szerző:
MTI/hvg.hu
Tetszett a cikk?

A német Volswagen autógyár tavaly elérte bevételi és üzemi eredménytervét, de idén az első negyedévben nem zár ki veszteséget, idézte a csoport pénzügyi vezetőjét, Hans Dieter Poetschöt pénteken a Börsen-Zeitung című üzleti lap.

© Autómenedzser
A világ autópiaca az idén 15 százalék körül szűkülhet, mondta Hans Dieter Poetsch. A Volswagen több gyárában rövidített munkaidőt vezet be öt napra február végén, ez a 92 ezer alkalmazott kétharmadát érinti. A cég wolfsburgi üzemében december 18-tól január 11-ig állt a munka. A VW-hez tartozó Audi cég ingolstadti gyárában február végén öt napon át áll majd a munka. A Volkswagen mexikói leányvállalatától 900 dolgozót bocsátanak el. Spanyolországi cége, a Seat az idei első félévben csökkenti termelését katalóniai gyárában. Csehországi vállalata, a Skoda Auto termelése a tervek szerint péntekenként állni fog az idei első félévben.

A Volkswagen a tavalyi harmadik negyedévben 10,8 százalékkal 28,932 milliárd euróra, az első háromnegyed évben 5,5 százalékkal 85,432 milliárd euróra növelte bevételét az egy évvel korábbihoz képest.  Üzemi eredménye 1,8 százalékkal 1,485 milliárd euróra, illetve 15 százalékkal 4,919 milliárd euróra emelkedett. Utoljára a tavalyi harmadik negyedévi eredmények ismertetésekor közöltek előrejelzést, abban számok nélkül az állt, hogy a tavalyi értékesítés és az üzemi eredmény meghaladja a 2007-est.

A Volkswagen becslése szerint a személyautók világpiaca a tavalyi első háromnegyed évben 1,4 százalékkal kisebb volt, mint egy évvel korábban. A Volkswagen csoport maga a tavalyi első háromnegyed évben világszerte 4,797383 millió autót szállított ki, 3,9 százalékkal többet, mint egy évvel azelőtt. Nyugat-Európában 2,4 százalékkal 2,294 millióra csökkent, Közép- és Kelet-Európában 19,6 százalékkal 428 ezer 398-ra nőtt, Észak-Amerikában 3,3 százalékkal 382 ezer 822-re csökkent, Dél-Amerikában és Dél-Afrikában 11,5 százalékkal 683 ezer 515-re nőtt, az ázsiai-csendes-óceáni térségben 12,7 százalékkal 890 ezer 538-ra nőtt értékesített autói száma.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Exkluzív: a világ tetején vezettük az új Golfot

Hiszünk, vagy nem hiszünk a PR-szövegeknek, ez a Golf már nem az a Golf. A Das Auto szlogen leghitelesebb fordítása mostantól: Golf VI. Csak reméljük, hogy újításait, minőségét követni fogják a konkurensek.

hvg.hu Autó

VW Golf teszt: lehet rossz egy Golf?

Vajon mi lenne az autóiparral, az autókkal, ha nem lenne a Golf? Attól ilyen színes az autós paletta, főleg a kompakt kategóriában, hogy van egy Golf, amihez mérni lehet a kocsikat. Unalmas, elavult, ódivatú, de etalon évtizedek óta. Mindenki jobb autót akar csinálni nála. Ezért születnek jobbnál jobb kocsik. A szerepbe közben persze beleszürkült a Golf, de meg is edződött, szinte tökéletes.

hvg.hu Autó

Tiguan: hogyan lesz Golfból terepjáró?

Vegyünk egy jól bevált Golfot, emeljük meg, adjunk hozzá egy csipet Passat/Eos/hatos Golf dizájnt, Plusos praktikumot, intelligens összkerékhajtást. Venni fogják, mint a cukrot. Németországban máris sikersztori a Tiguan, nálunk még csak ébredezik a piac, a magas ár a gátja terjedésének.

hvg.hu Autó

Berezelt az európai autópiac, ám a Golf verhetetlen

A JATO Dynamics, a világ egyik vezető autóipari piackutatójának beszámolója szerint az európai újautó-piac 7,8 százalékkal (1,227941 millió járművel) esett vissza 2008 folyamán 2007-hez képest. A csökkenés május óta folyamatosan jellemezte a piacot. A márkák között továbbra is a VW Golf vezet.