámpák révén érzékeli, ilyenkor nem kapcsolja fel a hosszú fényeket.
Látványos, de nem teljesen megbízható ugyanakkor ez a technika. Nem szeretek távolsági fénnyel más mögött menni, csal akkor kapcsolom fel, ha már eltűntek látóteremből az izzó vörös foltok. Ugyanez érvényes a szembejövőkre is, ahogy megpillantom, máris lekapcsolom. Az Insignia az én tűréshatáromon túl tette ugyanezt, szerintem közel ment, és elképzelhető, hogy vakította a szembejövőket. Egyszer meg is tréfált: az osztrák határ közelében valamelyik sávban rendőrautó villogott. Lassítottam, hatvanas tábla volt már, láttam, hogy a másik sávban – a betonelválasztó mögött - intézkednek. Az Insignia pedig csak úgy, hirtelen felnyomta a távolságit, egyenesen a rendőrök szemébe. Kikapcsolni persze nem volt egyszerű, fel- és lekapcsoltam mindent, szerencsére köztünk volt a beton. Ezután első dolgom volt elolvasni az Insignia kézikönyvét, ám hosszabb úton inkább az állandó és nem az automatikus világítást kapcsoltam be. Biztos, ami biztos. Jobb, ha én irányítok.
Anélkül, hogy a technikai tartalomba beleásnánk magunkat, említést kell tennünk még az Insignia különleges futóművéről, valamint intelligens összkerékhajtási rendszeréről. Az adaptív 4x4 azonnali nyomatékelosztása stabilitást és kezelhetőséget biztosít. A FlexRide elektromechanikus futómű elősegíti az autó alkalmazkodását a megváltozó útviszonyokhoz, de azt is lehetővé teszi, hogy a vezető hangulatának megfelelően varázsolja például vadállattá Opeljét. A Sport gomb megnyomásával vörösre vált a műszerfal addigi fehér háttérvilágítása, közvetlenebbé válik a kormányzás, érintésre ömlik a benzin és forr a gép vére, valamint az élvezetesebb játék kedvéért, a hátsó kerekekre jut a nyomaték nagyobbik része. Farolni így sem fog a kocsi, az ESP ébren van, de legalább sportautós érzést kölcsönöz. A Tour gomb ennek az ellenkezője, valójában nyugdíjas állásba teszi az autót. Bár a 220 lóerőt semmi nem kapcsolja le, ha a pedálra lépünk, rakétaként gyorsul.
Hangrendszere szépen szól, USB-csatlakozóról bármit lejátszhatunk, iPodot is akár, a navigációs rendszer winchesterébe DVD-lemezről tölthetjük be az éppen célbavett országok térképeit.
A vezetőülés memóriás, a térkínálat hátul is megfelelő, hosszabb tárgyak szállítását síbox-szal, de a hátsó ülések lehajtásával is megoldhatjuk. Csomagtartója tágas, ám bejárata szűk és magasan van.
Sokat fogyaszt és drága ez a változat (Oldaltörés)
A mérnököket a kipufogórendszer hangtalanságáért lehetne kritizálni, a dupla ovál kiömlők visszafogott hangját a turbó sípolása ellensúlyozza. Pedig a kétliteres turbó nagyon tudja a dolgát: érzékenyen és gyorsan reagál, magas fordulatszámon feltépi az aszfaltot.
De minden mesének vége van egyszer, eljön a búcsú és a számvetés ideje. A fogyasztásról is beszélnünk kell. Az 1300 kilométeres teszt során 12 literes átlagfogyasztást mértem, városban 14-17 litert, autópályán 9-10 litert. A 4x4-es turbós Insigniának nem olcsó a fenntartása, 18-as kerekeken gurul és az indulóára sem alacsony: 8,3 millió forintnál kezdődik. A tesztelt változat ennél még legalább kétmillióval drágább. Aki kevesebbel is beéri, 5,55 millióért viheti el legolcsóbban a verdát, ezért négyajtóst kap 115 lovas, egyhatos benzinmotorral.
Ez az idő is eljött: lecserélik a Vectrát. Szép történet volt, az utóbbi évtizedek legnemesebb Opeljét búcsúztatja el az Insignia. Meglepően jó autó született, extralistáján megjelent az innováció és az ára is kedvező. 2009-től még olvasni is tud. Vezettük.
Ha nyár, akkor kabrió, ha kabrió, akkor Opelt Astra Twintop. Ilyen egyszerű. Az Astra TT sokkal több, mint egy Astra, több mint egy Opel, a márka színe-java.
Állítólag sokat dolgoztak a német mérnökök, hogy opelesítsék a koreai Captiva édes testvérét. A műtét sikerült, a kocsinak valóban Opel szaga van, de nagy benzines motorja nem győzött meg. 150 lovas dízelben az igazi.