Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"2f923418-b1a2-4700-98fa-4bc98ee6324d","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A különleges Cadillacet alig használták az elmúlt közel három évtizedben.","shortLead":"A különleges Cadillacet alig használták az elmúlt közel három évtizedben.","id":"20250102_elado-bill-clinton-pancelozott-elnoki-cadillac-limuzinja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2f923418-b1a2-4700-98fa-4bc98ee6324d.jpg","index":0,"item":"6cb34685-beab-4cc8-9474-475808744cd8","keywords":null,"link":"/cegauto/20250102_elado-bill-clinton-pancelozott-elnoki-cadillac-limuzinja","timestamp":"2025. január. 02. 10:19","title":"Eladó Bill Clinton páncélozott elnöki limuzinja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9cf968c1-fa20-450a-8811-49886ac2f8b1","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Változik a benzin és a gázolaj ára is.","shortLead":"Változik a benzin és a gázolaj ára is.","id":"20241231_Jelentosen-emelkedhetnek-az-uzemanyagarak-az-ujev-elso-napjaiban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9cf968c1-fa20-450a-8811-49886ac2f8b1.jpg","index":0,"item":"4623815d-8403-4898-b147-1be965a00733","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241231_Jelentosen-emelkedhetnek-az-uzemanyagarak-az-ujev-elso-napjaiban","timestamp":"2024. december. 31. 18:55","title":"Jelentősen emelkedhetnek az üzemanyagárak az újév első napjaiban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"83d9f31c-b6ea-4940-a32e-6fb5f986d832","c_author":"HVG","category":"360","description":"A vidéki felsőoktatási művészeti képzés ugyanannyi lehetőséget rejt magában, mint a fővárosi. Családias légkörről, színvonalas oktatásról és karrierlehetőségekről beszél Lakatos Péter István, a Debreceni Egyetem Zeneművészeti Karának dékánja. Interjú.","shortLead":"A vidéki felsőoktatási művészeti képzés ugyanannyi lehetőséget rejt magában, mint a fővárosi. Családias légkörről...","id":"20250101_hvg-diploma-2025-lakatos-peter-istvan-debreceni-egyetem-zenemuveszeti-kar-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/83d9f31c-b6ea-4940-a32e-6fb5f986d832.jpg","index":0,"item":"804785d6-682e-41b9-8e05-f998b1f82f2a","keywords":null,"link":"/360/20250101_hvg-diploma-2025-lakatos-peter-istvan-debreceni-egyetem-zenemuveszeti-kar-interju","timestamp":"2025. január. 01. 11:30","title":"„Az európai komolyzenei kultúra hagyományait nem lehet csak úgy YouTube-ról elsajátítani”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"36548eb0-f929-45c5-b40f-fcdbbaafb5b2","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Súlyos testi sértés és rongálás miatt nyomoznak a budapesti rendőrök.","shortLead":"Súlyos testi sértés és rongálás miatt nyomoznak a budapesti rendőrök.","id":"20250102_Mr-Missh-megvert-taxis-Boraros-ter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/36548eb0-f929-45c5-b40f-fcdbbaafb5b2.jpg","index":0,"item":"da095464-2e54-40cf-bbfc-76adc2dda592","keywords":null,"link":"/elet/20250102_Mr-Missh-megvert-taxis-Boraros-ter","timestamp":"2025. január. 02. 17:31","title":"Elvitték a rendőrök Mr. Missht, mert megvert egy taxist a Boráros téren","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b627646c-ea92-4536-821e-530eb0e52344","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Így fest a vadonatúj Suzuki e Vitara nyitható tetejű változata.","shortLead":"Így fest a vadonatúj Suzuki e Vitara nyitható tetejű változata.","id":"20250102_ime-a-magyar-tervezesu-uj-kabrio-suzuki-vitara","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b627646c-ea92-4536-821e-530eb0e52344.jpg","index":0,"item":"13588eec-e0ab-43a0-a597-88f0aa51f8b4","keywords":null,"link":"/cegauto/20250102_ime-a-magyar-tervezesu-uj-kabrio-suzuki-vitara","timestamp":"2025. január. 02. 