Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"7aae9cb3-b30e-41ee-a7cc-6e2b20416117","c_author":"hvg.hu","category":"cegauto","description":"Egy Üllői úton száguldozó sofőr 468 ezres bírságot kapott.","shortLead":"Egy Üllői úton száguldozó sofőr 468 ezres bírságot kapott.","id":"20241203_rendorseg-sebessegmeres-traffipax-gyorshajtas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7aae9cb3-b30e-41ee-a7cc-6e2b20416117.jpg","index":0,"item":"d3b0e010-6d5b-4b45-86b4-092fed5cdd6c","keywords":null,"link":"/cegauto/20241203_rendorseg-sebessegmeres-traffipax-gyorshajtas","timestamp":"2024. december. 03. 08:27","title":"53 ezer gyorshajtót mértek be egy hónap alatt az új traffipaxok Budapesten","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"87739ace-a592-4387-b919-67717c63545e","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Szabó Péter azt mondja, hogy két ok miatt mondott le.","shortLead":"Szabó Péter azt mondja, hogy két ok miatt mondott le.","id":"20241204_lemondott-OBT-elnok-Szabo-Peter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/87739ace-a592-4387-b919-67717c63545e.jpg","index":0,"item":"33f9b766-911d-4d1c-9abf-61477be6985e","keywords":null,"link":"/itthon/20241204_lemondott-OBT-elnok-Szabo-Peter","timestamp":"2024. december. 04. 09:13","title":"Az Országos Bírói Tanács elnöke: érdekeket igen, de a bírói függetlenséget nem sérti a kormány alkuja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"21e12f64-45ad-47ed-a215-25133f54a094","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Abd El Rahim Ali egy társasházban az ajtókat rugdosta a lap szerint. A rendőrség arról számolt be, hogy egy 30 éves férfival szemben intézkedniük kellett.","shortLead":"Abd El Rahim Ali egy társasházban az ajtókat rugdosta a lap szerint. A rendőrség arról számolt be, hogy egy 30 éves...","id":"20241203_ittas-garazdasag-abd-al-rahim-ali-dk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/21e12f64-45ad-47ed-a215-25133f54a094.jpg","index":0,"item":"04847b4e-1f14-4821-8f9e-3434de4bd8f9","keywords":null,"link":"/itthon/20241203_ittas-garazdasag-abd-al-rahim-ali-dk","timestamp":"2024. december. 03. 17:16","title":"Index: Ittasan randalírozott Gyurcsány kihívója a VI. kerületben hajnalban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d8893fec-a51e-4473-9202-41c5ff5663c7","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az Üllői úton bárki csodájára járhat a nem éppen kormányzati célokat tükröző hirdetésnek.","shortLead":"Az Üllői úton bárki csodájára járhat a nem éppen kormányzati célokat tükröző hirdetésnek.","id":"20241203_Magyar-Peter-meg-tudja-csinalninemzeti-konzultacios-plakatot-ragasztottak-at-Budapesten","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d8893fec-a51e-4473-9202-41c5ff5663c7.jpg","index":0,"item":"7995b6c2-4453-492b-9f3e-4160375ba9c4","keywords":null,"link":"/itthon/20241203_Magyar-Peter-meg-tudja-csinalninemzeti-konzultacios-plakatot-ragasztottak-at-Budapesten","timestamp":"2024. december. 03. 14:09","title":"Magyar Péter meg tudja csinálni! – átragasztották a nemzeti konzultációs plakátot Budapesten – fotó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"78908131-4289-4c8c-8ee0-a7fb20ed3b3e","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Túl sokat nem használták az elmúlt tíz évben, amióta elkészült. ","shortLead":"Túl sokat nem használták az elmúlt tíz évben, amióta elkészült. ","id":"20241203_Tobb-mint-43-milliard-forint-Pagani-Zonda","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/78908131-4289-4c8c-8ee0-a7fb20ed3b3e.jpg","index":0,"item":"c5c657b7-99f9-4297-bf47-af66a47e9771","keywords":null,"link":"/cegauto/20241203_Tobb-mint-43-milliard-forint-Pagani-Zonda","timestamp":"2024. december. 03. 20:20","title":"Több mint 4,3 milliárd forintot ért meg valakinek ez a Pagani Zonda","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1a03dd76-08c7-4f36-a936-542110952081","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"A szárazföldi kábel Finnországban szakadt el, az egyiket feltehetően földmunkák okozták, a másik okát még vizsgálják.","shortLead":"A szárazföldi kábel Finnországban szakadt el, az egyiket feltehetően földmunkák okozták, a másik okát még vizsgálják.","id":"20241203_optikai-vezetek-Finnorszag-Svedorszag-szakadas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1a03dd76-08c7-4f36-a936-542110952081.jpg","index":0,"item":"84bc40ed-bd23-423f-8640-c94a4c992883","keywords":null,"link":"/vilag/20241203_optikai-vezetek-Finnorszag-Svedorszag-szakadas","timestamp":"2024. december. 03. 13:28","title":"Két helyen is elszakadt egy adatkábel Finnország és Svédország között","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f7741f6e-e512-4bdb-8c8f-cd7bbcd6291a","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Erre az arcra ön is biztosan emlékszik.","shortLead":"Erre az arcra ön is biztosan emlékszik.","id":"20241203_Igy-nez-ki-ma-az-egykori-Kinder-gyerek-Matteo-Farneti","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f7741f6e-e512-4bdb-8c8f-cd7bbcd6291a.jpg","index":0,"item":"cbf2c497-b9ac-482c-b045-dcb845417482","keywords":null,"link":"/elet/20241203_Igy-nez-ki-ma-az-egykori-Kinder-gyerek-Matteo-Farneti","timestamp":"2024. december. 03. 11:43","title":"Nyilvánosság elé állt az egykori Kinder-gyerek, mert elege lett, hogy ellopják a személyazonosságát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b4303150-ef63-4b75-8feb-a3d152353c10","c_author":"Vándor Éva","category":"elet","description":"Magyar Péter és Menczer Tamás egymásnak feszülése a pécsi gyermekotthon előtt a maga alpári stílusában egyértelműen jelezte: a magyar politikában a piszkos munka egyre piszkosabb. Vélemény.","shortLead":"Magyar Péter és Menczer Tamás egymásnak feszülése a pécsi gyermekotthon előtt a maga alpári stílusában egyértelműen...","id":"20241203_Menczer-Tamas-magyar-peter-csorte-toxikus-maszkulinitas-Fidesz-gyerekvedelem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b4303150-ef63-4b75-8feb-a3d152353c10.jpg","index":0,"item":"aa3318e4-9ba5-4b3d-a57b-0ee6f1bcc544","keywords":null,"link":"/elet/20241203_Menczer-Tamas-magyar-peter-csorte-toxikus-maszkulinitas-Fidesz-gyerekvedelem","timestamp":"2024. december. 03. 16:50","title":"A Menczer–Magyar-csörte igazi aljassága","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Tesztautómban kétzónás klíma kényeztetett, ezen kívül csak a...
