Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"deb16c8a-b09f-4223-8193-d32a65155e60","c_author":"MTI","category":"kultura","description":"Adrien Brody lett például a legjobb férfi főszereplő.","shortLead":"Adrien Brody lett például a legjobb férfi főszereplő.","id":"20250217_Negy-dijat-is-besoport-a-BAFTA-galan-A-brutalista","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/deb16c8a-b09f-4223-8193-d32a65155e60.jpg","index":0,"item":"aecc2cee-7144-4763-9ae7-1d338d858d71","keywords":null,"link":"/kultura/20250217_Negy-dijat-is-besoport-a-BAFTA-galan-A-brutalista","timestamp":"2025. február. 17. 06:28","title":"Négy díjat is besöpört a BAFTA-gálán A brutalista","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a81a4aa0-1506-4d00-aa0d-819c6cc7edb7","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Nagyot zuhant a társaság bevétele, a vesztesége pedig még a vártnál is rosszabbul alakult.","shortLead":"Nagyot zuhant a társaság bevétele, a vesztesége pedig még a vártnál is rosszabbul alakult.","id":"20250217_Covid-elleni-oltas-Moderna-veszteseg-bevetel-csokkenes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a81a4aa0-1506-4d00-aa0d-819c6cc7edb7.jpg","index":0,"item":"6afe8722-2a21-479c-afe8-a4c5d2a47197","keywords":null,"link":"/kkv/20250217_Covid-elleni-oltas-Moderna-veszteseg-bevetel-csokkenes","timestamp":"2025. február. 17. 10:35","title":"Óriásit hasalt a Covid elleni oltásokat gyártó Moderna","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6d6c638c-25e6-4d16-8e99-91dc4e45b78e","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Ez a második szakasza annak a projektnek, amelynek keretein belül már felépült egy egymilliárd dolláros adatközpont Lengyelországban.","shortLead":"Ez a második szakasza annak a projektnek, amelynek keretein belül már felépült egy egymilliárd dolláros adatközpont...","id":"20250217_microsoft-lengyelorszag-befektetes-hadsereg-kiberbiztonsag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6d6c638c-25e6-4d16-8e99-91dc4e45b78e.jpg","index":0,"item":"71b17de7-44b9-4883-bdf1-73c6fbc0f458","keywords":null,"link":"/kkv/20250217_microsoft-lengyelorszag-befektetes-hadsereg-kiberbiztonsag","timestamp":"2025. február. 17. 12:05","title":"Újabb 700 millió dollárt fektet be a Microsoft Lengyelországban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2672687e-63fe-40f6-bc76-63fb2b37de95","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A hasi fájdalomra panaszkodó férfit a háziorvoshoz irányították.","shortLead":"A hasi fájdalomra panaszkodó férfit a háziorvoshoz irányították.","id":"20250218_vademeles-korhaz-beteg-elkuldtek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2672687e-63fe-40f6-bc76-63fb2b37de95.jpg","index":0,"item":"5139d3aa-ddb7-4a42-ae10-9ccffa92f924","keywords":null,"link":"/itthon/20250218_vademeles-korhaz-beteg-elkuldtek","timestamp":"2025. február. 18. 11:25","title":"Vádat emeltek a kórházi dolgozók ellen, akik elküldtek egy beteget, és az másnapra meghalt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"439cf610-a3d8-440a-bb9b-23556c26cdb8","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Egyelőre annyit tudni, hogy a robbanás a hajótesten kívül történt.","shortLead":"Egyelőre annyit tudni, hogy a robbanás a hajótesten kívül történt.","id":"20250218_olaszorszag-hajo-robbanas-orosz-arnyekflotta","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/439cf610-a3d8-440a-bb9b-23556c26cdb8.jpg","index":0,"item":"2e99c940-089a-4082-b6d4-08c495fef836","keywords":null,"link":"/kkv/20250218_olaszorszag-hajo-robbanas-orosz-arnyekflotta","timestamp":"2025. február. 18. 