Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"2c83bdd9-ca6c-4a63-9cf5-f6c1c48c96d7","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A lezuhant repülőt gyártó cég már vizsgálja, mi okozhatta a balesetet.","shortLead":"A lezuhant repülőt gyártó cég már vizsgálja, mi okozhatta a balesetet.","id":"20250612_lezuhant-air-india-boeing-787-katasztrofa-reszvenyek-csokkenes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2c83bdd9-ca6c-4a63-9cf5-f6c1c48c96d7.jpg","index":0,"item":"30456027-eb58-40f0-85af-a4175544f24c","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250612_lezuhant-air-india-boeing-787-katasztrofa-reszvenyek-csokkenes","timestamp":"2025. június. 12. 15:47","title":"A Boeing részvényei 8 százalékot estek az Air India 787-esének katasztrófája után","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"27c57f4a-8e96-4a56-89fa-453881518821","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A párnak egy közös gyermeke született.","shortLead":"A párnak egy közös gyermeke született.","id":"20250612_stohl-andras-vica-valas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/27c57f4a-8e96-4a56-89fa-453881518821.jpg","index":0,"item":"ad299080-f7ca-43cc-8d79-669e0f7fcbdc","keywords":null,"link":"/elet/20250612_stohl-andras-vica-valas","timestamp":"2025. június. 12. 19:41","title":"Elválik Stohl András és harmadik felesége","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ed1d7e97-5ad3-4ffb-b50e-9b111599a81c","c_author":"One Magyarország","category":"brandcontent","description":"A digitalizáció korában egy vállalkozás sikerének egyik kulcsa a technológiai háttér – ennek központi eleme pedig a megbízható, gyors és stabil internetkapcsolat. Legyen szó kis családi vállalkozásról vagy növekedés előtt álló középvállalatról, a gigabites internet mára nem luxus, hanem alapvető üzleti igény. ","shortLead":"A digitalizáció korában egy vállalkozás sikerének egyik kulcsa a technológiai háttér – ennek központi eleme pedig...","id":"20250610_One-gigabit-internet-online-vallalkozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ed1d7e97-5ad3-4ffb-b50e-9b111599a81c.jpg","index":0,"item":"714f1501-2481-4282-91ae-d058ac29f817","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250610_One-gigabit-internet-online-vallalkozas","timestamp":"2025. június. 12. 11:30","title":"Digitális gyorsítósáv: versenyelőny gigabites internettel?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e1889061-b727-4cc8-a0b2-723b78804baa","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A Mohu arra készül, hogy ebből 19 milliárd forintnyi csomagolást még idén beváltanak.","shortLead":"A Mohu arra készül, hogy ebből 19 milliárd forintnyi csomagolást még idén beváltanak.","id":"20250611_33-milliard-forintnyi-vissza-nem-valtott-palack-maradt-a-rendszerben-2024-ben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e1889061-b727-4cc8-a0b2-723b78804baa.jpg","index":0,"item":"b74c160d-6188-4ef2-b763-18c3a45e2a6b","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250611_33-milliard-forintnyi-vissza-nem-valtott-palack-maradt-a-rendszerben-2024-ben","timestamp":"2025. június. 11. 12:45","title":"33 milliárd forintnyi vissza nem váltott palack maradt a rendszerben 2024-ben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"87019d62-194f-4ac3-8c04-c4c435c987f1","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Műszaki hiba lépett fel, így egyelőre nem tudni, mikor indulhat el az űrbe a második magyar űrhajós.","shortLead":"Műszaki hiba lépett fel, így egyelőre nem tudni, mikor indulhat el az űrbe a második magyar űrhajós.","id":"20250611_kapu-tibor-urutazas-start-kiloves-halasztas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/87019d62-194f-4ac3-8c04-c4c435c987f1.jpg","index":0,"item":"5be4b737-0d5d-4144-8fdf-30b6c066fe58","keywords":null,"link":"/tudomany/20250611_kapu-tibor-urutazas-start-kiloves-halasztas","timestamp":"2025. június. 