08:25","title":"Íme a magyar tervezésű új kabrió Suzuki Vitara","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1b288205-2b00-4b3d-b5ae-a019f36918d8","c_author":"MTI","category":"itthon","description":"A mentőket több mint 3600-szor riasztották december 31-én, 29 kiskorúhoz hívták ki őket alkoholfogyasztás miatt.","shortLead":"A mentőket több mint 3600-szor riasztották december 31-én, 29 kiskorúhoz hívták ki őket alkoholfogyasztás miatt.","id":"20250101_tuzijatek-halaleset-mentok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1b288205-2b00-4b3d-b5ae-a019f36918d8.jpg","index":0,"item":"ca216872-4af2-4904-ab62-7c787fb57313","keywords":null,"link":"/itthon/20250101_tuzijatek-halaleset-mentok","timestamp":"2025. január. 01. 14:38","title":"Halálosan megsérült egy Hajdú-Bihar megyei férfi a tűzijátéktól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"860931db-3c04-49d3-8d9e-53c6b05129fa","c_author":"Hamvay Péter","category":"360","description":"Az információ nem az igazság nyersanyaga? Miért mondja a rendszerváltás előtti demokratikus ellenzék egyik legismertebb alakja, hogy akkor szabadabban dönthetett a sorsáról, mint ma? Miből lehet sejteni, hogy a kormány optimista lózungjai ellenére nem indul be a gazdaság 2025-ben? Ez a HVG új évi első lapszámának ajánlója, a Fülszöveg.","shortLead":"Az információ nem az igazság nyersanyaga? Miért mondja a rendszerváltás előtti demokratikus ellenzék egyik legismertebb...","id":"20250101_hvg-Hamvay-Peter-Fulszoveg-2025","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/860931db-3c04-49d3-8d9e-53c6b05129fa.jpg","index":0,"item":"a3c37975-7e1a-4f1e-82dd-64553a39c91f","keywords":null,"link":"/360/20250101_hvg-Hamvay-Peter-Fulszoveg-2025","timestamp":"2025. január. 01. 08:30","title":"Hamvay Péter: Hideg, meleg, hibrid és kereskedelmi háború vár ránk az új évben is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c6130d0a-7e26-4de1-98db-e5301e06da80","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A gyémántról leginkább az ékszerekre asszociálunk, esetleg olyan ipari felhasználásokra (fúrófejek, csiszolóeszközök), ahol fontos szerepet játszik az ásvány keménysége. Kínai kutatók egy újabb oldalát mutatták meg ennek, a több kultúrában is az örök életet szimbolizáló anyagnak.","shortLead":"A gyémántról leginkább az ékszerekre asszociálunk, esetleg olyan ipari felhasználásokra (fúrófejek, csiszolóeszközök...","id":"20250101_nagy-surusegu-gyemant-alapu-adattarolas-kinai-kutatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c6130d0a-7e26-4de1-98db-e5301e06da80.jpg","index":0,"item":"fdaceb4f-c7db-4c26-9e3d-d3303b16c970","keywords":null,"link":"/tudomany/20250101_nagy-surusegu-gyemant-alapu-adattarolas-kinai-kutatas","timestamp":"2025. január. 01. 16:03","title":"100 000 GB adat fér el egy lemezen, és évmilliókig ott is marad – örök életet hozhat el az adattárolásban is a gyémánt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Vajon mi lenne az autóiparral, az autókkal, ha nem lenne a Golf? Attól ilyen színes az autós paletta, főleg a kompakt kategóriában, hogy van egy Golf, amihez mérni lehet a kocsikat. Unalmas, elavult, ódivatú, de etalon évtizedek óta. Mindenki jobb autót akar csinálni nála. Ezért születnek jobbnál jobb kocsik. A szerepbe közben persze beleszürkült a Golf, de meg is edződött, szinte tökéletes.
Lehet azt mondani, hogy nem nagy kunszt ez az autó, de nekem tetszik a formája. Agresszívabb lett az orra, touareges a hátsója, összességében maradt a régi. Akinek ez csalódás, tudnia kell, a Golf lassan változik, a minősége és a megbízhatósága pedig soha. Ezért is lehet Európa egyik legkedveltebb autója, a német piacon évtizedek óta az első modell. Ennyi német nem tévedhet. Nehéz megtalálni a hibáit. Egyszerű, áttekinthető, komfortos, biztonságosan vezethető, uralható, a kipróbált új motorral kiváló választás.
Nekem kicsi az autó, sokszor úgy éreztem, egy Polóban vagy Fabiában ülök. Amit a vezetőülésben szűknek éreztem, azt ugyanakkor bőségesnek magam mögött. A hátsó sorban ülők nem szenvednek térhiányban, az ülések kemények, nem kényeztetnek, a lábtér kifejezetten nagy. Kár, hogy mindez a csomagtartó rovására megy, amiben viszont gyenge a Golf. Akárcsak az elődei. Isofix-rögzítési pontok, olvasólámpa, ruhafogas teszi praktikussá, a függönylégzsákok pedig biztonságossá a hátsó kuckót.
