Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"61e0067c-135f-490b-81da-79875d64c74e","c_author":"Arató László (EUrologus)","category":"eurologus","description":"Tizenkét uniós tagállam – közöttük Magyarország – kéri az úgynevezett nemzeti mentesítési záradék aktiválását, amelynek révén a GDP 1,5 százalékának megfelelő arányban költhet az állam védelmi kiadásokra – értesült az EUrologus.","shortLead":"Tizenkét uniós tagállam – közöttük Magyarország – kéri az úgynevezett nemzeti mentesítési záradék...","id":"20250430_fegyverkezes_eu_vedelem_magyarorszag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/61e0067c-135f-490b-81da-79875d64c74e.jpg","index":0,"item":"2b674f1e-97eb-4747-b112-8582b10545e8","keywords":null,"link":"/eurologus/20250430_fegyverkezes_eu_vedelem_magyarorszag","timestamp":"2025. április. 30. 22:21","title":"Magyarország fegyverkezik: az Orbán-kormány is csatlakozik az uniós programhoz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7577a9db-e2a7-4c1e-8811-875a3c7821c0","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Budapest a 110. helyen végzett, osztozva a helyezésen a koronavírus-járvány idején ismertté vált kínai Vuhan városával. Debrecen a 145. lett.","shortLead":"Budapest a 110. helyen végzett, osztozva a helyezésen a koronavírus-járvány idején ismertté vált kínai Vuhan városával...","id":"20250502_Debrecen-is-felkerult-a-vilag-legboldogabb-varosait-rangsorolo-listara","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7577a9db-e2a7-4c1e-8811-875a3c7821c0.jpg","index":0,"item":"2d2c9099-3549-4260-be21-680802e78090","keywords":null,"link":"/elet/20250502_Debrecen-is-felkerult-a-vilag-legboldogabb-varosait-rangsorolo-listara","timestamp":"2025. május. 02. 11:16","title":"Debrecen is felkerült a világ legboldogabb városait rangsoroló listára, Budapest egy szinten van a kínai Vuhannal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8c707e38-9652-44c0-b669-9fffb07e3658","c_author":"MTI","category":"kultura","description":"A hidat többször megrongálták, méteres darabokat vágtak le belőle, lelopkodták a fedéldeszkáit. ","shortLead":"A hidat többször megrongálták, méteres darabokat vágtak le belőle, lelopkodták a fedéldeszkáit. ","id":"20250501_Osszeomlott-Erdely-egyik-legregebbi-fedeles-hidja-Maroshevizen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8c707e38-9652-44c0-b669-9fffb07e3658.jpg","index":0,"item":"93e4a9a2-4f35-49f3-a378-2cf0d0cb0596","keywords":null,"link":"/kultura/20250501_Osszeomlott-Erdely-egyik-legregebbi-fedeles-hidja-Maroshevizen","timestamp":"2025. május. 01. 14:57","title":"Összeomlott Erdély egyik fedeles hídja Maroshévízen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dce4773d-7578-4994-9570-52e4590c3981","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Hosszan tartó, súlyos betegség után hunyt el.","shortLead":"Hosszan tartó, súlyos betegség után hunyt el.","id":"20250501_Meghalt-Lenkovics-Barnabas-az-Alkotmanybirosag-volt-elnoke","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dce4773d-7578-4994-9570-52e4590c3981.jpg","index":0,"item":"ca274c71-d274-4f8f-bd6f-0cc89dd42243","keywords":null,"link":"/itthon/20250501_Meghalt-Lenkovics-Barnabas-az-Alkotmanybirosag-volt-elnoke","timestamp":"2025. május. 01. 10:58","title":"Meghalt Lenkovics Barnabás, az Alkotmánybíróság volt elnöke","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e2027378-a8c8-4b72-a053-e49cd99677f2","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"elet","description":"116 éves és 326 napos volt.","shortLead":"116 éves és 326 napos volt.","id":"20250501_Meghalt-a-vilag-legidosebb-emberenek-tartott-brazil-apaca","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e2027378-a8c8-4b72-a053-e49cd99677f2.jpg","index":0,"item":"8f7103d8-0224-446a-92b3-fa2af915036c","keywords":null,"link":"/elet/20250501_Meghalt-a-vilag-legidosebb-emberenek-tartott-brazil-apaca","timestamp":"2025. május. 01. 