11. 06:53","title":"Újra elhalasztották Kapu Tibor űrutazásának startját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e9bfda75-1df1-4253-a5f2-af5b9588696e","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Útzárat vontak elé. ","shortLead":"Útzárat vontak elé. ","id":"20250611_Kismotoros-ovist-kellett-uldozni-mert-kikeveredett-a-foutra-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e9bfda75-1df1-4253-a5f2-af5b9588696e.jpg","index":0,"item":"461e9345-dc9c-4c94-8767-8a76dd5fabf6","keywords":null,"link":"/cegauto/20250611_Kismotoros-ovist-kellett-uldozni-mert-kikeveredett-a-foutra-video","timestamp":"2025. június. 11. 15:44","title":"Kismotoros ovist kellett üldözni Pécsen, mert kikeveredett a főútra – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d28c5a10-2606-4ce6-a30b-7bd10e9e3371","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"gazdasag","description":"A telefon- és a banki díjak lenyomása olcsóbbá tette a szolgáltatásokat, az élelmiszerek viszont újra drágulni kezdtek, hiába nyúl bele a kormány az árrés szabályaiba. Az infláció 4,4 százalékosra gyorsult, áprilishoz képest is nőttek az árak.","shortLead":"A telefon- és a banki díjak lenyomása olcsóbbá tette a szolgáltatásokat, az élelmiszerek viszont újra drágulni kezdtek...","id":"20250611_inflacio-arak-dragulas-ksh-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d28c5a10-2606-4ce6-a30b-7bd10e9e3371.jpg","index":0,"item":"3ea1f081-76db-4383-b511-cfe6c4eb59eb","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250611_inflacio-arak-dragulas-ksh-ebx","timestamp":"2025. június. 11. 08:34","title":"A kormány árszabályozása ellenére 4,4 százalékra nőtt az infláció","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ce403d1a-2cc1-4110-a0d9-bd152a971d90","c_author":"Földes Márton","category":"gazdasag","description":"A magyar védelmi ipari érdekeltségeket tömörítő állami N7-től a 4iG vesz többségi tulajdonrészt kilenc kiemelten fontos vállalatban.","shortLead":"A magyar védelmi ipari érdekeltségeket tömörítő állami N7-től a 4iG vesz többségi tulajdonrészt kilenc kiemelten fontos...","id":"20250611_Privatizaljak-a-magyar-hadiipar-ekkoveit-jon-a-4iG-N7-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ce403d1a-2cc1-4110-a0d9-bd152a971d90.jpg","index":0,"item":"d46ac6b1-6c11-4a4a-bc63-9f810eb4a303","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250611_Privatizaljak-a-magyar-hadiipar-ekkoveit-jon-a-4iG-N7-ebx","timestamp":"2025. június. 11. 17:08","title":"Privatizálják a magyar hadiipar ékköveit, jön a 4iG","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az X-Trail előző változata is meggyőzött arról, hogy a kompakt terepjárók...
am
Az X-Trail előző változata is meggyőzött arról, hogy a kompakt terepjárók között az egyik legjobb választás. Az új modell hosszabb lett és tágasabb, illetve minden korszerű kényelmi és biztonsági felszerelést megkapott. Egy dolog nem változott: az autó továbbra is inkább nagyméretű kombi, semmint agresszív terepes. Kívülről ez nem is derül ki, csak a forgalomban: sofőrje nem ül magasabban, mint például egy Qashqaiban. Az Árpád fejedelem útján ütött fejbe a felismerés, a mellettem lévő sávban haladó bajszos fickóval milliméterre pontosan egy szintben voltunk. Pedig az én kocsim legalább 4 millióval többet ért.
am
Terepen nem érezzük az autó alacsony mivoltát, (hó hiányában) kipróbáltam szügyig érő sárban, csak a gumik jelentettek komoly akadályt. Hiába az intelligens, kerekekre nyomatékot automatikusan átadó, All-Mode összkerék-hajtási rendszer, négyévszakos gumival csak csúszkálni lehet. Egy szekér nyomában síeltem, a nyomvályút elhagyni nem tudtam, hiába zártam a „felezőt”, a kerekek tapadásán semmi nem segített, kitekert kormánnyal is csak előre, vagy hátra mehettem.
