Alfa Romeo 159 1750 TBi: nemcsak dögös, de megy is

Nem egynyolcas az új motor, hanem 1750 köbcentis.

  • automenedzser.hu automenedzser.hu
Alfa Romeo 159 1750 TBi: nemcsak dögös, de megy is
Alfa Romeo 159 1750 TBi



Nem egynyolcas az új motor, hanem 1750 köbcentis. Ez egy mitikus szám az Alfánál, csak néhány álomautó a hőskorból: 1750 6C (1929, hat henger 46-80 lóerő), 1750 4C (1946, négy henger 118 lóerő), GTC, Flying Star, Zagato Spider, GS, GT Veloce, Spider Veloce, 1750 Berlina. Őket követi a sorban a 159 1750 TBi. Az új motort a 159-es szedán mellett a kombiban is kipróbáltuk, és természetesen bekerül majd a Brerába és a Spiderbe is. A genfi szalonon bemutatott 170 lovas kétliteres dízel is hamarosan rendelhető itthon. 

Alfa Romeo 159 1750 TBi



Az 1750 TBi leváltja a méltán felejthető 1,9 JTS és 2,2 JTS motorokat, amelyek még a 159-es 55 kilóval könnyített legújabb változatát is csak megmosolyogtatóan tették sportossá. Nem úgy az új moci: pezseg, robban és gyönyörű a hangja. A Fiat Powertrain Technologies (FTP) üzemében készülő új, 1750 köbcentis, Euro 5-ös turbós benzines 200 lóerős csúcsteljesítménnyel büszkélkedik, 320 newtonméteres maximális forgatónyomatéka már 1400 percenkénti fordulaton rendelkezésünkre áll. 

Alfa Romeo 159 1750 TBi



Ezzel az erőforrással újra olasz vértől duzzadnak a 159-es erei, végsebessége 235 kilométer/óra és állóhelyzetből 7,7 másodperc alatt van százon. Sportos menetteljesítményei és erőteljes gyorsulása mellett, kitűnő nyomatékkarakterisztikájának köszönhetően alacsony fordulatszámon is felettébb rugalmas. 

Alfa Romeo 159 1750 TBi



A motor teljesítményében jelentős szerepe van a fejlett égéstér átöblítési technikának. Az átöblítés – hosszú idejű szelepösszenyitások különösen alacsony fordulatszámon –hatásosságához a motor működésének folyamatos monitorozására van szükség. Az új változó vezérlési rendszer úgy alakítja a szelepösszenyitási időket, hogy a friss levegőtöltet egy része a kipufogó felé távozva minden szívási/sűrítési ütemben segítse az égésterek átöblítését, a bennük maradó kipufogógázok tökéletes eltávolítását. Ez az áramlás a turbó gyors felpörgetésében is segít, turbólyuk nincs. Az új generációs turbó a kipufogó gázlengéseit is hasznosító leömlőhöz csatlakozik. A feltöltő háza és a kipufogó öntvény is nagy hőteherbírású mikroötvözött acélből készül.

Alfa Romeo 159 1750 TBi

Alfa Romeo 159 1750 TBi



Bár a gyári sajtóanyag 8,1 literes átlagfogyasztásról számol be vegyes használatban, nekünk az osztrák traffipaxok vigyázó szemei között inkább megfon toltan, mint vakmerően autózva 11 literes fogyasztás alá ritkán sikerült levinnünk a kombi Alfát, a Ti-felszereltségű sportos szedánokkal még ennél is többet mértünk. 

Alfa Romeo 159 1750 TBi



Az új motor várhatóan fellendíti az itthoni Alfa-eladásokat, ugyan magyar árak még nem ismertek. Annyi biztos, a fele regisztrációs adóteher miatt az 1750 TBi olcsóbb lesz, mint a korábbi 2,2 JTS. 

B. Cs. 

[[ Oldaltörés: Műszaki adatok ]]


Alfa Romeo 159 1750 TBi



Alfa Romeo 159 1750 TBi
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1742
Környezetvédelmi besorolás EURO 5
Max. teljesítmény lóerő200 lóerő 5000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm 320 Nm 1400-as fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2700
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4660/1828/1422
Csomagtér405
Saját tömeg (kg) 1430
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 235
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h 7,7
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi 11,8
Országúti 6
Vegyes8,1
Tesztfogyasztás11
CO2 kibocsátás (g/Km) 189
Alapáran. a.  

Az Otthon Start hitel tényleg a csalárd osztogatás állatorvosi lova

Az Otthon Start hitel tényleg a csalárd osztogatás állatorvosi lova

Hangulatjavító intézkedések özönét zúdítja a kormány a választókra a Pride után, de még a támogatott lakáshitel is arról szól, hogy az állam kivonul a család- és szociálpolitikából, és a felelősséget az egyénre tolja. Hogyan járhatnak jól a magas jövedelműek az új kedvezményes hitellel? Miért maradnak ki a közszféra dolgozói ebből az osztogatásból is? Mi történne, ha nálunk is lengyel mintára emelnék a nyugdíjakat? Három szakértőt kérdeztünk.