Diszkrét, meglepően elegáns a Golf belseje, és ez igaz az alacsonyabb felszereltségi szintekre is. Tesztautóm alap Trendline csomagja kifejezetten kellemesnek mondható négy elektromos ablakemelővel, felárért kétzónás automatikus klímával (46 ezer forint), ülésfűtéssel (csomagban 140 ezer), nagy kijelzős zenelejátszóval, tempomattal (48 ezer) és kényelmes szövet ülésekkel. Xenonlámpa nem is rendelhető egyelőre, ám a halogén fényszórókat és az éjszakai utazást kanyarlámpa egészíti ki. A rendszer a kormány elfordításakor, illetve irányjelzéskor felkapcsolja a ködlámpát a megfelelő oldalon (felára 45 ezer forint). Bosszantó, hogy az ESP fizetős, csak újabb 168 ezer forint leperkálásával érezhetjük magunkat nagyobb biztonságban; igaz, ezért a pénzért már fék- és hegymenetsegédet is kapunk.
Esti megvilágítása is szép, a fehér-vörös izzás audis élményekre emlékeztet, a rádió kijelzője maradt kék. A fedélzeti számítógép kijelzője informatív és tetszetős.
Pörgős a legkisebb turbómotor, az egynégyes 122 lóereje több mint elég a napi rutin teljesítéséhez, de hosszabb utazáshoz, tengerig tartó sztrádalovagláshoz is elegendő. Az egyhetes használat során soha, egyetlen közlekedési helyzetben sem éreztem alsóbbrendűnek magam, dinamikusan és a város ritmusát táncolva kiválóan vezethető. Pontos a kormány, feszes, de csillapít a futómű, agilis és biztonságos a kanyarokban, elegendő tartalékkal bír előzéseknél. Hibátlan. Gondoltam, majd a fogyasztásba jól belekötök, ezért nem kíméltem. Igaz, a téli időjárásnak köszönhetően nem raliztam vele, így a 600 kilométeres tesztelés során, vegyes használatban 7,3 liter benzint kért száz kilométerenként.
Nagyon halk a motor, de annyira, hogy olyan érzésünk van, mint egy kriptában: síri csend. Egy német magazin vette a fáradságot és megmérte üresben, milyen zajártalommal jár. Az eredmény megdöbbentő: 40 decibel. Hallani mellette egy zsebóra szívverését. Csak összehasonlításként: Mercedes-Benz S600 – 41 decibel, BMW 750 Li – 43 decibel, Toyota Prius – 44 decibel. Alapjáraton 700-at fordul percenként a motor, meg sem moccan a motorfedél.
Ám amikor szükség lenne a turbó segítségére, megváltozik a karakter, fütyül a feltöltő, felerősödik a motorhang és még a kipufogó felől is halljuk a 200 newtonméter hatását. A néma leventéből könnyedén dühös lovag lehet.
A Bogár, a Karmann Ghia, a Golf és a New Beetle sorozatok összesen több mint egymillió Volkswagen kabrióját követően megjelent a Volkswagen Eos. A Volkswagen a világon elsőként kínál ötrészes cabrio-, toló- és coupé-tetőt (CSC-tető). Az autót a VW Innovációs Napon mutatták be a sajtónak.
Viszonylag erős motor, pontos kormány és váltó, egyszerű de minőségi beltér, modern technika és kombi kasztni. Új Golf családoknak és mesterembereknek.
Vegyünk egy jól bevált Golfot, emeljük meg, adjunk hozzá egy csipet Passat/Eos/hatos Golf dizájnt, Plusos praktikumot, intelligens összkerékhajtást. Venni fogják, mint a cukrot. Németországban máris sikersztori a Tiguan, nálunk még csak ébredezik a piac, a magas ár a gátja terjedésének.
Hiszünk, vagy nem hiszünk a PR-szövegeknek, ez a Golf már nem az a Golf. A Das Auto szlogen leghitelesebb fordítása mostantól: Golf VI. Csak reméljük, hogy újításait, minőségét követni fogják a konkurensek.
A végzetes ostobaság az volt, hogy nem láttuk a veszélyét, hogy kétharmaddal korlátlan hatalmat lehet szerezni – mondja a január 2-án nyolcvanéves Haraszti Miklós.