16:01","title":"Az orosz árnyékflottához tartozhatott az az olajszállító hajó, amit robbanás rongált meg Észak-Olaszországban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"52e27d5a-bfbc-4085-9ce7-e47e5e68d3db","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az alábbi árak a jellemzőek. ","shortLead":"Az alábbi árak a jellemzőek. ","id":"20250217_Uzemanyagarak-februar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/52e27d5a-bfbc-4085-9ce7-e47e5e68d3db.jpg","index":0,"item":"28c6d123-fdaa-45f7-bb20-6ccddc054768","keywords":null,"link":"/cegauto/20250217_Uzemanyagarak-februar","timestamp":"2025. február. 17. 11:44","title":"A hét végi árcsökkenés után most nem jön újabb a benzinkutatokon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6c8007d7-b567-40fe-b31b-01c262e580c3","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"„Én döntöttem, ezért én vállalom a felelősséget” – mondta Novák Katalin volt köztársasági elnök az egy évvel ezelőtt kirobbant botrányról. ","shortLead":"„Én döntöttem, ezért én vállalom a felelősséget” – mondta Novák Katalin volt köztársasági elnök az egy évvel ezelőtt...","id":"20250217_Novak-Katalin-a-kegyelmi-ugyrol-Nincs-relevanciaja-annak-hogy-nyomasra-vagy-nem-nyomasra-dontottem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6c8007d7-b567-40fe-b31b-01c262e580c3.jpg","index":0,"item":"bbef8397-0fb8-47a6-937c-db1afd6c03d1","keywords":null,"link":"/itthon/20250217_Novak-Katalin-a-kegyelmi-ugyrol-Nincs-relevanciaja-annak-hogy-nyomasra-vagy-nem-nyomasra-dontottem","timestamp":"2025. február. 17. 08:07","title":"Novák Katalin a kegyelmi ügyről: Nincs relevanciája annak, hogy nyomásra vagy nem nyomásra döntöttem","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bb64cd13-e8ac-4f95-8b04-ef10af088c3f","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az adat nem jó, de még nem is tragikus.","shortLead":"Az adat nem jó, de még nem is tragikus.","id":"20250217_europai-gaztarolok-toltottsege-zuhan-hideg-tel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bb64cd13-e8ac-4f95-8b04-ef10af088c3f.jpg","index":0,"item":"815a45d1-1774-454b-a452-8bcc12940f64","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250217_europai-gaztarolok-toltottsege-zuhan-hideg-tel","timestamp":"2025. február. 17. 09:35","title":"Visszatért az igazi tél, 45 százalék alá csökkent az európai gáztárolók töltöttsége","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Opel Astra GTC Turbo teszt: minden astrás erről álmodik
szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?
Az apropót az OPC Line felszereltség-csomag adta, amely sok pénzért ugyan (207 ezer...
am
Az apropót az OPC Line felszereltség-csomag adta, amely sok pénzért ugyan (207 ezer forint), de izgalmas külsejű sportkocsit farag az átlagos kinézetű háromajtós Astrából. Az Opel fanatikusok ezt sértésnek veszik, nekik igazi kupé a GTC. Sokkal inkább egy sportos ferdehátúnak nevezném, kiemelve praktikusságát. A GTC ugyanis családi autó, a hátsó sorok kényelme és a csomagtartó tágassága hosszabb családi nyaralásokban is partner. Magam mögött kényelmesen elférek, a fejtér bőséges.
am
Korábban vezettem Opel élményautót: a 240 lovas Astra OPC-hez nincs más fogható, talán csak a 192 lovas OPC Corsát említhetjük vele egy sorban, a GT-ből nehéz volt kiszállni és a szegény emberek kabriója címet elvivő Astra TwinTopra is kellemes élmény visszaemlékezni. Ezen a palettán kap helyet a most kipróbált GTC Turbo.
am
Egyszerű, puritán belseje nem vérpezsdítő, csak az alumínium pedálok és a perforált kormány jelzik a sportos jellegét. Kívülről az OPC-szárnyak, küszöbök, lökhárítók messziről hirdetik a kocsi pedigréjét, kadettosoknak, Astra GSi-seknek majd kiesett a szemük, ha látták. Fehérben kifejezetten dögös az autó.
