Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"07e87903-32da-429a-adab-d972aafad3db","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A posztot azóta levették, de a 24.hu azonosított két felhasznált fotót is, amelyek biztosan Karácsony hivatalba lépése előtt készültek. ","shortLead":"A posztot azóta levették, de a 24.hu azonosított két felhasznált fotót is, amelyek biztosan Karácsony hivatalba lépése...","id":"20250410_Tarlos-Istvan-fopolgarmestersege-alatt-keszult-kepekkel-akarta-bemutatni-a-fideszes-kepviselo-milyen-koszos-Karacsony-Budapestje","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/07e87903-32da-429a-adab-d972aafad3db.jpg","index":0,"item":"2ef02738-e658-4b88-8955-26736e404d5d","keywords":null,"link":"/itthon/20250410_Tarlos-Istvan-fopolgarmestersege-alatt-keszult-kepekkel-akarta-bemutatni-a-fideszes-kepviselo-milyen-koszos-Karacsony-Budapestje","timestamp":"2025. április. 10. 19:32","title":"Tarlós István főpolgármestersége alatt készült képekkel akarta bemutatni a fideszes képviselő, milyen koszos Karácsony Budapestje","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6fd1fb17-3f0f-4151-a75c-f8633f54012f","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Elindult a 24 órás sebességmérési akció. ","shortLead":"Elindult a 24 órás sebességmérési akció. ","id":"20250409_Ma-minden-traffipaxot-bevet-a-rendorseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6fd1fb17-3f0f-4151-a75c-f8633f54012f.jpg","index":0,"item":"7420a457-b913-466b-a3be-9df79fb6595d","keywords":null,"link":"/cegauto/20250409_Ma-minden-traffipaxot-bevet-a-rendorseg","timestamp":"2025. április. 09. 08:07","title":"Érdemes figyelni: ma minden traffipaxot bevet a rendőrség","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"800d2d7c-88b0-4aeb-bf2a-7575b29cc56d","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A Pécsi Tudományegyetem Virológiai Nemzeti Laboratóriumának igazgatóját azután kérdezte a Qubit, hogy Gulyás Gergely arról beszélt a kormányinfón: laboratóriumi információ alapján lehetséges, hogy a száj- és körömfájás mesterségesen, egy kémcsőben jött létre. ","shortLead":"A Pécsi Tudományegyetem Virológiai Nemzeti Laboratóriumának igazgatóját azután kérdezte a Qubit, hogy Gulyás Gergely...","id":"20250410_kemenesi-gabor-szaj-es-koromfajas-mesterseges","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/800d2d7c-88b0-4aeb-bf2a-7575b29cc56d.jpg","index":0,"item":"682f144c-c234-4a73-b80b-334813751b50","keywords":null,"link":"/itthon/20250410_kemenesi-gabor-szaj-es-koromfajas-mesterseges","timestamp":"2025. április. 10. 16:01","title":"Kemenesi Gábor szerint szinte kizárt, hogy kémcsőben rakták össze a Magyarországon terjedő száj- és körömfájásvírust","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"507389d7-93ae-4884-9ebc-b9e42e6737c0","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Rengeteg javítást hozott a Windows rendszerek frissítése; az egyik hibát már a támadók is aktívan kihasználták.","shortLead":"Rengeteg javítást hozott a Windows rendszerek frissítése; az egyik hibát már a támadók is aktívan kihasználták.","id":"20250409_microsoft-windows-10-11-frissitokedd-biztonsagi-javitasok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/507389d7-93ae-4884-9ebc-b9e42e6737c0.jpg","index":0,"item":"ed79debd-edcc-487c-93ee-0a40e93d3f4b","keywords":null,"link":"/tudomany/20250409_microsoft-windows-10-11-frissitokedd-biztonsagi-javitasok","timestamp":"2025. április. 09. 14:03","title":"134 hibától szabadulhat meg egyetlen kattintással","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6e393dc6-3f42-460d-b6bc-12de81233802","c_author":"Parászka Boróka","category":"360","description":"Amikor elszabadul a határon túli kampány, egy pillanatra se felejtsük el, hogy nemzeti szimbólumunk ma: a rom. Gyerekeket maga alá temető romok fölött és mellett tépjük, köpködjük egymás Székelyudvarhelyen, Újvidéken is.","shortLead":"Amikor elszabadul a határon túli kampány, egy pillanatra se felejtsük el, hogy nemzeti szimbólumunk ma: a rom...","id":"20250409_pottyondy-edina-szekelyudvarhely-tragedia-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6e393dc6-3f42-460d-b6bc-12de81233802.jpg","index":0,"item":"ca8352c3-06eb-482e-9346-fdf079328ad5","keywords":null,"link":"/360/20250409_pottyondy-edina-szekelyudvarhely-tragedia-velemeny","timestamp":"2025. április. 10. 10:41","title":"Pottyondy Edinát ott akarták elhallgattatni, ahol a hallgatás már ölt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8aa76e4f-85d0-4637-b8ee-beae658d0f81","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A most debütált Lada Niva Sport 39 lóerővel erősebb az alapmodellnél.","shortLead":"A most debütált Lada Niva Sport 39 lóerővel erősebb az alapmodellnél.","id":"20250410_48-eve-gyartjak-es-most-sokkal-erosebb-lett-a-jo-oreg-lada-niva-sport","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8aa76e4f-85d0-4637-b8ee-beae658d0f81.jpg","index":0,"item":"f3ae825b-828e-484c-99c2-f9e913b14431","keywords":null,"link":"/cegauto/20250410_48-eve-gyartjak-es-most-sokkal-erosebb-lett-a-jo-oreg-lada-niva-sport","timestamp":"2025. április. 10. 07:59","title":"48 éve gyártják, és most sokkal erősebb lett a jó öreg Lada Niva","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"93d3d909-1d3f-4c6d-8573-594759c06e6b","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Felborult egy gépkocsi. ","shortLead":"Felborult egy gépkocsi. ","id":"20250409_Nyolc-kilometeres-a-sor-az-M0-son-Dunaharasztinal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/93d3d909-1d3f-4c6d-8573-594759c06e6b.jpg","index":0,"item":"24901b86-13c6-4110-9cde-dda4bafaf167","keywords":null,"link":"/cegauto/20250409_Nyolc-kilometeres-a-sor-az-M0-son-Dunaharasztinal","timestamp":"2025. április. 09. 08:37","title":"Nyolc kilométeres a sor az M0-son Dunaharasztinál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"efe2eead-9156-4403-a508-10769e0c4e9d","c_author":"HVG","category":"gazdasag.ingatlan","description":"A kábel Egyiptomot és Európát fogja összekötni.","shortLead":"A kábel Egyiptomot és Európát fogja összekötni.","id":"20250410_Tengerre-magyar-A-4iG-optikai-kabelt-tesz-a-Foldkozi-tenger-ala","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/efe2eead-9156-4403-a508-10769e0c4e9d.jpg","index":0,"item":"b4cd0f1d-fe27-4304-9840-9153cf1ca915","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250410_Tengerre-magyar-A-4iG-optikai-kabelt-tesz-a-Foldkozi-tenger-ala","timestamp":"2025. április. 10. 14:15","title":"Tengerre, magyar! – A 4iG optikai kábelt tesz a Földközi-tenger alá","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A nyolcvanas évekig Fiat géneket, a VW-bevásárlás után főként Volkswagen klónokat gyártott a Seat.
