Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d5365434-bab1-42a9-a5b6-3f1e0a54f6db","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A hosszabbító nagyszerű találmány, hiszen nemcsak hogy könnyedén áthidalhatjuk vele a távolságot a konnektor és az elektromos eszközeink között, de gyakorlatilag pár ezer forinttal megsokszorozhatjuk a konnektorok számát – gondolhatjuk. Sajnos azonban ez nem olyan egyszerű, ugyanis vannak olyan háztartási készülékek, amiket nagyon nem ajánlatos hosszabbítóba dugni.","shortLead":"A hosszabbító nagyszerű találmány, hiszen nemcsak hogy könnyedén áthidalhatjuk vele a távolságot a konnektor és...","id":"20250425_hosszabbito-eloszto-haztartasi-eszkozok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d5365434-bab1-42a9-a5b6-3f1e0a54f6db.jpg","index":0,"item":"763ad0a9-d5bb-4ad3-ab71-f752405a9a69","keywords":null,"link":"/elet/20250425_hosszabbito-eloszto-haztartasi-eszkozok","timestamp":"2025. április. 25. 05:01","title":"Ezeket a háztartási eszközöket ne dugja a hosszabbítóba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a879129d-ff7e-463c-9c61-308b37f39e59","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A hatóságok nem zárják ki a terrorcselekmény lehetőségét.","shortLead":"A hatóságok nem zárják ki a terrorcselekmény lehetőségét.","id":"20250423_Robbanas-tuz-Moszkva-Oroszorszag-bevasarlokozpont","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a879129d-ff7e-463c-9c61-308b37f39e59.jpg","index":0,"item":"93205064-0c34-404f-89cb-daccbd195c09","keywords":null,"link":"/vilag/20250423_Robbanas-tuz-Moszkva-Oroszorszag-bevasarlokozpont","timestamp":"2025. április. 23. 16:26","title":"Felrobbant egy autó egy moszkvai bevásárlóközpont mélygarázsában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"681ecb71-bfd3-4bae-b3ff-9669d7f4530c","c_author":"Martini Noémi","category":"360","description":"Európa-szerte egyre népszerűbbek a szélsőjobboldali pártok, ám rajtuk kívül is van egy aktív, politikával nem foglalkozó underground szcéna, ahol a radikálisok kivárnak. De nem mindenki: sokan otthagyják az egészet.","shortLead":"Európa-szerte egyre népszerűbbek a szélsőjobboldali pártok, ám rajtuk kívül is van egy aktív, politikával nem...","id":"20250424_hvg-radikalisok-underground-szelsojobb-mi-hazank-kalijuga","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/681ecb71-bfd3-4bae-b3ff-9669d7f4530c.jpg","index":0,"item":"074dbeb1-bb82-4021-95eb-2d88bcfe8fc5","keywords":null,"link":"/360/20250424_hvg-radikalisok-underground-szelsojobb-mi-hazank-kalijuga","timestamp":"2025. április. 24. 11:30","title":"Csodálkozik a magyar underground szélsőjobb, hogy milyen közel került a Fideszhez","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c98c536e-83e5-4d46-a5c3-a9083a86e31e","c_author":"Nagy Gábor","category":"360","description":"A húsvéthétfőn elhunyt pápára emlékezünk, itthon pedig körbenézünk: mi lesz a MÁV-val és milyen közeljövő vár a Fideszre? Ajánló a HVG friss számából.","shortLead":"A húsvéthétfőn elhunyt pápára emlékezünk, itthon pedig körbenézünk: mi lesz a MÁV-val és milyen közeljövő vár...","id":"20250424_hvg-fulszoveg-Nagy-Gabor-A-varosnak-es-a-foldkereksegnek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c98c536e-83e5-4d46-a5c3-a9083a86e31e.jpg","index":0,"item":"a717ea27-a1ab-4097-8f63-a5bf969f9f82","keywords":null,"link":"/360/20250424_hvg-fulszoveg-Nagy-Gabor-A-varosnak-es-a-foldkereksegnek","timestamp":"2025. április. 24. 08:00","title":"Nagy Gábor: A városnak és a földkerekségnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"18da9e65-c93a-43fd-b923-fd22143249b5","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"gazdasag","description":"Hatalmas feladatot kapott mindenki, aki Rómában és környékén a turizmusból él: pár óra alatt kellett felkészülniük arra, hogy Ferenc pápa temetése és az utód megválasztása közötti időszakban milliók utaznának oda az egyébként is óriási tavaszi turistatömegen felül. ","shortLead":"Hatalmas feladatot kapott mindenki, aki Rómában és környékén a turizmusból él: pár óra alatt kellett felkészülniük...","id":"20250423_Roma-utazas-papa-temetes-valasztas-turizmus-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/18da9e65-c93a-43fd-b923-fd22143249b5.jpg","index":0,"item":"f810b6ab-0c6b-4c2e-8596-7ca35296ceb1","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250423_Roma-utazas-papa-temetes-valasztas-turizmus-ebx","timestamp":"2025. április. 