Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"ccc31c04-0093-4b74-832f-b0f2282d7175","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"elet","description":"A kétoldali tüdőgyulladásból lábadozó Ferenc pápa kerekesszékben érkezett meg a Szent Péter térre, ahol röviden köszöntötte a híveket.","shortLead":"A kétoldali tüdőgyulladásból lábadozó Ferenc pápa kerekesszékben érkezett meg a Szent Péter térre, ahol röviden...","id":"20250413_ferenc-papa-viragvasarnap-vatikan-szent-peter-ter-mise","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ccc31c04-0093-4b74-832f-b0f2282d7175.jpg","index":0,"item":"fc27a3d7-2907-49cf-8c80-307299755f39","keywords":null,"link":"/elet/20250413_ferenc-papa-viragvasarnap-vatikan-szent-peter-ter-mise","timestamp":"2025. április. 13. 14:46","title":"Ferenc pápa is megjelent és felszólalt a virágvasárnapi misén a Szent Péter téren","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"73141574-9f6b-4f41-be61-34775755a958","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Clone Robotics úgy tervezte meg a Protoclone nevű robotját, hogy annak felépítése hasonlítson az emberi anatómiára. A végeredmény finoman szólva is ijesztő.","shortLead":"A Clone Robotics úgy tervezte meg a Protoclone nevű robotját, hogy annak felépítése hasonlítson az emberi anatómiára...","id":"20250414_clone-robotics-protoclone-humanoid-robot-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/73141574-9f6b-4f41-be61-34775755a958.jpg","index":0,"item":"a22c1cf0-0477-4fca-82fd-975894b9fcd9","keywords":null,"link":"/tudomany/20250414_clone-robotics-protoclone-humanoid-robot-video","timestamp":"2025. április. 14. 18:03","title":"Garantáltan rémálma lesz ettől a lengyel humanoid robottól – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a4c3db0d-bccd-4827-b5b7-ee79ab83e5ae","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Úgy tűnik, növekednek az amerikai igények az Ukrajnának nyújtandó segítségért cserébe.","shortLead":"Úgy tűnik, növekednek az amerikai igények az Ukrajnának nyújtandó segítségért cserébe.","id":"20250413_Amerika-Ukrajna-gazvezetek-koveteles-felugyelet-orosz-gaz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a4c3db0d-bccd-4827-b5b7-ee79ab83e5ae.jpg","index":0,"item":"b1f20c4a-5521-4748-90bf-db93f40a7ddd","keywords":null,"link":"/vilag/20250413_Amerika-Ukrajna-gazvezetek-koveteles-felugyelet-orosz-gaz","timestamp":"2025. április. 13. 08:45","title":"Amerika újabb követelése: átvenné az irányítást az egyik fontos ukrán gázvezeték felett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6c363434-a31f-4d0d-803a-4a3d6da27487","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"sport","description":"A Veszprém hat gólos hátrányban is volt, a hajrában fölzárkózott, de nem tudta megfordítani a meccset. A Szeged hat év után lett újra kupagyőztes. ","shortLead":"A Veszprém hat gólos hátrányban is volt, a hajrában fölzárkózott, de nem tudta megfordítani a meccset. A Szeged hat év...","id":"20250413_szegd","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6c363434-a31f-4d0d-803a-4a3d6da27487.jpg","index":0,"item":"d9f8f7b5-f51e-4f8d-b416-9ab212be9cb9","keywords":null,"link":"/sport/20250413_szegd","timestamp":"2025. április. 13. 21:56","title":"Őrült izgalmakat hozott a kézilabda-kupadöntő, a végén a Szeged örülhetett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b279c207-1263-416d-ba73-338621742876","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Kikérte a Magyar Falu programban elvégzett útfelújítások adatait az Átlátszó, ezek alapján a Lázár János kastélya felé (is) vezető négy számjegyű mellékút felújítása párját ritkítja mind árban, mint minőségben.","shortLead":"Kikérte a Magyar Falu programban elvégzett útfelújítások adatait az Átlátszó, ezek alapján a Lázár János kastélya felé...","id":"20250414_lazar-batida-kastely-ut-felujitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b279c207-1263-416d-ba73-338621742876.jpg","index":0,"item":"401d2cd2-322e-41b6-b840-574f24a2c18a","keywords":null,"link":"/itthon/20250414_lazar-batida-kastely-ut-felujitas","timestamp":"2025. április. 14. 