szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Daimler felhívására a Kecskeméti Főiskola 63 nappali, illetve levelező tagozatos hallgatója jelentkezett arra az online tesztre, amelyet a német cég munkatársai állítottak össze - közölte Kodácsy János, a Kecskeméti Főiskola Mercedes-kapcsolatokért felelős tanára.

Egy kis hazai - Kecskeméten készülhet az A-osztály utóda
© Daimler
Kodácsy János beszámolt arról, hogy a teszt hat területet ölelt fel: matematika, műszaki felfogóképesség, logikus gondolkodás, számsorozatok, forgó kockák és német nyelv. A legjobb eredményt, 3,9-es átlagot a logikus gondolkodás és a számsorozatok témakörben érték el a hallgatók, gyengén ment viszont a német nyelv, így a hat témakör összesített eredménye az 5-ös skálán 3,3 lett - ismertette az eredményeket a főiskola műszaki karának tanára.

A cég folytatja a kecskeméti főiskolások tesztelését februárban, amikor a legjobb tanulmányi eredményeket felmutató hallgatók közül húsz önként jelentkezőt várnak gyártásautomatizálási ismereteik felmérésére, s elképzelhető, hogy velük már szorosabb kapcsolatot alakítanak ki - fűzte hozzá Kodácsy János.

A Daimler-Benz tavaly júniusban jelentette be, hogy Kecskeméten építi fel azt a gyárát, amelyben új Mercedes modelljeit fogja gyártani. A német autóipari konszern stuttgarti szóvivője, Florian Martens közölte: a gyártás előreláthatólag 2012-ben indul.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Vészesen zuhan az európai autópiac

A JATO Dynamics autóipari adatszolgáltató legutóbbi jelentése alapján, az össz-európai új autó eladások novemberben 25,3 százalékkal (313 ezer 361 jármű) maradtak el a tavaly novemberi számoktól. A hónapban összesen 924 ezer 936 új személygépkocsi kelt el, a tavalyi 1 millió 238 ezer 297-os darabszámhoz képest.

hvg.hu Autó

Tévhit: ABS-szel nem lehet megcsúszni

A frissen letakarított, vagy leszórt út is csúszós lehet. Vezetéstechnikai szakemberek óva intenek attól, hogy havas, jeges úton fékezésnél, vagy kanyarodásnál csak és kizárólag az automatikus stabilizáló és blokkoló rendszerekre (ABS, ASR, ESP) hagyatkozzunk.

hvg.hu Autó

Nyertesek és vesztesek a magyar autópiacon 2008-ban

A forgalom drasztikus csökkenésével számolnak idén az autókereskedők. A visszaesés évek óta tart, 2008-ban 10 százalékos volt a zuhanás, 159 ezer új személyautót és 31 ezer haszonjárművet adtak el. Nem voltak kelendők 2008-ban a klasszikus terepjárók, a mini- és a kisautók, illetve a buszok. Bővült, illetve szinten maradt a 4x4-es autók, a prémium terepjárók, a prémiumautók, a középkategóriás személyautók, valamint a 3,5-5 tonna közötti és a 15 tonna fölötti haszonjárművek piaca.

hvg.hu Autó

Fogyókúrás terepjárók kisnyugdíjasoknak

Sok autógyártó ezentúl összkerékhajtás nélkül is kínálja modelljeit, mert a felmérések szerint a vevők számára a kompakt kategóriában az offroad teljesen lényegtelen kérdés.

hvg.hu Autó

Hibrid luxusautó lett az év tesztautója

Január ötödikén éjfélkor lezárult az a szavazás, amelyen a hvg.hu és az autómenedzser.hu olvasói eldönthették, szerintük melyik a 2008-ban általunk kipróbált autók közül a legjobb. Idén kilenc kategóriában mérettek meg a tesztautók, a legtöbb szavazatot begyűjtő kocsi lett 2008 tesztautója. Játékunkban közel tízezer szavazat született. Az első tízben két Skoda, két Saab és két Mazda is helyet kapott, ám az "Az év tesztautója 2008" szavazás nyertese a Lexus LS600hL lett. A második helyen holtversenyben a Fiat 500 és a Saab 9-3 osztozik, harmadik az Opel Zafira.

hvg.hu Autó

Berezelt az európai autópiac, ám a Golf verhetetlen

A JATO Dynamics, a világ egyik vezető autóipari piackutatójának beszámolója szerint az európai újautó-piac 7,8 százalékkal (1,227941 millió járművel) esett vissza 2008 folyamán 2007-hez képest. A csökkenés május óta folyamatosan jellemezte a piacot. A márkák között továbbra is a VW Golf vezet.