Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"f0ed63f4-bafe-485e-8718-facaf3a7b0c9","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A Futni mentem forgatókönyvírója korábban olyan filmekben dolgozott, mint a Pappa pia, a Valami Amerika 2. és 3. része, vagy a Csak szex és más semmi. ","shortLead":"A Futni mentem forgatókönyvírója korábban olyan filmekben dolgozott, mint a Pappa pia, a Valami Amerika 2. és 3. része...","id":"20241125_divinyi-reka-futni-mentem-herendi-gabor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f0ed63f4-bafe-485e-8718-facaf3a7b0c9.jpg","index":0,"item":"8f190675-72b6-4415-9cb6-4fdf864c475a","keywords":null,"link":"/kultura/20241125_divinyi-reka-futni-mentem-herendi-gabor","timestamp":"2024. november. 25. 15:15","title":"Divinyi Réka: Mostanában érzem először azt, hogy nem vagyok anyagilag biztonságban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5b2e6ab6-7944-4160-a66c-5d6468ad82b2","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Valójában inkább egy kupé, ami nyomokban sem hasonlít az eddigi terveken látott igazi Tesla Roadsterre.","shortLead":"Valójában inkább egy kupé, ami nyomokban sem hasonlít az eddigi terveken látott igazi Tesla Roadsterre.","id":"20241126_Megunta-varakozast-epitett-egy-Tesla-Roadstert-egy-amerikai-ezermester","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5b2e6ab6-7944-4160-a66c-5d6468ad82b2.jpg","index":0,"item":"02d35bd4-817d-411c-8cc4-220058cfc414","keywords":null,"link":"/cegauto/20241126_Megunta-varakozast-epitett-egy-Tesla-Roadstert-egy-amerikai-ezermester","timestamp":"2024. november. 26. 08:27","title":"Megunta várakozást, épített egy Tesla Roadstert egy amerikai ezermester","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"85344d85-098a-4550-b65f-00e11018c4ea","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Calin Georgescu nem rendelkezik saját párttal, és nagyrészt a TikTokon kampányolt.","shortLead":"Calin Georgescu nem rendelkezik saját párttal, és nagyrészt a TikTokon kampányolt.","id":"20241125_romania-elnokvalasztas-calin-georgescu-marcel-ciolacu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/85344d85-098a-4550-b65f-00e11018c4ea.jpg","index":0,"item":"7189e9d5-e7bf-4bd7-a892-569437d6cd22","keywords":null,"link":"/vilag/20241125_romania-elnokvalasztas-calin-georgescu-marcel-ciolacu","timestamp":"2024. november. 25. 05:34","title":"Szélsőjobboldali, oroszbarát jelölt vette át a vezetést a román elnökválasztás első fordulójában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a8a01703-51e6-4a98-a225-cd6db2d395bf","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A hírt Joe Biden amerikai elnök jelentette be. ","shortLead":"A hírt Joe Biden amerikai elnök jelentette be. ","id":"20241126_Tuzszunetrol-allapodott-meg-Izrael-es-Libanon-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a8a01703-51e6-4a98-a225-cd6db2d395bf.jpg","index":0,"item":"8cf8c1b1-9913-44e2-b966-506f0b83f91f","keywords":null,"link":"/vilag/20241126_Tuzszunetrol-allapodott-meg-Izrael-es-Libanon-ebx","timestamp":"2024. november. 26. 22:39","title":"Tűzszünetről állapodott meg Izrael és Libanon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"af10a2a4-1567-490c-baf4-33409899069d","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Az utazásnak a pihenésről kell szólnia, egy járattörlés vagy egy eltűnt poggyász azonban tönkreteheti az élményt. Erre egyetlen megoldás van, felkészültnek kell lenni, legyen szó a jogaink ismeretéről vagy egy utasbiztosításról.","shortLead":"Az utazásnak a pihenésről kell szólnia, egy járattörlés vagy egy eltűnt poggyász azonban tönkreteheti az élményt. Erre...","id":"20241125_Kasszakulcs-36-utazasi-jogok-fogyasztovedelem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af10a2a4-1567-490c-baf4-33409899069d.jpg","index":0,"item":"fe15fb6b-06e3-4aee-8c21-69cd8f1d3b92","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241125_Kasszakulcs-36-utazasi-jogok-fogyasztovedelem","timestamp":"2024. november. 25. 05:50","title":"Mit tegyünk, hogy ne legyen rémálom az utazás? - Kasszakulcs #36","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e9141137-6d01-4a95-91b0-6d39b00d6568","c_author":"hvg.hu","category":"cegauto","description":"Az újdonság teljes elektromos hajtásrendszerét magyar mérnökök tervezték és építették meg.","shortLead":"Az újdonság teljes elektromos hajtásrendszerét magyar mérnökök tervezték és építették meg.","id":"20241125_Rendszamot-kapott-forgalomba-allhat-egy-uj-elektromos-varosi-busz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e9141137-6d01-4a95-91b0-6d39b00d6568.jpg","index":0,"item":"2b0e049c-2ffe-4852-b09e-002456305724","keywords":null,"link":"/cegauto/20241125_Rendszamot-kapott-forgalomba-allhat-egy-uj-elektromos-varosi-busz","timestamp":"2024. november. 