Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"5a788030-fec0-4c71-a600-c5ffb2b4a642","c_author":"Bedő Iván","category":"360","description":"Rakétaelhárítás? Autóexport? Nem kizárólag ezekben boldogulna nehezen Európa az USA nélkül. Bármiben fennakadások lehetnének, ami felhőalapon, internetkapcsolattól függve működik. ","shortLead":"Rakétaelhárítás? Autóexport? Nem kizárólag ezekben boldogulna nehezen Európa az USA nélkül. Bármiben fennakadások...","id":"20250531_hvg-adatforgalom-iranyitas-internet-amerikai-szolgaltatasok-lekapcsolasa-europa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5a788030-fec0-4c71-a600-c5ffb2b4a642.jpg","index":0,"item":"817ff814-f058-411c-8f00-272bee94dc7e","keywords":null,"link":"/360/20250531_hvg-adatforgalom-iranyitas-internet-amerikai-szolgaltatasok-lekapcsolasa-europa","timestamp":"2025. május. 31. 08:00","title":"Mit tehet egy magyar ember, ha Trump végül arra jut, hogy meg kell vonni Európától egy-egy internetes szolgáltatást?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5b480f87-bfbc-468c-9573-017e871b8b09","c_author":"HVG","category":"kultura","description":"Néhány másodpercnyi új jelenetet is bemutattak a sorozat záró szezonjából.","shortLead":"Néhány másodpercnyi új jelenetet is bemutattak a sorozat záró szezonjából.","id":"20250601_tranger-Things-utolso-evad-premier-bejelentes-datumok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5b480f87-bfbc-468c-9573-017e871b8b09.jpg","index":0,"item":"a328b1d6-525f-4b3a-96b1-6b2208dd7706","keywords":null,"link":"/kultura/20250601_tranger-Things-utolso-evad-premier-bejelentes-datumok","timestamp":"2025. június. 01. 08:16","title":"Három darabban jön a Stranger Things utolsó évada, bejelentették a premierdátumokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5d15bf5c-0877-47e4-98db-a0cccf1b2be9","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Hónapokkal ezelőtt fel kellett állnia a Sonos vezérigazgatói székéből a cég első emberének egy katasztrofálisnak minősített alkalmazás-bevezetés után. Utódja most magyarázni próbálja, mi is történt valójában.","shortLead":"Hónapokkal ezelőtt fel kellett állnia a Sonos vezérigazgatói székéből a cég első emberének egy katasztrofálisnak...","id":"20250531_sonos-ceo-app-frissites-tom-conrad-magyarazat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5d15bf5c-0877-47e4-98db-a0cccf1b2be9.jpg","index":0,"item":"f037ad89-1481-42e2-85e5-d6e5e9e67341","keywords":null,"link":"/tudomany/20250531_sonos-ceo-app-frissites-tom-conrad-magyarazat","timestamp":"2025. május. 31. 06:03","title":"Az új vezérigazgató magyarázza a hibát, amiért a régi távozott: nem értette meg a cég, hogyan működik a való világ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a7792b1b-9ea0-4c20-b277-ab7e91d56cd6","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A Kisföldalatti kivételével.","shortLead":"A Kisföldalatti kivételével.","id":"20250601_metro-tovabb-jar-meghosszabbitott-uzemido-BKK","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a7792b1b-9ea0-4c20-b277-ab7e91d56cd6.jpg","index":0,"item":"918154db-78fa-4f75-97cf-6934c1d0d0f3","keywords":null,"link":"/itthon/20250601_metro-tovabb-jar-meghosszabbitott-uzemido-BKK","timestamp":"2025. június. 01. 08:45","title":"Mától tovább járnak a metrók","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ac632e9c-4ccc-4ced-91b1-250c05a5433d","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A ZÁÉV árbevétele nőtt, eredménye csökkent. Mészárosék 500 ezer forint kivételével a teljes profitot kivették osztalékként az építőipari cégből.","shortLead":"A ZÁÉV árbevétele nőtt, eredménye csökkent. Mészárosék 500 ezer forint kivételével a teljes profitot kivették...","id":"20250531_zaev-epitoipari-zrt-meszaros-lorinc-beszamolo-profit-osztalek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ac632e9c-4ccc-4ced-91b1-250c05a5433d.jpg","index":0,"item":"618a0f44-3958-4ad1-abb5-56bc28ae32b8","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250531_zaev-epitoipari-zrt-meszaros-lorinc-beszamolo-profit-osztalek","timestamp":"2025. május. 31. 15:27","title":"Mészáros Lőrinc a ZÁÉV-ből is felvett 13 milliárd forint osztalékot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"edb793d1-c807-4175-a0d3-dfd9a687f943","c_author":"Nagy Gábor","category":"360","description":"Fehér farmerek elleni nem létező népirtásra hivatkozva leckéztette Cyril Ramaphosa dél-afrikai elnököt Donald Trump.","shortLead":"Fehér farmerek elleni nem létező népirtásra hivatkozva leckéztette Cyril Ramaphosa dél-afrikai elnököt Donald Trump.","id":"20250531_trump-es-delafrika-amerikai-menedek-fehereknek-hazugsagok-leoltottak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/edb793d1-c807-4175-a0d3-dfd9a687f943.jpg","index":0,"item":"ea252872-e24c-4203-b97d-269dd6d0139f","keywords":null,"link":"/360/20250531_trump-es-delafrika-amerikai-menedek-fehereknek-hazugsagok-leoltottak","timestamp":"2025. május. 