Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"8bcd6c45-0069-4a9a-8a9b-13d30b654b7d","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Miközben több helyen is fennakadások voltak a vasúti közlekedésben, Lázár János egy DK-s politikussal közösen bejárták a Kőbánya-Kispest vasútállomást. ","shortLead":"Miközben több helyen is fennakadások voltak a vasúti közlekedésben, Lázár János egy DK-s politikussal közösen bejárták...","id":"20241125_vitezy-david-lazar-janos-deli-palyaudvar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8bcd6c45-0069-4a9a-8a9b-13d30b654b7d.jpg","index":0,"item":"5becdc0f-7c2a-4b77-bc0f-944519258d8d","keywords":null,"link":"/itthon/20241125_vitezy-david-lazar-janos-deli-palyaudvar","timestamp":"2024. november. 25. 17:33","title":"„Jó reggelt kívánok!” – Vitézy ismét üzent Lázárnak, miután az megtekintette a Kőbánya-Kispest vasútállomást","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f0ed63f4-bafe-485e-8718-facaf3a7b0c9","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A Nemzeti Filmintézeten kívül eső független filmezés újabb nagy sikere ez.","shortLead":"A Nemzeti Filmintézeten kívül eső független filmezés újabb nagy sikere ez.","id":"20241125_mozi-nezettseg-herendi-gabor-futni-mentem-mozinezok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f0ed63f4-bafe-485e-8718-facaf3a7b0c9.jpg","index":0,"item":"501cdf8f-3432-463a-bdf0-6f87ff89b448","keywords":null,"link":"/kultura/20241125_mozi-nezettseg-herendi-gabor-futni-mentem-mozinezok","timestamp":"2024. november. 25. 17:52","title":"Első helyen nyitott Herendi Gábor állami támogatás nélkül készült vígjátéka – Hugh Grantet és a Gladiátort is lenyomta","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9058a2b3-2f53-4cf5-8239-b9d2d51cfff8","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az uszoda vezetőjét nem tudta átverni, két év börtönt kapott.","shortLead":"Az uszoda vezetőjét nem tudta átverni, két év börtönt kapott.","id":"20241127_bortonbuntetes-megtartasos-rablas-budapesti-uszoda-defibrillator","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9058a2b3-2f53-4cf5-8239-b9d2d51cfff8.jpg","index":0,"item":"34694798-9b06-43ac-9413-dc3cc8a8d8d8","keywords":null,"link":"/itthon/20241127_bortonbuntetes-megtartasos-rablas-budapesti-uszoda-defibrillator","timestamp":"2024. november. 27. 10:28","title":"Infarktust szimulálva próbálta meg ellopni egy budapesti uszoda defibrillátorát egy férfi, két évet kapott","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c14050da-1487-4eee-85b0-e9d278b6ebc5","c_author":"Kacskovics Mihály Béla","category":"itthon","description":"Szinte megoldhatatlan képlet alakult ki a városházán – a friss ciklusban már sokadjára. A helyzet többféleképp is feloldható lenne, mégsem tűnik egyik forgatókönyv sem reálisnak.","shortLead":"Szinte megoldhatatlan képlet alakult ki a városházán – a friss ciklusban már sokadjára. A helyzet többféleképp is...","id":"20241125_tisza-part-vitezy-karacsony-gergely-budapest-fopolgarmester-helyettes-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c14050da-1487-4eee-85b0-e9d278b6ebc5.jpg","index":0,"item":"02596d9d-d674-48f0-9c90-b75f48b7c206","keywords":null,"link":"/itthon/20241125_tisza-part-vitezy-karacsony-gergely-budapest-fopolgarmester-helyettes-ebx","timestamp":"2024. november. 25. 15:34","title":"A Tisza befeszült, és Vitézy sem tartja reálisnak, hogy megválasszák Karácsony helyettesének","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"00f4b164-c261-48e7-bd45-066335a7b5a7","c_author":"Üdülés Ausztriában","category":"brandchannel","description":"A ragyogó nyár és az aranyló ősz után minden évben elkerülhetetlenül megérkezik a folyton borús égbolt és a szitáló eső időszaka. Reggel szürkeség fogad, aztán minden átmenet nélkül, délután 4-kor beáll az este, majd pár ehhez hasonló hét után megérkezik a még kevesebb napsütéssel kecsegtető tél.","shortLead":"A ragyogó nyár és az aranyló ősz után minden évben elkerülhetetlenül megérkezik a folyton borús égbolt és a szitáló eső...","id":"20241122_feelaustria_napfeny_D-vitamin","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/00f4b164-c261-48e7-bd45-066335a7b5a7.jpg","index":0,"item":"bbff2391-a21a-4a61-a159-7ab3b5431ebd","keywords":null,"link":"/brandchannel/20241122_feelaustria_napfeny_D-vitamin","timestamp":"2024. november. 26. 15:30","title":"Napfény és vitalitás: miért fontos a D-vitamin?