25. 14:21","title":"Rendszámot kapott, forgalomba állhat egy új, magyar elektromos busz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4c2f008b-c732-410e-9c0a-80f6fee2d95e","c_author":"HVG","category":"gazdasag.zhvg","description":"A finnországi Rovaniemiben található Mikulás-falura még így is sokan kíváncsiak.","shortLead":"A finnországi Rovaniemiben található Mikulás-falura még így is sokan kíváncsiak.","id":"20241126_klimavaltozas-ho-havazas-mikulas-finnorszag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4c2f008b-c732-410e-9c0a-80f6fee2d95e.jpg","index":0,"item":"98a9a360-883b-47f1-ae28-e88914d91fa5","keywords":null,"link":"/zhvg/20241126_klimavaltozas-ho-havazas-mikulas-finnorszag","timestamp":"2024. november. 26. 09:47","title":"Klímaváltozás: Hó helyett sár borítja a Mikulás otthonát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ff81bd14-3d00-4e61-948f-2a5790ebafd7","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az emberek egy telefonos alkalmazás segítségével gyorsan megtalálhatják majd a hozzájuk legközelebbi óvóhelyet. ","shortLead":"Az emberek egy telefonos alkalmazás segítségével gyorsan megtalálhatják majd a hozzájuk legközelebbi óvóhelyet. ","id":"20241126_nemetorszag-bunkerek-orosz-tamadas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ff81bd14-3d00-4e61-948f-2a5790ebafd7.jpg","index":0,"item":"df1c9575-6eb2-4feb-9fc0-0f1dcba6734b","keywords":null,"link":"/elet/20241126_nemetorszag-bunkerek-orosz-tamadas","timestamp":"2024. november. 26. 11:09","title":"Németország listázza a bunkereit, hogy támadás esetén menedéket találjanak a polgárai","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Opel Insignia: teszteltük a középkategória új bajnokát
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Jó üléspozíció, kellemes beltér, pontos kormányzás, feszes futómű, izmos motor, maradandó vezetési élmény, különleges technika, tökéletes tapadás – az Opel Insignia komoly hatást gyakorol vezetőjére. Ellene beszél magas ára és pazarló fogyasztása.
Nehéz objektíven viszonyulni ehhez az autóhoz, elfogultságomnak az oka az az öröm, amelyet az Insignia vezetése okozott. Ezt senki nem akarja elhinni nekem, mondván, ez csak egy Opel. Az Insignia azonban már nem az az Opel, ez Adam Opel karácsonyi ajándéka a világnak.
Az autó nagyon szép, volt, aki hatos Mazdához hasonlította, de volt, aki suhanását látva, ötös BMW-t vélt benne felfedezni. Tény, mindenütt megbámulták és nemcsak itthon, hanem Ausztriában is. Többen körbeautóztak a pályán, lefotózták menet közben. És nem fiatalok voltak.
Gombtenger a középkonzol, kezelése időt igényel, pár nap alatt megszokható, azt követően magától értetődő, ami elsőre talán lehetetlennek tűnik: a fedélzeti számítógép is életre kelthető. Technika van dögivel az Insigniába, csak győzzük megfizetni. Áldás a magyar nyelvű menü, a pontos navigáció, a Bluetooth-os telefonkapcsolat, az ülésfűtés/szellőztetés – csak néhányat megemlítve. A 220 voltos csatlakozónak a fiam örült a legjobban, jézuskahozta péespéjét útközben is tölthette.
A precíz hatsebességes váltó mögött helyezték el az Opel idrive-ját, számítógépes egerét. Elég könnyű a kezelése (navigáció, audiorendszer, telefon és útvonaltervező), gond csak az, hogy mivel mindig útban van, folyton valamit be- vagy kikapcsolunk. Kellemetlen, amikor épp izgalmas belvárosi (bécsi, brüsszeli) forgalomban ugrik ki a program, az újratervezés közben pedig pont elmegyünk a korábban javasolt utca mellett.
Sokkal fontosabb kütyü a kamerákkal megerősített intelligens világítási rendszer, amely kilenc különböző világítási módozat közül választ, mindig a megfelelő időjárásnak, napszaknak, és területi feltételeknek megfelelően. A kanyarkövető bixenon fényszórókat LED-es nappali világítás egészíti ki, 30 kilométer/órás sebesség alatt a kanyarfények is bekapcsolnak, megvilágítják az út szélét, kereszteződéshez érve 50-60 méterre bevilágítanak a miénkre merőleges utcába is. Hátramenetben, országúton, autópályán, lakott területen és esőben is külön program irányítja az Insignia fénycsóváit. A legmegdöbbentőbb, hogy magától kapcsol távolsági fényt, kamerákkal pásztázza a forgalmat, érzékeli, hogy országúton vagyunk, azt is hogy nincs szembejövő forgalom. A városi forgalmat a közlekedési lámpák révén érzékeli, ilyenkor nem kapcsolja fel a hosszú fényeket.