am
Az ülések jók (61 ezer forintért fűthető az első kettő), a vezetési pozíció kiváló. A vezetés zavartalanságát Bluetooth-os kihangosítás és hangvezérlés segíti (102 ezer forint), a tolatásban érzékelők (72 ezer forint). A 18-as felniket 212 ezer forintért mérik, a CDC40 Opera hangrendszer felára 276 ezer forint. Tesztautónkat kulcsnélküli nyitással és motorindítással szerelték fel, ez 125 ezer forintos extra.
am
Meg lehet vezetni a közönséget az OPC Line kiegészítőkkel, a kilencven lovas Astrához is rendelhető. Szerencsére tesztautónkban 200 lovas moci pihent, azaz csak pihent volna, hisz öröm volt hajtani. A sport gomb megnyomásával ördöggé változik a GTC, keményebb a futómű, érzékenyebb gázadásra a motor, közvetlenebb a kormányzás (az IDS+ futómű felára 291 ezer forint). A fogyasztás rögtön 12-13 literre nő, így válság idején nem javallott a használata. Csak stikában, egy-két kilométerre, hogy maradjon meg a jókedv és a félelem. A halálfélelem társunk lesz a kemény előzésekkor, ugyanis a kormány túl közvetett, a szervó túl sokat rásegít, így amikor hirtelen visszatérünk a sávba, ellen kell kormányozni, hogy az úton maradjon az autó. Utasaink ilyenkor levegőt is alig vesznek. Az ESP (felára 155 ezer forint) csendben korrigál. A gyorsulás a GTC-ben nem elementáris, nem hátba ütős, pedig rendesen tép az autó, ha odalépünk neki. Kétszáz lóerő, az kétszáz lóerő.
[[ Oldaltörés: Óvatos duhaj ]]
am
A lámpánál padlógáznál visszafogottan lő ki, a vulkán ereje akkor tör fel, amikor kettest váltunk, ilyenkor csikorognak a kerekek és elkezd ficánkolni az autó eleje. Erősen markolva a sportkormányt váltogatunk felfelé, minden váltásra ránt egyet az autó.
am
A turbó süvítése kellemesen bizsergeti lelkünket, a kipufogó morgása alapjáraton elégséges, nagyobb gázra azonban elhallgat, padlógázra pedig csak nyöszörög. A beépített zenelejátszó dobozhangja sem javít a helyzeten, sokszor a motor szimfóniáját hallgattam inkább.
am
Futóművét dicséret illeti, nem ráz, a kanyarokat falja, az M0-ás egyik felhajtójában szinte kiestem az ablakon, de a négy kerék még tapadt az íven, a kilométeróra mutatója száz fölött járt éppen. Sportfokozatban sem kellemetlen az autó, normál helyzetben a rossz utakat is bírja. Ilyenkor csak a kormány és a beltér zörgése riaszt vissza.
am
Opeles szegénységi bizonyítvány, hogy egy ilyen drága autóban csak négy légzsák véd, a biztonsági övek bekapcsolására nem figyelmezet semmi, az ESP feláras. Jó pontokat kap ugyanakkor az Astra GTC az AFL kanyarkövető bixenon fényszórói miatt (felára 311 ezer forint).
am
Hátránya a magas ár, fapados változata is 7,35 milliótól indul. Ha a tesztautó összes extráját felszámítjuk, 9,5 millió forint áll az árcímkén. A fogyasztást is vastag pénztárcához méretezték. Én próbáltam országúti tempóban, sok sebességtartós szakasz beiktatásával minél lejjebb vinni a GTC Turbo étvágyát. 8,4 literig jutottam, aztán meguntam a száz alatti csordogálást és megdupláztam a sebességet. Így kilencliteres átlagfogyasztással zárta a GTC az 1200 kilométeres maratoni tesztet. Városban ennél jóval többre számítsunk.
Miben előzte meg a korát, miért volt nagy dolog, hogy a fiatal Csehov paródiát írt róla, és hogyan segíthet a fake news felismerésében a 200 éve született Jókai Mór?