31. 10:53","title":"Trump megzelenszkijezte az ovális irodában a dél-afrikai elnököt is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a8fc6443-1621-4e96-983b-4b201bb6c7f6","c_author":"Illényi Balázs","category":"360","description":"Számonkéréssel, nemzeti mítoszépítéssel és jóléti intézkedésekkel próbálta Charles de Gaulle összefogni a francia társadalmat 80 éve. A megbékélést és újjáépítést lekopaszított nők, tébláboló hadifoglyok és családjuktól elszakított gyerekek is nehezítették.","shortLead":"Számonkéréssel, nemzeti mítoszépítéssel és jóléti intézkedésekkel próbálta Charles de Gaulle összefogni a francia...","id":"20250601_hvg-ii-vilaghaboru-de-gaulle-franciaorszag-kollaboracio-ellenallas-1945-szamonkeres","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a8fc6443-1621-4e96-983b-4b201bb6c7f6.jpg","index":0,"item":"21fb69b3-f357-4035-9547-9bcffb1e7a17","keywords":null,"link":"/360/20250601_hvg-ii-vilaghaboru-de-gaulle-franciaorszag-kollaboracio-ellenallas-1945-szamonkeres","timestamp":"2025. június. 01. 19:30","title":"A „vad” tisztogatástól az ellenálló nemzet mítoszának építéséig: így békült meg a francia társadalom a világháború után","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"13c509a6-36a1-436f-983b-b07f8bf035c3","c_author":"hvg.hu","category":"sport","description":"Egy góllal győzte le a dán Esbjerg csapatát a címvédő Győr a budapesti négyes döntőjének nyitómeccsén.","shortLead":"Egy góllal győzte le a dán Esbjerg csapatát a címvédő Győr a budapesti négyes döntőjének nyitómeccsén.","id":"20250531_kezilabda-bajnokok-ligaja-negyes-donto-gyor-esbjerg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/13c509a6-36a1-436f-983b-b07f8bf035c3.jpg","index":0,"item":"fba03160-9112-4905-98b4-b3ba82a5bd5b","keywords":null,"link":"/sport/20250531_kezilabda-bajnokok-ligaja-negyes-donto-gyor-esbjerg","timestamp":"2025. május. 31. 17:33","title":"Izgalmas meccsen harcolta ki a döntőbe jutást a Győr a kézilabda BL-ben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Szinte láthatatlanul ugyan, de egy holdfényes éjszaka alatt megújult a hármas BMW.
am
Szinte láthatatlanul ugyan, de egy holdfényes éjszaka alatt megújult a hármas BMW. Szexibb a hátsója, izgalmasabb az orra, kényelmesebb a belseje és okosabb a fedélzeti elektronikája. A négy izzó fénygyűrű és a vörös hátsó csíkok révén állandó nappali világítással jelezzük létezésünket.
Ami nem változott: a precíz kormányzás, a kemény futómű, a sportos vezetési élmény, a körülményes be- és kiszállás, a takarékos és nyomatékos dízelmotor. A riszálás azonban nem hiányzott, tesztautómban ugyanis egy új generációs xDrive dolgozott, amely egy pillanatra sem adta át a vezetőnek a hátsókerék-hajtás olykor hajmeresztő élményeit. Farolni, megcsúszni, kisodródni normális tempónál alig lehet, nagy gázzal jeges úton természetesen számtalanszor sikerült. Csak az íze végett…
am
am
A kormány természetesen M-logós, ennek megfelelően vaskos, még kesztyűben is biztonságosan irányítható. A hatsebességes kézi váltóval öröm a munka, ha kissé vadulni akarunk együttműködő partnerre találunk benne. Persze miért vadulnánk, ha úgysem tör ki a fara, ráadásul minek rontanánk le a BMW remek fogyasztási adatait. A 177 lóerős, 350 newtonméter nyomatékú 320d összkerékhajtással is kis étvágyú, a közösen megtett 400 kilométer (vegyes, télies üzem) során 6,8 literes átlagot mértünk száz kilométerenként. Titka a BMW varázsszava: efficient dynamics. A kifejezés mögött olyan intelligens megoldások sora található, amelyek a teljesítmény növelése mellett számottevően csökkentik a károsanyag-kibocsátást és az üzemanyag-fogyasztást: automatikus Start/Stop (plusz 3 fok fölött), a fékenergia visszanyerés, és a hajtásláncot érintő egyéb módosítások. Ezek segítségével az kackiás választ ad a teljesítmény kontra fogyasztás kérdésre. Amikor levesszük lábunkat a gázról vagy fékezünk, a generátor elektromos árammá alakítja a gépkocsi mozgási energiáját, és azt az akkumulátor töltésére fordítja. Ennek eredményeképpen csökken a motornak az akkumulátor töltése miatti terhelése - így a fogyasztás is.
