szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

A nyolcvanas évekig Fiat géneket, a VW-bevásárlás után főként Volkswagen klónokat gyártott a Seat.

A nyolcvanas évekig Fiat géneket, a VW-bevásárlás után főként Volkswagen klónokat gyártott a Seat. A sorba most beállt a csoport ékköve, az Audi is, a spanyolok nem kis örömére. Nem csupán az autót koppintották le a spanyolok, hanem az egész ingolstadti gyártósort is megörökölték, a martorelli üzem napi 450 autó összeállítására is képes.

További képek a galériában, kattintson a fotóra
©



A 4,661 méter hosszú, 460 literes csomagtérrel büszkélkedő szedán terhelhetősége 560 kilogramm. Elöl nincs gond a helykínálattal, finom a bőrülés, csak fenékben kissé szűk a kagylósított kialakításnak köszönhetően. Ami elöl megfelelő, az hátul szűkös, mind a fej-, mind a váll-, mind a lábtér elmarad a kategóriában megszokottól, az alapjaiban kisebb Octaviában kényelmesebben utazhatunk. A csomagtartó bőkezű, nyílása szűk, a hátsó ülések dönthetők. Az egyke pohártartó elöl csak 0,33 palacknak jó, a kesztyűtartóban külön hűtődoboz található.

További képek a galériában, kattintson a fotóra
©



Az auto-motor-und-sport összehasonlító tesztjében az Exeo kombi nem vizsgázott túl jól a márkán belül, a jávorszarvas teszten, a szlalomban, a kanyarstabilitási próbán és a hirtelen kikerülési manőverben is az utolsó lett a tízes mezőnyben, lemaradva az új A4 és a Passat kombijától, amelyek természetesen a dobogó élén végeztek. Ennek ellenére nem kell elkeseredniük a seatosoknak, egyrészt, mert ez egy kombiteszt volt, másrészt, ahhoz képest, milyen öreg konstrukció az Exeo, megállta a helyét és a nyolcadik lett, összesítésben megelőzve a Citroen C5-öt és a Mazda 6-ot.

Hiába, a VW-ben és az Audiban példásan teljesítő motor a Seatban hangos és vibrál, mozgatja a gázpedált és alig észrevehetően a kocsit is. Azt kell, hogy higgyem, direkt. Fogyasztása nem vészes, a 350 kilométeres, vegyes üzemű tesztünk során 7,1 literes átlagot mértünk 100 kilométerenként.

További képek a galériában, kattintson a fotóra
©



A beltér egy az egyben az Audi A4 kabriójé, csak műszeróra számlapjának a tipográfiája seatosak, a kormányt, a kapcsolókat, a klímát, a fedélzeti számítógépet, a Bluetooth-kapcsolódást, a középkonzolt, a puha műanyagokat és még a szagokat is családon belül örökölte az Exeo. Sajnos az akadozó, darabos váltót is, az Audi selymes futóművét felváltotta a spanyolok pattogósabb, sportosabb felfüggesztése.

Ami idegen az Audi életérzéstől, az az irányjelző idegesítő kattogása, valamint a könyöktámasz haszontalansága, ez utóbbi zavart a vezetésben, így az első percben felhajtottam.

 

[[ Oldaltörés (Régit vagy újat? ) ]]

 

További képek a galériában, kattintson a fotóra
©



Ugyanazon a telepen, ahonnan kölcsönvettem az Exeót, glédában álltak a győri, céges használatú új A4-esek, amelyek hasonló áron kaphatók, egyévesen 20-30 ezer kilométerrel, még gazdagabb felszereltséggel. Adódik tehát a dilemma: használt új Audit, vagy új régi Audit vegyen az ember. Ha valaki kényelmes, megbízható és biztonságos, szép autót akar, de nem szeretne vele hivalkodni, jó helyen jár, ahogy az a cégvezető is, aki takarékos presztízsflottát állít össze beosztottainak. Az Audi vásárlóit nem zavarja meg a Seat húzása, ám a klasszikus VW-flottásokat talán igen. Egy Passat árából gazdagabb felszereltségű Seat lehet a hivatalnok jutalma, ha lemond a márkajelzés és a nagyobb helykínálat adta előnyökről.

Szembesítés

Kétliteres dízel alapmodell

Teljesítmény (LE)

Átlagfogyasztás (vegyes, liter)

Tengelytáv
(mm)

Csomagtér
(liter)

Listaár
(millió Ft)

Seat Exeo

143

5,3

2692

460

7,429

Mazda 6

125

5,6

2725

519

6,969

VW Passat

140

5,6

2709

565

7,861

Citroen C5

138

6,0

2815

439

7,59

Renault Laguna

130

6,0

2756

450

6,95

Ford Mondeo

143

6,2

2850

550

7,546

Opel Insignia

130

5,8

2737

500

7,6

Toyota Avensis

126

5,4

2700

509

6,845

Audi A4

136

4,8

2808

480

8,448

Biró Csongor

 

[[ Oldaltörés (Műszaki adatok) ]]
Seat Exeo 2,0 CR TDI
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1968
Környezetvédelmi besorolás EURO 5
Max. teljesítmény lóerő 143 lóerő 4200-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm 320 Nm 1750-2500-as fordulat között
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2642
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4661/1772/1430
Csomagtér 460 liter
Saját tömeg (kg) 1430
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 214
Gyorsulás (mp) 9,2
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Város/országút/vegyes 7,3/4,2/5,3
Tesztfogyasztás 7,1
CO2 kibocsátás (g/km) 146
ÁRA 7,419 millió forinttól

 

 

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Lett egy új holdja a Földnek

Lett egy új holdja a Földnek

Hackerek törték fel a cég adatbázisát, amelyik 3 milliárd fotót tárol rólunk

Hackerek törték fel a cég adatbázisát, amelyik 3 milliárd fotót tárol rólunk

A vártnál nagyobb sokk érheti a világgazdaságot a koronavírus miatt

A vártnál nagyobb sokk érheti a világgazdaságot a koronavírus miatt