12:32","title":"Meghalt a világ legidősebb emberének tartott brazil apáca","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d66f461c-059d-4eee-8756-7dfef44c1666","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Skót kutatók szerint aki szeretne egészségesebben élni, annak érdemes növelnie a sétája tempóját.","shortLead":"Skót kutatók szerint aki szeretne egészségesebben élni, annak érdemes növelnie a sétája tempóját.","id":"20250430_seta-gyaloglas-sebessege-szivritmuszavar-egeszseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d66f461c-059d-4eee-8756-7dfef44c1666.jpg","index":0,"item":"848ec292-ce8c-4e1d-babe-849640de9623","keywords":null,"link":"/tudomany/20250430_seta-gyaloglas-sebessege-szivritmuszavar-egeszseg","timestamp":"2025. április. 30. 19:03","title":"Sétáljon egy kicsit gyorsabban, nagy változás megy majd végbe a szervezetében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"76947e78-61ce-49b6-b5cd-d6a7cf4b39a2","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Németh Zsolt, Lázár János, Simicskó István és Fürjes Balázs sem indul újra egyéniben a lap információi szerint, de van, ahol Orbán Viktor személyesen választott új jelöltet az eddig sikeres képviselő kárára.","shortLead":"Németh Zsolt, Lázár János, Simicskó István és Fürjes Balázs sem indul újra egyéniben a lap információi szerint, de van...","id":"20250430_fidesz-orszaggyulesi-kepviselojeloltek-valasztas-2026-nemeth-zsolt-nemeth-szilard-lazar-janos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/76947e78-61ce-49b6-b5cd-d6a7cf4b39a2.jpg","index":0,"item":"587ca449-bf98-424a-bf99-ad759531676a","keywords":null,"link":"/itthon/20250430_fidesz-orszaggyulesi-kepviselojeloltek-valasztas-2026-nemeth-zsolt-nemeth-szilard-lazar-janos","timestamp":"2025. április. 30. 21:13","title":"Szabad Európa: Több meghatározó fideszes politikust is nyugdíjba küld Orbán a 2026-os választás előtt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d2a739e0-f760-463b-b9b4-a11a4c77761b","c_author":"Somfai Dávid","category":"360","description":"Nemrég még bírálta a Fidesz az Európai Bizottságot, amely válsághelyzetekre igyekezett felkészíteni az uniós polgárokat. Pedig a nagy ibériai áramszünet megmutatta, milyen fontos készülni a kritikus helyzetekre. Közben itthon nem könnyű hivatalos tájékoztatáshoz jutni arról, hogy mi a teendő hasonló esetben. Pedig sok múlik a lakosság felkészültségén, mondta Vasárus Gábor, aki régóta foglalkozik a klímaváltozással összefüggő katasztrófahelyzetekre való felkészüléssel.","shortLead":"Nemrég még bírálta a Fidesz az Európai Bizottságot, amely válsághelyzetekre igyekezett felkészíteni az uniós...","id":"20250502_veszelyhelyzet-katasztrofa-aramszunet-blackout-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d2a739e0-f760-463b-b9b4-a11a4c77761b.jpg","index":0,"item":"aa81d0c9-5e11-416f-93f4-72d6627c4a19","keywords":null,"link":"/360/20250502_veszelyhelyzet-katasztrofa-aramszunet-blackout-ebx","timestamp":"2025. május. 02. 10:30","title":"Blackout után: az évek óta veszélyhelyzetekre hivatkozó kormány épp a valódi veszélyhelyzet kockázatát neveti ki","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az X-Trail előző változata is meggyőzött arról, hogy a kompakt terepjárók...
am
Az X-Trail előző változata is meggyőzött arról, hogy a kompakt terepjárók között az egyik legjobb választás. Az új modell hosszabb lett és tágasabb, illetve minden korszerű kényelmi és biztonsági felszerelést megkapott. Egy dolog nem változott: az autó továbbra is inkább nagyméretű kombi, semmint agresszív terepes. Kívülről ez nem is derül ki, csak a forgalomban: sofőrje nem ül magasabban, mint például egy Qashqaiban. Az Árpád fejedelem útján ütött fejbe a felismerés, a mellettem lévő sávban haladó bajszos fickóval milliméterre pontosan egy szintben voltunk. Pedig az én kocsim legalább 4 millióval többet ért.
am
Terepen nem érezzük az autó alacsony mivoltát, (hó hiányában) kipróbáltam szügyig érő sárban, csak a gumik jelentettek komoly akadályt. Hiába az intelligens, kerekekre nyomatékot automatikusan átadó, All-Mode összkerék-hajtási rendszer, négyévszakos gumival csak csúszkálni lehet. Egy szekér nyomában síeltem, a nyomvályút elhagyni nem tudtam, hiába zártam a „felezőt”, a kerekek tapadásán semmi nem segített, kitekert kormánnyal is csak előre, vagy hátra mehettem.