23. 11:55","title":"Hogyan birkózik meg Róma azzal, hogy hirtelen a fél világ oda szeretne utazni?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"592d4aa7-4804-4323-b67f-956cf6730382","c_author":"HVG","category":"gazdasag.zhvg","description":"A lakosság védelme érdekében. ","shortLead":"A lakosság védelme érdekében. ","id":"20250424_Romania-kezdemenyezte-az-EU-nal-hogy-vegyek-le-a-medvet-a-veszelyeztetett-fajok-listajarol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/592d4aa7-4804-4323-b67f-956cf6730382.jpg","index":0,"item":"db98e644-61d0-4197-ada8-65df22fbde87","keywords":null,"link":"/zhvg/20250424_Romania-kezdemenyezte-az-EU-nal-hogy-vegyek-le-a-medvet-a-veszelyeztetett-fajok-listajarol","timestamp":"2025. április. 24. 18:50","title":"Románia kezdeményezte az EU-nál, hogy vegyék le a medvét a veszélyeztetett fajok listájáról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d0ffbaec-c8f5-4bf3-9953-eda107c294cf","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A tűzszünetre készülve több év háborús veszélyhelyzeti rendelete közül 137 oldalnyit emelne törvényi szintre a kormány, 258 új paragrafust alkotva. Ez érinti a menekültügyi eljárásokat, az árfigyelő rendszert, a taxitarifákat és a jegyzőkönyvek titkosságát is.","shortLead":"A tűzszünetre készülve több év háborús veszélyhelyzeti rendelete közül 137 oldalnyit emelne törvényi szintre a kormány...","id":"20250423_Egy-fel-Akos-novellaskotetnyi-veszelyhelyzeti-rendeletet-minositene-at-torvennye-a-kormany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d0ffbaec-c8f5-4bf3-9953-eda107c294cf.jpg","index":0,"item":"766521e4-af12-4969-a410-440ec1e14a18","keywords":null,"link":"/itthon/20250423_Egy-fel-Akos-novellaskotetnyi-veszelyhelyzeti-rendeletet-minositene-at-torvennye-a-kormany","timestamp":"2025. április. 23. 17:02","title":"137 oldalnyi veszélyhelyzeti rendeletet minősítene át törvénnyé a kormány","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7c3c24ef-fe94-4421-90b6-65afb128805e","c_author":"Domány András","category":"itthon","description":"Ezzel bővülhet a kiskorúaknak tiltott italok köre.","shortLead":"Ezzel bővülhet a kiskorúaknak tiltott italok köre.","id":"20250424_energiaital-torvenymodositas-kdnp","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7c3c24ef-fe94-4421-90b6-65afb128805e.jpg","index":0,"item":"9ff77ec6-7dbe-48b4-bcf3-db4b2ccc6e5d","keywords":null,"link":"/itthon/20250424_energiaital-torvenymodositas-kdnp","timestamp":"2025. április. 24. 15:08","title":"A kormány mondhatja majd meg, mi számít energiaitalnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Hiába szép, látványos, hasznos és drága autó a 407 SW...
Hiába szép, látványos, hasznos és drága autó a 407 SW csúcsváltozata, a többi autós átnéz rajta, letolnak, ledudálnak, befékeznek, bevágnak elénk, nem tisztelnek. Ez volt az egyhetes tesztelés legszomorúbb tapasztalata.
am
A 407 SW hatalmas panoráma-üvegteteje az utastér világossága mellett az utasok nyitottságát is kifejezheti, jómagam csak a teszt utolsó napjain oldódtam fel annyira, hogy megszüntessem az árnyékolást. Nagy kár, hogy nem nyitható a tető. Ha választanom kellene, a fény helyett a levegőre, a hűs szellőre szavaznék.
am
A tavaly kisebb ráncfelvarráson esett át a Peugeot 407, bár ez a laikusoknak nem tűnik fel. A beltérben sem esett sok változás, megújult a navigációs rendszer, nőtt az első ülések ülőfelülete. Tesztautómat elektromos első ülésekkel szerelték, az anyósülés különlegessége, hogy asztalkaként előredönthető. A nem túl diszkrét fa- és a fényes lakkfekete műanyagbetétek ellenére kellemes a beltér, jó elhelyezkedni benne elöl és hátul egyaránt. A kombi 407 a hátsó utasokkal is nagylelkű.
A 407 SW csomagtere a hátsó üléspad ledöntésével akár 1365 literesre növelhető, hátránya, hogy nem teljesen sík a padló, a csomagtartó nyílása pedig szűk, nagyobb tárgyak bepakolása nem könnyű. Egy 24-es gyerekbringát is alig sikerült bepréselni úgy, hogy hátul egy személy elférjen mellette.
am
A kombi Peugeot legnagyobb vívmánya a felnyitható hátsó ablak, amelynek akkor vesszük hasznát, ha túl közel parkoltunk egy másik autóhoz, ha alacsony a garázs mennyezete, vagy csak egy labdát, vagy egy szvettert akarunk bedobni a kocsiba. A csomagtartó ajtaja nehéz, főleg lecsukni szenvedés.
