Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"895bf3f0-f1d6-4950-a303-307601e43290","c_author":"Medvegy Gábor","category":"360","description":"Csak a pletyka főzte szappanná a szentesi félkegyelmű öregembert, derül ki a száz évvel ezelőtti lapok tudósításaiból. 1925 januárjában arról is írt az újság, hogy büntetéssel fenyegette az MTI a rádióhallgatókat, a szegények pedig attól remélték nyomoruk enyhítését, hogy tehetős családoknak adták örökbe gyerekeiket, sokszor cselédsorba. Kiderül az is, hogyan csaltak adót vidéken, és hogyan mentette meg a lincseléstől egy zsidó bérkocsissegéd az utcán hőbörgő antiszemitákat újév hajnalán.","shortLead":"Csak a pletyka főzte szappanná a szentesi félkegyelmű öregembert, derül ki a száz évvel ezelőtti lapok tudósításaiból...","id":"20250118_szazeves-ujsag-1925-januar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/895bf3f0-f1d6-4950-a303-307601e43290.jpg","index":0,"item":"3f89d7af-0603-4ec9-8f67-1d2e062cd08d","keywords":null,"link":"/360/20250118_szazeves-ujsag-1925-januar","timestamp":"2025. január. 18. 17:00","title":"„Szeressük egymást, hogy annál jobban gyűlölhessünk mindenkit, aki nem magyar”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"302dd11f-f2ea-4de5-bbf5-a6732cf98f66","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A kormánybiztos tavaly indoklás nélkül utasította el a családok méltányossági kérelmét.","shortLead":"A kormánybiztos tavaly indoklás nélkül utasította el a családok méltányossági kérelmét.","id":"20250117_Ket-tobbgyermekes-karpataljai-csalad-pereli-a-birosagon-Pal-Norbert-kormanybiztost","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/302dd11f-f2ea-4de5-bbf5-a6732cf98f66.jpg","index":0,"item":"83ce5112-8289-43e5-b1ee-247baf363825","keywords":null,"link":"/itthon/20250117_Ket-tobbgyermekes-karpataljai-csalad-pereli-a-birosagon-Pal-Norbert-kormanybiztost","timestamp":"2025. január. 17. 18:21","title":"Két többgyermekes kárpátaljai család pereli a bíróságon Pál Norbert kormánybiztost","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d1b55f5e-79e4-448f-8de2-26e4cd3c6059","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Korunkban, amikor szinte naponta szembesülünk a „tervezett elavulás” oltárán feláldozott termékekkel, üdítő olyan eszközökről hallani, amelyekben látszólag nem tud kárt tenni az idő. Ilyen egy, illetve két Commodore 64-es számítógép is, amelyeket a mai napig használnak egy vállalkozásnál.","shortLead":"Korunkban, amikor szinte naponta szembesülünk a „tervezett elavulás” oltárán feláldozott termékekkel, üdítő olyan...","id":"20250117_mukodo-commodore-64-c64-penztargep-egy-amerikai-pekseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d1b55f5e-79e4-448f-8de2-26e4cd3c6059.jpg","index":0,"item":"898194ec-799a-4c9a-997d-7b29b4e8893a","keywords":null,"link":"/tudomany/20250117_mukodo-commodore-64-c64-penztargep-egy-amerikai-pekseg","timestamp":"2025. január. 17. 17:03","title":"42 éves ez a Commodore 64-es, és még mindig használják, ráadásul nem is akármire","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"83dc00b8-6a7f-45a1-a8ed-2863f51fecd0","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az érintett részvények forgalmának harmada, a BÉT összforgalmának 40-90 százaléka is hozzá volt köthető egyes napokon. ","shortLead":"Az érintett részvények forgalmának harmada, a BÉT összforgalmának 40-90 százaléka is hozzá volt köthető egyes napokon. ","id":"20250117_mnb-birsag-tozsdei-manipulacio-maganszemely-bet-budapesti-ertektozsde","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/83dc00b8-6a7f-45a1-a8ed-2863f51fecd0.jpg","index":0,"item":"8c4550a4-c92b-416f-b33a-cd04fa4974c5","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250117_mnb-birsag-tozsdei-manipulacio-maganszemely-bet-budapesti-ertektozsde","timestamp":"2025. január. 17. 12:58","title":"Tízmilliós bírságot kapott egy tőzsdei öreg róka, mert mókolni próbált az árfolyamokkal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"67b20d90-1506-471f-8e68-102951812d15","c_author":"Mészáros Márton Balázs","category":"gazdasag","description":"A gazdaság változásaihoz igazította az Eurostat és a KSH a tevékenységek osztályozását, az új rendszer szerint már egyértelműen besorolható az uberezés és az Airbnb-zés, de hungarikumokból sincs hiány, a pálinkához és a jurtabérléshez csatlakozott a kisvasút is. A cégek és vállalkozók tevékenységeinek átvezetése automatikusan megtörtént – elméletileg, de nem ment minden zökkenőmentesen.","shortLead":"A gazdaság változásaihoz igazította az Eurostat és a KSH a tevékenységek osztályozását, az új rendszer szerint már...","id":"20250117_ksh-teaor-nav-airbnb-uber-influenszer-e-sport-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/67b20d90-1506-471f-8e68-102951812d15.jpg","index":0,"item":"bfab3532-798f-4ed2-9a2a-e774e440912a","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250117_ksh-teaor-nav-airbnb-uber-influenszer-e-sport-ebx","timestamp":"2025. január. 