Bíró Milán
Tesztautómban kétzónás klíma kényeztetett, ezen kívül csak a szép, sok küllős 17-es könnyűfém kerekek jelezték kivételezett helyzetünket. Az 5,5 millióért kínált akciós modell tartalmaz még tempomatot, VDC elektronikus menetstabilizátort. Ez utóbbi hiányzott a legjobban az általunk kipróbált modellből. Egy murvás szakaszon sikerült keresztbe tennem az Alfát, csak néhány határozott ellenkormányzáson múlott, hogy nem lett baj. Normális tempónál, közúton nem okozott meglepetést a GT. Hogy is tehetné, hisz a világ egyik legjobban tapadó futóművére építették. Kicsit már hangos, a kátyúkat nehezen bírja, enyhén túlkormányzott is, de a kanyarokban úgy dőlünk, mint Haga Misanóban. Persze csak a sofőr dől, az autó fixen fekszi az utat.
Bíró Milán
Nem hörög a motor, nincs fülsiketítő kipufogózaj, nem tépi fel az aszfaltot, mégis elfogadható az egynyolcas alapmotor a GT-ben. Nem mondom, szívesebben vezettem volna az új 200 lovas 1,75 literessel, vagy akár a 3,2-es Holden-mocival. Az Alfa GT nem sportautó, inkább egy életérzés olcsó menetjegye. Ennek megfelelően kell kezelni, ráérősen, magamutogatósan, élvezni a vele töltött idő minden percét. Ez már több, mint barátság, az Alfát szeretni kell. Ezt tette Bertone mester is, a GT-nél szebb és egyszerűbb kupét nem lehet száraz szemekkel megrajzolni. Kell a hév, a pátosz, a tradíció őrült tisztelete. Ez az Alfa amore.
am
Belül nem látványos a formaterv, viszont minden funkcionális, már ha működik. Az ASR kipörgésgátlót kapcsolgatva nem tudjuk, mi történik, a visszajelző ikon már nem ég. A beépített cédés rádió mute gombjára a cédé szólal meg, a cédé gomb közlekedési híreket szolgáltat. Az elektronikában találhatunk hibát, ha akarunk. Az ülések puhák, sportosnak tűnnek, de alig tartanak, a beltér anyagai kopogósak, egyhangúak. A krómkeretes műszerórák és az olasz feliratok felpezsdítik a vérünket.
am
[[ Oldaltörés: Vicces a váltó, de pontos ]]
am
A pingponglabda végű, hosszú tollú botváltó vicces koreográfiával mozog, de bármennyire is megdöbbentő, pontosan dolgozik. Amikor beült az autóba egy, a nagy román valóságot is megélt kolléganő, egyből mondta: né, ez a Dacia váltója. Sokat használjuk, ötsebességes, kapcsolgatni kell rendesen, csak így tudjuk kipréselni a motorban szunnyadó erőt. Egy-egy erőteljesebb visszaváltásnál még a szép formájú kipufogót is lehet hallani, de anélkül, hogy bárkire ráijesztenénk. Négyezres fordulat fölött, túl gyorsan hajtva halljuk a kocsi hangját, felpörgetve, erőből vezetve szépen duruzsol.
am
A parányi, dizájnos visszapillantó tükrök teljesen alkalmatlanok, arra jók, hogy körülbelül lássuk a körülvevő forgalmat, de parkolásnál béna békaként csak a megérzésünkre alapozva toljuk be a fenekét. A tolatóradar hasznos tartozék lehet, érdemes nem kispórolni.
am
Naponta mutatnak be újabb és újabb autóipari csodákat, fejlesztéseket. Ezek fényében jó néha beülni egy-egy oldschool kocsiba, amelyekben elidőz egy kicsit az idő. A pedálelrendezés még nem példás, összeakadnak a lábaink, belóg a kárpit, az illesztések pontatlanok, az indexlámpák és a ködlámpák beáznak.
1100 kilométert tettem meg az Alfa GT-vel, 105 liter benzint kért az útra, azaz a mérsékelt Alfa-mén 9,5 litert fogyaszt átlagban, vegyes üzemben száz kilométerenként.