A nyolcvanas évekig Fiat géneket, a VW-bevásárlás után főként Volkswagen klónokat gyártott a Seat. A sorba most beállt a csoport ékköve, az Audi is, a spanyolok nem kis örömére. Nem csupán az autót koppintották le a spanyolok, hanem az egész ingolstadti gyártósort is megörökölték, a martorelli üzem napi 450 autó összeállítására is képes.
További képek a galériában, kattintson a fotóra
am
A 4,661 méter hosszú, 460 literes csomagtérrel büszkélkedő szedán terhelhetősége 560 kilogramm. Elöl nincs gond a helykínálattal, finom a bőrülés, csak fenékben kissé szűk a kagylósított kialakításnak köszönhetően. Ami elöl megfelelő, az hátul szűkös, mind a fej-, mind a váll-, mind a lábtér elmarad a kategóriában megszokottól, az alapjaiban kisebb Octaviában kényelmesebben utazhatunk. A csomagtartó bőkezű, nyílása szűk, a hátsó ülések dönthetők. Az egyke pohártartó elöl csak 0,33 palacknak jó, a kesztyűtartóban külön hűtődoboz található.
További képek a galériában, kattintson a fotóra
am
Az auto-motor-und-sport összehasonlító tesztjében az Exeo kombi nem vizsgázott túl jól a márkán belül, a jávorszarvas teszten, a szlalomban, a kanyarstabilitási próbán és a hirtelen kikerülési manőverben is az utolsó lett a tízes mezőnyben, lemaradva az új A4 és a Passat kombijától, amelyek természetesen a dobogó élén végeztek. Ennek ellenére nem kell elkeseredniük a seatosoknak, egyrészt, mert ez egy kombiteszt volt, másrészt, ahhoz képest, milyen öreg konstrukció az Exeo, megállta a helyét és a nyolcadik lett, összesítésben megelőzve a Citroen C5-öt és a Mazda 6-ot.
Hiába, a VW-ben és az Audiban példásan teljesítő motor a Seatban hangos és vibrál, mozgatja a gázpedált és alig észrevehetően a kocsit is. Azt kell, hogy higgyem, direkt. Fogyasztása nem vészes, a 350 kilométeres, vegyes üzemű tesztünk során 7,1 literes átlagot mértünk 100 kilométerenként.
További képek a galériában, kattintson a fotóra
am
A beltér egy az egyben az Audi A4 kabriójé, csak műszeróra számlapjának a tipográfiája seatosak, a kormányt, a kapcsolókat, a klímát, a fedélzeti számítógépet, a Bluetooth-kapcsolódást, a középkonzolt, a puha műanyagokat és még a szagokat is családon belül örökölte az Exeo. Sajnos az akadozó, darabos váltót is, az Audi selymes futóművét felváltotta a spanyolok pattogósabb, sportosabb felfüggesztése.
Ami idegen az Audi életérzéstől, az az irányjelző idegesítő kattogása, valamint a könyöktámasz haszontalansága, ez utóbbi zavart a vezetésben, így az első percben felhajtottam.
[[ Oldaltörés (Régit vagy újat? ) ]]
További képek a galériában, kattintson a fotóra
am
Ugyanazon a telepen, ahonnan kölcsönvettem az Exeót, glédában álltak a győri, céges használatú új A4-esek, amelyek hasonló áron kaphatók, egyévesen 20-30 ezer kilométerrel, még gazdagabb felszereltséggel. Adódik tehát a dilemma: használt új Audit, vagy új régi Audit vegyen az ember. Ha valaki kényelmes, megbízható és biztonságos, szép autót akar, de nem szeretne vele hivalkodni, jó helyen jár, ahogy az a cégvezető is, aki takarékos presztízsflottát állít össze beosztottainak. Az Audi vásárlóit nem zavarja meg a Seat húzása, ám a klasszikus VW-flottásokat talán igen. Egy Passat árából gazdagabb felszereltségű Seat lehet a hivatalnok jutalma, ha lemond a márkajelzés és a nagyobb helykínálat adta előnyökről.