szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

2008 negyedik negyedéve globális szinten siralmas volt az autógyárak szempontjából. Az idei kilátások sem túl biztatóak. A szakma ugyanis kettős dilemma előtt áll: takarékos, környezetkímélő autókat gyártsanak, vagy az olcsó benzint kihasználva, továbbra is a benzinfaló izomautókat. Most éppen ismét ezek fogynak jobban.

© Autómenedzser
Az év az autóipar számára ismét Detroitban kezdődött. Ám most derű helyett borúval: a detroiti szalon nyitányán elhangzott, hogy az észak-amerikai autógyártás az elmúlt évben 2,5 millióval csökkent, 13 millió autó hagyta el a gyárkapukat.

Korábban az egyetlen esélyt a válság leküzdésére a takarékos modellekben látták. Ilyenek a kisautók, mint például a Ford Fiesta, illetve a Toyota, a Honda, a Mercedes-Benz, a BMW vagy a Mini új hibrid- vagy alacsony kibocsátású autói. Az új motorok talán megmenthetik az ipart. Kissé groteszk, de ezeket a takarékos autókat éppen Detroitban mutatták be, ott, ahol korábban a benzinzabáló modelleken kívül semmi másnak nem jutott hely. A kérdés már csak az, hogy a nagy befektetők, vajon látnak-e fantáziát a takarékos kisautókban az USA-ban? A fogyasztók egyre kevésbé, az amerikai visszaesés nagy vesztesei éppen a hibrideket gyártó Toyota és Honda voltak, az amerikai gyártókról nem is beszélve.

A Financial Times szerint tavaly novemberben az előző évhez képest 37 százalékkal csökkent a kereslet ezek iránt. A hibrid autók az USA-ban 3000-5000 dollárral kerülnek többe, mint a benzines modellek.

Egy gallon benzin az USA-ban átlagban kevesebb, mint 1,80 dollárba kerül, vagyis átszámítva literenként kevesebb, mint 0,47 dollár. Ilyen árak mellett szinte senki nem akar majd takarékos autót venni. Furcsa, de a hibridek jövője a benzintől függ.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Lexus-teszt: hibrid bálna

Akár egy V12-es, úgy húz ez az egyedülálló hibridszív, amellyel a legnagyobb Lexust felvértezték. Cizellált technikai arzenáljával, fejlett biztonsági rendszerével és császárokat kielégítő kényelmével komolyan veszélyezteti a német luxusmárkák egyeduralmát.

MTI Autó

Jön a hibrid Porsche

A sportautókat gyártó Porsche is előáll hibridautójával. A német vállalat ugyan egyelőre nem tervezi sportkocsijainak felszerelését hibrid (benzinnel és árammal is üzemelő) motorral, viszont hathengeres Cayenne modelljét megújítja a környezetbarát motorral.

hvg.hu Tech

Etanol-hibridüzemű buszt mutatott be a Scania

A svéd gyártó által bemutatott normál méretű, alacsony padlós városi busz, a szén-dioxid kibocsátást akár 90 százalékkal is képes csökkenteni, ha etanollal üzemeltetik és legalább 25 százalékos üzemanyag-megtakarításra képes. A májusi világpremieren bemutatott jármű nagyban hozzájárulhat a fenntartható tömegközlekedés megvalósulásához.

hvg.hu Autó

Hibrid luxusautó lett az év tesztautója

Január ötödikén éjfélkor lezárult az a szavazás, amelyen a hvg.hu és az autómenedzser.hu olvasói eldönthették, szerintük melyik a 2008-ban általunk kipróbált autók közül a legjobb. Idén kilenc kategóriában mérettek meg a tesztautók, a legtöbb szavazatot begyűjtő kocsi lett 2008 tesztautója. Játékunkban közel tízezer szavazat született. Az első tízben két Skoda, két Saab és két Mazda is helyet kapott, ám az "Az év tesztautója 2008" szavazás nyertese a Lexus LS600hL lett. A második helyen holtversenyben a Fiat 500 és a Saab 9-3 osztozik, harmadik az Opel Zafira.

MTI/hvg.hu Autó

Európába is jön az új Honda-hibrid, az Insight - fotók

A párizsi autószalonon bemutatkozott a Honda elektromos-benzines modellje, az új Insight. Az ötajtós, a vállalat szerint elfogadható árfekvésű családi autó értékesítését jövő tavasszal kezdik meg Japánon kívül Európában és Észak-Amerikában.