[[ Oldaltörés: Új a navigációs rendszer ]]
am
Az RT5 navigációs rendszer beépített merevlemezzel, zenelejátszó funkcióval és beépített mobiltelefonnal rendelkezik. SIM-kártya dugdosás helyett egyszerűbb Bluetooth útján telefonálni, a kapcsolódás egyszerű. Ugyanilyen jó tapasztalat jellemezte az USB-csatolót, amint rádugtam a pendrive-ot, azonnal szólt róla a zene. Tíz egymástól függetlenül vezérelt, az utastér nyolc pontján elhelyezett JBL-hangszóró, 240 wattos teljesítmény és beépített mélysugárzó felel a jó hangulatért.
am
A kétzónás klímaberendezésben a pollen és a por szűréséről aktív szenes szűrő gondoskodik. A középkonzol gombtengerében el lehet veszni, nem ergonomikus a kialakítása. Egész pontosan 61 gomb boldogít a középkonzolon. Szerencsére a kormány alatti kapcsolókkal is lehet irányítani a zenelejátszót és a sebességtartó automatikát. A jobb oldali ablakemelő kapcsolója nincs jó helyen, jobban jár az anyósülésben ülő, ha a vezetőt kéri meg, hogy húzza le az ablakát, messze, apróbb termetűeknek elérhetetlen helyen van.
am
Az első és hátsó lökhárítóba épített ultrahangos érzékelők jelzése a hanghatás mellett a nagyméretű kijelzőn grafikusan is megjelenik. Parkolni ennek ellenére nehéz a nagy kombival. Az oldalsó visszapillantók bántóan kicsik, még a 107-esben is szégyent vallanánk vele. A suta fordulókör tetézi a bajt, a Peugeot 407 SW-vel városban manőverezni, forgolódni emberes feladat. A keréknyomás-ellenőrző rendszer rögtön jelez, amint csökkenő nyomást érzékel, a tesztautóban is megtette, bár látszólag nem volt lapos a kerék. A műszerórák szépek, a motorolaj hőmérsékletét is jelzi az egyik.
am
A 170 lóerős részecskeszűrős biturbó dízelmotor hatsebességes váltó révén adja le izmos nyomatékát, nem szaggatja az aszfaltot, de autópályán nagy sebességgel is utazhatunk hosszú kilométereken át. Szlalomozásra nem alkalmas, egy-egy lendületes előzésnél is kiderül, hogy nincs benne versenyszellem, pedig erő szorult belé elég. Könnyedén előz, de a visszaérkezéskor, nagy sebességnél érződik a kormányzás pontatlansága. Nyomatékos és halk az erőforrás, szebben szól, mint a hasonló hengerűrtartalmú korábbi benzines. Fogyasztása is baráti, a több mint 400 kilométeres vegyes használatú teszt során 7,75 literes fogyasztást mértünk száz kilométerenként. A kézi váltó karja maradt a Peugeot-nál megszokott imbolygó szerkezet, gázadásra mozog, a váltás pontatlan, sokszor esetleges, nem magától értetődő.
A 407-es nagy teljesítményű lengéscsillapítói és a futómű geometriája különválasztja a függőleges lengést és a kanyarodási funkciót. A fektetett lengéscsillapítók révén nem veszít teret a csomagtartó, a vezető és az utasok átsuhannak a legmostohább útszakaszokon is. Tudomást sem vesz a kátyúkról, a fekvőrendőrök sem hozzák ki a sodrából.
A 407 akár kilenc légzsákkal is rendelhető, a tesztautóban meglepődve fedeztem fel a hátsó oldalsó légzsákokra utaló jelzést az ajtókban. A 407-es öt csillagot kapott az EuroNCAP töréstesztjén, alapáras az ESP, a vészfékrásegítés, a kipörgésgátló, a kerekenkénti fékerő-szabályozás, vagy az automatikusan aktiválódó elakadásjelző.
B. Cs.
[[ Oldaltörés: Műszaki adatok ]]
Peugeot 407 SW 2.2 HDi
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
2179
Környezetvédelmi besorolás
EURO 4
Max. teljesítmény lóerő/kW
170/4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm
370/1500-as fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)
2725
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4765/1811/1470
Csomagtér
448-1365 liter
Saját tömeg (kg)
1624
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)
235
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h
8,7
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi
8,1
Országúti
5,
Vegyes
6,1
Tesztfogyasztás
7,75
CO2 kibocsátás (g/Km)
159
ÁRA
Alapára 8,195 millió forint A tesztelt autó ára kb. 9,8 millió forint