17. 13:00","title":"Már influenszerekkel, lósuttogókkal és kisvasutakkal is számol a KSH: megérkezett a nagy TEÁOR-ráncfelvarrás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"95252c1c-d6f2-4b15-a8a5-917ce2b00d29","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Ha ez nem így lenne a kormány kész beavatkozni.","shortLead":"Ha ez nem így lenne a kormány kész beavatkozni.","id":"20250118_NGM-garantalni-kell-hogy-hazai-uzemanyagarak-a-szomszedos-orszagok-atlagara-alatt-maradjon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/95252c1c-d6f2-4b15-a8a5-917ce2b00d29.jpg","index":0,"item":"1d93100d-1d74-4fb2-acac-618f3d2b6abb","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250118_NGM-garantalni-kell-hogy-hazai-uzemanyagarak-a-szomszedos-orszagok-atlagara-alatt-maradjon","timestamp":"2025. január. 18. 08:35","title":"NGM: garantálni kell, hogy a hazai üzemanyagárak a szomszédos országok átlagára alatt maradjon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"94f7b7cb-45bb-48b5-8c41-50c6fcaa8771","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Érdemes résen lenni: a négyes metrón eddig paradicsomos spagettit, croissant-t, camembert sajtot, görög salátát is kóstolhattak a szerencsések.","shortLead":"Érdemes résen lenni: a négyes metrón eddig paradicsomos spagettit, croissant-t, camembert sajtot, görög salátát is...","id":"20250118_negyes-metron-ebedeltet-utasokat-azsiai-sef","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/94f7b7cb-45bb-48b5-8c41-50c6fcaa8771.jpg","index":0,"item":"5eb3b95e-09ef-4539-bb41-718035e0a4dc","keywords":null,"link":"/elet/20250118_negyes-metron-ebedeltet-utasokat-azsiai-sef","timestamp":"2025. január. 18. 05:43","title":"Utasokat ebédeltet meg a budapesti metrón az ázsiai séf","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bc93c2b6-5061-4a75-9414-4193767a8f0d","c_author":"Keresztes Imre","category":"360","description":"A Pakisztán által létrehozott afgán Talibán komoly biztonsági fenyegetéssé vált Iszlámábád számára. A határon átívelő erőszak háborús feszültséget szít, az összecsapások mindennaposak.","shortLead":"A Pakisztán által létrehozott afgán Talibán komoly biztonsági fenyegetéssé vált Iszlámábád számára. A határon átívelő...","id":"20250117_hvg-afganisztan-pakisztan-taliban-fegyveres-osszecsapasok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bc93c2b6-5061-4a75-9414-4193767a8f0d.jpg","index":0,"item":"7b11252a-e11e-43dd-87de-02c7c8c4b189","keywords":null,"link":"/360/20250117_hvg-afganisztan-pakisztan-taliban-fegyveres-osszecsapasok","timestamp":"2025. január. 17. 14:55","title":"Halálzóna lett a pakisztáni–afgán határvidék a tálibok megerősödése nyomán","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ha számokban kellene összefoglalni, mit tud az Opel új zöldautója, csak a címben...
Ha számokban kellene összefoglalni, mit tud az Opel új zöldautója, csak a címben szereplő számsort kell megfejtenünk.
am
Átlagfogyasztása 5,2 liter gázolaj (136 gramm/kilométer szén-dioxid-kibocsátás), 1350 kilométeres hatótáv – állítja a sajtóanyag. Ez általában csak kísérleti körülmények között, terepasztalon elvégzett, nem valós forgalomban tesztelt adat. A frankfurti reptér és a heidelbergi Alte Brücke között módunkban állt kipróbálni, vajon mennyit lódítottak a PR-esek. Autópályás, országúti és egy kisebb városi – lámpás - szakasszal számolva a 100 kilométeres úton (79 kilométer/órás átlagsebességet mérve) – a fedélzeti számítógép szerint – 4,3 litert fogyasztott átlagban két személlyel klíma nélkül az Insignia Ecoflex. Elég hihetetlennek tűnik, de az újságírók többsége nem lépte át az öt litert. Mindez nem is lenne szenzáció, ha kisautóról beszélnénk. De az Opel új középkategóriás szedánját kétliteres, 160 lóerős Euro 5-ös motor hajtotta, amelynek maximális nyomatéka az overboost funkció igénybevételével 380 Nm. Százra 9,5 másodperc alatt gyorsul, csúcssebessége 221 kilométer/óra, gyorsabb, mint az Ecoflex-kiegészítők nélküli változatok.