Fotó: Biró Milán
Más helyzetben nagy hasznát vehetjük az X-Trail lejtmenetvezérlőjének, amely 7 kilométer/órás sebességre fékezi le az autó és szép lassan leengedi a meredek domboldalon.
Praktikus és tetszetős a belső, sok a tároló, a pohártartó, persze a műanyagokkal sem spóroltak. A nagy hidegekig nem is volt velük gond, ám amint mínusz hat fok alá csökkent a hőmérséklet, idegesítő zörgés, nyiszogás zavarta meg a vezetést. Valahonnan a kormány mögül jött, és a kocsi leadásáig nem is hallgatott el. Kesztyűtartója akkora, hogy egy félkilós fekni is kényelmesen elfért benne.
Fotó: Biró Milán
[[ Oldaltörés: Bőven jut hely mindenkinek ]]
am
Csúszkáló bőrülései kényelmesek, hátul is nagy a hely, öt felnőtt kényelmesen elfér (az osztottan síkba dönthető hátsó üléspad támlájának a szögét több fokozatban is állíthatjuk) és még a sítúra felszereléseit sem kell otthon hagyni. Bár a léceket nem tudjuk hová rögzíteni, ugyanis drága pénzen tetőfényszórós kiegészítő virít a kocsi tetején. A lámpát nem tudtam felkapcsolni, ehhez a forgalmazó szakértő segítségét kellett kérnem. A csomagtartó hatalmas, külön öröm, hogy alapáras a duplapadlós, fiókos rendszere. Egy laptop (táskával) kényelmesen elfér a fiókban, nem kell attól félni, hogy a macskakonzervekkel együtt csapódik ide-oda, egy-egy erőteljesebb kanyarban.
am
A csúszós utakon kapott munkát rendesen az ESP, alaphelyzetben elsőkerék-hajtással üzemeltettem az autót, tekintettel az X-Trail fokozott étvágyára. Ugyanezzel a 150 lovas motorral hat liter körül mértem a Qashqai átlagfogyasztását. Ehhez képest a testesebb X-Trail automatikus váltóval megette a kilenc liter gázolajat száz kilométerenként, a 660 kilométeres vegyes üzemben. Az automata váltót ingyen sem ajánlanám, nem hogy félmilliós felárért. Rugalmatlan, későn, vagy alig vált fel, kézzel sem lehet rendesen megregulázni.
A panorámatető az LE felszereltségi szinttől széria, de a Bluetooth-os telefonkapcsolat alapáras, akárcsak az automatikus klímaberendezés. A fűthető üléseknek külön örültünk télen.
Fotó: Biró Milán
A futómű zaja állandóan hallható, ezt csúnya és erőszakos dízel motorhang fokozza. A hatlemezes CD-rendszerhez az IT-csomag révén 3D-navigációt és tolatókamerát is csatlakoztattak, így egy igazi szórakoztató központ szolgáltatásait élvezhetjük. Tolatókameráját fejlettebb szoftverrel szerelték fel, mint amivel a Qashqaiban találkoztam, kiszámítja és berajzolja a tolatás pillanatnyi és várható pozícióját. A fedélzeti számítógép adatai ugyanakkor kikerültek a központi egységből, a fogyasztást és a megtett út adatait a műszerórák között kis kerek kijelzőn követhetjük.
Bár most keményen akciózzák, a jól felszerelt X-Trail nem olcsó, tesztautónkért közel 10 millió forintot is elkérhetnek listaáron. Az autó alapára 141 lovas benzinmotorral 6,224 millió forint.
B. Cs.
[[ Oldaltörés: Műszaki adatok ]]
Nissan X-Trail 2.0 dCi LE
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
1995
Környezetvédelmi besorolás
EURO 4
Max. teljesítmény lóerő
150 lóerő 4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm
320 Nm 2000-as fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)
2630
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4630/1785/1770
Csomagtér
479 (a duplapadlós rekeszekkel együtt 603) -1773 liter