[[ Oldaltörés: Dinamikusan hatékony ]]
am
A stop/start automatika nagy találmány, ám kár hogy kispórolták az automatikus elektronikus kéziféket, egyszerűbb lenne, ha nem a féken vagy a kéziféken állva kellene várni a lámpaváltást.
am
A kormányzást villanymotor segíti annak érdekében, hogy még több kanyart élvezhessünk két tankolás között. Ennek a megoldásnak az az előnye a hagyományosan elterjedt hidraulika-rendszerekkel szemben, hogy csak a tényleges kormányzás ideje alatt igényel energiát. Ha egyenesen halad, vagy kanyarodás közben egy bizonyos helyzetben tartja kormánykereket, akkor a villanymotor nem működik, következésképpen nem fogyaszt energiát sem.
A hűtőn folyamatosan áthaladó légáramlás növeli a légellenállást, és rontja az aerodinamikát. A BMW 3-asban a hűtő elé beiktatott, elektronikusan vezérelhető fedelek csak akkor nyílnak ki, ha a hűtőnek levegőre van szüksége. Ha a fedelek zárva vannak, akkor csökken az ellenállás, és ezzel szintén üzemanyagot lehet megtakarítani.
am
A hatfokozatú, kézi kapcsolású sebességváltóval felszerelt modelleket sebességváltásra figyelmeztető jelzővel szerelték fel, amely folyamatosan azt figyeli, hogy az adott pillanatban melyik fokozat a legtakarékosabb, és annak megfelelően ad tanácsokat. A számításokhoz figyelembe veszi mind a vezetési körülményeket, mind a motor terhelését. Például erős gyorsítás esetén megvárja, amíg a motor magasabb fordulatszámra pörög fel, csak utána ad tanácsot.
Az új generációs közös nyomócsöves technológia pontosan kiszámított mennyiségű üzemanyagot juttat az égéstérbe 2000 bar körüli nyomással, így maximális hatékonyságot és még simább járást garantál.
Már a BMW 320dben is elérhető xDrive összkerékhajtási rendszer még több tapadást, iránystabilitást és biztonságot nyújt. Száraz úton a rendszer a motor erejének negyven százalékát az első, hatvan százalékát pedig a hátsó kerekekre irányítja. A lendületből semmit nem vesz el, sőt sokkal bevállalósabb az ember azzal a tudattal, hogy négy lábon áll az aszfalton. Amennyiben a rendszer azt érzékeli, hogy a megpördülés veszélye alakul ki a csúszós úton, a másodperc ezredrésze alatt módosítja a nyomaték elosztást a két tengely között, így már azelőtt megakadályozza az alul- vagy túlkormányzottság jelenségét, mielőtt az kialakulna. Úttartása biztos, harapja a kanyarokat.
am
[[ Oldaltörés: Hátul szűk ]]
am
Futóműve kemény, sportos, néha ráz. Ezekhez a zörgésekhez csatlakoznak a beltér nyiszogásai, reccsenései.
A navigációs és szórakoztató képernyő hatalmas, szélesvásznú, így célszerűbb megosztani: egyik oldalt a navigációs térképet láthatjuk, mellette például az aktuális menetinformációkat. Ha unjuk az mp3-as lemezeinket a BMW merevlemezére zenéket is tölthetünk, de USB-n keresztül is hallgathatjuk külső lejátszónkat. A megújult iDrive könnyen kezelhető, egyértelmű és sok segédbillentyűt is tartalmaz, nem csak tekergetni és tologatni lehet.
A kilátás nem könnyű, közel vagyunk az aszfalthoz, jó mélyen, a parkolásban jobb oldalon lebillenő visszapillantó tükör, elöl és hátul grafikus tolatóradar segíti a vezetőt, a telefonálás Bluetooth-on keresztül biztonságos és a kormányról is vezérelhető. Az ergonómia példás, és nem megy a sportos hangulat rovására. A bixenon fényszórókkal este is biztonságban vezethetünk.
am
Az első ülések kényelmesek, fűthetők, ám hátul nem nagy élmény utazni. Igazából két teljes értékű ülés áll utasaink rendelkezésére, de mivel túlságosan sportosra alakították ki, befelé dőlünk. Ideális, ha két fiatalt össze akarunk boronálni egy Budapest-Püspökladány túrán Szolnoknál már nem lehet őket szétválasztani.
A csomagtartó átlagos, szája szűk, szerencsére bővíthető, osztottan dönthetők a hátsó ülések háttámlái, síalagút áll a rendelkezésünkre, szivargyújtós csatlakozóból hátul kettő van. Mivel defekttűrő abroncsokkal kínálják a BMW-t a pótkerék helye felszabadult, oda is pakolhatunk.