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Üdülés Ausztriában","c_partnerlogo":"70c878ef-b3d1-46f9-bb8b-a23cffee679c","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"eebbc3e1-ede1-48d5-8893-a983dc2685dd","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Egy nem várt eseményre hivatkozott.","shortLead":"Egy nem várt eseményre hivatkozott.","id":"20241126_Nagy-Marton-nemet-gazdasag-trump","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eebbc3e1-ede1-48d5-8893-a983dc2685dd.jpg","index":0,"item":"a83df788-d015-4b12-85b0-e601c558f2ab","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241126_Nagy-Marton-nemet-gazdasag-trump","timestamp":"2024. november. 26. 09:29","title":"Nagy Márton elmagyarázta, miért lett olyan rossz a magyar gazdaság idei éve","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4fec273f-c5c2-4cb5-9b51-6df588a56b69","c_author":"MTI","category":"itthon","description":"Két nőnek is nyolc napon túl gyógyuló sérüléseket okozott, amikor elvette a táskájukat.","shortLead":"Két nőnek is nyolc napon túl gyógyuló sérüléseket okozott, amikor elvette a táskájukat.","id":"20241125_Tiz-ev-fegyhazbuntetesre-iteltek-egy-miskolci-rablot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4fec273f-c5c2-4cb5-9b51-6df588a56b69.jpg","index":0,"item":"041d6278-e71c-49f3-80dd-d5d09e4b8eab","keywords":null,"link":"/itthon/20241125_Tiz-ev-fegyhazbuntetesre-iteltek-egy-miskolci-rablot","timestamp":"2024. november. 25. 15:21","title":"Tíz év fegyházbüntetésre ítéltek egy miskolci rablót","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d982bff4-6c4c-4e24-a6d6-73fce74f7113","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Pontos összegekkel és a munkáltatóknak az emeléshez nyújtott segítséggel is előálltak.","shortLead":"Pontos összegekkel és a munkáltatóknak az emeléshez nyújtott segítséggel is előálltak.","id":"20241125_minimalber-emeles-bermegallapodas-beremeles-brutto-ber-nemzetgazdasagi-miniszterium","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d982bff4-6c4c-4e24-a6d6-73fce74f7113.jpg","index":0,"item":"b279cd9a-6316-40a4-be3c-280b630adfaa","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241125_minimalber-emeles-bermegallapodas-beremeles-brutto-ber-nemzetgazdasagi-miniszterium","timestamp":"2024. november. 25. 16:29","title":"Kiadták a részleteket az emelkedő minimálbérről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Szinte láthatatlanul ugyan, de egy holdfényes éjszaka alatt megújult a hármas BMW.
am
Szinte láthatatlanul ugyan, de egy holdfényes éjszaka alatt megújult a hármas BMW. Szexibb a hátsója, izgalmasabb az orra, kényelmesebb a belseje és okosabb a fedélzeti elektronikája. A négy izzó fénygyűrű és a vörös hátsó csíkok révén állandó nappali világítással jelezzük létezésünket.
Ami nem változott: a precíz kormányzás, a kemény futómű, a sportos vezetési élmény, a körülményes be- és kiszállás, a takarékos és nyomatékos dízelmotor. A riszálás azonban nem hiányzott, tesztautómban ugyanis egy új generációs xDrive dolgozott, amely egy pillanatra sem adta át a vezetőnek a hátsókerék-hajtás olykor hajmeresztő élményeit. Farolni, megcsúszni, kisodródni normális tempónál alig lehet, nagy gázzal jeges úton természetesen számtalanszor sikerült. Csak az íze végett…
am
am
A kormány természetesen M-logós, ennek megfelelően vaskos, még kesztyűben is biztonságosan irányítható. A hatsebességes kézi váltóval öröm a munka, ha kissé vadulni akarunk együttműködő partnerre találunk benne. Persze miért vadulnánk, ha úgysem tör ki a fara, ráadásul minek rontanánk le a BMW remek fogyasztási adatait. A 177 lóerős, 350 newtonméter nyomatékú 320d összkerékhajtással is kis étvágyú, a közösen megtett 400 kilométer (vegyes, télies üzem) során 6,8 literes átlagot mértünk száz kilométerenként. Titka a BMW varázsszava: efficient dynamics. A kifejezés mögött olyan intelligens megoldások sora található, amelyek a teljesítmény növelése mellett számottevően csökkentik a károsanyag-kibocsátást és az üzemanyag-fogyasztást: automatikus Start/Stop (plusz 3 fok fölött), a fékenergia visszanyerés, és a hajtásláncot érintő egyéb módosítások. Ezek segítségével az kackiás választ ad a teljesítmény kontra fogyasztás kérdésre. Amikor levesszük lábunkat a gázról vagy fékezünk, a generátor elektromos árammá alakítja a gépkocsi mozgási energiáját, és azt az akkumulátor töltésére fordítja. Ennek eredményeképpen csökken a motornak az akkumulátor töltése miatti terhelése - így a fogyasztás is.