am
am
A fogyasztási verseny után a 120 kilométeres visszaúton az obenwaldi erdők élvezetes kanyarjaiban azt is kipróbáltuk, milyen az Insignia, ha a vezetés élvezetéről van szó. Sportfokozatban, erőszakosan, hármasban-négyesben faltuk a kilométereket, a fogyasztás azonban csak lassan kúszott felfelé. Az utolsó 30 kilométert sebességkorlátozástól mentes autópálya szakaszon tettük meg, ahol padlóig taposott pedállal, óra szerint 236-tal repesztettünk. De még a csúcssebességnél sem lépte túl a 3300-at a fordulatszám, a 10 litert a pillanatnyi fo-gyasztás. A 220 kilométeres tesztút során 5,6 literes átlagfogyasztásról árulkodott a fedélzeti számítógép.
am
[[ Oldaltörés: Miből áll az Ecoflex? ]]
am
Az Ecoflex modell szíve az Insigniában tavaly télen bemutatott új generációs, négyhengeres, kétliteres CDTI motor 118 kW/160 lóerő teljesítményű változata. Kizárólag hatfokozatú sebességváltó kapcsolódhat hozzá, amelynek hosszú legfelső fokozata csökkenti a fordulatszámot és a fogyasztást. A vezetőt jelzőlámpa figyelmezteti, ha a hajtómű elektronikus felügyelete szerint előnyös lenne felkapcsolni. Ezt azonban nagyon diszkréten teszi, hagyja a sofőrt vezetni, a túra alatt csak kétszer villant fel a váltás-esedékesség jelző.
am
Az első és a második fokozat áttétele rövidebb lett, a száz kilométer/óra eléréséhez szükséges 9,5 másodperc ugyanannyi, mint a standard 2.0 CDTI 160 lóerős változaté. Az Insignia Ecoflex motorjában debütál egy újszerű megoldás, a clean tech égésfolyamat. A GM által kifejlesztett technika zárthurkú elektronikával biztosítja a lehető legkisebb fogyasztást és emissziót. Legfontosabb eleme az egyes égésterek nyomását mérő piezoelektromos érzékelő. A motor mellett a jármű alaktényezőjét fejlesztették tovább. Az Insignia Ecoflex légellenállási alaktényezője mindössze 0,26, ezáltal ez a világ egyik legáramvonalasabb szedánja, egy csoportban a jelentősen drágább prémiummárkákkal.
am
A standard 2.0 CDTI Insigniához képest több mint húsz százalékkal szorították le az Ecoflex modell légellenállását. Öt tényező játszott jelentős szerepet ebben az eredményben: az üzemanyagtank burkolása a hátsó tengely előtt; a hűtőmaszk felső részének lezárása; az első spoiler középső nyílásának lezárása; a szabad magasság csökkentése egy centivel; a hűtő aljának oldalsó szigetelése. Az Insignia Ecoflex különösen kis gördülési ellenállású 225/55 R17 gumiabroncsa Michelin gyártmány.
Az Ecoflex modellek opciósan megkaphatják az Insignia valamennyi műszaki újdonságát: a mechatronic futóművet a stabilitást növelő flexride rendszer egészíti ki, amely valósidőben szabályozza a csillapítást, és háromféle menetmód között kínál választást: a standard komfort-beállítás mellett a lágyabb tour, illetve az aktívabb sport üzemmód áll rendelkezésre, amelyben az autó élénkebben reagál a gázadásra és a kormányzásra.
am
Az új generációs AFL+ bixenon fényszóró a pillanatnyi közlekedési helyzethez alkalmaz-kodó kilencféle világítási funkcióval rendelkezik, szintén kapható az új Opel Eye kamera, amely figyeli a burkolati jeleket, és figyelmeztet a véletlenszerű sávelhagyásra.
am
Az Insignia Ecoflex négy- és ötajtós kivitele még a nyáron megérkezik az Opel márkakereskedőkhöz, a kombi ősszel várható, de az hogy mennyire lesz sikeres nálunk, a fogyasztókon kívül a környezettudatos cégeken és a szén-dioxid alapú adózás bevezetésén múlik.