Látványos, de nem teljesen megbízható ugyanakkor ez a technika. Nem szeretek távolsági fénnyel más mögött menni, csal akkor kapcsolom fel, ha már eltűntek látóteremből az izzó vörös foltok. Ugyanez érvényes a szembejövőkre is, ahogy megpillantom, máris lekapcsolom. Az Insignia az én tűréshatáromon túl tette ugyanezt, szerintem közel ment, és elképzelhető, hogy vakította a szembejövőket. Egyszer meg is tréfált: az osztrák határ közelében valamelyik sávban rendőrautó villogott. Lassítottam, hatvanas tábla volt már, láttam, hogy a másik sávban – a betonelválasztó mögött - intézkednek. Az Insignia pedig csak úgy, hirtelen felnyomta a távolságit, egyenesen a rendőrök szemébe. Kikapcsolni persze nem volt egyszerű, fel- és lekapcsoltam mindent, szerencsére köztünk volt a beton. Ezután első dolgom volt elolvasni az Insignia kézikönyvét, ám hosszabb úton inkább az állandó és nem az automatikus világítást kapcsoltam be. Biztos, ami biztos. Jobb, ha én irányítok.
Anélkül, hogy a technikai tartalomba beleásnánk magunkat, említést kell tennünk még az Insignia különleges futóművéről, valamint intelligens összkerékhajtási rendszeréről. Az adaptív 4x4 azonnali nyomatékelosztása stabilitást és kezelhetőséget biztosít. A FlexRide elektromechanikus futómű elősegíti az autó alkalmazkodását a megváltozó útviszonyokhoz, de azt is lehetővé teszi, hogy a vezető hangulatának megfelelően varázsolja például vadállattá Opeljét. A Sport gomb megnyomásával vörösre vált a műszerfal addigi fehér háttérvilágítása, közvetlenebbé válik a kormányzás, érintésre ömlik a benzin és forr a gép vére, valamint az élvezetesebb játék kedvéért, a hátsó kerekekre jut a nyomaték nagyobbik része. Farolni így sem fog a kocsi, az ESP ébren van, de legalább sportautós érzést kölcsönöz. A Tour gomb ennek az ellenkezője, valójában nyugdíjas állásba teszi az autót. Bár a 220 lóerőt semmi nem kapcsolja le, ha a pedálra lépünk, rakétaként gyorsul.
Hangrendszere szépen szól, USB-csatlakozóról bármit lejátszhatunk, iPodot is akár, a navigációs rendszer winchesterébe DVD-lemezről tölthetjük be az éppen célbavett országok térképeit.
A vezetőülés memóriás, a térkínálat hátul is megfelelő, hosszabb tárgyak szállítását síbox-szal, de a hátsó ülések lehajtásával is megoldhatjuk. Csomagtartója tágas, ám bejárata szűk és magasan van.
Sokat fogyaszt és drága ez a változat (Oldaltörés)
A mérnököket a kipufogórendszer hangtalanságáért lehetne kritizálni, a dupla ovál kiömlők visszafogott hangját a turbó sípolása ellensúlyozza. Pedig a kétliteres turbó nagyon tudja a dolgát: érzékenyen és gyorsan reagál, magas fordulatszámon feltépi az aszfaltot.
De minden mesének vége van egyszer, eljön a búcsú és a számvetés ideje. A fogyasztásról is beszélnünk kell. Az 1300 kilométeres teszt során 12 literes átlagfogyasztást mértem, városban 14-17 litert, autópályán 9-10 litert. A 4x4-es turbós Insigniának nem olcsó a fenntartása, 18-as kerekeken gurul és az indulóára sem alacsony: 8,3 millió forintnál kezdődik. A tesztelt változat ennél még legalább kétmillióval drágább. Aki kevesebbel is beéri, 5,55 millióért viheti el legolcsóbban a verdát, ezért négyajtóst kap 115 lovas, egyhatos benzinmotorral.
Ez az idő is eljött: lecserélik a Vectrát. Szép történet volt, az utóbbi évtizedek legnemesebb Opeljét búcsúztatja el az Insignia. Meglepően jó autó született, extralistáján megjelent az innováció és az ára is kedvező. 2009-től még olvasni is tud. Vezettük.
Ha nyár, akkor kabrió, ha kabrió, akkor Opelt Astra Twintop. Ilyen egyszerű. Az Astra TT sokkal több, mint egy Astra, több mint egy Opel, a márka színe-java.
Állítólag sokat dolgoztak a német mérnökök, hogy opelesítsék a koreai Captiva édes testvérét. A műtét sikerült, a kocsinak valóban Opel szaga van, de nagy benzines motorja nem győzött meg. 150 lovas dízelben az igazi.
Megjelent a kortárs európai politika legmeghatározóbb vezetőjének önéletrajza. Bocsánatkérés nincs, már-már komikusan leíró próza van. Orbán Viktor először egy focimeccsen tűnik fel. Recenzió.