[[ Oldaltörés: Dinamikusan hatékony ]]
am
A stop/start automatika nagy találmány, ám kár hogy kispórolták az automatikus elektronikus kéziféket, egyszerűbb lenne, ha nem a féken vagy a kéziféken állva kellene várni a lámpaváltást.
am
A kormányzást villanymotor segíti annak érdekében, hogy még több kanyart élvezhessünk két tankolás között. Ennek a megoldásnak az az előnye a hagyományosan elterjedt hidraulika-rendszerekkel szemben, hogy csak a tényleges kormányzás ideje alatt igényel energiát. Ha egyenesen halad, vagy kanyarodás közben egy bizonyos helyzetben tartja kormánykereket, akkor a villanymotor nem működik, következésképpen nem fogyaszt energiát sem.
A hűtőn folyamatosan áthaladó légáramlás növeli a légellenállást, és rontja az aerodinamikát. A BMW 3-asban a hűtő elé beiktatott, elektronikusan vezérelhető fedelek csak akkor nyílnak ki, ha a hűtőnek levegőre van szüksége. Ha a fedelek zárva vannak, akkor csökken az ellenállás, és ezzel szintén üzemanyagot lehet megtakarítani.
am
A hatfokozatú, kézi kapcsolású sebességváltóval felszerelt modelleket sebességváltásra figyelmeztető jelzővel szerelték fel, amely folyamatosan azt figyeli, hogy az adott pillanatban melyik fokozat a legtakarékosabb, és annak megfelelően ad tanácsokat. A számításokhoz figyelembe veszi mind a vezetési körülményeket, mind a motor terhelését. Például erős gyorsítás esetén megvárja, amíg a motor magasabb fordulatszámra pörög fel, csak utána ad tanácsot.
Az új generációs közös nyomócsöves technológia pontosan kiszámított mennyiségű üzemanyagot juttat az égéstérbe 2000 bar körüli nyomással, így maximális hatékonyságot és még simább járást garantál.
Már a BMW 320dben is elérhető xDrive összkerékhajtási rendszer még több tapadást, iránystabilitást és biztonságot nyújt. Száraz úton a rendszer a motor erejének negyven százalékát az első, hatvan százalékát pedig a hátsó kerekekre irányítja. A lendületből semmit nem vesz el, sőt sokkal bevállalósabb az ember azzal a tudattal, hogy négy lábon áll az aszfalton. Amennyiben a rendszer azt érzékeli, hogy a megpördülés veszélye alakul ki a csúszós úton, a másodperc ezredrésze alatt módosítja a nyomaték elosztást a két tengely között, így már azelőtt megakadályozza az alul- vagy túlkormányzottság jelenségét, mielőtt az kialakulna. Úttartása biztos, harapja a kanyarokat.
am
[[ Oldaltörés: Hátul szűk ]]
am
Futóműve kemény, sportos, néha ráz. Ezekhez a zörgésekhez csatlakoznak a beltér nyiszogásai, reccsenései.
A navigációs és szórakoztató képernyő hatalmas, szélesvásznú, így célszerűbb megosztani: egyik oldalt a navigációs térképet láthatjuk, mellette például az aktuális menetinformációkat. Ha unjuk az mp3-as lemezeinket a BMW merevlemezére zenéket is tölthetünk, de USB-n keresztül is hallgathatjuk külső lejátszónkat. A megújult iDrive könnyen kezelhető, egyértelmű és sok segédbillentyűt is tartalmaz, nem csak tekergetni és tologatni lehet.
A kilátás nem könnyű, közel vagyunk az aszfalthoz, jó mélyen, a parkolásban jobb oldalon lebillenő visszapillantó tükör, elöl és hátul grafikus tolatóradar segíti a vezetőt, a telefonálás Bluetooth-on keresztül biztonságos és a kormányról is vezérelhető. Az ergonómia példás, és nem megy a sportos hangulat rovására. A bixenon fényszórókkal este is biztonságban vezethetünk.
am
Az első ülések kényelmesek, fűthetők, ám hátul nem nagy élmény utazni. Igazából két teljes értékű ülés áll utasaink rendelkezésére, de mivel túlságosan sportosra alakították ki, befelé dőlünk. Ideális, ha két fiatalt össze akarunk boronálni egy Budapest-Püspökladány túrán Szolnoknál már nem lehet őket szétválasztani.
A csomagtartó átlagos, szája szűk, szerencsére bővíthető, osztottan dönthetők a hátsó ülések háttámlái, síalagút áll a rendelkezésünkre, szivargyújtós csatlakozóból hátul kettő van. Mivel defekttűrő abroncsokkal kínálják a BMW-t a pótkerék helye felszabadult, oda is pakolhatunk.