10:43","title":"Átlátszó: Egy utat sem újítottak fel úgy, mint a Lázár János kastélyához vezető szakaszt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cfd6f03e-8234-4405-b2be-fddaf6fdcc50","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A párt fegyelmi eljárást indított Esze Tamás ellen.","shortLead":"A párt fegyelmi eljárást indított Esze Tamás ellen.","id":"20250414_Ittas-vezetesen-ertek-a-Mi-Hazank-budafoki-politikusat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cfd6f03e-8234-4405-b2be-fddaf6fdcc50.jpg","index":0,"item":"abf00976-0b92-47f3-9ba7-c4719e4db10e","keywords":null,"link":"/itthon/20250414_Ittas-vezetesen-ertek-a-Mi-Hazank-budafoki-politikusat","timestamp":"2025. április. 14. 14:00","title":"Ittas vezetésen érték a Mi Hazánk budafoki politikusát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c469123b-3633-4926-8e4b-2e3a6a35cb90","c_author":"Lengyel Tibor","category":"360","description":"Lezárult a Nemzet Hangja (nép)szavazás, a Tisza Párt eddigi legnagyobb tömeget vonzó politikai akciója, és a legtöbb kérdésre 90 százalék feletti volt az igenek aránya. De nem is ez az eredmény számít igazán: a politikai értéket Magyar Péteréknek rövid távon a mozgósítás, hosszabb távon pedig az egymilliónál is több begyűjtött adat adja.","shortLead":"Lezárult a Nemzet Hangja (nép)szavazás, a Tisza Párt eddigi legnagyobb tömeget vonzó politikai akciója, és a legtöbb...","id":"20250414_Magyar-Peter-1-1-millio-adat-cimlista-Nemzet-hangja-Tisza-Part","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c469123b-3633-4926-8e4b-2e3a6a35cb90.jpg","index":0,"item":"6cfeb4d4-8c92-4d1b-8d44-dd7396724b7c","keywords":null,"link":"/360/20250414_Magyar-Peter-1-1-millio-adat-cimlista-Nemzet-hangja-Tisza-Part","timestamp":"2025. április. 14. 14:00","title":"Mihez kezdenek most Magyar Péterék 1,1 millió adattal, és miért kulcsfontosságú a Nemzet Hangja a Tiszának?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d08937ba-db2f-422d-9625-4cbbeb388696","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Új, saját magát támogató mozgalmat jelentett be Aleksander Vicic szerb elnök, aki az elmúlt hónapok tiltakozására utalva azt is kijelentette, hogy a „színes forradalom” megbukott, a tiltakozó diákoknak ideje visszatérni az iskolapadba.","shortLead":"Új, saját magát támogató mozgalmat jelentett be Aleksander Vicic szerb elnök, aki az elmúlt hónapok tiltakozására...","id":"20250413_Aleksandar-Vucic-A-szines-forradalom-megbukott-abba-kell-hagyni-a-tiltakozasokat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d08937ba-db2f-422d-9625-4cbbeb388696.jpg","index":0,"item":"eb62f2cf-96fa-4086-826d-80c1aee3f794","keywords":null,"link":"/vilag/20250413_Aleksandar-Vucic-A-szines-forradalom-megbukott-abba-kell-hagyni-a-tiltakozasokat","timestamp":"2025. április. 13. 11:11","title":"Aleksandar Vucic: A „színes forradalom” megbukott, abba kell hagyni a tiltakozásokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Peugeot 308 CC teszt: olyan takarékos, amilyen szép
szerző:
automenedzser.hu
Szólj hozzá!
Tetszett a cikk?
A 308 CC a legszebb Peugeot az oroszlános márka utóbbi évtizedeinek termését...
am
A 308 CC a legszebb Peugeot az oroszlános márka utóbbi évtizedeinek termését nézve. Harcsaszerű nevető szája már ismerős az elődmodellből és a 308-asból, de a feneke, az igazán újszerű. Megbolondították egy pici műanyag szárnnyal és egy méretes diffúzorral, LED-es lámpasorral. Kipufogót sajnos nem látunk, hangját sem halljuk, szerencsére a motorét sem nagyon.
am
Nosztalgikus élményeket ébresztett fel bennem a CC, pályafutásom első tesztautója volt hasonló színben, dízelmotorral a 307 CC. Akkor azt űrhajóként írtam körül, a kék égből leszálló káprázatként. Ez a mai inkább már a földi hívségek hirdetője.
am
A Babylon piros (a fényezés felára 170 ezer forint) metálfény igézően vonzza a tekinteteket, nehéz kimagyarázni, hogy nem feltűnősködni akarunk. Az érdeklődőket nem tudjuk visszautasítani, hallgatnunk kell bókjaikat és nem vághatunk közbe: ember, ez csak egy Peugeot. Az emberek szeretik, egy piros kabrió olyan archetípus, ami mindenkit megmozgat. Erre épít a Peugeot is, az esztétikum győzelmére a ráció felett. Ebbe a kocsiba könnyű beleszeretni, a busás részleteket annál nehezebb havonta fizetni.
am
Nem olcsó mulatság a Peugeot kupé-kabriója: kétliteres dízelmotorral alapára 7,6 millió forint, a tesztautóban található néhány extrával máris 8,8 milliónál tartunk és még nem is rúgtunk ki a hámból: parkolóradar 83 ezerért, ülésfűtés 52 ezerért, szélfogó háló 83 ezerért, xenonvilágítás, kanyarodó fényszórókkal 297 ezerért, bőrkárpit 458 ezerért, a fényezésrről már korábban tettünk említést.