Fotó: Biró Milán
Más helyzetben nagy hasznát vehetjük az X-Trail lejtmenetvezérlőjének, amely 7 kilométer/órás sebességre fékezi le az autó és szép lassan leengedi a meredek domboldalon.
Praktikus és tetszetős a belső, sok a tároló, a pohártartó, persze a műanyagokkal sem spóroltak. A nagy hidegekig nem is volt velük gond, ám amint mínusz hat fok alá csökkent a hőmérséklet, idegesítő zörgés, nyiszogás zavarta meg a vezetést. Valahonnan a kormány mögül jött, és a kocsi leadásáig nem is hallgatott el. Kesztyűtartója akkora, hogy egy félkilós fekni is kényelmesen elfért benne.
Fotó: Biró Milán
[[ Oldaltörés: Bőven jut hely mindenkinek ]]
am
Csúszkáló bőrülései kényelmesek, hátul is nagy a hely, öt felnőtt kényelmesen elfér (az osztottan síkba dönthető hátsó üléspad támlájának a szögét több fokozatban is állíthatjuk) és még a sítúra felszereléseit sem kell otthon hagyni. Bár a léceket nem tudjuk hová rögzíteni, ugyanis drága pénzen tetőfényszórós kiegészítő virít a kocsi tetején. A lámpát nem tudtam felkapcsolni, ehhez a forgalmazó szakértő segítségét kellett kérnem. A csomagtartó hatalmas, külön öröm, hogy alapáras a duplapadlós, fiókos rendszere. Egy laptop (táskával) kényelmesen elfér a fiókban, nem kell attól félni, hogy a macskakonzervekkel együtt csapódik ide-oda, egy-egy erőteljesebb kanyarban.
am
A csúszós utakon kapott munkát rendesen az ESP, alaphelyzetben elsőkerék-hajtással üzemeltettem az autót, tekintettel az X-Trail fokozott étvágyára. Ugyanezzel a 150 lovas motorral hat liter körül mértem a Qashqai átlagfogyasztását. Ehhez képest a testesebb X-Trail automatikus váltóval megette a kilenc liter gázolajat száz kilométerenként, a 660 kilométeres vegyes üzemben. Az automata váltót ingyen sem ajánlanám, nem hogy félmilliós felárért. Rugalmatlan, későn, vagy alig vált fel, kézzel sem lehet rendesen megregulázni.
A panorámatető az LE felszereltségi szinttől széria, de a Bluetooth-os telefonkapcsolat alapáras, akárcsak az automatikus klímaberendezés. A fűthető üléseknek külön örültünk télen.
Fotó: Biró Milán
A futómű zaja állandóan hallható, ezt csúnya és erőszakos dízel motorhang fokozza. A hatlemezes CD-rendszerhez az IT-csomag révén 3D-navigációt és tolatókamerát is csatlakoztattak, így egy igazi szórakoztató központ szolgáltatásait élvezhetjük. Tolatókameráját fejlettebb szoftverrel szerelték fel, mint amivel a Qashqaiban találkoztam, kiszámítja és berajzolja a tolatás pillanatnyi és várható pozícióját. A fedélzeti számítógép adatai ugyanakkor kikerültek a központi egységből, a fogyasztást és a megtett út adatait a műszerórák között kis kerek kijelzőn követhetjük.
Bár most keményen akciózzák, a jól felszerelt X-Trail nem olcsó, tesztautónkért közel 10 millió forintot is elkérhetnek listaáron. Az autó alapára 141 lovas benzinmotorral 6,224 millió forint.
B. Cs.
[[ Oldaltörés: Műszaki adatok ]]
Nissan X-Trail 2.0 dCi LE
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
1995
Környezetvédelmi besorolás
EURO 4
Max. teljesítmény lóerő
150 lóerő 4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm
320 Nm 2000-as fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)
2630
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4630/1785/1770
Csomagtér
479 (a duplapadlós rekeszekkel együtt 603) -1773 liter