Fotó: Bíró Milán
Jó a vezetési pozíció, a kilátás annyiban gondtalan, hogy mindenki lát minket, mi kevésbé a világot. Igaz ezen a vezetőülés állításával változtathatunk. A laposan döntött szélvédő sokakban azt az érzetet keltette, hogy nem is kabrióban ülünk, a 308 CC nem adja azt a feltétlen szabadságot, mint egy roadster. Tény, hogy nincs fölöttünk tető, de ezt nem látjuk, legfeljebb a szellő útján érezzük. Este nagyon jó kabriózni, ilyenkor nem süt az emberek irigy tekintete, csak a szél süvít, csak a hold figyel minket, aki már amúgy is sárga az irigységtől.
[[ Oldaltörés: 20 másodperc hírnév ]]
Fotó: Bíró Milán
Fotó: Bíró Milán
Fotó: Bíró Milán
Fotó: Bíró Milán
A tető nyitásához és csukásához 20 másodperc kell, elég egy siófoki piros lámpa a manőverhez. 12 kilométer/órás sebességig mozgásban is elvégezhető, a kétzónás automatikus klíma érzékeli a tető állapotát, ehhez mérten fújja a levegőt. Nyitott tetővel, napsütésben esélyünk sincs látni a műszerfal kijelzőit, ezzel szemben jó hír, hogy a fiam sem tudta püfölni a PSP-jét. Én nem tudtam mennyivel és merre megyek, ő meg csalódottan számolta a kilométereket és reménykedett egy-egy terebélyes felhőben. Autópálya tempónál elviselhető még a nyitott tetős autózás, 160 környékén már zavaró.
A nagyméretű, alul bevágott kormány fogása jó, biztos úttartást garantál, a 140 lovas dízel vehemensen mozgatja az 1,6 tonnás kasztnit. Nem versenyautó a CC, de sportosan vezethető, dinamikus, lendületes előzéseket bevállalhatunk. Motorja már nem visszatetsző, hisz nem hangos, takarékossága pedig vonzó a mai világban. A hétszáz kilométeres tesztelés során egy balatoni oda-vissza úttal és sok városi dugóval 5,9 literes átlagot mértem száz kilométerenként. Balaton partján cammogva 1300 kilométeres megtehető távot jelzett ki a fedélzeti számítógép.
am
Érezhetően keményebb felépítésű, mint az elődje. Telepakolták vassal. A küszöbök 12 tonna, az első ajtók merevítései 6,5 tonna erőt képesek legyűrni. Az autó csavarodásra is kevésbé hajlamos, ezt néhány keményebb tempójú szlalommal is teszteltük. Töréstesztje ötcsillagos, ebben közrejátszik a merevítések mellett a Peugeot új kilencliteres fejlégzsákjai (ezért az ülésbe integrált fejtámlák), valamint a hátsó utasokat védő biztonsági bukóívek. A két első ülés oldallégzsákja védi a felsőtestet és a medencét. A világújdonság fejlégzsák kivételes pluszbiztonságot garantál az első ülésen ülőknek. A 308 CC-t 6 légzsákkal és biztonsági bukóívekkel látták el. A rendszer borulásérzékelői veszély esetén a sebesség és a dőlési szög függvényében aktiválódnak.
Az ülés különleges, elöl kényelmesen tart, ám a hátul ülő fiam panaszkodott, hogy nem elég hosszú az ülőlap és túl meredek a háttámla. Nehéz ajtaja hangosan csapódik, parkolóhelyeken könnyen összeakadunk, a kabriós nyikorgás, ciripelés néha előjön, eső után lehúzott ablaknál befolyik a tetőn megbúvó víz. Dühítő, de nincs pohártartó, így a teszt végére tele lett a kocsi eldobált palackokkal.
am
Kupéformában használható a csomagtér, de akkor sincs pánik, ha csak hétvégére ugrunk le a Balatonhoz ketten, ilyenkor pár dolgot otthon hagyunk, aztán irány a hajlobogtató suhanás.
B. Cs.
[[ Oldaltörés: Műszaki adatok ]]
Fotó: Bíró Milán
Peugeot 308 CC 2.0 HDi
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
1997
Környezetvédelmi besorolás
EURO 4
Max. teljesítmény lóerő/kW
140/4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm
320-340/2000-es fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)
2605
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4400/1817/1426
Csomagtér
403/226 liter
Saját tömeg (kg)
1599
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)
208
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h
10,8
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi
7,8
Országúti
4,8
Vegyes
5,9
Tesztfogyasztás
5,9
CO2 kibocsátás (g/Km)
156
ÁRA
Alapára 7,6 millió forint A tesztelt autó ára kb. 8,8 millió forint